-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
válasz lenko #111299 üzenetére
Hideg indításról volt szó!!
szóval maradjunk annál a sarkos példánál hogy az én 1,4 benzin 2000-es polomba miért töltsek a 0W helyett
15W-t mivel is lenne jobb nekem?!
(gondolom a rés méret még a hideg indításhoz tartozott volna... szóval azt mondod egy comon rail dugattyún a gyűrű olajzó furatok tizedes átmérőjűek, még az én ős kövület 1,4-es benzinesembe meg van kár 2-3mm is?!)a meleg oldali viszkozitás teljesen külön téma, ott válasszuk is szét a szívó és túrós motorokat!
tehát hidegen viszkózusabb olaj is elég, ami ebből adódóan nagyobb hőmérsékleten még eléggé viszkózus.
netto bullshit!
lásd pl az álltalad linkelt leírásokból, amiket csak át futottam:
20w40-15W40-10w40-5w40
és hogy miért baromság ez?
mert a hideg és melegoldali viszkozitás köszönő viszonyba sincs egymással van 15W50 olaj meg 5w50-es is melegen közel azonos a viszkozitásuk, hidegen ugyan ez nem mondható el, ill amit írtál abból még mindig nem értem miért lenne jó nekem egy 20w40-es olaj mondjuk az 5w40 helyett.szóval akkor szerintem egyet érthetünk abba, hogy ököl szabályként véve az a jó nekünk ha hidegen minél kevésbé viszkózusabb az olajunk. (kiegészítés ként még hozzá lehet csapni, hogy nem árt ismerni hozzá a motor illesztéseit, nyílván egy tágabb illesztésű motorba nem feltétlen jó a lóhúgy hidegen, de mondjuk egy ezredre illesztett csapágyazásnál a túl nagy viszkozitás miatt nem fog felállni a nedves súrlódás, és jó darabig csak vegyesbe megy a csap....)
(magyarul mivel legjobb esetben is vegyes súrlódásról indulunk (de inkább száraz...), nekünk valami olyan lötty kéne mint a lóhúgy a csap alá, hogy minél hamarabb felálljon a nedves súrlódás!! (sarkított példa, mert ha hidegen túl kicsi a viszkozitás akkor is megtud szakadni a film, de mivel hidegen az olaj nyomás is csillagokba van bőven elég lenne egy 100centi/stoke környéki viszkozitás 0 fokon, ami 100 foknál 10-re csökken ez lenne az ideális!)
lássuk mondjuk egy szívó motor esetén mizu melegen, hegy menet stb legnagyobb hőterhelés 110-120 fokos olaj hőmérsékletet mérhetünk a frekventált helyeken, pl vezérmű tengely csészék alatt, ide pl egy 30-as meleg oldali viszkozitású olaj simán elég kellő mértékű olaj filmet tud biztosítani (megfelelő olaj nyomás és mennyiség esetén*), amire felúszhat a csap és folyamatosan nedves súrlódás van, ami ha nem szakad meg tökéletesen elég nekünk!
jöhet valami túrós, legyen benzines ami jóval melegebb főleg a modern szegény keverékesek, egy karaj szerpentinezés esetén a turbina tengelyünk simán lehet 300 fokos is a csapágy tájékán!!
ergo az olajnak is sokkal több hőt kell elvezetni, anno méregettem a vissza folyó ágba nem ritka a 200 fokos olaj sem, ahol gyakorlatilag olyan mint a víz, és a hasáb nagyon jól sül benne, szóval ide a 30-as meleg oldali v. érezhetően kevés, szépen lehet feljebb menni, a 40-es v. elég szokott lenni, de én pl pánikolós vagyok és annak aki hajtja a túrós benzinesét simán szoktam ajánlani a 50-60-as olajokat, ami turbo csapágyazás függvénye, mert ha nagyon szoros illesztésű a tám és sikló csapágy a tengellyel, akkor akár mint egy szívóhoz egy 30-as olaj is elég lehet, mert hiába a nagyon alacsony v. melegen, nem tud hova elillani az olajunk*és itt jön képbe a tervezet elavulás....
sorry ha kicsit össze szedetlen vagy kihagytam valamit!
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz MunezXBK #111296 üzenetére
Indítás után eddig sem dadogott, csak az utóbbi 1 hétben tartott tovább az indítás. Nyál meg van benne.
(#111298) VR6-Fan
Mióta visszakaptam a szerelőtől nem is működött a riasztó és a központi, de szinte biztos, hogy a gyenge akku miatt volt, mivel most rátöltve egyből működött mindkettő.---
Ha rámérek, akkor feszültséget mérjek, igaz?96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
lenko
aktív tag
válasz VR6-Fan #111301 üzenetére
Hol írtam én, hogy tölts 15w vagy 20w olajat? Szerintem sehol sem. A polodba 5w40 kell, de 5w30 semmi képp sem, ugyanúgy a fabiaba sem kell 5w30.
Megnéztem a gyári ajánlást hozzá 5w40/10w40.
Ettől nem kell eltérni, max márkát választasz, az adalékolástól függő tulajdonságok alapján.
Én 8e után cserélek olajat, az olaj ezalatt még pont nem nyírodik el szinte semnnyire sem, ezáltal a hidegindítás sem olyan vészes Tehát nem kell ultra hiper szuper olaj, hogy ne legyen Baja a motornak. 2.3 v5 be én total quartz 9000 5w40 energy-t használok(átlag középgategóriás olaj).Ezek a görbék meg átlalános adatok, nem derül milyen olajról van szó pontosan. Lehet egy gyártó olajai.
Választasz egy másik gyártót jobb adalékokkal máris máshogy mutatna a görbe, nagyságrendbeli változás ugyan nem lesz, de azért el sem lehet hanyagolni.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #111299 üzenetére
Korszerű dízelmotornál nem jó, mivel kisebb réseken kell áromlni az olajnak, másrészt, a hőtermelése kisebb, ezért nem kell hozzá olyan nagy hőbírású olaj.
Kihagytad a 6-800 fokos turbót a számításokból, amit esetünkben csak az olaj hűt, nincs vízhűtése, mint a TSI-nél, de sebaj. Értjük mit akart mondani a költő.
Igen, pályán az össztöltet hőmérséklete 100 fok körül van, de a kritikus helyeken mennyi is? 200 fok körüli.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #111305 üzenetére
Benzin van benne? Lényegtelen mit mutat a mutató, meg kell győződni, hogy ténylegesen van-e benne benzin. Tovább kellene forgatni(10 mp) és adni egy kis gázt, hátha úgy elkapja, de nekem valami nem ül a hangjával. Benzinpumpát hallani, mikor ráadod a gyújtást?
Látom központi injektoros. Megy rá két cső, egyiken kapja a benzint, a másikon megy vissza a fölösleg a tankba, egyiket ha lekötöd, és bedobod egy üvegbe, meg lehet nézni gyújtáson tol-e valamit az üzemanyag szivattyú.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #111308 üzenetére
Negyed tank? A favoritom fél tankot mutatott, aztán nem indult, mert üres volt a tan, csak felakadt az úszó. De 2mp nem valami hosszú indítózás. A központi injektorra 2 cső megy összesen, szóval ha így kérded, akkor ne nyúlj hozzá, mert nem találod a központi injektort sem.
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz Mágus2 #111309 üzenetére
No, autó indult, kb annyit indítóztam most mint a videón a második alkalom. Az első 1-2 mp-ben kicsit kehes volt, de azóta rendben van, többször is próbáltuk.
Az akku egyébként:
-12,1 V nyugalmi,
-10,5 V indításnál,
-13,5 V alapjárat mellett.Most megyünk egy nagyobb karikát (30-40 km) és tankolni is fogok.
Viszont megint szarakodik a központ, bár ez inkább mechanikus hibának tűnik?! Vezető oldalon lezárva nem zárja az utas oldalt, ezért visszanyit. Riasztóval szintén. Utasoldalon zárva pedig rendben van. Úgy tűnik csak nem úszom meg a zárat.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
-
-
Mágus2
Közösségépítő
11V-ig simán lemegy egy jó akksin is, főleg ha valami dögöt kell beforgatnia. Az alatt már nem egészséges, de nem vészes. 10V alatt szoktak kattogni a zárak indítózás közben, meg úgy általában bolondozni az elektronika.
Kollégánál az a gond, hogy a nyugalmi fesz is alacsony, mintha le lenne merülve. Szerintem elvesztette a kapacitását az akksi. Hamar feltöltődik, de hamar le is merül.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Nézzétek végig a képeket, első oldalon le van takarva a futás. Elég tanulságos, főleg az utolsó passat.
A második oldalon aztán lehet ámulni. A passatra csak a felét tippeltem.
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz !Overdose! #111315 üzenetére
Éppen elmehetek, itt vagyok az Örstől 2 percnyire. Gondolom van akku tesztered. Mikor érsz rá?
(#111316) Mágus2
Ahogy írtam korábban 14 óra alatt töltött 14,1 V-ig. Vagy nem erre érted, hogy gyorsan feltölt?3 éves már biztosan van az akku, de inkább 4-5. Ha januárig még kibírja, akkor elégedett leszek, aztán veszek egy másikat.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
-
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz !Overdose! #111315 üzenetére
Ha nekem 12V alá beesik akkor kukázom az akksit. Tény: nem is maradtam még ott sehol.
Mágus2: Az 1,4i Polo nem erőgép. De lehet csak én vok elkapatva...
#nincsbennetarcsi
-
TaaT
veterán
válasz Khaosz55 #111314 üzenetére
Polír semmiképp, lakkozott esztergált sem ajánlott, ha csak a karbantartás igényt nézzük.
Színben: fekete nem mutat semmit [link], ezüst az arany középút [link], matt szürke (grafit) sem rossz [link]
Igen, egy idő után homályos lesz a polír, lehet vinni frissíteni. Ha valaki rossz vegyszert locsol rá akkor máris vége a dalnak és ugyanaz lesz mint az előbb.
focvis:
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Khaosz55
addikt
Köszi,
most a következőről felniről, hogy derül ki hogy polírozott vagy sem gyártó oldalán matt festés van írva, de mintha a fényes résznél nem lenne festve hanem polírozva lenne.Ezek festettek.
[Momo revenge]Ez is bejön [Momo quantum]
[ Szerkesztve ]
-
-
Khaosz55
addikt
válasz !Overdose! #111326 üzenetére
Remek, ezt nézem már napok óta...
-
Khaosz55
addikt
válasz !Overdose! #111326 üzenetére
Hozzá teszem, hogy a VW szalonban kértem árajánlatot alu felni felni és gumi szettre. 1 volt VW a többi Momo.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Khaosz55 #111329 üzenetére
Nem létezik, minimum 5 fajta vw felniük van.
Használtan is vehetsz bármelyikből, biztosan jobb minőségűek, mint az olasz felnik. [link]
VW adelaide van a kollégám B6 highline passatja alatt télen, bírja a gyűrődést. Messze a legnehezebb passat, amit gyártottak. Az ő felszereltségében 1.8tonna üresen.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Khaosz55 #111331 üzenetére
Vw szalonba rendelj ilyet. Van nekik új is, csak meg kéne erőltetni az agytekervényeket.
Nálunk a skodánál is 6 féle gyáriból lehet választani, nem tudom milyen szalonban vagy szalonnában voltál, de valami nekem itt nem kerek. Valaki lusta.
kk831228 meg lehet, de nem a kormányról és pedálokról, mint régen. Ha benézek a motortérbe +- 50 000 km-re meg lehet mondani, hogy mennyit szaladt és hol. Kormányból és kezelő szervekből a felére tippeltem. Pl-enyémet ha megtekerném 70 000km-re, aki ért hozzá, megmondja hogy nem annyit futott, mert látszik az alu elemeken a motortérben, hogy valamit már átéltek a víztől, ami pályán jutott a motortérbe.
[ Szerkesztve ]
-
kk831228
addikt
válasz Mágus2 #111317 üzenetére
Erre szoktam mindenkinek mondani, aki okoskodik hogy ő megtudja mondani egy fiatalabb autóról hogy 150 vagy 300 van benne.. . Hát qurvára nem tudja, akármilyen okos... Nem véletlen rakosgatják az órát vissza a nepperek...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
-
-
kk831228
addikt
válasz MunezXBK #111339 üzenetére
Ez nem teljesen mindíg igaz... pl. Munkatársamnak van egy swift aminek be van nyomódva a hátulja mert zasszony nekitolatott valaminek a 10 éves autóba 60000 km van... Nekem állhatna ott egy tökéletes állapotú 250000km - es ugyanolyan swift...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
Tibee86
veterán
Urak még egy hülye kérdés. A két tartály közötti "fekete doboz" az micsoda [link]? Gondolom sok jót nem jelent ha folyamatos kattogó hang jön ki belőle.
-
-
F_Zolee
veterán
Alkalmi vétel. Repüljetek rá. [link]