- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #20953 üzenetére
Széthajtod, az a baj... Én meg már napok óta tervezem, hogy helyreteszem
az elbarmolódott műszereket, csak folyamatosan a fészer takarításával vagyok
elfoglalva... De már lassan előáll a használható asztal forrasztgatáshoz, ill. elő-
előkerülnek rég elveszettnek hitt szerszámok is. De hogy az a rohadt 24-es
dugókulcsot is mennyi ideig nem találtam? Van egy rendszerezőm. Minden ott
volt benne, csak a 24-es nem... Persze: legutóbb, amikor nyomatékra húztam,
csak félrebaszarintottam, aztán valahol kallódott. De meglett, és már sötétben,
de adtam neki az ütvecsavarozóval. Nem olyan gagyi, mint az akkus a Lidl-ből:
ha ez nem elég, akkor semmi. Remélem holnap tudok gyorsulni egyet: távokat
én sem megyek nagyot, de ha már rövid (a táv), legyen kövér (a gáz).Szerk: Huszi, akkor ez azt jelenti, hogy már nem kell magamnál tartanom azt a
rugalmas vontatókötelet? Mondjuk sose legyen rá szükség. De jó tudni.
Első furgonos motorszállításom a Majával volt, kb. 9 évvel ezelőtt: szíjszakadás.Mondjuk ma már vinnék magammal egy ütvecsavarozót, és ott helyben javítás...[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
-
StoneBridge
senior tag
Hali!
Kapott a GTS egy malossi kuplung szettet. A harang olyan volt mint az ibolya színe. Belül már abszolút nem akartak tapadni a pofák és emiatt volt indulásnál a fémes zörej. Ez a rész letudva, most csak simán jó lett (nincs ronda hang), változás más ugye nincs.
Azonban ajánlottak - ha már lúd... - egy malossi multivar szettet is. Azt mondják így a malossi kuplunggal csodákra képes Szóval kicsit dinamikusabb lenne a gép és nem kell szétforognia sem azért. 19 ezer km van benne, úgyhogy szerintem hamarosan megjátszom ezt a kis tuningot.
A bitubo futómű szett meg egy más történet, de hajlanék arra is. Mondjuk az a gép jelen piaci árohoz képest egy kb. 25%-os költség, ami azért nem gyenge.
Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz -Mosquito- #20956 üzenetére
Már csak a topicban lerobbant motorok elszállításából bele lehetne tekerni pár1000km-t.
Jó "kis" autó, 2,5 szívóD, egyelőre a váltóval nincs gond -remélem sokáig így is marad-, elektronikus nyűg volt vele, de már megoldódott.
Amúgy tényleg hasznos, bérbe is van adva havonta néhány napra.www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #20957 üzenetére
Ilyet használok.
Digit:
Nem önzáró anya van ott? Vagy + ~10-20Nm húzd meg jobban,vagy tényleg érdemes 1 csepp csavarrögzítőt használni. (Még Atlanticos korszakból az ismi elhagyta Baja-Kecskemét távon az anyát. Szerencsére Natixos srácok segítettek rajtunk.)
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #20963 üzenetére
Meglehet. Ellenőriztem reggel, az ütvecsavarozó 120 Nm-re biztos meghúzta.
Rádobtam még 20-at, az összesen 140. Szerintem elég lesz. Ha nem, akkor
marad, amit írtok. (Hivatalosan csak 100 Nm-re kellene húzni, az már kevés.)Econ: volt ez már jobb is! De az új főtengely óta nincs meg a rendes fordulat.
Mondjuk nem panaszkodom, mert így is korrekt: lehet, hogy csak be kellene
kopnia az új gyűrűnek, nem tudom.9 bar kompótot mértem csak, nem 10-et.Szerk: ha végre odajutok, hogy áramköröket forrasszak, lesz egy pontosabb
fordulatszámmérőm, és akkor megint jöhetnek a grafikonok csőstül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #20966 üzenetére
Nem, ez még Nagyfülű. A Fogatlan már RS, avagy Restyling.
Két távtartó van a hátsó keréknél, furi is volt az ábrádon az az 1 db.Valószínűleg az lesz amúgy, amit csongi is írt, hogy öregecske az
anya, és az önzáró része már nincs a helyzet magaslatán. De ma
nem lazult le... Olyan dugó volt, hogy csak egyet tudtam gyorsulni.Burt: tudok 0-80-at mérni, semmiből nem áll, két kattintás. Meg
persze egy kis hely kell hozzá, mert dugóban nem gyorsulgatok...
Egyébként ha már megbízhatóság: a héten még nem rohadtam le!
Igaz, majdnem elhagytam a hátsó kereket, de hazagurult: jó az!Szerk: km óra amúgy nem megy továbbra sem, de nem is szoktam
én azt nézni. Már az analógot. Digitálist gyorsan leolvasom, minden
másra meg otta Mastercardaz UTCOMP. De már dolgozok rajta.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #20968 üzenetére
Hát igen, még a Totalcar is megírta, hogy ha túlhúztuk, utána már illene cserélni...
-
Micsurin
nagyúr
Srácok nem ért véget a Honda pokol...
Végre jó a vége, ~120-130 közt kellemesen indul. DE valamiért rángat induláskor, ha kis gázzal indulsz lassan semmi ha nagy gázzal megindulnál akkor elkezd rángatni (mintha váltós gépen nagyobb fokozatban próbálnál közlekedni)
Új a variátor, a belső szíjtárcsa, a kuplung, a szíj a görgők. Konkrétan minden új, nem értjük... A görgő súly is okésnak tűnik.
Érdekesség: Csak a gyári honda kontraszt rugó jó. A két malossi rugó ha összenyomódik a kuplung nyitáskor beleér. (A fülek sarka belül.)
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20970 üzenetére
mintha váltós gépen nagyobb fokozatban próbálnál közlekedni
Valószínűleg itt is pont az történik... Az a bazinehéz (?) görgő, amivel csillió a
végsebesség, ha kövér gázt húzol, elváltja a variót, még azelőtt, hogy betapadna
a kuplung, így nagyobb áttételen próbál indulni: fordulat esik, ereje nincs, rángat.Szerk: nem tudom, végül milyen görgő került be, ez csak feltételezés. Ha viszont
esetleg Dr.Pulley, akkor ilyen tüneteket (nagyon alacsony fordulaton kúszni akar)
akkor szokott produkálni, ha felborult, és kitámasztotta a variót. Mondjuk érdekes
érzés, egész közvetlen volt úgy a motorka, kicsit chopperes dohogással. Viszont
kisebb ccm-ben még annyi ereje sincs és nem igazán tesz jót neki a "nyektetés".A görgő súly is okésnak tűnik.
Hány gramm, és mennyi a gyári?[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz DigitXT #20971 üzenetére
25g a gyári, most 27g van benne.
Csuszkát még mindig nem próbáltuk kintről kéne rendelni az meg hetekbe kerülne.Ezért nem értjük.
A másik, ezt csak melegen adja elő a robi. Ha hosszabbat mész országúton és hűl akkor elmúlik. Ha városban araszolsz erősen előjön. A hűtés nem hiszem, hogy problémás lenne, a Polini harang barázdált szélű és lapátos, nem épp hűtenie kéne ?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #20972 üzenetére
25g a gyári, most 27g van benne.
A gyári görgősúlynál nehezebbet berakni az álmoskönyv szerint se jelent jót.
Eleve nyomatékra van gyárilag hangolva. Ha ehhez képest nehezítesz, garantált
a rosszabb teljesítmény. Hamarabb vált nagyobb áttételre, mint az ideális lenne.
Ennek persze mellékhatása lehet, hogy a végsebesség valamivel megnő, tudjuk.Rángatás lehet a kuplung miatt is, főleg, ha túlmelegszik: a Polini harang biztos
hűtene, ha lenne mivel. Milyen a szellőzése a variátorháznak? Van, ahol kevés...
(Esetleg van légszűrője, ami el van tömődve - bár ha ti szerelitek, láttátok volna.) -
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20972 üzenetére
A Pollini haranghoz milyen kuplungpofak vannak?
Nekem ez kuplung problemanak tunik, ugyanezt csinalta bar igaz, hogy szar minosegu(RMS) vadi uj kuplunggal.
Amikor "ugral", akkor konkretan nem tud rendesen megtapadni a kuplung. Ezt rendesen mukodo kuplunggal is tudod produkalni, ha tulmelegszik vagy ha tul van terhelve sullyal a robogo. -
Micsurin
nagyúr
válasz nyogo83 #20975 üzenetére
Polini kuplung van hozzá. Semmi extra nem sport stb, a gyárival megegyező Polini. Érdekesség elvileg a gyárival megegyező de mégis hosszabbak rajta a kopó / fogó felületek ~5-6mm-rel.
Esetleg szar lenne az új kuplung? Benne lehet igazából a pakliban. Túlterhelés nem játszik, fater 95Kg kb én meg végképp nem lehetek túl nehéz a moci számára ~75-80kg közt.@DigitXT: Gyárilag talán ha van neki egy 1x5-7 centis kis nyílás a deknin. Eddig nem volt vele gond, miért most lenne?
Kopott próba dekni vétel és fúrás?Szűrőt nem véltünk felfedezni eddig soha, robbantott ábrákon se látni semmit.@Csongi: Mármint? Polini sport harang, hozzá OEM-mel egyező Polini kuplung, Malossi multivar2000 + gyári belsőtárcsa, 27g-os görgők és egy Dayco most a teljes felállás. És melegen rángat nagy gázzal / rendesen indulva. Konkrétan mintha magasabb fokozatban gyorsítanál vagy egy régi 320d-s csodában ülnél ahol a motortartó bakok már megették a kenyerük javát.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #20978 üzenetére
Wait wait akkor van külön szűrő a dekninek is? Ezt marha jó tudni OEM partsos robbantotton nem tűnt fel, jó vagyok.....
Köszi akkor délután próba dekni nélkül első körben!
Igen újra kentük összerakáskor.
Ez a robi az igazi orvosi ló, minnél többet költünk rá annál több minden jön elő.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #20976 üzenetére
Lekapnam a kuplung harangot, megnezni, hogy hol mennyire fekszik fel a pofa(ilyenkor mar latszik, par hasznalat utan).
A masik, irtad hogy a gyari kontrasztrugo maradt benne. Na most csak hangosan gondolkodom, de nem lehetseges, hogy gyenge es megcsuszik a szij nagy gaznal, es esetleg az ugral ahogy nem tud megtapadni rendesen?Ami meg furcsa, a gyarinal nehezebb gorgo. Lehet hogy jo a vegsebesseg, de elofordulhat amit DigitXT is ir, hogy hamarabb valt el es az uj szijjal meg a kuplunggal igy viselkedik.
Nekem eddig Multivarral soha nem kellett sulyokkal szorakozni,amit adtak melle 2 fajtat, az ment bele es hibatlan volt. -
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #20981 üzenetére
Na igen, a Multivarba nem is a gyári súly való, hanem adott típushoz kiszámolták, hogy melyik, amivel jól fog gyorsulni: ezt már írtam korábban, hogy az kifejezetten gyorsulásra van kitalálva, mert azzal lehet eladni a terméket. Szóval nem biztos, hogy egy Multivarba a gyári Honda súlyokat (pláne nem nehezebbet) kellene rakni!
Ui: teszem hozzá, hogy eredetileg a kontraszttal együtt számolták ki... (A Malossi sárga kontraszt, amit adnak hozzá erősebb* a gyárinál.) Anno azt én is kihagytam, mert nem volt szerszámom. Működik úgy is nem azt mondom, de megcsúszhat a szíj, ha nem fogja elég erősen. És ez is hőmérsékletfüggő, emlékeim szerint...
*: tehát kettős hatásból jön a jobb gyorsulás, könnyebb görgő + erősebb kontraszt. Ehhez képest a nehezebb görgő + gyári kontraszt nekem nem tűnik előnyösnek... (Tudom, végsebességet lehet, hogy így ér el a gép, de akkor már inkább Dr.Pulley.)
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #20983 üzenetére
Hát ezaz, hogy nem olyan erős, mint a Malossi kitalálta, emiatt tuti hamarabb vált. (Ez önmagában még nem baj, ha nem okoz problémát, de a leírás szerint akár ez is okozhatja... Szerk: vagy legalábbis fokozhatja. Minél többet csúszik a kuplung, annál inkább melegszik.)
Szerk: nekem vmi 15 gr görgőket adtak hozzá. Hát elég pörgős volt úgy. Aztán én is kipróbáltam gyári súlyokkal (17.8 gr), az is érdekes setup volt, de "összevissza" váltott. Ja és persze végsebesség nem volt, mert ahhoz Dr. Pulley kell.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Mindketto suly gyari.
Ketfajta variator szett van ehhez a Hondahoz, manual szerint.
Mindketto suly amugy jo hozza.
A rangatasgoz jo lenne tusni egy forsulatot is, mikor kezdi el. Szivathat a szij is, a hatso tarcsaszett.
De az eredeti kontrasztrugo is lehet faradt. -
DigitXT
félisten
válasz csongi #20985 üzenetére
Vedd figyelembe, hogy ebben nem egy gyári varió van, hanem Multivar.
Egy gyors guglizással azt találtam, hogy a 5111226-os, amihez 18 grammos
görgők járnak eredetileg: szerintem ahhoz képest eszement nehéz a 27 gr.
Ráadásul technikai problémák miatt nincs is benne a hozzá való kontraszt...Szvsz egyszerűen elváltja magát, és azért indul szarul.
De legalább a vége jó. -
DigitXT
félisten
Na, használtam valamire az Arduinot! Teszteltem az óra akadását, és a javítást:
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #20990 üzenetére
Hát igen, ezzel kevesebb mint 1 mp lett a 0-200 km/h. De amúgy simán
csinálhatna egy ilyen tesztet a fedkomp gyújtás ráadásakor: szokás is, és
akkor lenullázná, ha bármi miatt (táphiba?) máshonnan kezdene, mint 0.KOSO ugye ezt csinálja... ha keveszed az állandó(nak szánt) tápját, még
mielőtt nullába menne, marad, ahol volt, mást nem tud tenni (pl. ~1500-as
fordulatszámnál), viszont újraindulásnál felpörgeti maxra és vissza nullába. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #20992 üzenetére
Hát ennek sem ártana, ha megcsinálná, de sajnos nem. De sebaj,
most már erre is van megoldásom: lehet, hogy egyik próbanyákon
fixre be is forrasztom a kapcsolást, mert ez még bármikor jól jöhet.Szerk: esetleg tudnék írni egy kis programot arra, hogy figyelje az
aktuális sebességjelet, közvetlenül vezérelve az analóg órát...
Természetesen akkor már tesztkörrel és "GPS pontos" kijelzéssel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #20994 üzenetére
Neeem, annál sokkal egyszerűbb: egy léptetőmotor van benne, és egy L293D-vel
hajtom, de valójában olyan bátor voltam, hogy nem is adtam neki külső tápot. Ha
tényleg beépíteném a motorba, akkor persze megkapná az akkufeszt konvertálva.
Nem akarván túlterhelni az Arduino-t: így tesztelésre elbírta az 5V-os kimenete.Mivel alapvetően kísérletezésről és tesztelésről szólt a dolog, így az Arduino kód
egy fokkal bonyolultabb (konkrétan 2 darab feltétellel), mint amire szükség lenne:
joystickkal tekergetem, a mutató sebessége attól függ, mekkora a mért kitérés...Erre természetesen normál felhasználásnál semmi szükség... Ellenberger olvasni
a sebességjelet, és kiszámolni, hogy az mi akar ebből lenni, arra meg igen. De
még mindig tök egyszerű programokról beszélünk, szórakoztat, hogy csak ennyi!Ha csak a leírt "tesztkört" kéne tudnia, akkor ennyi lenne az egész* Arduino kód:
#include <Stepper.h>
#define STEPS 636
Stepper stepper(STEPS, 8, 9, 11, 10);void setup() {
stepper.setSpeed(60);
stepper.step(STEPS);
stepper.step(-STEPS);
}
*: most attól elegánsan tekintsünk el, hogy vki már megírta a Stepper könyvtárat. -
nyogo83
senior tag
válasz DigitXT #20995 üzenetére
Egyebkent tenyleg hasznos az a lib, joparszor hasznaltam mar en is, de muszeregysegekhez van egy masik modszer is.
Az oracsoportokban egy specialis kis aramfelvetelu microstepper motort hasznalnak, keress ra X25, X27 (X25.168, X27.168) neven. (Gugli : SwiTec X25, X27)
Ehhez van sajat library Arduinohoz, es a legjobb, hogy sok tipusnal (a legtobb motor/robogo oracsoportnal) nem kell stepper driver se, meg semmi speci dolog, kozvetlenul raaggathato az Arduino kimenetre.
Azt azert meg kell nezni adatlapon, hogy mennyi a stepper aramfelvetele biztonsagbol. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #20996 üzenetére
Igen, és kísérleti úton határoztam meg. Nem értem amúgy, hogy mi szüksége
van ilyen felbontásra. Elvégre leolvasni sem lehet 1 km/h-nál kisebb különbséget.
Az még érdekes, hogy mi a francnak nemlineáris a skálája? Régi analóg óráknál
még érthető volt, ha a spirállal hajtott forgó mágnesnek kellett legyőzni a kezdeti
rugóerőt. Esetleg védhető, hogy nem érdekel 10 km/h alatt a pontos érték senkit.
Mindenesetre ha "GPS pontos"* akarnék lenni kijelzésügyileg, ezt is nézni kéne.*: tudom, hogy a GPS jóval pontosabb, mint amit "analóg" kijelzőről leolvashatsz,
miközben pillanatnyi sebességben azért van szórása, de ez nem akadályoz meg
különböző gyártókat, hogy kiadjanak GPS vezérelt analóg (mutatós) km órákat... -
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #20997 üzenetére
Na, ezt nem tudtam. Szerintem nem OFF. X15 288 van benne. Legalábbis
ami a bontottat illeti. A másikat már régen néztem. De gondolom ugyanaz...
De legalábbis kompatibilis. Meg mondjuk ha láttam is kódot se kerestem rá.
Ezért szoktam általában elsőre felsülni, mert belevágok félinfókkal is.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen