- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mikori évjárat a tiéd???
"ekkor bizti csere a motortérben mert zárlatot csináltam. Nem kívánom senkinek ( akku ki, motorvezérlő elektronika ki, akku tartóvas ki utána hozzáférhető"
Ebből gondolom, hogy már ph2 (2006 utáni). Bár a ph1-nél is ugyan ott van ez a bizonyos biztosítéktábla, viszont a ph2-nél ez még meg is van spékelve azzal, hogy fejjel lefele (egyébként ezzel kerülik el a beázást, viszont szerelni nehezebb).
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
#42667776
törölt tag
Nagyon szép leírás és további sok balesetmentes km-t, de ezt a részt "Hát most már éppen eleg becsmérlő íeást olvastam a R-től." szerintem rossz helyre címezted, vagy valamit félreértettél, ill. nem olvastad az előzményeket, mert itt szerintem mindenki szereti a saját autóját és úgy egyébként a Renault-ot mint márkát
-
#42667776
törölt tag
"A torziós rugód eltört. ( első meganenak R19 az alja úgy tudom), a lengőkart le kell venni a torziós rúd végéről és egy két foggal lejjebb állítva visszatenni."
Ez azért nem egészen így van, ha el lenne törve akkor üresen is teljesen leül. Szokták csinálni amit írsz, hogy arrébb rakják 1-2 foggal, viszont akkor túl van feszítve és megvan a veszélye, hogy teljes terhelésnél, eltörjön. -
g.gergo
senior tag
Nagyon szépen visz, bár kellemetlen, hogy nagyon alacsony fordin, ha nyomsz egy kövéret, kb. nem történik semmi, ami kellemetlen tud lenni, ha véletlenül bennragadsz egy kereszteződésben, és gyorsan el akarod hagyni. Nem tudom, szofveresen lehet, hogy javítható.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Azért az a legrosszabb motorja erős kifejezés én inkább a kényes jelzőt használnám rá.. azt hogy a turbót kinyírta ennyi km alatt az nem feltétlen fűzhető össze... ergo 5000km után is le lehet gyilkolni egy turbót.. de tény hogy nem igazán volt rá vigyázva a fogyi a mit írt az vicces pálya 6 a reális városban a 8at is lazán le nyelni
Még annyit hogy ez tuti valami racsingbojé volt amit szét taposott ezért halt meg a turbó... más a ledes dolgok meg fillérek azt úgy írja mintha ettől jobb lenne az autó..
[ Szerkesztve ]
-
+ műszerfalon a km-óra és a fordulatszámmérő megvan cserélve.
+ első lökös és annak rácsai sem egyformákA toronycsapágy az sajnos gyengéje a ph2-nek is.
Más: múltkor kérdeztem a díszléc leszedést...M2
Nos megvan, az első ajtón semmilyen csavar nincs, viszont van 2 biztonsági pöcök, amit az ajtó belső feléről kifelé meg kell nyomni (a díszléc belső oldalán) és ezeket benyomva kell tartani, majd ekkor az ajtó hátulja felé meghúzni a díszlecet. Természetesen a mutatvány előtt az ajtókárpitot le kell venni.Megoldhatták volna úgy, hogy az ajtó hátulja felől egy csavar fogja, aztán jónapot.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
addikt
Jó az az 1.5 dci a Lagunába, mennyivel nehezebb a Laguna mint a Megane? Tán 100 kg-val...
1.9 dci vagy 2.0 liter benya alatt a laguna egy lomha sz*r teljesítményre.... (tapasztalat) . 1.5 dci be vezettem egy f*s volt (kombi) mint a cégbe lévő oktávia 1.4 szívó ill 1.2 tsi motorral ugyan az a szindróma... nem bele való ennyi...egy clio/megane párosba hibátlan a 106 lovas motor de lagunába kevés... és meg nyugtatlak Rob 1.6 16v-vel lazán körbe autózlak ha egy 1.5 dci lagunába ülsz... 110 le/ 1100-1150 kg megane m1 ph 2 még a laguna 110le/1450-1560kg és oké nyomaték szép meg jó de ott van plusz 400kg ... Egyszerű oka volt a kis cm3-is dieseleknek nagy bodéba >> kedvezőbb ár ennyi nem több és cserébe kapsz egy nagy autót nyugger menetdinamikával...ahogy Rob is írta a4 be az 1.6 is vicc kategória ott is 1.8Tamástól van élet
-
tresh
addikt
Nem tudok már rá mit mondani majd egyszer találkozunk és akkor kijön Rob 1.6 16v meg hozok ki egy 1.5 dci lagunát és mész mind a kettővel aztán leszűrőd mi a helyzet. Aztán mész egy 1.9 dci lagunával és ha az után is elég az 1.5 dci a lagunába akkor feladom
benvolio: nekem is lassan esedékes lenne egy futóműves mert gumiharangot kéne cserélnem a kormányösszekötőnél jobboldalt, de húzom a szám mert a gumi harang+csere fél óra meg 2k a futóműves meg 5 ropi és 5 perc
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Nem paraszt vakítás, csak a renaultnál nem olyan az elektromos rendszer.
Francia autó elektromosan azért nem egy életbiztosítás ezt szögezzük le nekem se véletlen van fesz kiegyenlítő vagy a mi a szösz a kocsiban igaz az előző megane ból örökölte lehet ebbe nem kéneSok kocsiban ültem már ahol világított a kiégett izzó visszajelző, mert led volt az indexben meg a rendszámtábla világításban.
.Többek között M III is ilyen.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na azért most akkor megkérdezem tudod mi a can bus?
Ha rendesen be van kötve a vonóhorog, és a can busos rendszerbe nincs beintegrálva akkor nem is tud jelezni.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
tresh
addikt
Olyasmiről megy a vita amihez sem gyakorlati sem pedig elmétei tapasztalatotok nincs...
Legyen így
[ Szerkesztve ]
-
PeterPH
senior tag
A CAN BUS és a kiégett/hibás izzó visszajelzése között nincs szoros összefüggés.
A visszajelzéshez elsősorban az szükséges, hogy a világítást egy olyan mudul vezérelje, ami képes érzékelni a hibákat (szakadás, alacsony terhelés, túlterhelés, rövidzár).
Simán előfordulhat (nem feltétlenül renault esetén), hogy azonos évjáratú autónál egy alacsonyabb felszereltségű modellbe amiben pl. csak bajuszkapcsolóról kapcsolható a világítás, egy egyszerűbb vezérlőt tettek, ami nem képes diagnosztikára, míg egy magasabb felszereltésgű, pl. eső/fényérzékelős modellbe már egy fejlettebb modult raknak, ami képes az ellenőrzésre.
Tehát a visszajelzéshez két dolog kell, egyrészt egy megfelelő vezérlőmodul, másrészt CAN vagy bármilyen más buszrendszer, amin a vezérlő kommunikálni tud a BC-vel. -
rob210
Topikgazda
Akkor, hogy egyértelmű legyen.
Az izzó kiégés visszajelző egy extra felszerelés.
Nem mindegyik felszereltségben van benne.
A kérdés az, hogy a tiédben van-e izzó kiégés visszajelzés?
Ha van akkor nem működik.
Ha nincs akkor nincs miről vitatkozni, hiszen ceruza nélkül írni is nehéz.Renault power
-
-
-
hossszú
őstag
Defa-t a Vaterán találsz olcsón, én is onnan vettem, a két ünnep között akarom beszerelni. Van a fagydugó helyére beszerelhető és csőbe szerelhető típus is.
Én vettem hozzá egy kis keringető szivattyút is így majdnem mindegy, hogy hol helyezed el, ha nem akarsz szivattyút akkor ajánlatos a legmélyebb pontra beszerelni a cirkuláció végett.[ Szerkesztve ]
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
-
Doki16
addikt
Én ezt nem értem. Komolyan miért kell mindig egymás autóit szidni? A francia tulajok a német kocsival rendelkezőket becsmérelik és fordítva. Miért nem lehet elfogadni, hogy ami elromolhat el is romlik. Van a családba 1 Renault 1 Citroen és 1 Audi. Mindegyik megkapja ami jár neki és tökéletesen teszik a dolgukat. Volt már hogy német romlott el és volt hogy francia is. Annyira nem lehet számszerűsíteni ezeket a dolgokat szerintem.
Volt nekem egy Citroen C4-en. Új korától nálunk volt. A 8 év alatt olajat, szűrőt és 1db alblaktőrlő lapátot cseréltem rajta meg egy jobb hátsó lengéscsillapítót. Még akksit se kellett cserélnem rajta, pedig napi használatban volt a gyárival. Ha vigyáz az ember a kocsijára akkor bármelyik autó jó lehet, legyen az német, francia, koreai, japán.
Idáig ezt a M3-as gépet imádom a legjobban. Jó áron jó felszereltség, ezért szeretem a franciát 1.5dCi 6 gang meg nekem aki imádja a jó fogyasztást egy álom
Mondjuk azt tényleg elismerem, hogy a német kocsival rendelkezők nagyon lenézik ezeket a francia gépeket. Pont a héten kérdezte meg Édesapám, hogy elcserélném-e vele az A6-ra ezt a Renault. Gondolkodás nélkül rávágtam, hogy nem. Ez egy szuper olcsó fenntartású családi kocsi Az meg egy nagy luxus limuzin. Mind a két kocsi szuper állapotú. Nem akarta elhinni, hogy nem kéne nekem az a bálna
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
A lényege a mondandómnak az lenne, hogy miért nem lehet mindenki a saját autójával elfoglalva és nem egy másik nemzetiségűt szidni. Valamiért az emberek nagy többsége úgy gondolja, hogy "nekem tökmindegy milyen szar 20 éves Audi 80-om van a te 3 éves Reanult mégis egy szar", kérdem miért? Há' me a franciák nem tudnak kocsit csinálni.
Ezért szeretem a motorosokat. Ott nagy részben mindenki kölcsönösen tiszteli a másikat
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
sladka_pani
aktív tag
Nem, mert garanciális 5 évig a kocsi, viszont már 3x elromlott, csereautót is kell biztosítaniuk, fő-ellenőrt is hívtak (a szélvédős kamerámmal 8 órát felvettem, visszanéztem), nem hiszem, hogy emberi mulasztás, vagy hogy direkt csinálnák. Attól viszont lövöldözni tudnék, hogy nem veszik vissza, vagy hogy nem kártalanítanak, pereskedni meg úgy fest nincs értelme, jogász szerint 2-3 évig is elhúzódhat ha meg is nyernénk, a kocsi meg addigra idősödik, és az idegeim sem érnek annyit, hogy tönkre menjek bele.
...nem mondtuk el, nem hangzott el, mit jelent az Oi! Oi! Oi!...
-
Ck.
addikt
Mi az a még egy gyenge pont, ami mély hóban előjött volna?
Amúgy nem kell ugrálni a gázpedálon, elég egy lámpa előtti gázelvétel és motorfékes kigurulás, akkor is szépen bólógat a váltókar a sajnos. De Megane 2-ben szerencsére már teljesen máshogy oldották meg a váltót.
Viszont a 97-es Nissan Primeram is ugyanilyen bólogató váltós volt. Pedig az akkor még kőkemény japán volt, japán váltóval.[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
Ez csak azért nem igaz pl. az én megane - omnál és az előzőnél sem, mert van alattuk haspáncél.
Vagy nevezhetjük motorburkolatnak is. Aki olyan okos, hogy leszedi az meg meg is érdemli, hogy úgy járjon amit írsz.
Ha azon átvágja a felcsapódó sarat akkor nagyon gyorsan pörgeted a kereketRenault power
-
Hugo85
aktív tag
A váltókar mozgásának az oka az, hogy nincs jól megtervezve a motor felfüggesztése+túl lágy. Az összes átterhelés miatti bólintást a kutyacsont tompítaná ha tudná, de gyorsan szétszakad.
Egyébként vezettem sok rudazatos váltós autót, a legtöbbnél meg se mozdul a kar vagy csak minimálisan. És minden modern autóba rugalmasan van belógatva a motor már legalább 40 éve szóval ez nem mentség...
Amit szereltem is autót ott úgy volt megoldva a dolog hogy alul volt két-három bak és felül volt egy kutyacsont pluszban. Meg se mozdult a kar.Azt pedig hogy valamit a régi Dáciákban 30 évig használtam nem túl jó érv a modernitás vagy a minőség mellett...
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Xbox Series X|S
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Autós topik
- Milyen switch-et vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Politika
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Gurulunk, WAZE?!
- További aktív témák...