-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Sony7
addikt
Üdv Srácok. Akkut milyet? Varta blue, vagy Banner starting bull?
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Doki16 #159895 üzenetére
Sokszor látom ezt a környezetemben. Megveszik az elnyűhetetlen 1.6-ot, amivel persze nem lehet máregetni emelkedőkön, hogy kinek a
hosszabbnagyobb a tartalék, és rögtön erősebb, turbós, dízel kell... csak mert kell. Pedig csak meg kell tanulni használni és örülni, hogy alacsony költségvetéssel fenntartható. De lecserélik, aztán jön egy turbó csere, egy lendkerék kerepelés, egy-két vészmód, megáll a befecskendező, vagy valamelyik pumpa... meg a hozzánem értő szerelők tömkelege. Aztán emberünk belefárad és beül egy új hiteles suzukiba mert elege van. Sokszor nem látják a tanácsok mögött a jó szándékot. Mikor minden oldalról azt hallja, hogy ne tegye, de akkor is lecseréli, azon nem tudok segíteni. -
-
atika88
senior tag
Sziasztok!
Adott a következő helyzet: VW Golf 6 saját tulajdonú gépjárművem, minden papirusszal, egy Bp-i VW Márkaszervizben!
A 8 éves autómnak, a szervizmúltját ami már 2.5 éve Nálam van: NEM KÉRHETEM KIEngem koptatott szervíz asszisztencia? Vagy valóban van ilyen (idézem: Adatvédelmi miatt!) szabályozás?
Azt infót kaptam, hogy max a Porsche Hungáriához menjek szívhez szólva, és kb könyörögjem ki az infókat.
Vezérlés csere ügyben érdeklődtem volna csak. Kocsinak semmi baja, csak a múltjával akartam megbékélni jobban.
-
-
-
mufi
senior tag
Sziasztok,
az szerintetek normlis, hogy egy octavia kombi amiben most bam 7000 km, annak ropog és recseg a műserfala, a kilóméter óránál, az ajtókbol is jön ez a vibrációs hang?
Leiertől lízingeljük és ők úgy érzem nem igazán akarnak ezzel foglalkozni...Creed Aventus 500 ml splashre keresek jelentkezőket.
-
i-sti
senior tag
válasz Mágus2 #159904 üzenetére
Egy évvel fiatalabb srác mint én az alany.
1.6 B6 Passat. Kb egy évet használta gond nélkül. Relatív jól felszerelt: ülésfűtés, 2 zónás klíma
Most a fejébe vette, hogy neki kell dízel mert a benzines nagyon szar/lassú/lomha. (nem azért mert 1.6 Passatban van hanem csak úgy lomhák)A jelenlegi autók amiket néz: A4 B7 2.0 PDTDI és hasonló árban mozgó (max 4000 euró) A6.
Persze, hogy az A6 a favorit.Szerintem törlöm facebookon
Novum Forum Siculorum
-
zoo8800
veterán
-
Doki16
addikt
válasz Mágus2 #159904 üzenetére
Pont ezért cseréltem le a 5! éves Passatot. Mert nem az a kérdés, hogy el fog valami romlani benne hanem, hogy mikor.
Egyszerűen állandó mementóként lebegett a fejem felett, hogy az EGR után mi fogja magát megint megadni. Sokan kérdezik az ismerőseim közül, hogy nem visszalépés a sima szívó 1.8 Auris. Mondom de az, viszont nem félek tőle, hogy tönkremegy. Mellesleg harmad annyi a szervizköltsége.
Van egy ismerősöm akinek a hírhedten szar 2.0 PDTDI-je van a 170 lovas. Imádja mert erős, de majd széthullik a kocsi. Minden tele hibakóddal. Maszekhoz hordja mindig megtákolja és megy vele tovább. Sokan tényleg csak azt látják, hogy huh de jó erős meg minden a 12 éves PDTDI.(#159913) i-sti: Na ez meg a másik. Akinek minden áron kell a 4 karika meg az A6. Mindegy milyen állapotban, csak beleülhessen. És szerintük én csinálom szarul, hogy 2-3 évenként 3 éves autókba ülök. Csak sokan azt nem látják, hogy mennyit elköltenek szervizre meg üzemanyagra. A "prémiumra" egy vacak csapágycsere se áll 5 számjegy alatt. Ezért megy a pékhez aki majd megoldja az 5 kilóssal és a többi.
Van kollégám aki ki akart lépni a kispolgár árnyékból és ő most a 20 éves Mazdát márpedig A6-ra cseréli, de szigorúan kézi váltós meg benzines. Na sikerül belenyúlnia egy olyan 2.0 FSI-be, hogy csak a gondja van vele amióta megvette. Hagyta már ott az út szélén. De akkor is elmondhatja a csaja, hogy az ő pasijának német "prémium" van[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
i-sti
senior tag
válasz Doki16 #159915 üzenetére
"Csak sokan azt nem látják, hogy mennyit elköltenek szervizre meg üzemanyagra."
Na itt tévedtél a legnagyobbat!!!4!!!4!!!
Mert az én ismerőseim csak maszekhoz viszik és csak a legolcsóbb aftermarket kínai cuccokat cserélik.
Ismerős azzal dicsekedett, hogy "na bezzeg, kellett nektek az A4 ami drága is, de úgy sem BMW szint, de én a 2006-os Sportage-en 70.000ből az összes felfüggesztést is kicseréltem újra"Szóval itt tart Romániában az autós kultúra.
Engem is mindenki *** vesz, hogy mi az hogy nem jársz a jó erős dízellel, mi ez a fos 1.4?
És hogy minek 7000 eurós 1.4 benzines, mikor 6000 alatt lehet erős dízel A6-ot kapni.ON:
Leon II Facelift volt 1.6 benzinessel? Vagy a Facelifttől felváltotta az 1.2 TSI?Novum Forum Siculorum
-
negyedes
addikt
válasz i-sti #159918 üzenetére
a romaniai autoskultura meg a magyarorszagi alatt van joval szerintem.
a nemet "premium" meg nem a 15 eves passat/a4/a6/e class/bombi 3/5 nel kezdodik, de itthon ezeket tudja megfizetni a nep.a borat is azert vettem mert nagyobb mint a golf csomagtartoban es mazda 3-at nem talaltam ertelmes formaban.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
Doki16
addikt
válasz Mauzes #159916 üzenetére
Saját kocsimról tudok nyilatkozni ami egy B7 Passat volt. Márkaszervizbe vittem a 160e-es szervizre. Olaj+szűrő és gázolajszűrő. Ennyit csináltak meg mert mást nem kértem. Ez volt 85000 Ft. Na most egy B8 Passat ettől csak többe lesz. DSG váltóolaj csere amit 60e km-ként meg kell ejteni, az márkaszervizbe egy Q5-be volt 2017-ben 96576 Ft. Tuti drágult már. Ha Passatot akarsz és szakszervizbe akarod vinni az nagyon sokba lesz mindig.
(#159918) i-sti: Lehet, hogy akkor olcsó amikor "megcsinálják", de utána sokkal többe lesz Persze, hogy nem BMW szint, mert jobb
Ohh, hogy én ebből a 14000 Euróból milyen Audit kaptam volna. Nagy álmom egy Alltrack és volt is köztük jó pár amikor a Passatokat néztem. De nem mertem még egy nyűgöt a nyakamba venni a 4 kerékkel. Egy Allroad A6 meg már az imádás legnagyobb kategóriája számomra. Bitporké is nagyon tetszett mindig.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz Mauzes #159916 üzenetére
4x gyújtógyertya; pollenszűrő; 1 év mobilitás garancia (~7000 Ft); a DSG olaj szűrővel, tölcsérrel, tömítéssel; munkadíj ami emelkedett tavaly óta.
(A légszűrőt magam cseréltem. A továbbiakban a pollenszűrőt is magam fogom.)Az idén nyáron esedékes éves szerviz megállt kb.15 ezerből: gyors átnézés + mobilitás garancia. Az olajat tavasszal cseréltettem; 16 ezer + az olaj ára (15-16 e).
@Doki16: Tedd hozzá, hogy a Te közlekedési szokásaidhoz nem a 2.0 TDI, hanem inkább egy robogó / bicikli lenne ideális.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz focvis #159921 üzenetére
Nevetni fogsz, de ameddig a Passat megvolt tényleg bringával jártam mindenhova a városon belül Sajnáltam elővenni 3-4 km-re. Gondolkoztam robogón, de most meg, hogy már megvan a hibrid annyit eszik mint egy kismotor ezért inkább azzal járok mindenhova Egyébként kikérem magamnak 2hónap után kimerészkedtem a kis kocsimmal a városból Lassan egy hónap után újból tankolnom kell majd
Lég- és pollenszűrőt én is magamnak cseréltem mert annyira egyszerű. Megrendeltem a gyári MANN-t és ugyanaz a cikkszám ment bele mint ami benne volt.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz atika88 #159912 üzenetére
Ez a Porsche Hungáriának a legjobb, mert így semmilyen formában nem citálható bíróság elé vitás kérdésben. Még tanúként sem. Ezeket a tyúkpereket akarták elkerülni ha jól értettem amit anno az ember mondott amikor én is az autóm előéletét akartam lekérdezni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Doki16
addikt
válasz focvis #159924 üzenetére
Igen tudom, majd jobban kell talpalnom, pedig csak 40 liter a tank. Szeptember 19-én tankoltam utoljára és még negyedig van a tank
Nagyon jól elvoltam a 70 literes tankkal a Passatba jó sokáig húzta. Mondjuk azt nem engedtem soha negyed alá a hűtés miatt.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
thefreeman
aktív tag
válasz i-sti #159918 üzenetére
Romániában tényleg ez van. Sok ismerősöm évi 5000 km-re megveszi a dízel BMW-t. Mert sokkal gazdaságosabb azt tankolni mint egy 1.6 benzint. Pedig ilyen kis futásnál amennyit megspórol, nagyjából annyival több is a biztosítás és az adó. Főleg hogy nagy átlagban heti 2x30km-t megy.
-
i-sti
senior tag
válasz thefreeman #159926 üzenetére
Vagy mint após tesó a B7-t, mert hogy nekik "nagy" autó kell. Mert, ahogy én szoktam mondani van rajtuk anyag
Másik mikor mondtam hogy alig mennek pár ezer km miért nem jó a szarfosbenzin?
Mert hogy sokat mennek, és erő, és nyomaték, és hogy benzin rettenetes sokat fogyaszt és kényes meg minden.Megveszik az ABT chip tuning B7 1.9. Papír szerint 116ből lett 140ló, Szerintem közel sincs ahhoz, de itt is én voltam a ****, hogy miért szólom le az autót.
Turbó csere durván egy százas volt.
Valami kartergáz visszavezető nyavalya is eltömődott (turbó halál vitte magával), útángyártót noname kínai 55k.
Hátsó fék dugattyúk összerozsdálltak a nyereggel, hátul teljesen rozsdásak a tárcsák, nem javítják, nem tudom miért. Klíma nem működik, termosztát halott de akkor sem tudtam elmagyarázni neki, hogy ha 300km után sem 90 fok a víz az azért van mert rossz a termosztát (ez az én hibám, hogy nem tudtam elmagyarázni).
TPMS folyton villog (nem zavarja őket)
A legolcsóbb vizezett GO tankolják, néha furcsán ver a motor mikor a vizet szívja fel és pár pillanatra megtorpanÉs hasonló finomságok vannak a 2007 dízellel, de persze egy 95 Astra után csak a négy karika jöhetett szóba mint "nagy" autó a családnak.
Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz Doki16 #159929 üzenetére
Nincsen az sem.
De majdnem kihagytam.
Kapcsolószekrény annyira precíz, hogy 2x kell ellenőrizni, hogy most akkor biztos bevette az ürest vagy nem.
Lassítok a lámpához, 2es motorfék, mikor már 1500 körül van fordulat dobom üresbe, mikor engedem a kuplungot érzem, hogy kezd darálni/fogni, nézem a pálca egyenesen áll mint a ***, ez csak üres kell legyen, megmozgatom mint a régi Dácsiákon és akkor pattant ki sebességből.
Ezt elég sokszor elkellet játszódjam mire végre haza kerültünk.Első és utolsó utam volt azzal az autóval.
Nem is tudom mi volt velem akkor, hogy menjünk egy autóval, az előtt és az után is külön autóval megyek.
Mindenkinek jobb, én sem fikázom az autót mikor 3500 fölött elfogy az erő, és azért sem kell idegeskedjek, hogy akkor most hátsófék nélkül megtudok állni vagy sem.(#159930) thefreeman: Igen ez a bűvős #benzinescsak10folotteszik mondat is elhangzott.
Buzinak éreztem magam, hogy a Dacsival 6.2 átlagom van és a Jazzel 5.4.
Mert csak a buzik járnak 10 alatti fogyasztassál bármilyen benzinessel(#159931) varsam: Évi 40 ezerre nem olyan autót vennék amiben benne a Föld-Hold távolság, oda-vissza, kétszer.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
siti
senior tag
válasz i-sti #159928 üzenetére
nocsak, megint vizezik a benzint? lol. még a sört is necces.
egyrészt, még csak nem is oldódik benne, ül a tartály alján a víz és akkor nem vizezett benzint fog kapni a motor, hanem vizet.
van benne (mostmár egyre több) etanol, ami fel tud venni vizet, meg romlik is, meg persze olcsó benzinbe oktán növelő adalék, hogy megugorja a 95-ös szintet. Ezek se bírják sokáig, ott ül a kúton hónapokig mert nulla forgalom, persze hogy nem lesz jó, de tegye fel a kezét, akinek már szóltak bárhol, hogy majd menjen hamar sokat, mert holnap lejár a benzin szavatossága....Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
-
A vizezesrol annyit, hogy itt az egyik tacsko kuton megrepedt a tartaly, asszem 3 hete. A 80 meterre levo korforgalomig jutott el a legszerencsesebb paki taxis. Hogyan vizeznek mar... Aki meg pancsolt szart ont bele az arra tudjon.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz focvis #159921 üzenetére
Kemény. Hallottam, hogy drága a VW szerviz, de ez azért már kicsit irreális. Na de mindegy, ez az autó kell nekem.
Viszont arra vonatkozóan mik a szabályok, hogy mit lehet cserélni márkaszervizen kívül úgy, hogy ne ugorojon a garancia? Én azt hittem, hogy semmit.
Pl. légszűrőt, pollenszűrőt lehet? Hiszen időközönként szerintem automatikusan is cserélné a szerviz.
Vagy pl. féktárcsákat cserélhet más szerviz? -
Doki16
addikt
válasz Mauzes #159940 üzenetére
Garancia időn belül semmit nem cserélnék magamnak otthon. Ha bármi történik akkor abba bele fog kapaszkodni a szerviz, hogy ezt nem mi és nem itt csináltuk. Semmilyen kapaszkodot nem szabad nekik hagyni. Nem találom a cikket, de volt a Totalcaron egy olyan, hogy elcsúszott egy kötelező szervizzel és már nem fogadták a garanciális igényét. Pont VW volt ha jól rémlik.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz grizlisandor #159938 üzenetére
Mennyiben?
Rosszat nem akarsz venni (félig rosszat) , de rosszat eladsz nyugodtan?https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
zoo8800
veterán
válasz focvis #159899 üzenetére
Nekem kb. 70-et mondtak egy olajcserére + fékolaj-cserére, ottani olajjal.
Az "én viszem az olajat"-dolog valami személyes, neked szóló kedvezmény, vagy én is megkapom, az utcáról beesve? A munkadíj annyi, amennyi, de a kb. 10eFt/L olaj miatt kinyílik a bicska a zsebembenrip and tear, until it is done
-
veterán
válasz zoo8800 #159943 üzenetére
Jó hogy mondod, a 148 ezerben benne volt a fékfolyadék cseréje is, ill. fékhatásmérés is - ez szumma kb. 10 ezer Ft volt a 148-on belül.
Az előző Golfot is hozzájuk vittem olajcserére, a legelső alkalommal előre mondtam, hogy én viszem az olajat; azóta külön nem mondom, csak a helyszínen, hogy voilá itt az olaj. Múltkor viszont azt mondták, hogy változott az előírás, hozott olaj mellé nem ad a PoHu mobilitás garanciát (pénzért adja, de nem ad!). Viszont mivel a mobilitás garancia az éves szervizhez kötődik; nálam viszont ez nem esik egybe az olajcsere 15000 km-ével; így nem érint a kérdés.
Amúgy ők tényleg nem is akkora rablók, tavaly 5500 Ft volt literje a Castrol Edge Pro-nak, míg a PoBu-nál 11000 Ft-ról regélnek. (@Kauffer kb. 2700 Ft)@Mauzes: a légszűrőt a gyári előírás szerint 90 e km / 4 év-nél kell cserélni - így rémlik, hogy ezt mondták. Én 3 évesen, 53 ezernél cseréltem s.k., ekkor vettem az autót és vittem egyből olajcserére (fél évet állt az autó). Nem dobtam ki a gyári szűrőt, ha bármi garanciális gond előjött volna, akkor egyből teszem vissza. Most viszont elmúlt 4 éves, nincs már gari, csak a pecsét miatt járok továbbra is márkaszervizbe, olajat cserélni.
A következő durva árú karbantartás 120 e km-nél esedékes, továbbá kb. akkor lesz esedékes az első féktárcsa, fékbetét, hátsó fékbetét - az nekem még 1,5 év.
-
grizlisandor
addikt
válasz bitpork #159942 üzenetére
Lambdaszonda cserére mondott a szerelőm első körben egy ~50k körült(#csakagyári), de kell még egy kört tenni alkatrész ügyileg. Hibakódót nem ad rá, fogyasztásom nem növekedett, csak szóltak műszakin, hogy kicsit dús a keverék és készüljek, mert majd cserélni kellhet.
Félig kotlott DSG, ugye 100x le lett írva, hogy csak igazolt olajcserével szabad vásárolni, Totalcar leadott már x+1 cikket a javításával kapcsolatban, meg ha jól rémlik Logout-on neked is van a témában pár sorod Max vásárlásával kapcsolatban. Mikor mesélték az autó mellett, hogy most lett megcsináltatva rajta a váltó, na akkor mondta a szerelőm, hogy eszembe ne jusson, mert általában eladáshoz összerakták és sz** vel a kövi tulaj.Szerelőmtől meg megkaptam, hogy szokjak le a drogokról, mert mint megmondtátok hülyeség, amit kitaláltam.
Nincs idő mélytorokra, mert eladtam a lelkem a lakástakarékra.Néztem olajszintet 1500 km csere után, a szint rendben, de a szaga benzines. Merre induljunk el?
Jövőhéten kap az autó egy diagot, az autón teljesítmény változást nem érzékelek. Az autó naponta 2x12km fut, néha pár km várossal. -
válasz grizlisandor #159948 üzenetére
Nem érted a lényeget. Nem az összeg hanem az elv számít. Az automata és a katalizátor is karbantartási tétel. Ha jó autót akar az ember akkor ki kell cserélni, meg kell csinálni. Nem az eladás a megoldás - mármint nem ez lenne , csak itthon ennek nagy a divatja.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Euforia kétszemélyes kanapé
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!