- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
havri1
félisten
válasz Mauzes #152419 üzenetére
Papírt kb pár óra intézni, sajnos az semmit sem jelent.
Ez egy kintről behozott autó, nepperen keresztül. Én is így vettem, kis szerencsével. (kiderült, öcsém "szomszédja" a kinti tulaj).
Szerencsére minden úgy volt, ahogy meg lett hirdetve.
Alaposan meg kell nézni, ki kell próbálni, le kell informálni.[ Szerkesztve ]
havri
-
Declare
őstag
válasz Mauzes #155760 üzenetére
Szerintem ezt kivülröl nem tudod megallapitani
Az olcsobbik LED szerintem is kanyarfeny nelküli, meg nem allitja magat automatikusan, meg szerintem kitakaro funkcioja sincs. Azert nem adaptiv. Azaz, ugyan olyan, mint a xenon, csak nem xenon, hanem LED. Ha nem jön senki felkapcsolod, ha jön, akkor lekapcsolod.
Az Adaptivos LED az meg automata. Sebessegtöl függöen kapcsol fel le es ha jönnek szembe kitakarja a masik autot. Plusz kanyarkövetös.
Fenyszoro moso szerintem mindegyikben van.
-
#31733248
törölt tag
válasz Mauzes #156337 üzenetére
"Már régen kérdezted, de friss tapasztalat: 25-30 hetes átvételi időt mondott a Porsche Pest az 1.5 TSI-vel rendelt Octaviakra"
Az nagyon sok. Most rendeltem Mondeot, ott 4-12 hét a szállítási határidő.
(#156344) lacos001
Gratulálok! Octaviám van ugyanezzel a motorral, tetszeni fog: jól megy és jól is fogyaszt!
-
Amarton
tag
válasz Mauzes #156377 üzenetére
Abban reménykedem, hogy szeptember 1 előtt, ha forgalomba helyezik, akkor még a régi emissziós szabvány lesz az érvényes. Ami érdekes, hogy sem RS oktáviát nem lehet rendelni, sem pedig 2.0 TSI motort. Egyedül az Audinál láttam, hogy ott megvan a teljes motor paletta. A Seatnál, VW-nél, és a Skodánál is egy csomó motor konfig eltünt.
Német piacon még lehet konfigolni mindenfélét (még RS-t is). Ott nem kell teljesíteni a normát?
Még egy anomália, hogy a már megrendelt RS oktáviákat és 2.0 TSI-ket legyártják szeptemberig. Utánna kezdik el az 1.5TSI-vel és ezért van a kétszeres szállítási idő, mert gyakorlatilag szempembertől él a 2-3 hónap szállítás.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
veterán
válasz Mauzes #159894 üzenetére
2.0 TSI DSG Golf: 60 ezres szerviz, motorolaj cseréje nélkül, tavalyi áron, Érden 148 e. Ft. Motorolaj cseréje: 16 e. + az olaj ára (én viszem az olajat). Ebben a légszűrő még nincs benne, azt 10-15-re tippelem. Szóval egy 60 ezres szerviz szumma 210-220 e. Ft.
Aztán lehet, hogy a mostani 1.8-ban is a szárazkuplungos DSG van, úgy kb. 80-nal olcsóbb (most). -
Doki16
addikt
válasz Mauzes #159916 üzenetére
Saját kocsimról tudok nyilatkozni ami egy B7 Passat volt. Márkaszervizbe vittem a 160e-es szervizre. Olaj+szűrő és gázolajszűrő. Ennyit csináltak meg mert mást nem kértem. Ez volt 85000 Ft. Na most egy B8 Passat ettől csak többe lesz. DSG váltóolaj csere amit 60e km-ként meg kell ejteni, az márkaszervizbe egy Q5-be volt 2017-ben 96576 Ft. Tuti drágult már. Ha Passatot akarsz és szakszervizbe akarod vinni az nagyon sokba lesz mindig.
(#159918) i-sti: Lehet, hogy akkor olcsó amikor "megcsinálják", de utána sokkal többe lesz Persze, hogy nem BMW szint, mert jobb
Ohh, hogy én ebből a 14000 Euróból milyen Audit kaptam volna. Nagy álmom egy Alltrack és volt is köztük jó pár amikor a Passatokat néztem. De nem mertem még egy nyűgöt a nyakamba venni a 4 kerékkel. Egy Allroad A6 meg már az imádás legnagyobb kategóriája számomra. Bitporké is nagyon tetszett mindig.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz Mauzes #159916 üzenetére
4x gyújtógyertya; pollenszűrő; 1 év mobilitás garancia (~7000 Ft); a DSG olaj szűrővel, tölcsérrel, tömítéssel; munkadíj ami emelkedett tavaly óta.
(A légszűrőt magam cseréltem. A továbbiakban a pollenszűrőt is magam fogom.)Az idén nyáron esedékes éves szerviz megállt kb.15 ezerből: gyors átnézés + mobilitás garancia. Az olajat tavasszal cseréltettem; 16 ezer + az olaj ára (15-16 e).
@Doki16: Tedd hozzá, hogy a Te közlekedési szokásaidhoz nem a 2.0 TDI, hanem inkább egy robogó / bicikli lenne ideális.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Mauzes #159940 üzenetére
Garancia időn belül semmit nem cserélnék magamnak otthon. Ha bármi történik akkor abba bele fog kapaszkodni a szerviz, hogy ezt nem mi és nem itt csináltuk. Semmilyen kapaszkodot nem szabad nekik hagyni. Nem találom a cikket, de volt a Totalcaron egy olyan, hogy elcsúszott egy kötelező szervizzel és már nem fogadták a garanciális igényét. Pont VW volt ha jól rémlik.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
simonjoe
senior tag
válasz Mauzes #160499 üzenetére
Én a helyedben elfelejteném a tetős bringa szállítást, a hátsó ajtóról már nem is beszélve. Azt javaslom, h sokat vinnéd a cangá(ka)t, akkor inkább rakass fel horgot. Nem olcsó de hosszútávon jobb. Hosszú évek bringás szállítási tapasztalataim alapján írom. A tetőn szállítás macerás, rohadtul fogja az autót és tiszta szutyok, rovar tetemes lesz egy hosszabb út után. A hátsó ajtós szállításnál nagy a sérülésveszély és az ajtó zsanérjait is rendezi rendesen, továbbá a gumi kitámasztók dörzsöli a fényezést.
Joe
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mauzes #160516 üzenetére
Levehető horog elektronikával - szerintem 100 + bürokrácia körül meg lehet úszni, fix horoggal talán bő 100 is betakarja.
-
simonjoe
senior tag
válasz Mauzes #160516 üzenetére
Világos! Megértelek. De! Neked kell eldöntened mekkora prioritást élvez az életedben a kerékpározás. Ha csak alkalmi, időnként, néha-néha, akkor szedd szét és dobd be hátra.
Én évente többször megyek külföldre tekerni, vagy itthon az ország minden szegletébe. Nekem fontos az egyszerű gyors kényelmes szállítás. Ja, és nem utolsó sorban így a kocsira is jobban tudok vigyázni.
Én már nem is tudom pontosan a CC-re mennyi volt, de azt hiszem olyan 100 körül volt a horog meg az elektronika. A THULE horgos szállítóm az már megvolt, azt pontosan 150-ért vettem. Egyébként egy tetős szett, csomagtartó plusz két bringaszállító is ennyi volt összesen még 2006-ban, egy hátsó ajtós meg 70 volt.
Alapvetően nem lehet összehasonlítani a három szállítási módot. A tetőre és ajtóra való szerelésnél sok idő elmegy a pozicionálással, azokat vagy előző este felteszed, vagy hagysz időt magadnak, h minél kevesebb káromkodással szállításra késszé tedd a kocsit. A horgosnál ez pár perc, úgy, h még a levehető horgot is be kell tenni. Ja, és arra még kassza 5 ezerért vettem szürke rendszámot, mert a tököm pakolgatja a hátsót.Joe
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mauzes #160525 üzenetére
Van a régi két csavaros fajta ("fix", igazából csak tovább tart levenni ), meg a "levehető", ahol ez a folyamat egy retesz által fel van gyorsítva. Én még csak olyat láttam ezekből, amihez kell kulcs is, elvesztés esetén pl Bosal tuti tud kód alapján új kulcsot adni, de akkor bárki kaphat, csak le kell olvasni a számot... Saját autókon fix van, garázsban meg Gedore csillag-villás készlet, de vidéken kisebb a koccanás esélye. Bp-n jobb talán a levehető (ha saját az autó, vagy megvennéd később), mert hátul akkor egyenletes a pofon, nem torzítja egyből a horog szerkezete a lemezeket, mikor valaki elfelejt mögötted fékezni. Ellenben a levehető szerkezetét illik kenni időnként, különben berohad, és konyec. Ha csak évente 1-2 alkalommal kell, akkor 10 perc alatt megvan a fix kétcsavaros horog szerelése is.
Szürke rendszám 100% hivatalos megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Mauzes #160879 üzenetére
Szia!
Erről már volt ( App Connect ) itt is szó, de teli a net a megoldással: meg kell venni az aktivációt. Nincs rá más megoldás, az én tudomásom szerint.moD
Hozzá kell tennem hogy a te eseted elég speciális. Arról még nem hallottam hogy bármi a waze által úgy lett volna kezelve mint a gyári navi saját fejegységén - tehát magától kapcsol a rádió, a navi és a netes imput között. Vélem ilyen nem létezik, de ne legyen igazam
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
molnarpeter
nagyúr
-
lacos001
senior tag
válasz Mauzes #160889 üzenetére
"A start-stop rendszereknek mindig van egy kiiktató kapcsolójuk. Ennek a funkciója nyilvánvaló, hiszen az autó nem tudja, hogy amikor megállunk, meddig fogunk állni. Ha hatékonyak és takarékosak akarunk lenni, jobb minél előbb leállítani a motort. Ha a várakozás csak egy-két másodperc, és várhatóan fél órán belül százszor megismétlődik, tényleg nem érdemes kínozni a motort és járulékos berendezéseit."
Ennyi,,,
-
-
1stVikman
senior tag
válasz Mauzes #160889 üzenetére
A Start-stoppot én konkrétan indítás után rögtön kikapcsolom, amíg nem üzemmeleg a motor.
Csak olyankor hagyom, hogy leállítsa a motort, ha sejthető, hogy "hosszabb" ideig állok. A kocsi sajnos nem tudja, hogy dugóban araszolok-e vagy sorompónál/pirosnál állok tovább, vagy csak elengedtem egy gyalogost. Így vagy marad kikapcsolva, vagy felülbírálom kvázi állandó gombnyomogatással. -
Doki16
addikt
válasz Mauzes #160894 üzenetére
Hosszabb távon ha városban folyamatosan indul és leáll biztos nem tesz jót neki. Amikor elfelejtettem kikapcsolni, akkor képes volt teljesen hideg motornál leállítani akár 50m után is. Sosem használtam, ahogy kapcsoltam be az övet, a rutin része volt, hogy nyomtam ki a start-stop gombot. Egyedül akkor éri meg bekapcsolva hagyni ha 60-70 másodperceket vársz lámpáknál és már rendesen üzemmeleg a motor. De ilyenkor is csak max az üzemanyagtakarékosság miatt. Mert az önindító és DMF akkor is használódik folyamatosan.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Mauzes #160894 üzenetére
Ha lenne olyan kocsim, amiben van start-stop funkció, első gondolatom lenne kiheréltetni. Budapesti, de vidéki városi forgalomban is munkába menet nem mindegy, hogy egyszer indítom el a motort, vagy mondjuk harmincszor, akár meleg, akár nem.
Ennek ugye az is hozadéka, hogy az autóban ülve nem csak a motor jár, de világítás, fűtés/hűtés, rádió is, amik ugye plusz terhelést jelentenek indításkor.
Szvsz ez a start-stop rendszer csak a marketingesek agyszüleménye. Az autó álltában fogyaszt mondjuk 0,7 litert óránként, ha a forgalomban csak 10 percet áll az autó, a sofőr vagy leállítja, vagy például a fűtés miatt járni hagyja. Ha mégsem akar fűteni a saját kocsijában, átül egy máséba.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
veterán
válasz Mauzes #160889 üzenetére
Csatlakozva az előttem szólókhoz; indítás után első dolgom lelőni a start-stop-ot.
Nem nálam fog meghalni miatta a DMF és az önindító se, mert addig nem tartom meg az autót; de a start-stop folyamatos gyilkolás az autónak, nincs hozzá szívem.Szerk: az akkut is nyekteti; érdemes megguglizni, mennyi zseton a Passatba az AGM akksi. Végül 2.0 TDI lett?
Megvenném bele az Android Autót, ebay-en 200 € az aktiváló kód + valamit a márkaszervizben is csengetni kell az aktiválásáért.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
-
válasz Mauzes #160906 üzenetére
Ha találsz akkor szerintem mindenki megköszöni az elérhetőséget, mert már nem a régi módszer van hogy csak egy flag-et kell állítani vcds-sel, hanem egy külön kódolt és a nyákon teljesen független csip kezeli. Csak kóddal - a márkaszerviz által ismerttel - lehet tudomásom szerint feloldani.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mauzes #166962 üzenetére
Golf 4 esetén a lökhárító kis takaró műanyagját lopkodják, ami a vonószem helyét rejti. Felfelé tettem bele egy fekete csavart, kb. észre sem venni, de előtte 2x eltűnt, azóta megvan Szóval plusz csavarokat alkalmaznék, hogy még kitépni sem lehessen, de csak annyira, hogy egy rendes szerelést ne akadályozzon (pl dobbetét eltávolítása után hozzáférhető legyen).
Ja, és R-Line, a design az Volvo
-
Reggie0
félisten
-
veterán
válasz Mauzes #169611 üzenetére
Hangos lesz a tetőn, főleg a bicikli maga fog süvölteni, és bogaras is lesz. Toltam már 2 bringával 180-at, de ez nem normális. Ugyanilyen Proride 598-am van 2 db (felesleges momentán, tesztre akár kölcsön tudom adni).
A vonóhorgos szállító sokkal jobb, de kell hozzá vonóhorog... -
veterán
válasz Mauzes #169617 üzenetére
Ha amúgy is ritkán szállítanál bringát, úgy jobban jársz most a tetőtartóval.
130-nál is hangos, de túl lehet élni, egy monoton zúgás, tudtok tőle beszélgetni. Úgy 50-60 kmh-tól rendesen hallani.Nekem most van vonóhorgom, ott fogom szállítani a biciklit. 300-at nem fizetnék érte utólag.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Mauzes #169611 üzenetére
Sokáig cipeltem a bringáim tetőn. Több dolog miatt váltottam horgos szállításra. Macera a tetőcsomagtartót felszerelni, majd a szállítókat, és még a bringákat emelgetni rá, továbbá kepeszkedve rögzíteni a bájkokat.
Baromira megnő a fogyasztás, még akkor is ha fent hagyod a tetőn üresen. Rohadtul zajos. No, és ami még nálam felrakta az i-re a pontot, h egy hosszabb út után tiszta bogártetem a bringa, ami nem kevésbé gusztustalan volt.
Persze drágább a horgos téma, de egyszer kell nagyobbat beruházni, a szállító sajnos nem olcsó. Thule-t használok, azt használtam a tetőn is, a többi mind csak gyenge utánzat. Nekem CC-re Bosal levehető horog került, a gyári takarás miatt. Elektronika csak azért nem a gyári mert azt csak márkaszervizben lehet felinstallálni, nem akartam, h bele matassanak, így egy szimpla CAN-BUS-os, teszi a dolgát.
Egyszerű, gyors felrakni, kényelmes, a fogyasztás így is megnő, de nem vészes. Csináltattam szürke rendszámot is, annak átrakásával sem kell vesződnöm, és ha leveszem a szállítót a garázsban van helye a falon, felakasztom és kész.
Szóval nem korteskedni akarok a horog mellett, de alaposan gondold át!Joe
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...