- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35650 üzenetére
Kereskedőtől vettem 65.000 km-el volt meghirdetve amikor megnéztem majdnem 70.000 volt benne( óra szerint) Lease Planos kocsi volt. Szóval ki tudja mennyi volt benne mikor megvettem... Irtam emailt Renalt Hungariának az utolsó szervizelés kapcsán. Az autót 2010 augusztusban vettem az RH válasza alapján utolsó szervizen vásárlás előtt 2010 májusban volt 40,000 km.nél.
Szóval nem tudom valós kilométerrel vettem-e meg. 3.5 év alatt ment bele 40.000 km, utána 2 hónap alatt meg 20.000.
Most óra szerint 114.938 km van benne, aztán, hogy ténylegesen mennyi ?
Egyébként imádom fogyasztása minimális megbízható, ha kell tudja szedni is a talpait.
Hajtókar csapágy hangját - már, ha rossz - lehet hallani alapjáraton is.
Szerintem megfelelő olajjal, szűrővel és természetesen nem 20.000 km csereperiódussal, hanem 10.000 km-kéntivel ez kiküszöbölhető.
Meg a többi amit már dízel hidegindítás kapcsán korábban kiveséztünk.
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
diablo1984
veterán
ja, de az szinte újszerűnek mondható, kevés kilóméteres! amiket most hírdetnek 1milláig az vagy 300+-os vagy valszeg pörgetett 200alatti.... persze, gondolom lehet hallani előtte, ha keresed a hangot, de ne úgy induljak már el 10 évig, hogy vajon ez a hajtókar csapágy hangja, vagy csak a vízpumpa, stb, kissé parás lennék! ha meg a csapágynak hangja lesz, mennyi idő kell neki, hogy széthulljon? lehet még 2 fordulat, de akár 2 hét is, ha hangja van, akkor már megrágódott, dízelnél a nyomaték meg szétüti seperc alatt!
-
válasz diablo1984 #35652 üzenetére
Na de ez az, hogy bár sokan szidják a dci-t (nyilván azok, akik életükben még nem is láttak, nem hogy használtak vagy szereltek ilyen motort) és megmerem kockáztatni főleg a kisköbcentisek esetében, hogy az egyik legjobb HA nem a legjobb diesel motor.
Ez az egyetlen és egyedüli tipikus hibája, ami egyébként inkább az erősebbekre jellemző (100le <), de nyilván nem árt az óvatosság, hogy a hajtókar csapágy "gyenge" és 200k km körül megadhatja magát.
Más gyakra előforduló hibáról nem tudok!
Az, hogy józsinak a népítéleten széthullott a turbó, mert egy 400-ról visszapörgetett sz@rt vett és rúgja neki hidegen is és 40k km-enként cserél olajat, természetesen tescosra az nem infó. Mint ahogy az sem, hogy az üa. rendszer megadta magát a soha nem cserélt go. szűrő és a vasutaspista gázolaja miatt.Tehát tényleg nincs általánosítható motorikus probléma a hk. csapágyon kívül. Amire szintén nem mondanám, hogy húde nagy gond, hiszen használt vásárlás után az első olajcserével egybeköthetjük ezt a komoly 20.000ft-os akciót (csapágyak, tömítés, pucolás, munkadíj).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
dhgm
tag
Egy kis ínyencség hozzá. Van ilyen is...
https://www.youtube.com/watch?v=nabadG3hfg4&list=PLezNunR9Q2LjJbdts-A1JM2-QgizfV5F9
Mondhatni kikönyökölt.
Itt meg a másik:
https://www.youtube.com/watch?v=9SHq9f4fnzk&list=PLezNunR9Q2LjJbdts-A1JM2-QgizfV5F9&index=2
Na ilyen mikor a hajtókar csapágynak annyi... itt már egy deka olajnyomás sincs. Ki ez aki ezt nem veszi észre időben?
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
diablo1984
veterán
Na ilyen mikor a hajtókar csapágynak annyi... itt már egy deka olajnyomás sincs. Ki ez aki ezt nem veszi észre időben?
ok/okozatszerény véleményem szerint) nem attól megy el az olajnyomás, mert a hajtókarcsapágy megpusztul, hanem azért, mert holtjátéka van, mondhatni keresztbe tolná a dugót, és a holtpont után belever a hengerfejbe! az így nem jó a motornak, nem tervezetten kopnak a gyűrűk, az olaj/gázolajos rész tud keveredni, adott esetben elszökik a nyomás! de javítson ki valaki ha tévedek!
amúgy tényleg más lényegesebb hibákat tényleg én sem olvastam róluk, a híres 1,9 tdi-t is lehúzzák a népítéletben és én sem vagyok jó véleménnyel róla, vagyis nekem is az volt vele a bajom, hogy egy szart vettem, amivel a jupitert megjárták, visszalökték 240-re és balfitty meg újíthattam motort! amúgy ment is, de egy passat sosem fog 5 alatt kijönni, persze lejtön meggurítva 200m-en lehet, de nekem 5,2 alatt sosem volt az átlagom a híres tdi-vel, télen meg városban melegítve 6-7 litert is bevert! és nem azért mert állat vagyok, hanem ez ennyit eszik! 5 alatt max tempomattal pályán egy nyerges szélárnyékában.....
[ Szerkesztve ]
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35657 üzenetére
diablo: ok/okozatszerény véleményem szerint) nem attól megy el az olajnyomás, mert a hajtókarcsapágy megpusztul, hanem azért, mert holtjátéka van, mondhatni keresztbe tolná a dugót, és a holtpont után belever a hengerfejbe! az így nem jó a motornak, nem tervezetten kopnak a gyűrűk, az olaj/gázolajos rész tud keveredni, adott esetben elszökik a nyomás! de javítson ki valaki ha tévedek!
De kedves Diablo az olajnyomás mért értékén lehet látni a főtengelycsapágy kopását. A dugattyút nem tulja az még keresztbe, ott is tud mozogni a hajókar a dugattyúcsapban (ha be nem állt ott is) Az olajnyomásgomba hová van bekötve? A főtengelycsapágyakat olajozó furathoz. Gondold el, ha a főtengelycsapágynál már ekkora a kotyogás mint a videón, akkor hogyan jut feljebb mondjuk a hidrotőkékhez el a motorolaj? Sehogy mert az olajszivatyú már lenn a főtengelycsapágynál szétspricceli az olajat, ergo motorolajnyomás nem jön sehogy össze. Ha nincs motorolajnyomásmérő műszer ( a lámpát most ne vegyük annak) meleg motor járásnál is hallania kellett a pacáknak a hidrotőkéket, de gondolom leszarta. Azok állítólag 1 barral már elmennek, de ilyen hajtókar csapágy kopásnál ott már nem volt 0,1 bar sem.
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
diablo1984
veterán
az biztos hogy hallik mikor már kopott, de akkor lehet már késő! ha a csapágy már 1 mm-t enged, az még lehet nem hallható, egy kicsit rendelenesen mozog a dugó, szépen koptathatja a hengert, szétverheti a hengerfejet, anélkül, hogy a kis varrógép motor hangon kívül bármit is ki lehet szúrni! amikor már kalamol, akkor már a motor kuka, vagy egy húzós felújítás, vagy csere...... aki meg így jár vele, az biztos szeret gyalogolni.....
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35659 üzenetére
Ez már főtengelycsapágy hang:
https://www.youtube.com/watch?v=A8xk5lx7CZw&list=PLezNunR9Q2LjJbdts-A1JM2-QgizfV5F9&index=4
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
dhgm
tag
https://www.youtube.com/watch?v=5-tjSuBnk4E
Ez meg már az új
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
rob210
Topikgazda
válasz FrankMonzano #35646 üzenetére
1,3,4 -el érdemes foglalkozni.
A 2.0-lteres motor nem tántorít el? Az egy dolog, hogy durván menőkéje lesz ezzel a kasznival, de fogyit 8-lter alatt nem nagyon fogod látni csak felette.A 2-es felejtős.
Viszont azt, hogy a 3- ból melyik jó azt nem tudom megmondani az autó vásárlásnál a személyes megtekintés dönt nem a photoshop.
Renault power
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #35662 üzenetére
Nálam most az 1.6 literes megy el 8 literrel. Igaz, nálam 0-130 van 1 km-enként, 11 db körfogalomnál. Nem tom ez így jó fogyinak számít-e, de nem tudom 8 alá vinni.
Viszont az Audi és a 350 Nm V6 után nagyon hiányzik az ülésbe tapasztás. Azzal vígasztalom magam, hogy kevesebb a hibalehetőség és 6 évvel fiatalabb, újabb technológia.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
hát itt sem a csapágyhang hallik, hanem a dugó hogy beleér a hengerfejbe, attól csattog! régen egy 1,6 szívó dízel volt ilyen hangú hidegen! de tény, hogy egyértelmű a hang, de ilyen állapotban egy csapágysor csere már nem megoldás.....
a javítottnak szép hangja van, jó acélos, tiszta!
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #35666 üzenetére
nézem a fészen a felújítás képeit, és a szelepbe vert bele a dugattyú, szép!
-
rob210
Topikgazda
válasz FrankMonzano #35664 üzenetére
Akkor aszerint kell keresni.
1.6 benzinnel is élhető a kacsaseggű. Azaz a nem kombi.
Azokból találsz szerintem ennyiért értelmes darabot.
Vagy a 800k teljes vételár? (átírás kötelező szervíz ilyenekkel együtt? )Renault power
-
dhgm
tag
válasz diablo1984 #35667 üzenetére
Hú csak most látom a fészes hivatkozást. Nem kicsit durva.
Ő is írja oknak a 20.000 km-es olajcsere periódust...
[ Szerkesztve ]
1.5 dci 2006 86LE Xiaomi MI3 miuiv7
-
diablo1984
veterán
-
moriak
tag
válasz FrankMonzano #35627 üzenetére
+1 Megane II PH1 1.4. 2005 Jelenleg most van benne 210.000km (igaz csak augusztus óta használom én) lekopogom, hogy eddig semmi problémája nem volt.
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
vélemény? [link]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
FRENK1988
veterán
válasz wertigo1984 #35674 üzenetére
inkább veszek még 1 kocsit és megverekszünk melyikünké legyen melyik
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Ck.
addikt
válasz FrankMonzano #35676 üzenetére
A 4-es golfról lebeszélnélek, egy túlárazott autó, kicsi is, kényelmetlen is, és fasorban sincs a többihez képest. Én a Megane és a Civic (bár ez utóbbi picit fapadosabb) között döntenék, de a 307 sem rossz vétel. Kényelemben és felszereltségben a franciáknak nehezen akad párja.
Általánosságban elmondható, hogy ugyanazért a pénzért egy fiatalabb, kényelmesebb, jobban felszerelt autót kapsz.
Pl.: Automata fényszórók, esőszenzor, gerinctámasz, fed. computer, elől-hátul ködlámpa, 4 automata ablak és rengeteg rejtekhely, de tényleg (ajtókban alul-felül, kesztyűtartó, középkonzol, könyöklő, ülés alatt, lábtérben rejtett rekeszek, stb.), kellemesre hangol futómű, ami nem rázza ki a sz@rt is az emberből , vmint kanapé és fotelek elől-hátul.[ Szerkesztve ]
-
FrankMonzano
őstag
Pozso 307-rol nagyon vegyes vágott a velemeny. A megane-t nem ismerem. A 4es golfot szinten nem. Jelenleg is francia autom van, gondoltam kiprobalnek mast. 307-re (2005 elottiek) nagyon panaszkodnak, hogy hulladek az elektronika, folyamatos bajai vannak. Ez mennyire igaz? Megane vs 307 megbizhatosagra mit mondasz?
-
tresh
addikt
válasz FrankMonzano #35678 üzenetére
307 első szériánál a BSI szeretett szórakozni de minden megoldható, ez is. 4-es golf jó autó amúgy de sokat kérnek érte és 800k körül kapsz egy 1.6 -ot ami szép állapotú extra igen csak sovány lesz max tekerhető kormány, 2 lufi+ e.ablak+ klíma.(+A clio után vérszegény lesz a teljesítménye) Viszont nagyon masszív gép. A hondát én ki hagynám ha biztonság is számít mert az suzuki karosszéria mármint a civic. Visszatérve ha számít a teljesítmény is akkor szívó 2.0 liter benya ha sokat mászkálsz akkor az 1.6 a megfelelő. 307/megane 1.6 16v je jó választás. De ugye megane-nál ott az okoskerék Nehéz ügy de én azt mondom azt vedd meg amit tetszik is, mindbe bele kell ülni és kipróbálni. Én következőleg ha nem kell már a diesel tuti 2 liter szívó benyába ülök át
-
tresh
addikt
válasz FrankMonzano #35680 üzenetére
"A szelepfedél alatt két vezérműtengely forog. Egy a kipufogó oldalon, és egy a szívóoldalon. Ezt az utóbbi, szívóoldali vezérműtengelyt (ami a kocsi orrához van közelebb) egy szíjtárcsán keresztül hajtja a vezérműszíj. Ez nem egy egyszerű szíjtárcsa, hanem egy rugós szerkezettel van kegészítve, ami tulajdonképpen a fordulatszám függvényében változtatja a szívó oldali vezérműtengely helyzetét a főtenelyhez képest. Működése hasonló a röpsúlyos előgyújtás szabályzáshoz. Tehát olyan mintha alacsony fordulaton normál vezérlést kapna a motor, magasabb fordulaton meg egy "eltolt" vezérlést. Ezzel nyomatéknövekedést és fogyasztáscsökkenést értek el. Ezt a kis tárcsát hívják un: "okoskerék"-nek is."
A lényege fentebb leírva a másik lényeg hogy ez mk2-es megane-nál van. A km-rel meg ne foglalkozz
-
tresh
addikt
válasz FrankMonzano #35682 üzenetére
sok sikert a gep vasarlashoz. Amugy ha a clional nem kell nagyobb de erosebb akkor ott van belole az 1.6 vagy 2.0
-
rover45
senior tag
Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni.
Az öcsémnek van egy 2002es, 1.6, 16V benzines Megane-ja.
Ha jól tudom ez már Megane II.
Megadta benne a generátor magát és mivel ő külföldön dolgozik, így az enyém a feladatot, hogy szerezzek bele egyet.
Mire kell figyelnem? Létezik ebből több fajta, vagy nagyjából ugyanazzal a generátorral szerelték mindegyiket, van különbség a benzines és a dízel generátora között?
Cirka milyen árban mozognak?
Valakinek esetleg van eladója a Dunántúlon?
Nagyon köszönöm a válaszokat!
Üdv,
Gábor -
-
Josi
aktív tag
válasz rover45 #35684 üzenetére
Nem ártana pontosan tudni, mert lehet akár M I Ph2 is.
A legbiztosabb, hogy öcséd lefotózza a generátor hátulját (már ha hozzáfér)
Az azonosító alapján biztosra mehetsz a keresésnél.
M I-nél könnyű hozzáférni, M II-nél nem tudom.
Alvázszám és motorkód is segíthet, mert az alapján valamelyik webshopban meg tudod nézni, mit is kellene keresned.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Doki16
addikt
Ismerősöm beszerzett pár cuccot az autó szervizéhez jó áron. Attól félek, hogy nem jó olajat hozott nekem. Tudnátok nekem ebben segíteni, hogy egy Megane 3-ba 1.5dci 78kW (106Le) jó lesz-e ez az olajat mait hozott? Nincs benne részecskeszűrő. Ezt kaptam: Elf Evolution 900 NF 5W-40. Szerintem Az SRX kellett volna és nem az NF.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
rob210
Topikgazda
válasz rover45 #35695 üzenetére
Ez egy PH1- es megane II , nekem csak az a kérdésem miért nem szánsz rá egy napot?
Csak, mert sok helyen felújítják a generátort jóval olcsóbban mint amennyiért akár bontottat kapsz.
Reggel viszed délutánra kész.De sok helyen csinálnak olyat is, hogy viszed a cseredarabot és kapod a felújítottat.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest