Megtiltotta Kalifornia állam a General Motors számára, hogy a Cruise önvezető autókat működtessen. A cég többek között gyalogosbalesetről készült felvételeket is visszatartott, de a helyi hatóságok szerint a járművek egyszerűen nem elég biztonságosak ahhoz, hogy a közutakon használják.
Hirdetés
A történtek kapcsán Arizona állam is jelezte, hogy kiemelt figyelmet fordítanak az önvezető járművek tesztelésére és használatára, és Kalifornia után ők is előtérbe helyezik a Cruise ügyét, valamint más cégekre is figyelnek.
Kalifornia egyébként nem csak az önvezető Cruise autókat tiltotta ki az utakról, hanem a sofőr nélküli teszteléshez szükséges engedélyeket is visszavonta, mivel a hatóság szerint a járművek veszélyeztetik az embereket, továbbá a cég félretájékoztatta őket a technológia biztonságáról.
Los Angeles egyébként a jelentések szerint hasonló lépésekre készül az önvezető járművek és a robottaxik kapcsán, ott a Cruise mellett a Waymo neve is felmerült.
Valószínűleg ezzel nem áll meg az önvezető autók szektora, de az egyértelmű, hogy a technológia fejlődése és terjedése alaposan belassult, és messze nem hozza azt a szintet, amiről évekig beszéltek – ráadásul a Cruise és a Waymo az ágazat legnagyobbjai közé tartoznak.
A Cruise mindezek után úgy döntött, minden sofőr nélküli tevékenységet felfüggeszt az USA-ban. Igyekeznek visszanyerni az emberek bizalmát, megvizsgálják a rendszereiket, eszközeiket és eljárásaikat. A felügyelettel való használatot folytatják.
Az USA-ban végül számos hatósági vizsgálatra számíthat a Cruise, különös tekintettel a gyalogosokat figyelmen kívül hagyó szoftver miatt.