- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OpenMediaVault
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Malwarebytes Anti-Malware
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
A te állításodnak ellentmond a környezetvédelmi besorolása az autódnak... Szmogriadó esetén pedig egyre fentebb viszik ezt a normát amivel még lehet közlekedni az adott területen. Ez a motor kilopás is érdekes kérdés. Mivel mint kiderült nem csak egy gyártó csinálta ezt a trükköt. És pont azok az amcsik verik ki a balhét ez ügyben akik nagy ívben felrúgják a nemzetközi klímaegyezményeket?
Alogonomus: Ez azért már erős kijelentés szerintem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
10 évig volt francia autóm, nagyobb gond nélkül.
És aztán még kb 4-5 évig itt volt az autó a környezetemben gond nélkül.
Kár ezt így behatárolni: ne vegyél francia autót. Az olasz kocsikkal sokkal több baj van (az olaszból behozott is ugyanez) illetve a sós tengeri levegő se tesz jót egyik gyártó modelljének se országtól függetlenül. Német kocsiban is van ami problémás. Sőt adott szériában is vannak kerülendő modellek.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Biztos lehetsz benne, hogy lényegesen kevesebb koszt generál összességében az, ha járok egy tisztességes állapotú régivel, mintha másfél tonna vasból meg műanyagból autót kell összekalapálni.
Akkor miért nem lóval vagy kerékpárral vagy tömegközlekedési eszközzel jársz?
Tény és való hogy manapság nem a minőség a fontos hanem a mennyiség. Pedig a technológia megvan, gyártási folyamat is jó csak nem fűződik hozzá senkinek se érdeke. De az is nyilván való hogy nem rajtad, vagy rajtam múlik. Itt elsősorban a nagyüzemnek, a teherszállításnak, felesleges energia pazarlásnak kellene végett vetni.
régen nem volt ütközésbiztonsági elvárás
És? Úgyis túlnépesedés van, hagyjuk a biztonságot? Sőt tegyünk előre egy gallytörő rácsot, ne szenvedjen annyit szegény pára.
régen nem volt ennyi autópálya.
Régen elég volt a ló is. Most ha 130-al mész a pályán letoltnak. Kínában, Japánban, Franciao. mennyivel is mennek a vonatok? Persze nyilván felesleges ez a rengeteg utazgatás is. Mindenki a föld másik oldalára kíváncsi. Ez nem a te hibád vagy az enyém úgy gondolom.
De ha tényleg zöld vagy azt se értem minek neked akármilyen autó, okos telefon, internet, tv is? Ez mind luxus cikk ami növeli a föld szennyezettségét. Részedről csak álszenteskedés és felesleges a mártírt játszani. Persze én csak találgatok az igazságot csak te tudod.
Ha mindenki minden tárgyat, járművet ésszerű határok között használna és nem venne meg felesleges dolgokat máris sokat tennék a földért. Csak sajnos sokan a nagy jó létben ezt már nem látják meg.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Nekem ez a verda hatalmas váltás volt a régihez képest, most már nyugodtan bele merek menni olyan előzési szitukba, amikbe régen soha.
Tutti nem vagy zöld. Inkább szürke.
Hieronymus: Ő nem is ezt mondja. Hanem hogy mire legyártod Mitsubishi Spacestar-odat és melléveszed azt amit az autó is termel. Nagyon hosszú idő kell hogy a lada vissza előzze légszennyezésben. Van benne igazság, csak ilyen alapon felesleges bármit is gyártani vagy vásárolni. Mert manapság csak szar gyártás van főleg, és nem egyszerű megtalálni azt amit érdemes megvenni és esetleg tartós is.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
-
7Heads Drago
veterán
Konkrétan milyen motorokat hasonlítasz te össze? Mert nekem úgy tűnik, mintha a benzineshez mérnéd a dízelt.
Az euro besorolások normái folyamatosan csökkenek. Akkor hogy jön neked ki magasabbra ez az új autónál? És minden értéke kisebb mint a régebbi.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Sztem minden adat csökken.
Vagy valami nincs rajta?
Illetve még valami: A kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással. És ha minden igaz végesek a kőolaj készleteink. Muszáj vele nekik valahogy spórolniuk. Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
9 literes fogyasztással egy 300.000km-es futás teljesítmény 390ft üzemanyagár melett: 10,5 millió ft
Ugyanez 5 liter melett: 5,85 milla (persze ez kérdéses, nekem volt olyan 7-es golf tulaj aki állította hogy 4,5-be kijön neki a benzines golf)
Persze az új autó magas szerviz költségei még megnyomnák, de messze nem olyan egyértelmű ez mint ahogy felvázolod. Szerintem.
Azért nem mindegy nyilván az utazási komfort se a két autónál, illetve egy 20 év feletti autónál már sok esetben kérdéses a megbízhatóság is.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
-
7Heads Drago
veterán
válasz #64791808 #137 üzenetére
2 par LED reflektorral egetem bele a tarkodba
Régen nagyon berágtam az ilyenekre. Manapság meg teszek rá nagy ívben. Már egy ideje feltalálták a fényre sötétedő tükröket és eleve sötétített is az autóm. Szóval én ettől még nyugodtan fogok tovább menni a belsőben 130-al. (németbe nem járok ki)
Ellenben az ilyen esetek miatt van annyi idegbeteg az utakon.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Miért járnék tilosban?
A pályán csak a belső sávban tudsz előzni szerintem.
Az hogy valaki hátul megérkezik 150-170-180-al és villog mert nincs kedve lassítani azért nem én vagyok a szabályt szegő.
Cerebellum: Akkor félreértettél... Jobbról se fogsz, mert lesz mellettem is jármű, maximum a leállósávon. Nem azt mondtam hogy folyamatosan ott megyek. De nem fogok beállni két 100m-re lévő kamion közé belassítani, hogy el tudjon menni a "villogós" autó hátul. De ahogy olvasom a mostani hsz-edet én se értettem elsőre, hogy mire gondolsz.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
És ha nyert az év autója szavazáson akkor mi van? Szemre jól néznek, viszont a hétköznapok során derül ki hogy valójában mennyire élhető az autó. Sztem badarság így leragadni egy autó márkánál.
Ettől függetlenül mégse vezeti a szerviz költségi versenyt. Tudtommal ebben a japán kocsik a legjobbak.mepet: 250-el??? Hol? Hungaroringen? Nürburgring? Mert ugye ennyivel nem is jöhet közúton. 1 km előnnyel te még semmit se látsz a tükörből a mögötted jövő F1-el pilótából, amikor nekiállsz egy kamion konvojt előzni a saját kis tempóddal. Az 1 km-es előnyöd 30 mp alatt elolvad ha te 130-al utazol. Hogy akarsz kiállni majd előle?
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz Hieronymus #165 üzenetére
Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás.
És mi van az akkuval? Sokak szerint ez később nagyobb gond lehet, mint az a kis füst egy modern jól megtervezett autónál. Illetve a nagy mennyiségű autógyártáshoz szükséges földi elemek eléggé végesek. (az akku előállításához szükséges elemekre gondolok)[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Az általam hozott táblázatban te csak az euro 1-2 zártad ki. Ellenben az utána linkelt grafikon szerint az 1-2 nél se nulla volt a mért érték. Most meg már ott tartunk mind egyre rosszabb? Pedig az értékek csökkenek.
És erre nem válaszoltál: A kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással. És ha minden igaz végesek a kőolaj készleteink. Muszáj vele nekik valahogy spórolniuk. Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.
Ha most azonnal mindenki letenné az új autóját és venne helyette egy 20-éveset, tartok tőle hogy tovább emelkedne az amúgy is magas kőolaj ár. És 10-20 évvel hamarabb fogynának el a készletek.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Kezdjük ott hogy a pályán 130 a megengedett. Akkor hogy ér utol nagy sebesség különbséggel? 200-al... És én vagyok a szabálytalan? És mint írtam is én nem járok németben, és a Hungaringen se.
Na jó én most léptem innen. Komoly gondok vannak itt.....................
Mint mondták előttem is: Előzésről volt szó autópályán. Innen indult a beszélgetés. [link] Nem sáv foglalásról. Ez már nem beszélgetés hanem dedo szint. Szóval majd találkozunk a pályán.
by[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.