Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz Rive #11 üzenetére

    Teljesen egyetértek. Csodával határos módon a törvényalkotók időben kapcsoltak, és nem akkor álltak neki törvényt hozni, amikor minden második embernek már fejlett drónja van. Kicsit erősnek érzem én is, hogy most hirtelen be lettek tiltva, de feltételezem, hogy relatív szabadon fogják ezt betartatni amíg nincs rá megfelelő törvény (értsd: ha nem fényképezed vele a szomszédodat meztelenül, akkor nem fognak zargatni vele, de ha egyszer elkapnak miatta, akkor nem fogsz tudni kibújni a felelősségre vonás alól azzal, hogy nincs rá szabályozás).

  • Thrawn

    félisten

    válasz Rive #11 üzenetére

    Aham. És akksi nélkül hogy marad fent? Benzinmotoros lesz? Annak benzintartály kell. Napelem? Hány négyzetméter kellene belőle egy 50 cm-es drónra? Leszedni nehezebb lesz, de fellőhetsz mellé egy EMP gránátot, akkor majd biztos leesik.
    A párbeszédünk máris befolyásolt valamit, felszökött a vérnyomásom és némi keserűség érzetet vélek felfedezni magamon. Pedig nincs is drónom és most már nagyon úgy néz ki, hogy nem is lesz.

    Cathfaern: ez mind szép és jó, csak az a baj, hogy mindegy mit csinálsz, ha repteted a drónod bármikor bárki bármilyen indokkal leszedetheti veled. Ettől fogva pedig magánember számára nincs értelme tartani otthon egyet semmilyen célra.

    MaCS_70: Ha te személyesen de mondjuk üveg mögül vagy a háztetőn hasalva csilliószoros nagyítású objektívvel fotózol a kutya sem venne észre, hogy őt fényképezed, tehát ebből kiindulva tilcsukbe a fényképezőgépeket vagy legalább vezessünk be korlátozást a méretesebb objektívekre?

    ALBY: Neked csak egy linket adok arról, mennyire nincs fogalmam arról, hogy mit tud egy drón: [link] Tovább nem is olvastam. Bocs.

    Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

  • Thrawn

    félisten

    válasz Rive #16 üzenetére

    Nekem is eszembe jutott az üzemanyagcella, de ugyanaz a bajom vele mint a többivel: a súlya és a mérete nem összeegyeztethető egy átlagos drónnal. Az akksi sem könnyű, de elég nagy az energiasűrűsége, hogy egy másfél kilós cuccot 10-12 percre a levegőben tartson vagy akár 100 km/h-val hajtson 5-6 percig.

    Nem is mi fogjuk ezt megvitatni, majd eldöntik a fejünk felett és slussz. Ahogy írtam, ezzel azt érik el, hogy senkinek nem lesz drónja, hacsak nem hivatalból űzi majd ezt a tevékenységet. Mi a baj a hozzáállásommal egyébként? Már előre nem tetszik ez a túlszabályzás. Ennyi. Azt nehezményezem, hogy ellehetetlenítik a hobby szintű vagy sportcélokból reptető esetleg marketingtevékenységet folytató kreatív embereket. A hangnemembe nem ér belekötni, nem véletlenül írtam indulatosabban a megszokottnál, de úgy gondolom nem írtam semmi sértőt vagy bántót.

    Cathfaern: Amit linkeltem videót talán jól mutatja azt a célt, hogy mire használnám. Részben saját magam szórakoztatására részben pedig a közért. Azt az aszfaltfestést nem lehet máshogy bemutatni. Vagyis be lehet, van itt akinek saját helikoptere van, na persze nem távirányítós hanem igazi, mezőgazdaságban használják permetezésre, de emellett légifotózást is vállal. Csak "kicsit" többe került volna őt felkérni. Mi megcsináltuk ingyen, a felvétel meg bent van a helyi TV-nél is, honlapjukra is felkerült. Senki nem jelzett eddig, hogy szedjük le mert ő is rajta van a képen. Bár ezután lehet meg fog történni ez is.

    MaCS_70: Nem olcsó egy épkézláb drón és egy jó objektív sem. De itt az elvről van szó. Lehet megfigyelő tevékenységet folytatni velük? Lehet. Mindkettővel? Igen.

    .mf: Na végre valaki aki érti miről beszélek.

    BlackPriest: A rádiófrekit zavarni nem elég, a GPS-t is meg kell bolondítanod valahogy. Ezek a fránya drónok maguktól visszajönnek ám a kiindulási pontra, ha elveszik a vezérlőjel. A jelzavarásért meg nagyon csúnyán megütheted a bokádat, elég komolyan veszik.

    [ Szerkesztve ]

    Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

  • Jack@l

    veterán

    válasz Rive #34 üzenetére

    Mi az a sikló?
    Mit csinál, hogy 5 órás akkuideje van?

    Ez a követés is hülyeség, mert nem egy konkrét embert/tárgyat követ, csak egy gps adatot. Ami feltehetőleg a tulaj telefonjából jön.

    [ Szerkesztve ]

    A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.

  • Thrawn

    félisten

    válasz Rive #62 üzenetére

    Oda fel is kell jutni valahogy, ami egy városban nem egyszerű időnként. Ehhez kisméretű gép kell, nagyon nem ideális ha 2-3 méter a fesztávja. Manőverezni is jóval pontosabb lehet egy kopterrel, mint egy siklóval, utóbbit például nem tudod megállítani egy helyben a levegőben. Erre sem használható: [link]

    Cathfaern: Ha leszállok vele egy négylépcsőházas tízemeletes épület tetejére (merthogy onnan is engedtem fel kiküszöbölve a tereptárgyak okozta problémákat) akkor máris nem olyan egyszerű beazonosítani kié a cucc. Gondolom ilyenkor minden egyes lakásba becsöngetnek az illetékesek és házkutatnak drónt keresve.

    A végleges szabályozásra csak egy pár kérdés ami bennem felmerült:
    - mikor szerződik le a Magyar állam például a DJI-vel, hogy nekünk magyaroknak külön szoftvert írjanak a GPS-hez?
    - mikor fejlesztik ki és tesztelik le a kereskedelmi változatát egy SIM-kártyát fogadó GSM modulnak és a hozzá tartozó szoftvernek?
    - Ki fogja ezt megfizetni a DJI-nek? Az állam mint megrendelő vagy az a magánszemély, aki drónozik?
    - Akinek jelenleg van drónja, hogyan tudja majd kiegészíteni ezekkel a modulokkal és szoftverekkel? Gondolok itt arra, hogy az alaplap amin a drónt vezérlő áramkörök vannak már nem rendelkezik szabad ki- és bemenetekkel. Alaplapcsere? Ezt ki téríti meg?
    - Melyik szolgáltatóval kell leszerződni ahhoz, hogy drónhoz való SIM-kártyát és előfizetést vehessek? Ez mennyibe fog kerülni? Egyszeri vagy havi díjas lesz a szolgáltatás? Esetleg adatforgalom alapú számlázás lesz? Vagy x forint/repülés?
    - Használhatom e jogszerűen a drónomat olyan területen, ahol bizonytalan a mobilinternetes kapcsolat és ebből adódóan a real-time helyzetjelentés nem megoldható?
    - Számolnom kell e vele, hogy a külön modulok jelentette többletsúly miatt nagyobb teljesítményű motorokat és nagyobb rotorokat, ezáltal pedig nagyobb kapacitású akkukat kell vennem? Ráadásul ugye egyből legalább 5 darabot.
    - ésatöbbi

    :(

    Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

  • Dany007

    veterán

    válasz Rive #70 üzenetére

    " nyilván nem akkus masináról beszélek, de ez az eddigiekből is kiderült már."
    "Az a kategória, ami igazán igényli a szabályozást (nem feltétlenül azt, ami most kijött), itthon még nem elterjedt."

    No, ezekről még nem igazán hallottam. Valószínű ezért értetlenkedem. Viszont ebből adódóan meg elég szűk lehet az a kör, talán külföldön is, akik ezt használják. Nyilván ez már nem egy (ár)kategória mondjuk egy AR Drone-nal.

    Ha tényleg csak egy szűk kör, akkor rendben van a szigorú szabályozás / regisztráció stb...
    Jogsival kapcsolatban azért hoztam fel példának az RC helikoptereket, mert ugyanolyan - vagy még jobban - veszélyesek, mint ezek a nagy drónok. És ott nincs semmiféle ilyen jellegű szabályozás, pedig ezeket már 40-45 ezertől meglehet kapni használtan. És brutális fordulattal mennek akár karbon rotorlapátokkal is. Az meg simán széthasítja egy ember lábát vagy belevág akár a fejébe is. Mégsincs semmi szabályozás se jogosítvány se semmi.

    A kötelező biztonsági rendszer beépítése jó ötlet. Bár ez önmagában is szűkíteni fogja a felhasználók körét. Anno 2009-ben mikor helikoptereztem, akkor néztem utána egy alap autopilóta rendszer közel 80-90 ezer forintba kerül, ami gond esetén nem engedi leesni a gépet. De igazából csak ennyi.
    Komolyabb drónoknál meg - úgy tudom - van már olyan autopilóta rendszer ami képes visszavinni a kiindulási pontra is ha megszakad a kapcsolat vagy valami probléma adódna az irányítással.

  • sirály12

    őstag

    válasz Rive #114 üzenetére

    Vicces vagy.

    Ezt amit linkeltél, ezzel viszont egyet értek!
    Repülőterek környékén ne lehessen használni!
    Ugyanígy tiltanám nagyobb gyárak és energiaelosztók környezetében.
    Ezzel nincs semmi gond.

    A gond a túlszabályozás lenne.

    Én szárnyalnék, de nem hagyják.

  • Dany007

    veterán

    válasz Rive #123 üzenetére

    3210-es anno 1100-1200mah-s akksival bírta egy hétig. De ez nem gyári akksi volt, hanem külön vehető volt.

    Most meg vannak 1600-2000mah-s átlagok telefonokban és bírnak kb 1 napot normál használat mellett.
    Igen, telepakolták őket technikával meg dögnagy kijelzővel, de valahogy azért mégis csak arányban vannak.
    1 nap vs 7 nap mondjuk.

    @speed471:

    Az átlagot nézzük, ne a szélsőségeket. : )
    A mai akksik csak vastagságukban lettek kisebbek, ellenben alapterületben nőttek. Nézz meg egy 3210-es akksit, vagy egy régi Samu kihajthatósnak az akksiját. Alapterületre pici, csupán a vastagsága az, ami nagy. Olyan 4-5mm is lehetett.

    De nem biztos, hogy érdemes 1-1-ben összehasonlítani telefon akksival. Nem mindegy mekkora feszültséget, mekkora áramerősséget képes leadni. Illetve mennyi kell ebből a drónnak.

    De ahogy azt korábban kifejtették az akksi annyira nem is kérdés - elvileg - . Mert minimális a súlya és simán össze lehet kötni akár kettőt is és akkor duplázódik az üzemidő.
    Szóval most magam ellen beszélek, de ez az igazság. Ha elbír egy kamerát, akkor egy pár grammos plusz akksit is elbírna. Kérdés megint csak az, hogy melyik vérpisti szórakozna ezzel.

Új hozzászólás Aktív témák