Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    válasz kicsako #7 üzenetére

    Nem, náluk ez már "működik" (vagy nem, de az a kisebb százalék). Nagyon sok esetben akkor kerül fel egy termék a multi polcára, amikor megállapodnak a termék eladási áráról és a visszaosztás összegéről.
    Még amikor "gyártással" és saját termék értékesítésével foglalkoztam, akkor keresett meg az egyik multi, hogy beleillene a portfoliójukba a termékünk. A végén elengedtem, mert mindent is kértek, így egy bruttó 500ft bekerülési költségű termék (a méréseink szerint nettó 1000ft-ig volt értékesíthető gond nélkül) ~2-3000ft közötti eladási árat jelentett volna. Ebben volt egy olyan díj, amit az eladási ártól függetlenül az értékesített darabszám alapján elszámoltak maguknak. Persze minden csak bizományos értékesítési formában, így ők minden esetben csak kereshettek rajt. De, ha a termék tulajdonosa piacot és vevőt akar szerezni, akkor bele kell mennie ilyen alkuba. Mi anno ilyen áron nem akartunk plusz piacot, mert akkor már pilotban egy másik portfolió kint volt egy másik kereskedőnél és láttuk, hogy neki ez nem megy, nálunk meg elmenne az a raktárkészlet is direktértékesítésben.

    Ez az internet hozzájárulási téma egy kicsit más szerintem. A tech cégek azért, hogy szolgáltathassanak, ugyanúgy keményen fizetnek. Igen, nem feltétlen egy faluvégi kábeltv szolgáltatónak vagy egy telkó cégnek, hanem egy nagy adatparknak. Itt pedig arról van szó, hogy azért is fizessenek (ők is), mert a vonal végén megjelenik az általuk előállított "tartalom". Magyarul egy internet szolgáltató a felhasználótól és a tartalom szolgáltatótól is pénzt kér ugyanazért.
    De ugye az is egyértelmű, hogy egy ilyen díj esetén ezek a tech cégek nem nyelnék le, rátolnák az adott régió ügyfeleire. Az áremelés pedig sokszor érzékeny téma. Bukni lehet az ügyfelet. Az ügyfél pedig akkor hozzáigazítja esetleg a net csomagját is a dologhoz és máris ugrott onnan is telkó bevétele...

    [ Szerkesztve ]

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák