Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
renatto
őstag
válasz janos666 #38048 üzenetére
Köszi! Az élesség érthető és akkor ott is lehúzom nullára.
Az erősítő Direct-re (átengedés) van állítva, de így is. Ha bekapcsolom a skálázást akkor is.
A médialejátszón csak 1 HDMI kimenet van és ha a TV-n keresztül vezetem, akkor a HD hangokat teljesen bukom.
Az AVR majdnem annyiba kerül mint a TV, szóval a csere nem igazán jön szóba.
Szóval ez így patt helyzet, viszont így 53-nál tökéletes, még tesztvideón is, mert amúgy - normál tartalomnál - fel sem tűnne..KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
sebgutkopf
őstag
válasz rothfb #38000 üzenetére
Csatalkozom a 60fps-es Gemini man nézők táborához és osztom azok véleményét, hogy ez valami elképesztően brutálisan éles képi élémnyt adott, többször mintha ott lettem volna, tényleg az ultra realisztikus érzetet keltette. Nagyon sokat dobott a filmen, és teljesen új kamera perspektívákat lehet használni végre ezzel a képkockaszámmal.
Lenyűgöző volt, hogy a magasabb framerate miatt gyorsabb zársebességgel van kamerázva, ami miatt sokkal élesebb és részletgazdagabb a kép, így végre láttam értelmét a 4k-nak. Más filmeknél egy jó minőségű 720p anyag és a 4k verzió között ugyan látható, de elég csekély a különbség a sok blur miatt (hosszú záridő).
Szóval felőlem is lehetne nyugdíjazni a 24p-t. Persze aki ragaszkodik a régihez szíve joga, csak ne akarjon meggyőzni arról, hogy csak az a tuti, mert az is egy szubjektív vélemény, hogy az ős régi technikai korlátok miatt kialakult szabványt szereti, ahogy az én nyitottabb hozzáállásom az újhoz is szubjektív.
Peace! -
janos666
nagyúr
válasz renatto #38047 üzenetére
Az élesség minden módban ugyan azt csinálja. (Hogy mikor hova teszed, azt döntsd el.)
A Fényerő már eltérően viselkedhet SDR és HDR közt (de HDR10 és DV már egyformák).De ha az AVR belenyúl a képbe, akkor szerintem mihamarabb kezdj el addig játszani a menüjében, míg abbahagyja, és ha nem sikerült, gondolkodj el a független bekötésén (két külön forráseszköz portról etesd a TV-t és AVR-t), esetleg cseréjén (ha nem tudod megkerülni). [Esetleg frissíts rajta firmware-t, factory reset, stb]
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
renatto
őstag
válasz janos666 #38046 üzenetére
1. Az élességet HDR10/DV-nél is húzzam le 0-ra, ha SDR-nél úgy van?
2. Nálam SDR-nél jelenleg 53 nál van a Brightness (AVR sötétít), akkor ezt HDR10/DV-nél is állítsam erre?KLIPSCH - 5.1.4 - RP-280F - RP-450C - RP-150M - RP-140SA - Monolith 12 THX Ultra - Epson TW9400 4K HDR - Zidoo Z9X - XBOX SERIES X - ASUS TUF DASH F15
-
janos666
nagyúr
válasz Robi BALBOA #38042 üzenetére
DolbyVision esetén a Cinema Home / Otthoni Színház profilban pont a "gamma" van eltolva, a sima Cinema / Színház a helyes, az Otthoni világosabb hatású.
A Black Level / Fekete Szint-nek ugyan ott kéne állni SDR és HDR módban, ha ugyan az a forráseszköz (nálad itt most SDR-ban Magas, HDR-ben Alacsony, ha jól írtad és jól értelmeztem).
A Sharpness / Képélesség beállításhoz ezen a TV-n nem kell tesztábra. Vagy
- lehúzod nullára, ha ki akarod kapcsolni az egészet (0=Off/Ki)
- otthagyod alapértelmezett 10-en, ha szeretnéd az anti-alising szűrést
- beállítod valami jellegzetes valós tartalommal oda, ahol szubjektíven neked tetszik az élesítés erőssége
Ha mégis tesztábrán keresed, hogy hol van a helye, akkor baj van, mert 0-10 közt adná ki, hogy nem nyúl bele a képbe, azok a tesztábrák pedig arra valók, hogy ezt a pontot keresd, ahol semleges, avagy nem nyúl a képhez, nem arra találták ki őket, hogy azon állíts be szemre valami neked tetszetős élesítési szintet, ahhoz tekerj inkább bele valami filmbe...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
PuMbA
titán
válasz daneel_hu #38043 üzenetére
Az biztos Az interpolációnál történő folyamatos kép lassulás és gyorsulás a legrosszabb dolog. Mondjuk a képhibák sem kevésbé észrevehetőek...simán látod a szemed sarkában is, hogy oda nem való pixelhalmaz villan fel a képernyőn. Mindkettő megszűnik a valós 60fps-sel.
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
"Nehéz eldönteni. Én is láttam már olyat, hogy úgy nézték a TV-t, hogy fullig volt nyomva a mozgáskorrekció és simán láttam az akadozásokat és a képhibákat, amit a mozgáskorrekció csinál, hiszen ugye nem létezik hibátlan interpoláció a mai napig és nem is lesz sose. Ők semmi furcsát nem láttak rajta. Most vagy megszokták ezeket a képhibákat vagy nem látják őket."
Annyiban mindenképpen jobb a 60 fps, hogy legalább nem gyorsul és lassul be a mozgás amit ugye az interpoláció csinál a 25 fps-ből ha fullra van nyomva.
-
Robi BALBOA
őstag
válasz blakey #37685 üzenetére
Isf sötét
30
100
50
30
50Haladó:
Ki
Ki
Auto
Ki
2.2
Meleg2
2 pont
Magas képvezTovábbi kép beállÍtások:
Ki
Ki
Magas Képvez
Be
Ki
KiHDR technicolor szakértő(csak azt Írom ami változik)
-100 oledfény
-Feketeszint: AlacsonyDolby Vision Otthoni mozi(csak azt ami más)
-50 oledfény
-Feketeszint: Szürke nem állÍtható
-SzÍnskála: SzélesMég annyi, hogy belső lejátszóról nézve az élesség beállÍtós videó kicsit mást mutat, ott elég a 20-as élesség(kb ez a PC-s 30), 30-on pedig olyan mint pc-ről a 40-50-es élesség.
A superfelbontás nem csinál mást csak plusz élessÍtést ad a képhez, ezért full felesleges.Nálam a Dolby Vision a fényesebb és jobban kivehetők a részletek, a gamma itt ügye fix és a fekete szint is, Így nem azok vannak eltolva.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
nagyúr
válasz EasyLife #37951 üzenetére
Folyamatosnak folyamatos, csak olyan mintha valami hobbi házimozi kézikamerás felvétel lenne.
Ráadásul mivel nincs motion blur, minden éles, ezért tiszta és a hibákat rendkívül előhozza... kicsit olyan monty pythonos lesz egy két jelenet így.Persze egy idő után meg lehetne szokni, ha minden úgy jönne ki, nem tűnne fel... de így hogy a maradék 99% meg 24p, nagyon nagy a kontraszt még. És a kivétel a zavaró.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
daneel_hu
addikt
válasz rothfb #38032 üzenetére
Először is térjünk vissza akkor a témára (nagyon szívesen dumálgatok erről részemről), ha lesz egy értékelhető film és 60 fps-ben is elérhető.
Ez a Gemini Man és a LOTR (Hobbit?) elég rosszak, szóval meg kell várnunk amíg egy jó filmet piacra dobnak így.Vagy mondjuk nézzem meg a Casino fullos interpolációval, hátha...
-
chros
őstag
válasz renziNNN #38037 üzenetére
bdinfo kis utility-vel atnyazalzni a rippelt UHD BD konyvtarat, majd egy stream-et kivalasztva a bitratat scan-elni kell, es a vegen ad egy report-ot, a ket stream-rol. [link]
Itt a masodik bitratat ha nezed, es az nagyon alacsony, akkkor MEL (pl 60 kbit, vagy 1-2%-a fo folyamnak), egyebkent FEL (kb 10%-a a fo folyamnak).
Ezt a reportot be szoktak tenni az adott UHD release-ek melle.Pl a most megjeleno Doctor Sleep MEL.
Es itt az up-to-date teljes DV UHD lista (kb 180 db), tobbnyire a MEL es FEL is feltuntetve.
-
janos666
nagyúr
Már nem emlékszem, hogy ki kérdezte, de most kipróbáltam, és 2160p60-ban működik egyszerre a DolbyVision és VRR / G-Sync (nem csak az OSD szerint: [kép], de érzésre is) C9-en, de 1440p120-ban nem (legalább is a játékkal, amivel tesztelem, azzal nem, SDR-ba vált vissza a felbontással együtt), de 1080p120-ban igen (ezt a módot a C8-on is tudja VRR nélkül). Vagy a Dolby chip limitál, vagy inkább az lehet a különbség, hogy az 1080p és 2160p az "TV res", az 1440p pedig "PC res". Ha lesz majd HDMI 2.1 és 2160p120, akkor kiderült.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
chros
őstag
> Azt ugye tudod, hogy a TV adás feltalálása óta 50 (Európában) és 60fps-esek (Amerikában) a TV adások?
Mit gondolsz? Elolvastad, amit alatta irtam?!> A chroma subsampling ... a 4K korában semmi értelme nem lenne megszüntetni, mert ... úgy sem látsz.
Abszolute nem ertunk egyet En mindent chroma 4:4:4 mellett nezek, Te probaltad mar? Meg akkor is, ha a "vacak" LG-ken a PC modban a HDR kisse rosszabbul nez ki sotet jeleneteknel. Szamomra a chroma 4:4:4 mindent felulir.
Aki ilyet allit annak vagy a szeme nem jo vagy nem tudja mirol beszel -
PuMbA
titán
"- a regi hagyomanyos analog (sugarzott) TV adas interlaced volt (valtott soros), a mai HD digitalis adas lehet interlaced (pl 1080i, ez a gyakori) vagy progressive (pl 720p)."
Azt ugye tudod, hogy a TV adás feltalálása óta 50 (Európában) és 60fps-esek (Amerikában) a TV adások? Ugyanis az interlaced 25 fpsből 50 fps lesz, a 30-ból pedig 60 végeredményként. Ha összehasonlítasz egy régi CRT TV-n egy régi TV adást, akkor az sokkal simább mozgást jelenít meg, mint a monitorodon a 24fps-es film, pont emiatt.
"- pl ezert van meg mindig chroma subsampling 2020-ban is, es valszeg ezert nem is lesz teljes chroma info soha (!), az industry azt modja, hogy szamukra ez nem erdekes, mas fontosabb ennel. Ezzel nem tudom, hogy egyet ertsek e "
A chroma subsampling hátránya csak alacsony felbontás esetén jön ki, hiszen akkor nagyon sok színinformáció veszik el. DVD-k stb. Ma, a 4K korában semmi értelme nem lenne megszüntetni, mert felesleges adattöbblet, amit úgy sem látsz. Sokan a 4K-t sem látják, mert nem elég nagy a képernyő méret és a nézési távolság sem optimális.
[ Szerkesztve ]
-
chros
őstag
válasz renziNNN #38002 üzenetére
"Mi az a FEL?"
[link](#38003) renatto : "- DV az LG-ken megint mas teszta, mint a tobbi"
[link] (kereso? )
(#38005) janos666: koszi, meg csak 1 generacio ment le a B8 ota, de mar kezdem elveszteni a fonalat
(#38010) rothfb : "A tv adás 50-60 fps-el is áll műsorokból, meg filmekből is... Amúgy a tv adás a filmes csatornákon nem 25 fps?"
(#38007) rothfb : "Szerintem csak arról van szó, hogy hozzá vagyunk szokva a "filmes" hatáshoz és ahhoz, hogy nem a való világot nézzük, hanem egy "filmes" valóságot."
EgyetertekTechnikai okokbol (pl savszelesseg) volt/van meg mindig 24/25 fps, az 1950-es evektol kezdve:
- pl ezert van meg mindig chroma subsampling 2020-ban is, es valszeg ezert nem is lesz teljes chroma info soha (!), az industry azt modja, hogy szamukra ez nem erdekes, mas fontosabb ennel. Ezzel nem tudom, hogy egyet ertsek e
- a regi hagyomanyos analog (sugarzott) TV adas interlaced volt (valtott soros), a mai HD digitalis adas lehet interlaced (pl 1080i, ez a gyakori) vagy progressive (pl 720p). A ket peldabol latszik, hogy a progressive-hez tobb savszel kell, igy csak kisebb meretben tudjak sugarozni azonos savszel mellett. Tehat az interlaced videonal a kepkocka 2 db fel-kepbol all: igy 25p-bol lesz 2x-ezessel 50Hz (50i), mig 23,976p-bol lesz eloszor 29,97p three-two pull down-al majd 2x-ezessel 59,94HZ (60i)
- HDMI 2.1 hianya (4k HDR eseten), megint csak savszel problemaEgyszerubb ramondani a 60fps hianyara, hogy "filmszeru" vagy "rendezoi szandek", mint azt modnani, hogy nem tudjuk minden platformon (sugarzas, streaming, stb) adni megfelelo minosegben (pl. 4k HDR)
(#38027) junior19 : "aki alapból nem úgy nézi a filmeket, azt jobban zavarja ez a kép, mert nem ezt szokta meg."
En mindent ugy nezek (csak progressive tartalom), ahogy van, nincs semmi kepjavitas (en sem turom a szappanoperat ): igy majd minden TV show es film 24/25p-vel (TV-n refresh rate match-elt).
De igy is nagyon tetszett a 60fps, s 5-10 perc alatt megszoktam. -
veterán
Ez az egész téma szubjektív. Nincs olyan, hogy fekete, meg fehér. Bárkinek lehet igaza a saját szemszögéből. Ezért is mondtam Fisha-nak, hogy ne gyaluljuk egymást. Nincs értelme.
Ez kb olyan, mintha azon vitáznánk, hogy melyik szobahőmérséklet jobb. A 22 vagy a 24 fok. Mindenkinek más a jó. -
PuMbA
titán
válasz rothfb #38029 üzenetére
"Többen nézzük és senkinek semmi baja a mozgásokkal. A vibrálásokkal ellenben igen, ahogy az akadásokkal is. Most akkor melyik a mérvadóbb. A te példád, vagy az enyém. Szerintem nem lehet eldönteni. Maradjunk ennyiben"
Nehéz eldönteni. Én is láttam már olyat, hogy úgy nézték a TV-t, hogy fullig volt nyomva a mozgáskorrekció és simán láttam az akadozásokat és a képhibákat, amit a mozgáskorrekció csinál, hiszen ugye nem létezik hibátlan interpoláció a mai napig és nem is lesz sose. Ők semmi furcsát nem láttak rajta. Most vagy megszokták ezeket a képhibákat vagy nem látják őket.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz junior19 #38027 üzenetére
Nem volt célom senkit sem meggyőzni semmiről sem. Csak ne állítson senki olyat, amiről semmilyen normális felmérés nincsen.
Itthon maxra van állítva mind a három tv-n (kettő Pana oled, 65 és 55 colosak, illetve egy Samu plazma 50 colos) a mozgáskorrekció. Többen nézzük és senkinek semmi baja a mozgásokkal. A vibrálásokkal ellenben igen, ahogy az akadásokkal is. Most akkor melyik a mérvadóbb. A te példád, vagy az enyém. Szerintem nem lehet eldönteni. Maradjunk ennyiben.[ Szerkesztve ]
-
Fisha
őstag
válasz rothfb #38026 üzenetére
" És mondom ezt úgy, hogy nekem ugye maxra van állítva a mozgáskorrekció. Én utálom az akadozást, vibrálást."
Most képzeld el, hogy én nagyon érzékeny vagyok az "akadozásra", de nézhetetlennek tartom a szappanopera effektet. Nem kell sajnálni.
Így én várom a legjobban, hogy legyen valami nagy frame rates megoldás a filmiparban, de a mostani sajnos még nem az. Remélem, még megélem, hogy lesz jó is.[ Szerkesztve ]
-
junior19
senior tag
válasz rothfb #38022 üzenetére
Azért a te véleményed a Fisha fórumtárséval szemben azért nem nagyon mérvadó, mert te többször hangsúlyoztad már, hogy maxra felnyomott mozgásjavítással nézel mindent. Az a kép sokkal jobban hasonlít ennek a filmnek a képi világához, de aki alapból nem úgy nézi a filmeket, azt jobban zavarja ez a kép, mert nem ezt szokta meg.
Az is érdekes, hogy akik itt jelen vannak, azért valamilyen szinten foglalkoznak a képmegjelenítéssel. S itt is megoszlanak a vélemények. Nem régen egy hölgy ismerősöm felhívott, vett egy tévét, nem bírja nézni, nézzem már meg. Semmit nem tud a témáról, mi a fekete szint, mit csinál a kontraszt, csak nézi a filmeket. Be volt nála is a mozgásjavítás kapcsolva alaphelyzetben maximumra, s jelentkezett a szappanopera effektus. Ahogy kikapcsoltam tetszett neki, elmondása szerint már vissza akarta vinni.
Abban igazad van, hogyha a készítők lépnek ebbe az irányba, akkor mi felhasználók nem sok mindent fogunk tudni tenni. De azt is látni kell, hogy nem sok film jön ki így, s amik eddig megjelentek sem igazán nagy filmek voltak, semmi újdonsággal nem rukkoltak elő, csak a 60fps-el. Dvd-én egyébként ha jól láttam 25fps-el adták ki, azért ez is érdekes.codec project
-
veterán
Én úgy látom, hogy van különbség a max IFC és a 60 fps között. Szerintem folyamatosabb a 60fps. És mondom ezt úgy, hogy nekem ugye maxra van állítva a mozgáskorrekció. Én utálom az akadozást, vibrálást.
A 60fps esetében nem kell a tv-nek köztes, "saccolt" képeket közbeiktatnia, hanem már "gyárilag" benne vannak. Míg a mozgáskorrekciónál a tv elektronikája dolgozik a kimaradt képkockákon. Szerintem nem kérdés melyik a "jobb", melyik látszik folyamatosabbnak.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz salapp #38023 üzenetére
"ha egyszer minden mozifilm 60fps lesz, akkor majd valaki csinál egy alkalmazást, ami csak a 24p-hívek kedvéért kiveszi a
zokszigéntfelesleges p-t és máris mozis lesz."Egyszerűnek tűnik, de nem az. A 60fps egy képkockáján kevesebb elmosódás van, mint a 24fps egy képkockáján, tehát rosszabbul fog kinézni a 24fps így
[ Szerkesztve ]
-
Fisha
őstag
válasz rothfb #38022 üzenetére
"de nem hinném, hogy ha lenne még akkor Te, ha meg nem, akkor én a kardomba-kardunkba dőlnénk."
Csak legyen belőle normál változat is.
Amúgy, ha már konstruktívabbra fordult a hangnem: láttok különbséget a 60 fps és a tökig tolt truemotion között? Akit zavar, annak pont ugyanúgy nézhetetlen. Akinek tetszik, annak jobban tetszik a 60fps?És igen, doku filmben nagyon kéne a 60fps. És koncertvideó... Hát hogy lehet hogy nincs egyáltalán 60fps hdr? Erre találták ki az egészet. Tudtok ilyet?
u.i.: a kidobott képkockák sajnos nem segítenének, mert "mosatni" is kéne, de valszeg az is megoldható utómunkával.
[ Szerkesztve ]
-
salapp
addikt
válasz rothfb #38022 üzenetére
Nem baj, ha egyszer minden mozifilm 60fps lesz, akkor majd valaki csinál egy alkalmazást, ami csak a 24p-hívek kedvéért kiveszi a
zokszigéntfelesleges p-t és máris mozis lesz.
Szerintem természetfilmes és dokumentációs célokra baromi jó a 60fps.Cathrine Tate: -Computer says: nooo!
-
veterán
Nem tudom miért nincsenek. De most lett egy valamiért. Érdekes.
Figyelj. Nem akarok vitázni. Sem téged inzultálni, sem "red flag"-et kapni.
Intézzük el annyival, hogy most van egy ilyen film, van akinek bejön, valakinek nem. A jövő zenéje, hogy lesz e még, de nem hinném, hogy ha lenne még akkor Te, ha meg nem, akkor én a kardomba-kardunkba dőlnénk. Igaz? -
Fisha
őstag
válasz rothfb #38019 üzenetére
A konkrét számokon lovagolsz, de a lényeg nem érdekel. Igen, egészen biztosan nem csináltam felmérést a világ összes mozinézője körében, így légből kapott a 10%-om. I confess.
Itthon csücsül a gemini a nason, aki erre jár, és érdekli az új tv, annak megmutatom. Eddig két féle emberrel találkoztam: az egyik értetlenül áll előtte, és csodálkozik, hogy valami nagyon nem stimmel ezzel. A másik gyakorlatilag elröhögi magát, amikor will smith elindul a puskával a mezőn.
De ez se számít semmit, beismerem.Az viszont felmerülhet bárkiben, hogy vajon miért nincsenek sok fps-es filmek a mai napig? Túl drága? Direkt kitol velünk hollywood, nehogymár mindenki élvezhesse a sok infót a szemeivel? Aligha.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz janos666 #38018 üzenetére
Kemények azok a %-ok a végén...
Tanulságosak.
Ahogy már írtam, nincsen semmilyen bizonyíték arra, hogy mekkorák az arányok. Így senki más se állítson olyat, ami nem bizonyított. Lehet találgatni, de akkor úgy is kell megírni a hozzászólást, ahogy Te tetted, nem úgy ahogy előttem nagyra becsült fórumozónk, Fisha tette.
Nekem tetszett, másoknak meg nem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Aha. Tehát úgy intézed a vitáidat, hogy ha valakinek más a véleménye, mint neked és nem tetszik az illető nézése, akkor úgy gondolod, hogy márpedig neked igazad van, akkor is, ha erre semmilyen értelmes bizonyítékod nincsen. Érdekes hozzáállás.
Az a jó, amit te mondasz, mindegy a másik mit mond, az "red flag". Olyan vagy, mint egy rossz politikus.
Én tartom, hogy erre a kérdésre nincsen döntő bizonyítékot felvonultató felmérés. Nem is állítottam, hogy ennyi, meg annyi szereti (a fórum alapján mondtam egy arányt, ami persze nem biztos, hogy fedezi a valódi arányokat), vagy nem szereti. Nem is tehetem, hiszen nincs semmilyen bizonyítékom. Te ellenben állítottál valamit (magadból indultál ki), és ezt tényként közölted. Amikor meg ez nekem nem tetszett, "red flag"-eztél fölényesen.
Én is beleestem már ebbe a hibába, de én már beismertem és változtattam a hozzáállásomon. Jó ideje nem láthattál itt vitázni. Te most azt csinálod, amit én korábban. -
janos666
nagyúr
A Hobbit-ot nem venném alapul, mert egyben 3D is volt. Személy szerint én azóta is úgy emlékszem arra a trilógiára, miután megnéztem aktív 3D szemüvegben Panasonic PDP-n (2x24fps anyagból 2x48Hz módban), hogy: na ezt majd egyszer újra meg kell nézni "normálisan" (= szemüveg nélkül). Elterelte a figyelmem, hogy lefárasztott a 3D.
Nekem sincs semmi statisztikám erről, de vaktában arra tippelnék, hogy egy döntő csendes többségnek , mondjuk 85%-nak (nyilván csak példaképp mondok valami számot) majdnem mindegy volt, 5%-nak jobban tetszett, 10% pedig utálta, és így máris kijön, hogy kétszer annyian utálták, mint amennyien szerették, de ez azért mégsem ugyan az, mint ha a nézők 66%-a utálta volna.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Fisha
őstag
válasz rothfb #38015 üzenetére
Szerencsére már láttam itt a panás "vitáidat", így nekem red flag a mostani stílusod. Nem szeretnék hasonlóba keveredni veled. Bocsi. Az egy levegővel írt kommentek helyett nyugodtan keress rá, hogy lord of the rings 48fps, és olvasd el neten a véleményeket. Vagy csak gondolj bele, hogy vajon hány sok fps-es filmet tudsz felsorolni azóta, hogy az kijött, közel 10 éve. (amúgy talán a hobbit jött ki így, és nem a lotr, de az talán mindegy is)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mindenki kibukott? Hol? Van erre valami felmérés? Linkkelnéd?
Már meg ne haragudj, de teljesen alaptalanul dobálózol itt királyi többessel. Semmilyen bizonyítékod nincs arra, hogy 10% alatti arány kedvelné a 60 fps-t. Ez csak egy légből kapott kijelentés.
A saját véleményedet, érzésedet vetíted ki. Ez a "hidd el" édes kevésnek tűnik.
Én is csak az itteni reakciók alapján mondtam, amit mondtam, tehát én is csak tippeltem. Én azt mondom, legfeljebb szokatlan.[ Szerkesztve ]
-
Fisha
őstag
válasz rothfb #38013 üzenetére
Ez a minta engem is nagyon meglepett, de hidd el, hogy bőven 10% alatt lenne egy normális teszten azoknak az aránya, akiket nem zavar. (és még nincs is arról szó, hogy tetszene) Ha nem így lenne, akkor az első lotr 50fps óta minden film 50-60fps lenne. De azon mindenki kibukott, hogy mennyire sz@r...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ez a miért is nem tetszik az embereknek érdekes, mert itt a fórumon kb fele-fele volt az arány. 10-ből 5-nek bejött, csak a másik fele ágált ellene.
Ez kb olyan, mint ha azt mondanám, hogy az embereknek nem tetszik a horror, mint műfaj. Pedig ez így nem igaz, mert sokaknak bejön, sokaknak meg nem. -
PuMbA
titán
válasz rothfb #38010 üzenetére
"A tv adás 50-60 fps-el is áll műsorokból, meg filmekből is..."
Igen, de a filmeket 24fps-ben adják az 50fps-be belecsomagolva, hiszen látszik, hogy darabosabb Nem tudom, nekem nem annyira nem furcsa. Legutoljára a Tokiói történetet néztem 1953-as film fekete-fehér, de semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Fisha
őstag
válasz Robi BALBOA #38006 üzenetére
Hidd el, hogy csak az fps-sel van baj. Pont ugyanúgy néz ki, mint mikor tökig nyomod a truemotiont. Csak valamiért senkiben nem tud megfogalmazódni az, hogy pontosan mi a baja, mindenkinek olyan érzése van, mintha a fényekkel lenne gond, meg azzal, hogy mindennek túl erős a kontúrja, túl élethű. Innentől válik nagyon nehézzé a probléma megoldása, mert jelenleg csak ötletek vannak rá, hogy pontosan miért is nem tetszik ez az embereknek. Hiszen ott a sok plusz infó, eddig örült ennek mindenkinek a szeme, amíg a felbontást és a bitrátát növeltük, de így meg nem örül? Közben meg a 24 fps már klasszikus mozivetítésnél is nagyon kevés volt sokak számára, ezekkel a sample and hold cuccokkal meg siralom. Szóval most megy mindenhol a fejvakarás, hogy hogy lehetne ezt megoldani. Felmerült már a változó framerate is, többek között, de én abban nem hiszek, mert ez a furcsa élethűség minden jelenetre rányomja a bélyegét, nem tudnék rábökni párra, hogy na ott most kéne a 60fps, de a többinél nem.
-
PuMbA
titán
válasz rothfb #38007 üzenetére
"Szerintem csak arról van szó, hogy hozzá vagyunk szokva a "filmes" hatáshoz és ahhoz, hogy nem a való világot nézzük, hanem egy "filmes" valóságot"
Sportnál, természet és dokumentumfilmnél tök jól elvagyunk az 50/60fps-sel, mert tudjuk, hogy az valódi, szóval nem biztos, hogy ez az oka. Filmnél pedig tudjuk, hogy egy megrendezett kamu és ezért furcsa a 60fps. Az emberek többségének az agya ledobja az ékszíjat. Most akkor valódi vagy kamu? Valami ilyesmi lehet.
Fekete-fehér szerintem nem furcsa. Schindler listáját ugyanúgy meg tudod nézni ma is, attól, hogy fekete fehér.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz daneel_hu #38004 üzenetére
Szerintem csak arról van szó, hogy hozzá vagyunk szokva a "filmes" hatáshoz és ahhoz, hogy nem a való világot nézzük, hanem egy "filmes" valóságot. De ezt is mi emberek kreáltuk anno. Ez az egész megszokás kérdése szerintem.
Régen, mikor fekete-fehér filmekről színesekre váltottunk, ugyanez lehetett. Furcsa volt, de megszoktuk. Mostmár a ff a furcsa.[ Szerkesztve ]
-
Robi BALBOA
őstag
Na megnéztem én is a Gemini man-t.
Furcsa, de miért is?
-Mintha a felvételre nem lenne rátolva valamilyen szűrő, amitől filmesebb lesz.
-Mozgás, de szerintem ezt nem egyértelműen a 60fps-nek kellene betudni, én inkább a kamerást hibáztatnám, valamint azt aki az utó munkálatokat csinálta. Ehez még hozzá kell szokniuk.Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
daneel_hu
addikt
válasz rothfb #38000 üzenetére
A filmművészet sosem arról szólt, hogy hiperrealisztikus mozgóképeket kreáljanak.
Az alkotó vízióját nézted, a "lyukakat" kipótoltad a saját fantáziáddal, mégha ez nem is annyira egyértelmű.Félre ne értsd, nem vagyok ellene - de valami plusz ki kell alakuljon a magas fps mellett is.
Valaminek meg kell változnia az elkészítésben, kreativitásban, hogy ez fogyasztható legyen. (számomra legalábbis)Kíváncsi leszek majd CGI-s filmnél hogyan lesz megoldva.
Egy PE-szerű természetfilmnél ok, de kötve hiszem, hogy mondjuk egy művészfilm így lesz egyhamar leforgatva.[ Szerkesztve ]
-
Fisha
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Horgász topik
- Házimozi belépő szinten
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Külpolitika
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jövedelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest