Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Béééla

    őstag

    válasz csongi #45 üzenetére

    Eszköztől függetlenül megtörténnek de nem mindegy hogy a gonosz feltört kenyérpirító megkormozza a reggelidet vagy az út szélés fekszel három darabban és a fejedet tartalmazó résszel még próbálsz elgondolkozni azon hogy megérte-e, legyen az sima bug vagy kihasznált biztonsági rés. (mesélték autóiparos kollégák hogy a szervó a tesztpadon egyszer csak gondolt egyet és rántott 90°-ot a kormányon)

    Bélabá

  • Béééla

    őstag

    válasz bambano #43 üzenetére

    Meg szokták oldani, erre van a CAN gateway (főleg amikor kritikus cuccot kötnek össze kevésbé kritikussal, pl. közvetlen motorvezérlő cucc mint gyújtás buszát ami 100-125 kbps tipikusan és mást, 250-500-megás buszt, de nem minden üzenet megy mindenhova hanem ID alapján szűrnek) és a vicc hogy ennek ellenére ismerős CD-s fejegysége simán leállítja a motort.
    Kéne egy olyan törvény hogy az ilyen szintű bugok kijavítására bejelentés után kapnak 10 percet aztán további 10 percenként 100e euró kötbér - a telkóknál látszik hogy kapnak valami jelképes enyjebenyjét amit a következő 10 percben kitermelnek, na ezen kéne változtatni.

    Bélabá

  • Béééla

    őstag

    válasz cuebler #41 üzenetére

    azért a hackelés alatt sem mindegy, hogy mit értünk... az autóm felnyitását vagy éppen a fékrendszer felülírását.
    Ha a hazai fizetéseket és a biztosítók fizetési hajlandóságát nézzük akkor az is baj lehet hogy egy OBD-be dugható "Motor indulj!" CAN üzenettel indítható a kocsi egy utolsó piti autótolvaj által is (ismerve hogy mennyire szarnak bele a buszokba, csak beledobálják "jóazúgy" mentalitással és a biztonságra meg nagy ívben...) nem csak a "három betűs szervezetek fának kormányozhatnak kikapcsolt légzsákkal" lehet probléma.
    (hasból kitalált példák mielőtt alufóliasatyit kiált valaki :D )

    A fizikai hozzáférés egy dolog (a trabant motorháztetője is nyitható volt ha megfelelő helyen nyúltál be, nem tudom melyik autón érhetők el a buszok ilyen könnyen) én inkább a rádiós dolgoktól fosok mert olyan rendszrek vannak kapcsolatban amiknek tényleg semmi közük egymáshoz (infotainment rendszer jó hogy halkít nagy sebességnél de na, másként nem lehet megoldani mint a sebességjel megadásával, és ez csak egy példa, hallottam már ezerszer cifrábbat is)

    [ Szerkesztve ]

    Bélabá

  • Béééla

    őstag

    Ami igazán megdöbbentő, hogy az autóval rendelkezők jelentős része (63 százaléka – ez a lakosságra vonatkoztatva valamivel több, mint 1,5 millió fő) úgy gondolja, hogy az ő autóját nem érheti hackertámadás.
    Elnézve az autók átlag korát nem is meglepő...

    Ld. @ blackrulz és a BMW-s app.
    Az a baj, hogy az autógyárak magasról sz@rnak a biztonságra sw szinten.
    Jó dolog a connected car meg minden, de amíg pár éve még szervizbe kellett volna vinni a telómat hogy garivesztés nélkül androidot frissíthessek rajta ("házi firmware frissítés garanciavesztéssel jár" címszó, alaplapon BIOS/EFI frissítés is ebbe a kategóriába eshet...) addig nem akarom látni a kígyózó sorokat egy foltozókedd után a Porsche M5-nél mert ugyan Pesten van az üzlet de Kecskemétnél állna az utolsó.

    Én tényleg tartok ezektől és nem a vidéki mendemondák hanem az ipari mendemondák miatt.
    Amíg a legelterjedtebb CAN stack bugos (Vector) és amíg nem megoldott a gyors frissítés otthonról is, legacy autókba is (de nem a telefonoknál bevett módon hogy az új főverzió után darabosan mozog a kilóóra és többet fogyaszt kevesebb lovat produkálva) addig én kérem a lehetőséget hogy ezeket a kurva okos rádiós rendszereket hagyják ki.

    @vandor01
    kulonben vehet mindenki ladat
    Én a mai napig szerelmes vagyok bele, csak hát 2017-ben 13 literes városi fogyasztás (új lada), hát kösz nem.

    [ Szerkesztve ]

    Bélabá

Új hozzászólás Aktív témák