-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Telda
addikt
Sziasztok!
2000-es Clio-n hol találom a benzin szűrőt? Azt olvastam hogy a tank mögött, az alváz és a tank között van, de akár hogy néztem én nem találtam, valaminit honnan könnyebb hozzáférni. Nem mindig indul elsőre a gép, valamikor csak 2-3 próbálkozás után, arra gyanakszom, nem-e csak a szűrő a mocskos.
Köszi!
-
Telda
addikt
Reggelt!
2000-es évjáratú 1.4 benzines 8 szelepes Clioba milyen motorolaj, illetve gyertya az ajánlott?
[ Szerkesztve ]
-
Telda
addikt
Hali!
Hogy tudom a hűtő vizet leereszteni?
Lehúzom a hűtőről a gumicsövet és kieresztem? -
Telda
addikt
-
Telda
addikt
Ez lehet hülye kérdés lesz, de honnan fogom észre venni, ha tönkre megy a hengerfej tömítés? Mondtak olyat is hogy elkezdni enni az olajat, illetve lassan elfolyik a hűtővíz.
Na most ezért kérdezném, mert a blokk oldala amit nem olyan rég vettem észre, tiszta olaj. -
Telda
addikt
Hali!
A 14éves kis Clio-n az eslő/hátsó lökharító műanyag eléggé ki van fakulva.
Újra lehet még ezt valahogy éleszteni, van valami műanyag ápoló kencefice? -
Telda
addikt
Hali!
Az mitől lehet hogy ha rálépek a fékre, vagy tolatok kigyullad a műszerfal világítás?
Gondolom összefüggésben lehet a hátsó lámpák felgyulladásával.
Hozzá teszem még a helyzetjelző sincs felkapcsolva.
Ha rálépek a fékre felgyullad a műszerfal világítás, ha leveszem a lábam elalszik.
Ez valami anomália?
2000 évj. Clio -
Telda
addikt
válasz rob210 #37713 üzenetére
Köszi a választ!
Lenne egy másik gond is.
Van hogy nem indul az autó, az önindító forgatja, de mintha nem lenne üzemanyag vagy gyújtás, aztán egyszer csak fogja magát és beindul, mintha mi sem történt volna.
Egyszer voltam vele ezzel a szerelőnél. Akkor valami érzékelő volt kontakthibás.
Lehet hülyeséget írok, de a lendkeréknél van valami érzékelő ami mutatja a motor állásást .
Na annak a csatlakozóját takarította meg és jó lett. Most megint előjött ez a probléma. -
Telda
addikt
Hali!
Hétvégén megvolt a "nagy" szervíz.
A vezető oldali hátsó lámpa csatlakozója áthúzott valahol, ezért villant fel mindig a műszerfal világítás. Szétszedtem, megtakarítottam és most jó lett .
A holtpont jeladót is kivettem, megtakarítottam a csatlakozót, illetve a végén volt fémreszelék, azt is megtisztítottam. Majd kiderült mit mutat.
Viszont van egy nem új keletű dolog, méghozzá hogy olajos a blokk oldala. Nem az hogy folyik, hanem csak ilyen olajnedves, de már évek óta.
Talán sárgával jelölt helyen az illesztésnél eresztene. -
Telda
addikt
Hali!
Múltkorában írtam egy problémáról hogy az autó gázadásra nem reagál.
Gondoltam csak anyum bénázik, de nem.
Clio II 1.4 8szelepes benzines motor.
Indításkor 1200 kürüli fordulatszám és össze-vissza jár a motor, rángatózik.
Gázadásra csak fulladozik, ha felpörög meg okádja a fekete füstöt, ami iszonyat büdös.
Vizet nem veszem észre hogy hiányozna. Az olaj meg megint csak nem.
Nem régiben volt vezérlés cserélve. -
-
Telda
addikt
Hali!
2000-es évjáratú Cliónál hogy találom a csomagtartó jeladóját?
Anno belénk jöttek hátulról, szerencsére csak kisebb kocc volt. Azóta folyamatosan világít a csomagtérben a lámpa. Ami miatt mindig leszívta az aksit. Amit ideiglenesen úgy tudtam orvosolni, hogy kikötöttem az lámpáját.A másik kérdésem, hogy a jobb oldalon a közvetlenül a kerék előtt a dobbetét mögött van valami szögletes hosszú doboz, gumiszilentekkel van felfogatva és lóg lefelé, vezetékek mennek bele, ez mi lehet?
-
Telda
addikt
Hali!
Ez a hidrotőke hangja lehet?
Csak meleg motornál jön elő ez a hang, hidegen csendes.
40 másodperc környékén hallatszik igazán, mikor visszaáll alapjáratra.
10w40 olaj van benne, tavaly októberben lett cserélve, azóta kb. 1000km sem mentünk vele. -
Telda
addikt
Hali!
2000-es évjáratú Renault Clio2-re szeretnék komplett fényszórót venni.
Gyárilag projektorossal van szerelve, viszont ehhez az évjárathoz választható projektor nélküli is. Melyiknek jobb a fénye? Vagy érdemes inkább a projektorosnál maradni?[ Szerkesztve ]
-
Telda
addikt
Sziasztok!
2000es 1.4-es 8 szelepes Clio.
A minap levegőszűrő cserélése közben vettem észre hogy mozog az egész légszűrőház, a kis gumibakok ellaposodtak és már nem fogtak rendesen, a csavarok alá raktam alátéteket és most már nem mozog. Lehet eddig is volt csak valamelyik szaki nem rakta vissza azokat.
Gondoltam ha már itt vagyok leveszem az egészet és kitakarítom. Alatta van a fojtószelepház amit légszűrőház rögzíti, nincs külön csavarja. Lötyögött ez is, remélem nem szívott be ott port.
Összeraktam és ekkor lettem rá figyelmes, hogy alapjáraton hirtelen gázadásra, kicsit megtorpan a motor és a kezemmel érzetem mintha visszafújná a levegőt. Ha szépen lassan adok gázt akkor nincs ilyen gond.
Lehet már eddig is ilyen volt, mert az autóban ülve én semmit nem veszek észre ebből. Viszont ha ott állok a motor mellett lehet érezni hogy megtorpan.
Esetleg én ronthattam el valamit a fojtószelep és a légszűrőház összerakásánál? -
Telda
addikt
válasz rob210 #67588 üzenetére
Nem, ellenkezőleg, a légszűrőház tetejénél egy pillanatra lehet érezni hogy kifújja a levegőt.
Magasabb fordulaton egyenletes és ott jól reagál, csak is akkor ha alapjáratról hirtelen meghúzom a gázkart.
Lassú gázadásra szintén normális.
Nem kell hirtelen gázt adni .
Mitől fújhat vissza, átengednek a szelepek?[ Szerkesztve ]
-
Telda
addikt
válasz rob210 #67593 üzenetére
Tegnap szétkaptam újra az egészet, megtakarítottam a csatlakozókat. A légszűrőház alatt fut egy merev műanyag cső, nem tudom mi célt szolgál, de mivel az előző szakembör akinél volt, nem pattintotta vissza a helyére, ki volt dörzsölődve és volt rajta egy 1mm-es lyuk. Kinyomtam pasztával, meg még szigszalaggal is leragasztottam. Szépen összeraktam ahogy kell és úgy tűnik megszűnt a hirtelen gázadásra való megtorpanás.
A lyukas cső, vagy a nem megfelelő összerakás okozta azt nem tudom, az a lényeg hogy most jó lett.
Viszont ezzel is csak tovább csökkent a szerelőkbe vetett hitem... -
Telda
addikt
Sziasztok!
Clio2 1.4 8 szelep K7J700
Hidegen alapjáraton annyira leesik a fordulatszám, hogy kigyullad a töltés visszajelző és csak "kalimpál" a motor, gázadásra reagál, majd újra visszaesik 500 környékére.
Alapjárati motorra gyanakszom, viszont hidegen menet közben is lehet érezni hogy nem reagál gázadásra a motor. Ilyekor leveszem a lábam, újra rálépek és akkor megindul. Ha üzemmeleg a motor akkor nincs ilyen gond és az alapjárat is rendben van.
Ezt a hidegen történő fulladást is okozhatja az alapjárati motor? -
Telda
addikt
Sziasztok!
Tegnap megtakarítottam a fojtószelep házat, benne az üresjárati motort is.
Nem igazán mondanám piszkosnak. Volt rajta egy minimális olaj lerakódás. Befújtam wd40nel és kitörölgettem. A pillangószelep könnyen jár.
Igazából sok minden nincs benne, egy müanyag tölcsér az egész .
A helyzet viszont változatlan maradt, hidegen nagyon leesik az alapjárat. Lehet maga az üresjárati motor a rossz?
-
Telda
addikt
válasz rob210 #76904 üzenetére
Nem hullámzik, csak fokozatosan csökken. Lemegy 500-ra, ott már csak "kalimpál" a motor, egyenetlenül jár. Ha adok egy kis gázt, akkor vissza megy 8-900 környékére, majd megint csökken. Melegen fixen 6-700 az alapjárat.
Ez a levegő hőmérséklet jeladó merre található? Mert ott a fojtószelep környékén nem igazán volt elektronika .
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- További aktív témák...