-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Értem... illetve nem.
Áruljátok már el légyszi [akik az olcsóbb, félszintetikus negyvenes olajokat töltik az autóba] mit nyertek azzal (évi 2-4000Ft-on kívül) hogy a megengedett (de ezzel az erővel attól rosszabbat is lehet) leggyengébb* olajat töltitek bele a normális helyett?
*: Hidegen sokkal sűrűbb, rosszabb a kosz megkötési/lebegtetési képessége, lassabban áramlik az olajáratokban és a gyűrű kis lukacskáin (azaz kevésé ken mert kisebb az áramlási sebesség, kevésbé hűti a lokális forróbb pontokat, kevésbé hatékonyan szállítja el a dzsuvát, meg eleve kevésbé szempont, GF4/5 specifikációtól igen messze vannak az egyszerűbb olajok), melegen is sűrűbb, kevésbé stabil, jobban kokszolódik, hamarább kell lecserélni. Jellemzően a gumikkal (szelepszár, vezérműtengely szimering, szelepfedél tömítés) is kevésbé van barátságba (kevésbé stabil kémiailag, könnyebben savasodik) és a nagyobb nyomás miatt is több olajat 'eszik' a sűrűbb kenőanyagból.Pl az SX4 könyve is 0W20-at ajánlja(félkövéren kiemelve), de megengedi a 10W40-et is (és nem írják hogy egyikkel ennyit, a másikkal annyit mehetsz cseréig, fura). Igaz, utóbbival a szokásos forgatókönyv várható, de hát megengedték a könyvben ezt is...
Farkas: 20 éves motorok pl a volt Picassomé, TU5, A5/B5 olaj való bele (ami jobb és hígabb a 0W30as A3/B4-től), véletlenül sem töltenék bele 10W40-et. Nejem C3-asában az ős 1.4 8V motor van, az is A5/B5 a Totál szerint (is). A korábbiakba a magas HTHS viszkozitású A3-as 30as olajok mehetnek (VAG konszernes ismerősök 1.9 TDI illetve 1.8 benzines motorjai a 90 évekből), stb stb. 5W40/10W40 az a Ladába való továbbra is szerintem (annak mindegy, pontatlan sz*r így is úgyis). Nyilván, akad 1-2 kivétel, de jellemzően nem abba, hanem MINDENBE ezt töltenek itthon.
Polonic: Örülök neki hogy remekül muzsikál, de kipróbálhatjátok egyszer jobbal is, hogy kiderüljön van-e különbség (van).
Category: CarsMake: FiatModel: Punto, 188 (1999 - 2010)Type: Punto 1.2 8V (2003 - 2010)
Collapse all Expand allEngine 188A4000 Capacity:Capacity 2,8 litre Use:NormalIntervals:Check 3000 km:Change 20000 km/ 12 monthsProducts:Evolution 900 SXR 5W-30 :Evolution Full-Tech LLX 5W-30 :Evolution 900 NF 5W-40 :Evolution 900 SXR 5W-40 :Evolution 900 FT 0W-30Természetesen mindenki azt tölt bele amit akar, csak nem szoktam érteni minek 'spórolunk' ezen.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- PDF topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Friss traileren a Commandos Origins
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Melyik tápegységet vegyem?
- Androidos tablet topic
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Proxmox VE
- További aktív témák...