- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #20850 üzenetére
Muszaki nem problema, ott ilyet nem neznek.
A gond inkabb az, hogy egy normalis injektoros rendszert osszeloni egy motorral egy vagyon(ha van aki elvallalja).
A muszaki resze meg okes, hogy osszelegozza az ember, atalakitja. Viszont hogy normalisan menjen, ahhoz egy gyari, "buta" elore megirt motorvezerlo keves, max beindul es megy "valahogy". Az adott motorhoz meg kell irni a befecskendezesi/elogyujtasi tablat, padon hozzahangolni hogy ertelme legyen.
Gyakorlatilag mint amit a "chip tuningon" csinalnak.En biztos nem vagnek bele meg magamnak se(pedig nem okozna gondot se az atalakitas, se a beallitasa/megirasa sem).
-
FeniX-
aktív tag
válasz DigitXT #20853 üzenetére
Szia, gondolom egyiken sem gazdaságos, én is csak felvetettem a témát, de így kifejtve megértettem a buktatókat.
Azért vetődött fel bennem eredetileg, mert egy eredeti japán új karburátor egy-egy régebbi típusra kb. 100-150 ezer ft, és amikor kutakodtam, ilyen injektor kiteket már lehet kapni kb. 500$ környékén, ami nagyjából ugyanaz az árkategória. Ezért gondoltam, hogy lehet értelme.
-
-
csongi
Topikgazda
válasz Burt1793 #20858 üzenetére
Én is gondolkoztam hasonlón.
Egy totalkáros forzat tudtam volna szerezni 50K környékén.
Abból egy az egybe átemeltem volna rendszert.
De semmi lélekemelő kedvem nem lenne hozzá. Az általad is felsorolt okok miatt
Pedig a a foresight és forza blokk ugyan az. a körítést modernizálódott. -
FeniX-
aktív tag
válasz csongi #20857 üzenetére
Mondom, csak nézelődtem, mert a 100párezres új karburátor adott esetben drágának tűnik egy 3 kilót érő motorra.
Egyébként, egy honda cg 125-el járok mostanában. A dobfékes verzióval, az M1-el.De, persze minden oké a motorral (kopp x3) és meg tudom szerelni azt, ami kell. (Ha egyáltalán..)
Csak eljátszottam a gondolattal..[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #20862 üzenetére
Az a CG egy olyan szerkezet, amit konkretan Indiaban meg Braziliaban a putri mogott egy darab drottal meg egy flip flop papucs talpaval barmikor mukodokepes allapotba hoz barmelyik helyi lakos
Faternak vettunk egyet par eve. Olvass majd utana, az a motor kb egy legenda. A fo tervezesi szempont az volt, hogy minel egyszerubb es minel konnyeben szerelheto es strapabiro blokkja/karbija/futomuve legyen.
Vezermulanc nelkuli, nyomorudas also vezerlesu motor+siktolattyus(vagy a brazil gyorsito pumpas) karbi -> ha olaj van benne, akkor addig megy amig birod tankolni.Ahhoz a motorhoz konkretan annyi alkatresz van, mint a szemet es pl karbibol barmelyik jo hozza '93-tol 2006-ig. Kb 20-30Eur egy komplett karbi hozza.
Iszonyat sokat gyartottak belole, de cserebe nem is sokat varialtak a burkolaton kivul semmilyen alkatreszevel.
(Egyedul a Titan valtozatnal van minimalis elteres)Ha racionalisan gondolkodnek, akkor csakis olyat vennek kozlekedos motornak, mert orokos mint a nyomorusag(a pozitiv ertelemben). Pont nemreg ajanlgattak egyet 240k korul, de sok lesz mar itthon a gumikereku joszagokbol
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz FeniX- #20862 üzenetére
De amúgy miért kéne új karburátor? Felújító-készletek kaphatók töredék
áron, és amúgy általában "nem szokott" (csak úgy) elromlani: tömítéseket,
membránt szokás cserélni idővel, mert azok valóban öregszenek, de azért
a komplett karbit? Pepecselős tud lenni, persze, meg ha drágább részek
kopnak ki, szívás, de egy sufni-injektor se örök életű karbantartás nélkül.Szerk: a másik meg amit nyogo ír. Szerencsés, hogy ilyen típust hajtasz.
(Azt viszont már meg sem említem, hogy amit linkeltél, az 600 dodó, nem
500, de még ha csak annyi is lenne, nem túl bizalomgerjesztő. De ez van.)Ötletelni nem tilos, sőt! Nekem is van még ötletem, csak az is sok zseton.
Ma még az volt a röhej, hogy lecsúszott a testkábel a szolenoidról. Én ott
anyáztam, hogy már megint miért nem megy ez a fostaliga: benzin nélkül.
(Persze az áramlásmérő jelezte, hogy nincs áramlás, a nyomásmérő meg,
hogy nincs nyomás, de én már nem hittem el, pedig igaz volt. Nem akarsz
ilyennel szopni, elhiheted. És ez nem is injektor, csak egy elektromos AC.)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
nyogo83
senior tag
válasz FeniX- #20865 üzenetére
Ha a legszurohaz es a porlaszto kozott van kirepedezve, az nem nagyon okoz ilyen gondot (ott nem tud "falsot" szivni).
Falsot a karbi es a henger kozotti szivotoroknal tud, ha ki van repedezve vagy tomitetlen.Egyebkent meg itthonrol vasarolva eredeti gyari Honda alkatreszkent se veszes (mas tipushoz kepest), 3-4ezer korul van mind a ket cso darabja.
-
DigitXT
félisten
Na, bemutattam az iskolapéldáját, hogy hogyan kell a legtöbbet bukni a jogsi
érvényességén. Tudniillik már csak a születésnapig lesz érvényes, szóval egy
"kicsit" mindenki bukni fog, akinek régi a jogsija, de mennyit? Hát én 1 évet...Aranyosak amúgy... Ha a szülinapodon NEM akarsz orvoshoz rohangálni, mit
csinálhatsz? Hát elmész előtte! Akkor viszont nem 10 év csak ~9 év. Ha meg
vársz vele és lejár, akkor meg kockáztatsz (érvényes) jogsi nélkül. Abszolút
állampolgárbarát módosítás, jó hasznos volt. És még a műszakim is ma jár le:
már csak azért sem akartam jövő hétig várni a jogsival, mert oda is el kell jutni.Szerk: azt már meg sem említem, hogy 7200 Ft-ért pontosan nulla vizsgálatot
csináltak. Ja, meg kellett néznem a táblát. Megállapították, hogy tévesztek.
(Nem akartam elsütni, hogy persze, persze a 30-as és a 60-as táblát nehezen
szoktam megkülönböztetni, viszont nem is nagyon érdekel: 90-nel megyek.)De hogy legyen egy kis érdekesség is: láttam ma egy nagyon fura masinát...
Le is szólítottam, hogy ez meg mi akar lenni?! Mert ilyet én még nem láttam!
Azt mondja, hát nem is láthattam, mert annyira új. Svájci, Quadro néven fut...
Kérdeztem, hogy van benne ABS? Sajnos nincs, de ebbe nem is kell.
Azt csak így utólag nézem, hogy elvileg 400-as, de nem nagyon csapatta neki.
Szerk2: gondolom azért, mert még bejáratós, két hete került forgalomba..."Háromkerekű személyszállító motorkerékpár": de hát négy kereke van!
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz DigitXT #20868 üzenetére
Olyan mint egy lapitott quad, robogo fejidommal. .
Nagy csoda nincs benne szerintem a haromkereku mar tudta ezt. Itt atultettek a hatso futomure is a kerek donthetoseget.Ezzel nem kell a sorok kozott ellavirozni.
Annak jo, akinek van penze, de bena a motorozashoz. Azt meg ugyis kinezik a motorosok.
A negy kerek biztonsagosabb lesz mint a ketto.
Utkozes ellen az sem ved. Ekkora vazba, ekkora testtel, mar elektromosnak kellett volna csinalni.
Szerintem ez igy nem igazan lesz eletkepes. -
-
Burt1793
veterán
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #20871 üzenetére
Hátramenet van benne?
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #20871 üzenetére
Hát akkor kicsi a világ. Előtte melyik háromkerekűje volt?
Privátban átdobom a rendszámot, akkor egyértelmű...[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #20868 üzenetére
A motoros topicban szó volt már erről a járgányról, érdekes! Nézzétek meg, érdemes. Komoly dolgokat tud az a futómű! Félreértés ne legyen, az SH helyett nekem sem kellene.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz bajnokpityu #20877 üzenetére
Azért ez nem tűnik ám rossznak. Én úgy megyek át hasonló esetben a villamossíneken, mintha tojáson lépkednék...
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz #31733248 #20878 üzenetére
Ez igy mar valami. .
Tobb van benne, mint elso blikkre latszodot.
A hatra huzasnal, valami villanymotor segithet?
De ekkora kasztniba en mar villanymotoros koncepcioval jottem volna elo.
Mennyi lehet az ara?
Nem olcso cucc.
Itthon inkabb 5 milla lesz.
Haat nah. Motorert ennyi penzt, mindegy hany kereke van. .[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz #31733248 #20878 üzenetére
Tok jo, tetszik.
Par dolog ami miatt elbizonytalanodnek, hogy mennyire akarnek ilyet:
Ha jol ertem a KRESZ definiciok szerint, akkor ez mar nem motorkerekparnak, hanem Quadnak szamit.
Emiatt jopar dolog szerintem maskent vonatkozik ra (parkolas fizetos parkoloban vagy a jardan, kocsisorok kozott elozes ami hirtelen eszembe jut).A masik, hogy akarna a franc gumizni, meg a futomuvet javitgatni. Eleg hogy az autonal kutyacsontot/szilentet/stabrudat/lengokart cserelgessek a szar utak miatt, mert valami mindig kopog.
Persze ez arra nem vonatkozik, ha ujonan megveszem es hasznalom kb 4-5 evig, aztan csere. De 10 evesen nem szivesen szervizelnem. -
#31733248
törölt tag
válasz DigitXT #20879 üzenetére
(#20879) DigitXT
Kíváncsi leszek a jövőre... Lehet, hogy ez lesz az új fejlesztési irány? A Yamaha nemrég már nem csak a robogóknál jött elő hasonlóval, hanem feljebb is, amikor kihozta a Nikent. Nekem nem jön be, de azt még Dodornak is elhiszem, hogy jó.
(#20880) csongi
Idővel talán könnyebbek lesznek a villanymotorok és az akkuk is. Ez már így is nehéz... Az SH-ben is nagyon szeretem, hogy könnyű és alacsonyan van a súlypontja.
(#20881) nyogo83
"Ha jol ertem a KRESZ definiciok szerint, akkor ez mar nem motorkerekparnak, hanem Quadnak szamit."
Elvileg igen.
-
csongi
Topikgazda
válasz yodamastah #20882 üzenetére
Biztosan nehezebb lenne, de 4 kereken mashogy aranylik a suly. Es az akkupakkal a sulypontott lehet letolni. Tologatni nem kellene mint akar a nagy dogoket. Azok 300+Kg al rendelkeznek.
Ertem a sulynovekmenyt, de egy ilyen koncepcional csak rovid tavon lenne valamennyi hatranya. Az akkuk fejlodesevel pedig csokkene a jarmu sulya.
Ehhez a 260Kg koruli sulyhoz meg pont keves a 400ccm. Egyedul a hatotav amivel jobb a benzines motor pillanatnyilag.
Mindenesetre erdekes, es ezekkel a futomuvekkel akar eletkepes is lehet, nem foglal nagyobb helyet egy atlagos 400aa robesznel. Napi 100-150 km tavolsagok megtetele vegyesbe, egy idealis jarmu hozza.
Csakhogy az uzemeltetesi koltsege boritekoltan dragabb, mint egy 1.4 benzines klimas autonak.
Es kb itt a gond szerintem. De lehet a koncepcio tobb embert vonz a nyeregbe mint elotte. Foleg ha idovel merseklodik az ara, vagy a hasznaltpiacon elkezdenek feltunni.
Kiderul milyen bokk van benne. Plusz az egesz konstrukcio mennyire szerviz igenyes.
Ahogy nezem vannak ott boven forgo ,csuklo pontok.
.
Annak egy gatya razasa finom kis munka lehet... -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20886 üzenetére
Infot nem talaltam rola, de frankó lenne, ha az akksipakk kivehető lenne mint egy-két elektromos robogónál.
Nálam kb az az egyedüli indok, ami miatt már elgondolkodnék egyen, mert otthon nem tudom csak a lakásban tölteni, melóhelyen szintén csak ha bevinném magammal a pakkot.
Pl [link][/L ]
ez totál szimpatikus (bár formára nem jön be), de kiváncsi lennék hogy a korlátozást kikapcsolva milyen menetdinamikát produkálSzerk: fórummotor beleköhögött a linkbe, lehetetlen javítani
[ Szerkesztve ]
-
Szpilu__25
tag
Sziasztok, mai nap próbáltam ki egy Yamaha Majesty 400-ast, ami nekem fura volt, hogy majdnem alapjáraton kis gázzal haladva remegett ha kicsit gyorsítottam. Ez nem hinném, hogy normális ugye? Ez kuplung/variátor?
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #20890 üzenetére
Valószínűleg kuplung...
-
bajnokpityu
félisten
válasz Szpilu__25 #20890 üzenetére
egy kicsit azért szabad remegnie.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
csongi
Topikgazda
válasz Szpilu__25 #20890 üzenetére
Mit jelent a majdnem alapjarat?
Majdnem alapjaraton nem is kellenne mennie. -
csongi
Topikgazda
válasz Szpilu__25 #20895 üzenetére
A dolgon nem valtoztat.
Sebesseg es fordulatszam adatok kellenenek. Ezen a tipuson lennie kellene szerintem.Ezer oka lehet. Kulpung, vagy harang, rugo, variator, gorgo,tarcsa, szij......de akar szilent is
Es remeges es rezonalas kozott is van elteres.
Egyhenges cucc.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #20897 üzenetére
Ha nem ez az első robogó, amin ülsz, már van összehasonlítási alapod.
(Sajnos viszont kevesebb tapasztalattal simán ráfogják, hogy vmi normális,
közben meg az egész hajtás gatya... Aztán neked kerül sokba felújítani.) -
DigitXT
félisten
válasz Szpilu__25 #20899 üzenetére
Egyébként milyen robógókat keresel? Nekem Majestyből volt 180 meg 250.
Egy időben szerettem volna 400-ast belőle, de aztán letettem róla, mert azt
mondják, elég nehéz és lomha, nem annyira való a városban rohangálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest