Új hozzászólás Aktív témák

  • Faby

    senior tag

    Sziasztok!

    SOS segítség kellene!

    2013 Seat Toledo IV, 1,6 CRTDI 77kW, CAYV motorkód.
    Budapestről hazafelé Debrecenbe az M3-ason a következőt produkálta: óraszerinti 140-es tempónál elkezdett villogni az izzítás jelzője, erő elment, 2000-es fordulat fölé nem engedte a motort. Pihenőbe kiálltam, kis alapjárati ketyegés után leállítottam, újraindítottam, hiba megszűnt (látszólag), elindultam, majd néhány km után ismét. Ezt vagy kétszer eljátszotta, utána kísérletezgettem vele, végül óraszerinti 120-125 között jött szépen, de amint gyorsabban mentem, ismét letiltott.
    Külső hőmérséklet a műszerfal szerint mínusz 15 -17 fok vlt, vízhőfok stabil 90, olaj tempótól függően 88-93 fok.
    Hazaértem, egy Bluetoothos ELM327 v1.5 és az androidos Torque segítségével a következő hibakódot láttam:
    P0087 - Fuel Rail/System Pressure - Too Low

    Igazsághoz hozzátartozik, hogy volt már előzménye, két hete a nagyon nagy hidegben volt hasonló, akkor az üzemanyagra és a nagy hidegre fogtam (nem prémium dízelt, csak normál Shell gázolajat tankolok), garázsba beálltam vele, másnapra rendbe jött.

    Kérdésem a következő, mi okozhatja?
    Illetve okozhatja-e elkoszolódott, eltömődött gázolajszűrő? A hidegben a gázolajból kiváló paraffin(?) vagy valami más szutyok, akár belefagyott víz okozhat ilyet, ha eltömíti a szűrőt? Nekem efelé mutat a logika, de kellene hozzáértő megerősítése.

    Valamint, ha a megoldás a szűrő cseréje, akkor azt hogy kell?
    Hosszan nem magyaráznám, a lényeg, hogy hétvégén meg kell oldanom, hétfőn hajnalban újra BP, de a szerelőm hétvégén nem dolgozik.
    Tudtok-e segíteni,
    - Milyen szűrő kell bele?
    - Hogy kell kicserélni?
    - Otthon alap szerszámokkal és műszaki ismeretekkel kivitelezhető-e?
    - Kell-e valami különleges eljárás, pl a légtelenítéshez?

    Segítségeteket előre is köszönöm.

    A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!

Új hozzászólás Aktív témák