-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zaskar
senior tag
válasz orosziem81 #49559 üzenetére
Én még 2010-ben másoltattam Megane II-höz márkaszervizben, 42290 Ft volt. Akkor vettem az autót, de csak egy kártya volt hozzá, én meg ragaszkodtam egy másodikhoz. Az eladó fizette. 38538 Ft volt a kártya, plusz 3750 Ft a programozása. Valószínűleg vannak olcsóbb megoldások is, pl. külföldről szoktak rendelni kártyát aztán felprogramoztatják, de erről nem tudok részleteket.
[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
válasz speedydb23 #51429 üzenetére
Ugyanilyen autóm van, 2006-os. Amikor vettem, 2010-ben, én sem tudtam biztosan, van-e benne részecskeszűrő. Telefonon felhívtam a biztonság kedvéért három Renault márkaszervízt is. Mindegyik készséges volt, bediktáltam az alvázszámot, ők pedig közölték az eredményt, miszerint nincs az autómban DPF. Ez a legbiztosabb módszer, és nem kell se a motorteret nézegetni, se az autó alá bujkálni. Amikor később a Laguna 3-at vettem, annál is így jártam el (abban sincs DPF).
-
zaskar
senior tag
válasz orosziem81 #51469 üzenetére
Az enyém (a Megane) német származású autó, lehet hogy ezért tudtak róla részletesen mindent? Az utolsó izzócseréig minden szerepelt a rendszerben. Egyébként éppen a tévedések elkerülése végett hívtam fel 3 képviseletet is, de mindegyik ugyanazt mondta a DPF-ről, hogy nincs.
-
zaskar
senior tag
válasz SPeti1984 #51826 üzenetére
Nem tudom, most mi a helyzet ezen a téren a Renault-nál. 2010-ben vettem a Megane-t, akkor (sajnos már csak a vásárlás után) bementem a legközelebbi márkaszervizbe, ahol a raktáros elmondta a főbb dolgokat az autóról. Hozzátette azonban, hogy ezt hivatalosan nem tehetné meg, és ki se nyomtathatja. Német autó lévén igen részletes szerviztörténet volt elérhető a rendszerben, persze a km több volt, mint amit az óra mutatott... Én is kíváncsi lennék, hogy azóta változott-e valamit ez a dolog pozitív irányban.
-
zaskar
senior tag
Az eltérő olajmennyiség oka 2.0 dci esetén leginkább a részecskeszűrő (FAP) megléte lehet. A FAP nélküliekbe (nekem ilyen van, 2010-es, hazai) úgy rémlik 6,6 liter kell, a FAP-al szereltekbe kb. 1 literrel több (és persze más típusú olaj). Az enyémre még 30 ezer km vagy 2 év az olajcsere intervallum, de szerencsére az enyém egy rendkívül keveset futott darab (ismerem az előéletét), így az első olajcsere 22 ezernél, a másik meg olyan 47 ezernél történt. Én 49 ezerrel vettem meg, azóta ráálltam a 15 ezrenkénti cserére. Most van benne 79 ezer...
Sajnos a használtpiacon már szinte csak FAP-al szerelt példányok elérhetők. Tudom, hogy a többségnek nincs vele baja, de hallottam már az ellenkezőjéről is.Szerk: na közben mycso kolléga is hasonlókat írt.
[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
Annyiszor feljōn itt, hogy vannak az Elf-nél jobb olajok is (nem kétlem, mert az Elf nem igazán nevezhető drága olajnak) , hogy úgy döntöttem, a következő olajcserekor, jövő hónapban valami mást is kipróbálok az 1.5 dci Megane-ba (FAP nélküli). Pl. Motul melyik fajta lenne jó hozzá, és honnan szerezzem be? Korábban Filter ABC-től meg Formula 3000-től rendeltem olajokat. Aztán ha jó tapasztalataim lesznek vele, a Laguna is azt kap legközelebb.
-
zaskar
senior tag
válasz forceberg #57218 üzenetére
Én sem hallottam még, hogy gyakori lenne az olajszivattyú hiba 1.5 dci-nél (más hibákkal ellentétben). Igaz, az enyémen nemrég cseréltünk (2006-os, 106 LE). Egy ideje ugyanis nagy hidegben, indítás után rendszeresen kinyomta az olajszűrő tömítését. Az első esetnél persze a szerelőre gyanakodtam, hogy nem húzta meg rendesen a szűrőt. Aztán amikor egyre gyakrabban jelentkezett a hiba (mondjuk kellett hozzá nagyjából -5 fok alatti hőmérséklet), akkor már kezdtem ideges lenni (bár szerencsére van másik autó is, így mindig eljutottam a munkába), de zavart az ezzel járó környezetszennyezés, meg a sok elvesztegetett olaj is. Szerencsére akkoriban ismertem meg egy jó szerelőt, aki a szivattyú cseréjét ajánlotta és hamarosan végre is hajtotta. Azóta nem jelentkezik a hiba, a múlt heti nagy hidegben se volt gond.
-
-
zaskar
senior tag
Ezt csak megerősíteni tudom, mert Megane2 6 sebességes és Laguna3 2.0 dci is van itthon, felváltva használom őket. Egyszerűen nem érdemes összehasonlítani a két váltót, annyival finomabb szerkezet a Megane váltója (vannak, akik szerint japán eredetű, nem tudom, ez igaz-e). Éppen ezért a Lagunát főleg hosszú utakra szeretem használni, a Megane-t pedig főleg városi forgalomban, ill. közeli célpontok megközelítéséhez. A Megane-ban a váltás szórakozásnak tűnik, míg a Lagunában inkább munkának.
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! A képen megjelölt csövön van egy kis lyuk a bilincs alatt. Onnan vettem észre, hogy 2000-es fordulat felett gyorsításkor egy nem túl hangos, de azért észrevehető süvítő hang jelentkezik. A szerelőm szerint ez a cső (ha jól emlékszem, töltőlevegő csőnek nevezte) gyári minőségben elég drága, akár 60 ezer Ft is lehet. Utángyártottban nem szerezhető be ebből elfogadható minőségű cserealkatrész, olcsóbban? Előre is köszönöm, ha valaki megosztja tapasztalatait, esetleg ír gyártót is.
Az autó Renault Megane II, 2006-os, 106 LE-s, 1.5 dci kombi. -
zaskar
senior tag
Sziasztok! Jómagam is két Renault tulajdonosa vagyok (Megane 2 és Laguna 3), így olvasgatom néha a topikot, bár tanácsot ritkán kérek. Most egy 2002-es, 1.4-es Thalia beárazásában kérnék segítséget, amit egy kollégám kínál eladásra. Az autó az édesapjáé, aki első tulajdonosa, és valós 60500 km van benne. Téli- nyári gumival, garázsban tartott, megkímélt jármű, viszont klíma nincs benne. Mennyi lehet ennek a reális ára? A km-futás szinte egyedülálló ennél az évjáratnál, na de jelent-e ez komoly értéknövelő tényezőt egy ilyen autónál? 500-ért hirdette meg, de panaszkodott, hogy szinte csak kereskedők hívták, semmi komoly érdeklődő. Köszönöm előre is.
[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
válasz rob210 #75497 üzenetére
Nekem ugyanez a hiba volt, amit itt leírnak, csak nekem 1.5 dci-nél:
Totalcar
Annyi különbséggel, hogy nálam már -8 fok elég volt, hogy ez bekövetkezzen. Szívtam vele párszor, a sok elfolyt olajról és a környezetszennyezésről nem is beszélve.
Ritka hiba lehet, mert az első megkérdezett szerelőnek nem volt ötlete, aztán találtam egy olyat a közelben, aki csak Renault-val foglalkozik. Ő sem találkozott még vele (pedig nem most kezdte, elismert a környéken) de inkább komplett olajpumpa cserét javasolt. Ez meg is történt, azóta nincs probléma. Ennek már 3 éve. -
zaskar
senior tag
válasz rob210 #76848 üzenetére
Rob, milyen kategóriában találom meg a RAP12604-et? Cikkszámra nem hoz ki találatot, regisztrálni meg nem akarok. A szerelő amúgy érti a dolgát, márkaszervizben dolgozott sokáig, és a közelben sajnos nem tudok más Renault specifikus szerelőt A képen bekarikáztam, hogy hol van a sérült rész.
[ Szerkesztve ]
-
zaskar
senior tag
Én nemrég cseréltem a Lagunában a gyárit, 10 éves volt. Ki tudja, meddig mentem volna még vele (csak hosszabb utakra használom), de a múltkor véletlenül rajta hagytam a világítást pár percre, és már nem indult be. Ezt jelzésnek vettem, és inkább cseréltettem, természetesen gyárira. Nekem megéri azt a 10-15 ezer Ft pluszt a gyári akku, egyrészt a 3 év garancia, másrészt a hosszú élettartam miatt. A Megane-omban is gyári van, 7 éve tették bele, hibátlan.
-
zaskar
senior tag
válasz #89309696 #76901 üzenetére
A Lagunám annyira nincs sokat használva, 10 éves és 103 ezer van benne, valós km, de az főleg hosszabb utakon. Nem is istenítem én a gyári akkut, a márkaszervizre se akarok rábeszélni senkit, de egy gyárihoz hasonló márkás akksi, ugyanazokkal a paraméterekkel 25-30 ezerbe kerül, 1-2 év garival. Ehhez képest fizettem 40-et, kaptam 3 év garit, ott töltöttem 20 percet és nem nekem kellett vele vacakolnom. Most egy időre megint rendben van.
-
zaskar
senior tag
Én éppen Eger mellett voltam egy kis faluban, amikor nem indult be. Hála a helyi lakosok segítőkészségének, életre tudtuk kelteni a motort. Egy idősebb férfi bikakábelt hozott, egy hölgy pedig odaállt a Duster-ével. Hazafelé menet felhívtam a debreceni márkaszervizt, tudtak fogadni. 20 percet vett igénybe a hazaútból, minden jól végződött😊
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! Tudom, hogy a fedcomp által mutatott fogyasztásértékek a legtöbb autónál eltérnek a valóságtól valamilyen mértékben, de olyan előfordul-e, hogy az idő előrehaladtával ez az eltérés egyre nagyobb legyen?
2015. febr. óta van meg a Laguna 3 2.0 dci. Akkor volt benne 50 ezer km, és a kijelzett értékek egész közel álltak a tankolásnál számított értékekhez. Azóta mentem vele 55 ezret, és feltűnt, hogy egyre nagyobb fogyasztási átlagokat mutat a fedcomp. Viszont tankolásnál ez nem igazolódik be. Pl. tegnap tankoltam 52 litert, a fedcomp által mutatott 58 liter fogyás helyett. Ez a 6 liter eltérés nem sok egy kicsit? Régebben nem volt ekkora különbség. -
zaskar
senior tag
válasz molnarpeter #81507 üzenetére
Jó kis videó, még nem láttam ennyire szétszedve a Lagunám motorját. Remélem, még egy ideig nem is fogom, mivel most van benne 115 ezer (valós) km😊
-
zaskar
senior tag
válasz jdaniel1993 #81511 üzenetére
Csak egy tipp: anno nekem is volt hasonló hiba az 1.5 dci manuális klímával. Megvolt a nyomáskapcsoló csere, de újra és újra jöttek a hibakódok és nem kapcsolt be. Végül meglepő módon egy márkaszerviz jött rá a hibára, pedig többször nézte elismert Renault szaki is ezt a problémát. A nyomáskapcsoló csatlakozója belül eléggé szét volt rohadva, az érintkezés néha megvolt, néha nem. Vettem egy bontóban egy csatit, persze külön nem volt, le kellett vágni egy kábelkötegről, majd ráforrasztani a régi helyére. Azóta is hibátlan, pedig ennek már több mint 5 éve.
-
zaskar
senior tag
válasz jdaniel1993 #81574 üzenetére
Reméljük, tényleg az volt a probléma, és ezzel megoldódott. Azért hozzáteszem, hogy nálam is volt olyan, hogy az újonnan betett nyomáskapcsolóval elment egy darabig hibakód nélkül, valószínűleg olyankor a már nem tökéletes érintkezés a csatlakozónál helyrejött és így a klíma ismét működött egy ideig. Tehát ha újra előjönne a hiba érdemes jól megnézni a csatlakozó állapotát. Persze lehet, hogy nálam ez egyedi hiba volt, de tény, hogy hosszú időbe telt, míg végül sikerült azonosítani, és végleg elhárítani.
-
zaskar
senior tag
válasz baluka6 #81688 üzenetére
Szerencsére vannak ritka kivételek is. Én 4,5 évesen, 50 ezer km-el vettem a Laguna 3-ast, amit a cégünknél hajtott egy felsővezető hölgy. Ha nem ismertem volna az autót, természetesen visszatekerés gyanúja merült volna fel. De tudtam, hogy a hölgy csupán magáncélra használta, nem munkaeszközként, így mindössze évi 11-12 ezret ment vele. Ennek volt még egy pozitív hozadéka: az olajcserék hamarabb megtörténtek, mint 30 ezer km, mert a 2 év hamarabb eljött. Én mióta megvettem, 15 ezrenként cserélem. Az összes szervizszámlát megkaptam, szerencsére a közeli márkaszerviz a korrektebbek közé tartozik, ezt tapasztalatból tudom. Egy dolog volt csak, mit a hölgy hátrahagyott: a világos kárpitok rettentő koszosak voltak, pedig neki nem került volna pénzbe a takarítás😊
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! A Laguna 3-as autóm nagyobb sebességről történő fékezéskor rázza a kormányt. Elkepzelhető, hogy a féktárcsák szorulnak cserére? Az autóban 115 ezer (valós) km van, 50 ezerig sokat ment rövidebb távokon, városi forgalomban, azóta nálam már csak hosszabb utakat fut. A kerekek és a gumik rendben vannak.
-
zaskar
senior tag
válasz rob210 #82344 üzenetére
Nekem a debrecenivel eddig többnyire pozitív tapasztalatom volt (már ha oda vittem). De én is tudom hogy a többségük kerülendő. Pl. a klíma problémámat ők oldották meg, miután egy sokak által ismert és elismert Renault szaki sem tudott vele mit kezdeni, csak folyton törölte a hibakódot meg nyomáskapcsolót cserélt. Ezzel szemben mindössze egy szétrohadt csatlakozás miatt nem működött.
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! Mire gyanakodnátok az alábbi tünetek alapján? Az alany egy 2006-os 1.5 dci, 106 lovas verzió.
Nagyon lassan melegszik, ha fel is megy a mutató, hamar vissza is ereszkedik. A fűtés kb. 20 km után érezhető valamennyire. A gyors fűtés funkció, ami pár perc után már tűrhető meleget csinált, nem működik. A hűtőfolyadékot 1-2 hét után után kell tölteni, pedig szerelő megállapította, nem szivárog sehol. Ő azt mondja, hengerfejprobléma állhat a háttérben.
Köszönöm előre is -
zaskar
senior tag
válasz rob210 #87481 üzenetére
Annyit tudok, hogy nyomásteszterrel csinálta. Viszont igazad van, ha mindig töltögetem, akkor csak levegős lehet. Mondjuk az feltűnt, hogy amikor a kupakot leveszem, mindig nagy a nyomás, amit elenged, pedig rendszeresen hideg motornál töltök utána. Sajnos ez nem egy igazán Renault-hoz értő szerelő, inkább a kényelem (500 m-re van) vitt hozzá kisebb problémákkal. Ezzel viszont kénytelen leszek újra felkeresni a helyileg messzebb lévő, de a típushoz jól értő szerelőt. Köszi szépen.
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! A Laguna 2.0 dci-met optimalizáltatni szerettem volna (hogy ennek mennyire lett volna értelme, ne menjünk bele, nem ez a lényeg). A műveletet megelőzően rákötöttek egy diagot az autóra, hogy minden rendben van-e. Ekkor derült ki, hogy a porlasztók korrekciós értékei nem jók, így hozzá sem fogtak. Na most én azt nem értem, hogy az autóra egyébként nincs panaszom, szépen indul, szépen jár, és ami a lényeg: 130 ezer km van benne garantáltan. Ennyinél már ilyen rossz értékei lennének a porlasztóknak? Alapjáraton 3 henger -2 körül volt, a 4. henger meg -4. De azt mondta a szaki, hogy menet közben -6-ot is látott. Foglalkozzak ezzel, vagy csak akkor, ha majd tényleg problémát okoz? Vagy végeztessek mással is egy mérést?
-
zaskar
senior tag
válasz diablo1984 #87758 üzenetére
Esetleg érdemes lenne még megnézni egy gyári diaggal, hogy megnyugtassam magam?
-
zaskar
senior tag
válasz rob210 #87762 üzenetére
Szerintem valami általánossal. Egy laptoppal ült be a srác, azon volt egy program. De sajnos nem vagyok ebben járatos. Ha tényleg rosszak lennének, akkor azért annak már lenne jele, vagy nem? Ez szépen indul, szépen jár, talán csak annyit vettem észre, mintha többet fogyasztana pár éve, mint 2015--ben, mikor megvettem.
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! 2010-es Laguna 2.0 dci-m van, immár 7 éve, de mindössze 130 ezer km van benne (tényleg ennyi, ismerem az előéletét). A fórumokon annyi mindent olvasni, hogy mikor kell ebben vezérműláncot cserélni. Egyesek még több százezer km után is az eredetivel használják, mások állítják, hogy 150 ezernél cserélendő. Megvan hozzá a teljes magyar nyelvű dokumentáció, mivel magyar autó, de nem találtam erre vonatkozó infót, vagy csak felületes voltam. Mi az igazság?
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! A múltkor kértem itt tanácsot fogyó hűtőfolyadék, gyenge fűtés, stb. miatt (M2, 1.5 dci, 106 LE, 2006-os). Na azóta két szerelő is megállapította, hogy hengerfejes. Ráadásul a legutóbb még az olajnyomás hibaüzenet is előjött, aztán elaludt, és így tovább. Megjegyzem, hazaértem vele 15 km-ről, nem hagytam az út szélén, mert a hangjában nem tapasztaltam változást. Olajpumpa csere pár éve volt. De nem is ezek lennének a fő kérdések, hanem az, hogy ezen hibák ismeretében megfordult a fejemben, hogy nem költök rá többet. 12 évig szolgált nálam, de van egy Laguna 3-asom is, el tudom engedni. Milyen módjai vannak a forgalomból való kivonásnak, és számíthatok-e egyáltalán valami aprópénzre, ha leadom egy bontóba? Ha jól tudom, hivatalosan csak ők vonhatják ki a forgalomból.
-
zaskar
senior tag
válasz rob210 #88175 üzenetére
Kihúztam a nívópálcát, az olaj tisztának látszik. Amikor hideg motornál a kiegyenlítőtartály sapkáját letekerem, nagy nyomást enged el. Ennek állítólag nem kellene így lennie. A szerelők is azt mondták, hogy fújja fel a csöveket, tehát nagy nyomás van benne. Van még tőlem 25 km-re egy Renault szaki, de ő csak március végén ér rá. Mindenesetre kivárom mit mond. Látatlanban annyit mondott, hogy a jelek alapján akár lehet hengerfejes is, bár ez a 106 lovasra nem jellemző. Ha mégis úgy döntök, hogy megcsináltatom, akkor hozzá viszem, mert benne megbízok. Csak ezek az olajnyomással kapcsolatos hibaüzenetek ijesztettek meg, mivel ilyet sose csinált még. Az olajpumpát is azért kellett kicserélni anno, mert hideg időben kinyomta az olajat a szűrőnél, de nem olajnyomás gondok miatt.
-
zaskar
senior tag
válasz forceberg #88177 üzenetére
Pár éve problémamentes az autó, csak a szokásos dolgok lettek ráköltve. Az üzemanyagrendszer az, ami a 12 év alatt nulla hibát produkált. Km? Az óra 240e körül mutat, de kb. 100-at nyugodtan hozzá lehet adni. Amikor vettem 2010-ben, még nagyban ment a tekerés, azért mára szerintem már javult a helyzet. 2013 körül motorhibával megállt az M3-ason, Maglódra vittem Zolihoz, aki egy elismert Renault szerelő. Csak bontott blokkal tudta javítani, viszont papírt nem adott hozzá, így most a motorszám eltér a forgalmiban levőtől. Emiatt nem is próbáltam eladni, az eredetvizsgán úgyis megbukott volna, a műszakin pedig mindig átment ezzel az eltéréssel (bár Zoli javasolt egy bp-i eredetvizsgást, ahol megcsinálják, de azért nem utaztam 250 km-t). De végül is nem bántam hogy megmaradt, a napi 40 km ingázáshoz jól jött, meg rövidebb utakra, a Lagunát meg csak a hosszabbakra használom. Persze, tudom, hogy megvennék hibásan is, de ezt a motorszám eltérést kéne előbb rendbe tenni. Ha csak a K9K, azaz a motorkód látszana, akkor már lehetne kérni a motorkódosra átminősítést (ezt mondták a legutóbbi vizsgán). Tudom, ennek megvannak a módszerei, de én ezzel eddig nem foglalkoztam.
-
zaskar
senior tag
válasz forceberg #88179 üzenetére
Én - olvasva a fórumokat - vásárlás után kb. 1 évvel cseréltettem csapágyakat Zolival. Mióta benne van a bontott blokk, azóta nem volt vele baj. Meglátjuk, hó vége felé elviszem a közeli Renault szerelőhöz, akivel jó tapasztalatom van az utóbbi években. Igazatok van, nem kéne eltékozolni.
Igen, nekem is az indexen ajánlották, voltam is párszor nála, de később rátaláltam a már említett közeli szerelőre. Én sem voltam mindig 100%-ig elégedett. Futólag olvastam is a fórumban, hogy más is ezt írta.A motorhiba miatt közelebb volt oda vinni (Hatvan mellett robbantam le), mint hazahozni, mert itt senkit sem ismertem, aki értene hozzá. -
zaskar
senior tag
válasz kisgyerek85 #88617 üzenetére
Erre nem is gondoltam. A múltkor írtam, hogy a 135 ezer km-t futott Lagunámat rátettük diagra, és élő adatos vizsgálat azt hozta ki, hogy a porlasztók korrekciós értékei rosszak. Fogalmam se volt, hogy egy viszonylag keveset futott autónál mi okozhat ilyesmit. És most beugrott, hogy egy hosszabb időszakon keresztül én is az Auchan-nál tankoltam. Akkor lehet, hogy nekem is meg kéne próbálni egy ilyen tisztító adalékot? Mondjuk nekem a motor indulása, járása hibátlan, max. talán kicsit többet fogyaszt mint régebben, meg alacsony fordulaton gyenge. De ezek más miatt is lehetnek. Nemrég elkezdtem OMV MM-et tankolni, már 3-4 tankon túl vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- További aktív témák...