Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cassi

    őstag

    válasz dabadab #39 üzenetére

    Továbbra is teszt az, csak más címkével. A legtöbb engedély speciális és egyedi, bármikor felfüggeszthetik. Restrikciók garmadái mindenen. Erősen kétlem, hogy minden fejlesztési és üzemeltetési költséget beleszámítva nyereséges lenne ez az egész. A háttérben drága és specializált mérnököknek és technikusoknak kell dolgozniuk, akiknek az árát a nyolc általánost végzett bevándorló taxisofőr megspórolásából kell fedezni. Egy kicsit olyan az egész, mint a fúziós erőmű, ami rengeteg pénz elfogyasztása után, tucatnyi Nobel-díjas atomfizikus felügyelete mellett, néhány ezredmásodpercig energiát tud termelni. Komolyabb jogi, technikai probléma esetén nyilván hívni kell a Google-t, a milliomos nagybácsit.

  • emelhu

    aktív tag

    válasz dabadab #9 üzenetére

    "egy szoftverfrissítés elintézi az egész ügyet"

    Igen, ha előtte a sw frissítés átesett a "vizsgán"... ugyanúgy, ahogy egy ember vezetőnek vizsgáznia kell úgy a frissítés előtt a sw-t is vizsgáztatni kellene, hogy "jogosítványt" kapjon.

  • DraXoN

    addikt

    válasz dabadab #37 üzenetére

    a level 4 egy bármely(!) épített környezetben elboldoguló gép, a level 5 akár a városi területeken kívül, erdőben, akár földutakon is elboldoguló rendszer.

    nincs teljes level 4, ami van is csak jóindulattal annak nevezett, de erősen kontrolált környezetre igaz, korlátozott sebességű haladás mellett. És sokszor ha távirányítással is, de van egy-egy felügyelő személy mögöttük (nem feltétlen minden járműre egy, talán nem is szükséges), akik betudnak avatkozni, vagy a "kétes helyzeteken" átsegíteni tudják. Nem teljesen autonómok (még).

    Ha tényleg működő level 4 lenne már elterjedtek volna személyautóknál is (de legalábbis ha meg még nem jelent volna, már hirdetnék az "érkező" ilyen autójukat), de nem véletlen, hogy ők még csak a level 2 szintjét vállalják be hivatalosan.. csak egy két modell, erős feltételekkel a level 3-mat.

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Lenovo X390 || Redmi 13 Note Pro 5G

  • Qtya123

    őstag

    válasz dabadab #37 üzenetére

    Látványosan kiforgatod a szavaimat. Nem nem érted ebben a kontextusban a teszt szó lényegét, csak nem akarod...

    "Láthatóan nagyon komolyan nem tudod, hogy miről beszélsz és nem is igazán gondolsz bele."

    És mondja ezt az az ember, aki a Cruise fiaskót nemrég lezárta annyival, hogy áhh, jön majd egy egyszerű szoftverfrissítés és no problem... :DDD

    Nézd, továbbra is van egy rakat kérdés (nem csak ezen cikk alatt), amelyet feltettek Neked, de figyelmen kívül hagyva nem válaszolsz rájuk, szóval ebbe a ki mibe gondol bele és nem tudja miről beszél dologba szerintem ne menjünk bele, mindaddig, amíg ez fennáll... :)

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz dabadab #35 üzenetére

    Úgy, hogy nem egy általánosan engedélyezett termékről van szó, amely bárhol hadra fogható és bárhol megkapta a szükséges engedélyt. Folyamatosan lépdelnek és tesztelnek, nincs jóváhagyás mindenhová.

    De ha csak belelapozok egy random cikkbe, ők is úgy hivatkoznak a dolgokra, mint pl:
    "Over the next few months, we’ll begin testing our fifth-generation driver, on the Jaguar I-PACE platform, across central and East Austin, including downtown, Rainey Street, Clarksville, Bouldin Creek, the Market District, Holly, and the Capitol."
    Forrás, waymo 2023 tavaszi cikke: [link]

    Az egész onnan indult, amit DraXoN hozzászólására írtál, hogy működik. Működik igen, bizonyos helyeken. Máshol meg, ha akarna sem tudna. De ő úgy értette, hogy általánosan mindenhol működő LV4, ami még odébb van. Amire te belökted, hogy létezik, működik.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz dabadab #32 üzenetére

    Nem néztem be semmit, LV4-ről beszélek, nem cégekről. És az is tény, hogy teszt fázis. Tehát akkor a kijelentésed vicces, hogy működik. Nem működik, hanem teszt fázisban van... A kettő nem ugyanaz.
    Kb mintha azt mondanád, hogy a fúziós erőmű működik. Nem működik, csak sikerült benne előrelépéseket tenni, de messze a vége, mivel az nem működés, hogy nagyon rövid ideig sikerült egyben tartani a plazmát, hanem egy üdvözítő eredmény az úton.
    Ahogy ennek is részeredményei vannak, de ez messze van attól, hogy annyit mondj, hogy létezik, működik és pont, ahogy tetted.

    A további felvetésedre: Ha te meg válaszolnál a korábban fentebb feltett kérdésekre az esetleges hibák és problémák kapcsán (amelyeken olyan nagyvonalúan mindig átugrálsz most is és ahogy láttam korábbi cikke alatt is), akkor senki nem nézne egy nagyképű és beképzelt embernek, de hát így... :U ;) kissé súlytalan a nagy önbizalom.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz dabadab #30 üzenetére

    Általánosan, mint lv4. És teszt fázis van.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz dabadab #26 üzenetére

    "Level 4 konkrétan létezik, működik"

    Mármint úgy érted, hogy működik nagyjából. Mint ahogy azt maga a cikk is mutatja.

    Egyébként Karotta pont ma beszélt erről az esetről: [link]

    És igen, nem az a legfőbb gond, hogy ez volt (nyilván gond az is, nem kicsi), hanem annak elhallgatására tett kísérlet... Ezért nem értem, hogy miért várnak bizalmat széles tömegektől ezek a cégek, ha mellette meg egy ilyen jelentőségű hibát próbálnak elhallgatni.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz dabadab #11 üzenetére

    "Most egyébként direkt játszod a hülyet? :U"

    :DDD :DDD
    És vissza is tértünk az első hozzászólásom nyitó mondatához...:
    "Igen, és amikor bármilyen problémát felvetettél, akkor jött a lenéző duma..."
    Na, Te vagy a példa a mondandómra.

    Nem, nem játszom a hülyét. Kérdéseket teszek fel. Olyan kérdéseket, amelyekre évek óta nincs válasz.
    Ez is egy kérdés volt. Jött rá egy válasz, hogy egy szoftverfrissítés elintézi az egész ügyet. De ebből egyben adódnak az újabb kérdések is. Mégpedig az, hogy most ugye leáll az autó, ha van valami a motorháztetőn, tehát emberi beavatkozás szükséges. Ez jól is van így, de egyben az következik belőle, hogy nuku önvezetés. Erre megoldásként írod, hogy jön a frissítés? De milyen frissítés? Mit tesz az a frissítés?
    Itt két opció van:
    A: Valami van a motorháztetőn=nem indul el az autó (remélhetőleg 1000-ből 1000 alkalommal így tesz....). Ez van most, mindenféle ilyen dologért emberi beavatkozás kell és bármi leállíthatja az autót. Mehet oda a karbantartó, hogy elhárítsa az akadályt.
    B: Az általad említett szoftverfrissítés. De mit frissít? Fejtsd ki. Az nem opció, hogy induljon meg, ha bármi van ott. Ez egyértelmű. Az A opció meg már létezik. Akkor mit frissítesz? Mit tegyen? :U

    Ja, ha már akadály: Most van itt az őszi esős idő, a hulló és a víz miatt mindenre rátapadó falevelekkel. Meg kell nézni, hogy egy szeles-esős ilyen napon hány perc alatt ragad rá egy csomó levél a fa alatt álló autókra. 10 percre leparkolsz, jön 3 fuvallat és tele az autó. Ha meg ott áll órákat, akkor kb belepi annyira, hogy takarítod le róla 3 percig. Lehet majd menni a szenzorokra ragadt leveleket szedni, ha azt akarják a központban, hogy elinduljon az autó. Gondolom erre is jön majd szoftverfrissítés.
    Vagy esetleg megmagyarázod, hogy én vagyok a hülye és ilyen biztosan nem történik.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz dabadab #9 üzenetére

    Egy szoftver frissítés elintézni? Akkor legközelebb ha bármi ott lesz a motorháztetőn (elütött gyalogos, állat, faàg, tárgy), akkor nyugodott krúzol tovább az autó, no problem?

    Mindenre nincs szoftverfrissítés, ami az életben történik.

Új hozzászólás Aktív témák