-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FoBCRaistlin
őstag
Just to be clear...
Sonkyzás fogalma:
Ez tőlem származik. A történet a következő. Két úriember közel azonos teljesítményű gépjárművel elkezd dinamikusan közlekedni. Az egyik gépjármű fékrendszere\tapadása nem lett erre a dinamikus közlekedésre felkészítve. Ennek következtében az egyik kereszteződésben "A" gépjármű bár éppenhogy, de meg tudott állni még a vonalnál, ugyanakkor "B" jármű lendületesen becsúszott a kereszteződésbe, és kb a közepén abszolválta a megállást mint olyat.
Ez volt az eredeti "Sonkyzás". Ez lett az idők során továbbfejlesztve, és rövidesen már a #csakisnyélenközlekedekahúzotttédéível lett belőle, melynek a következményei gyakori olvadás, dugórepedés, váltótörés, turbó pukkanás és társai lettek.
Tuning szempontjából fontos, hogy "hány Mhz hideg van éppen" T56 - www.pcvizhutes.hu WOT: RaistlinX
-
Kiskokó
veterán
válasz #89874944 #135334 üzenetére
Csá.
Írok PM-ben is mindjárt.
Jó a gyári felni! Polírba kemény lenne.Ha a webasto csak kiegészítő akkor az csak annyit tud.
A kattogással ne foglalkozz, csomó kis elektromos motor kattog amik állítják a "klima" beállítás alapján hogy merre menjen a levegő.
Vegyél egy akksit. Én Varta Silver Dynamic 110Ah-sat ajánlanék. olyan 45ezer körül van az ára.
Indítózáskor jó generátorral is lemegy 10V körülre az szo szo normális..| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Krax01
újonc
Sziasztok!
Skoda octavia 2012 103KW cfhc motorkód
EGR hibára van vmi megoldás csere helyett ?
Időszakosra irja be magát, nem állandóra. -
Fr3eWar
őstag
Most voltam a Golf-al az első szervizén. Most lett 2 éves a verda, és ennyi idő alatt sikerül beleszurkolni 16 800km távot (közben ennyi idő alatt a Passatunkba beleszaldt 42 000km).
Szóval csak tájékoztatás jelleggel beszúrom ide,
A szerviz költsége 81 000 Ft volt (Kecskemét Brill Kft.),
melyből a nem kötelező dolgok:
- 6000Ft következő szervizig mobilitás garancia (gáz van jönnek, ingyen elviszik a verdát a következő márkaszervizben, külföldön is érvényes, csak szervíz alkalmával köthető a következő szervizidőpontig érvényes)
- 11 000Ft pollenszűrő (mikor eljöttem gondoltam hogy jó hülye vagyok hogy kértem a cserét mert feléből vettem volna)
- 4000 Ft klímafertőtlenítés tisztításSzóval maga a kötelező rész 60 000 jómagyar forint lett volna.
Az árak hivatalos szervizhez mérten szerintem nagyjából rendben vannak kivéve az olaj árával, mivel a munkalapon ott figyel, hogy 4liter Shell Helix 0w30 olaj ment bele bruttó 35 000Ft-ért, mindenféle kedvezmény nélkül az első arukeresos találat alapján 10K 4lityó abból az olajból.
Remélem azért olyat raktak bele ami a motorhoz való (1.2 TSI).
-
Fr3eWar
őstag
válasz Mágus2 #135359 üzenetére
Rég jártam erre, és most hogy látom a "fejed" eszembe jutott, hogy utólag még nem köszöntem meg a segítséged. Ezúton is köszönöm a DSG kuplungcserés nyűglődésem során a támogatásod. Az utolsó cikkszám amit megbeszéltünk jó lett.
A csere március 12-én megtörtént, azóta is köszöni a gép rendben van.
Nem tudom mennyire placebo, de csere után ismét szinte észrevehetetlen ahogy vált az autó simább lett a váltás, a gázlevétel után a gázadás "reakciódeje csökkent" coasting funkció aktív, tehát gázelvét után valamit gondolom szétkapcsol magában a váltó, és a fordulatszám leesik alapjáratra -> üresben gurulok (erről ha van időd pár gondolatot írhatnál, hogy működik mert nem igazán tudom elképzelni) utána ha gázt adok akkor sokkal egyenletesebben veszi fel a motor a váltó fordulatát, és rántás nélkül kezd el újra húzni. És megszűnt az alapjárati rattrattratt hang is.Viszont mikor levettük a váltót, és ott helyben megcsavargattam a kettős tömegűt kb ugyanakkora játéka volt mint a gyári újnak. (jelenleg a garázsban pihen a régi, gondolom a fejemre kenhetem mert nem igazán javítható dolgok ezek).
A folyamat számunkra nem volt túl egyszerű, a leemelés még csak csak, kibuktattuk, de visszarakni 3 ember kellett, és marha sok türelem, hogy a bölcsőbe mindig megakadt... Érezni lehetett az egész konstrukción, hogy ezt ha szereled akkor úgy tedd, hogy a motorral együtt engedd ki a kaszniból, mi persze csak a váltót kaptuk le.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz focvis #135361 üzenetére
Nem megoldás, ha kiíratja az EGR-t akkor jobb ha rögtön kiveteti a DPF-et, mert egy hónap múlva úgy is ki kell venni. A regenerációhoz kell a forró visszavezetett gáz. A rendes munka a gyári új. A cseheknél 350 euró körül mozog az ára + tömítések + munka. Jó kis munka, mert elég nemférehozzásehonnandemégcsaknemislátni helyre tették... .
Fr3eWar Szívesen. Ha kerepelt alapjáraton, akkor a kettőstömegű kuka. Próbálkoztak itt a felújítással, de nem volt hosszú életű a projekt. Marad a csere újra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz golfvariant #135364 üzenetére
6-osról van szó. Az jetta is azzal rokon. A Variant nem németben készül, és ha jól nézem, a Jetta sem, csak a golf6.
-
veterán
válasz Mágus2 #135362 üzenetére
Ok, értem.
Az enyémen kiirassam az egeret, ha esetleg hozzányúl egy a csipszes a kormolás miatt? Egyre gyanúsabb, hogy rossz csipsz miatt kormol.
Múltkor nézték diaggal (Opel specalista): kis fordulaton - 2000 rpm környéke - 1,7 elvárt és 1,3 bar teljesült. Nem tudjuk, hogy az 1,7 az gyári vagy csipszes elvárás? (biturbó) Te mit gondolsz erről? Thx!Jetta made in Mexico.
G7 Variant hergestellt in DDR, Zwickau.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz focvis #135368 üzenetére
Ha nem a chip, csak vészmódban poroszkálnál. 0,2 nyomás különbséget elvileg csak4 másodpercig tolerál. Erre a kormolásra ment rá a dpf, azért nincs benne, de az okot nem szüntették meg. 2 új turbóval faja lenne, vagy a pék a lisztes kezével benne felejtette a limitereket, de naftát adott hozzá.
Azért gáz a 1,3, mert szerintem gyárilag is több volt... gondolom gyárilag nem 140 lovas a két turbós.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mágus2 #135369 üzenetére
Köszi ismét!
Próbálom gazdaságosan egyben tartani a gépet; nem költhetem el rá a piaci értéke további 30%-át, nem fizetik meg. Eddig ráment 220 ezer + az adminisztrációs terhek. Ha megtartanám hosszútávon, akkor még:
- vezérlés
- hátsó főtengely szimering
- szívósor csere vagy dugózás
- esetleg turbó
- csipsz
- első fékekEzeknek az általam ismert anyagköltsége 350 és 440 ezer között van a szívósor függvényében + a váratlan tételek, tömítések + a munkadíj; a vége durván 450-600 ezer Ft.
Az autó a mostani állapotában érjen 1,6 milliót, ha a fentieket megcsinálom, akkor talán kapok érte 100 ezerrel többet. Szóval a továbbiakban csak amit muszáj, azt cserélem, de a csipszen (70 e) még gondolkozom, mert zavar a kormolás.
Gyárilag 180 ló és a gyakorlatban most jobban gyorsul, mint a gyári adatai alapján kellene.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
FoLey-v
addikt
válasz Mágus2 #135348 üzenetére
És az enyémbe kell csere? 17 éves 188.000 körüli km és szerintem az előzö gazdáim nem nagyon gondoskodtak erre.
Ahogyan a gyertyákkal se előtte Denso K20PBR-S10 volt benne most meg NGK BKUR6ET-10(2397) van benne.
Faterom szerint nem kell cserélni a váltóolajat,mert örökélete van ez mennyire igaz?• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
-
-
FoLey-v
addikt
válasz Mágus2 #135376 üzenetére
Bocsánat félreérthetően írtam.
Néha szokta,hogy nehezebben veszi hol könnyeddén,de egy váltóolaj-al bepróbálkozok.
Még egy kérdésem lenne ha már cserélek váltóolajat akkor szokták önteni a váltóolajat cserekor?
[ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #135271 üzenetére
Köszi!
Nem lenne meglepő a dolog, még ezzel az akksival vettem 5éve és fogalmam sincs mennnyi idős lehet. Amit ez már túlélt... Idén egyszer le is merült bár akkor már 2. hete állt és egymás után 4 reggelen is -25 alatt járt a hőmérséklet... Pedig csak egy sz@ros Bosch.
gzbotii: Nem tudom hogy szoktál izzítani, de ha csak addig amíg kialszik a visszajelző és egyből indítasz akkor simán leeshet a feszültség 10V alá, én úgy szoktam izzítani hogy nem azt várom meg amíg kialszik a lámpa hanem azt hogy kattanjon a relé. Akkor könnyebben fog indulni. Amikor a "rendes" télben vagyok és sokat állt a kocsi akkor 2szer izzítok, mindkétszer a relé kattanásáig.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
K Norbi
addikt
-
freaghill
őstag
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
flpuovd
csendes tag
Sziasztok,
Van egy kis problémám az autóval (passat b6, 2009-es, 2.0 crtdi, cbab)
Első indításkor menet közben, alacsony sebességnél berángat. Ha nyomom a gázt, akkor egy pár másodperc után elmúlik, ha nem nyomom a gázt, hanem csak tartom, akkor pedig folyamatosan rángat, mintha balfasz lennék
VCDS-el megnéztem, hibát nem ír. Lehet e ez esetleg kettőstömegű? Érdekes hangja van alapjáraton is mikor beindítom.
De ami az érdekes, hogy ezt csak reggel csinálja, elmúlik, és minden rendben van utána.
Esetleg VCDS-el lehet nézni még valami értéket? Ha igen, mit kell néznem bővebb diag miatt?
Előre is nagyon köszönöm a segítséget -
Topy77
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 1996 Audi A4 1.9 tdi 90 LE (motorkód: 1Z).
Az egyik porlasztocsucs alatt kellemes traktorhangot produkal. A tomites cserere megflelo elszantsaggal rendelkezve itt szeretnek olyan infot kerni toletek hozzaertoktol, hogy van-e eloirt nyomatek ertek a porlaszto rogzitocsavarjanak visszahuzasara. Illetve ilyenkor eleg csak a "kifújósat" cserelni vagy illik mind a 4et, mert elobb utobb lehet ujra bontani.Köszönettel:
Topyhttps://www.flickr.com/photos/127440607@N03/
-
flpuovd
csendes tag
válasz flpuovd #135390 üzenetére
Még ezt leírom ehhez kapcsolódóan:
1-es, 2-es, és 3-as fokozatban is van rángatás, ha egyenletes sebességgel megyek...
Még egy dologra tudok gondolni: esetleg EGR?
Ha jól tudom ebbe már az elektromos egr szelep van. Ezt lehet tisztítani, vagy egyszerűbb ha cserélik az egészet?
Bár ha jól tudom, ha ilyesmi gond van, akkor vészüzemmódba kapcsol a motor, plusz villognak a díszfények a műszerfalon, de nálam ilyen nem jelentkezett eddig. -
K Norbi
addikt
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz flpuovd #135390 üzenetére
Ezt az asztaltól nem mondja meg senki. Tipikusan az a hiba, amit nehéz megtalálni.
Lehetséges gyanusítottak: üzemannyag rendszer valamelyik pumpája, befecskendezők, EGR, fojtószelep, szenzor hiba, lambda szonda.... Sok minden lehet. Értem én hogy van VCDS, de nem elég nézni bele, látni is kell, na ez az a tapasztalat, amit nem lehet átadni.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban