Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz rita7107 #5941 üzenetére

    A váltóknál egy-egy pillantra bőven nagyobb áram folyik, mint amennyit egy mozdony felvesz, így javasolt a váltók vezeték vastagságát sem elhanyagolni !
    Ha túl nagy az ellenállása, mert vékony a vezeték, akkor a váltó nem tud kellő lendülettel váltani és nagyobb az esély, hogy nem, vagy nem teljesen vált át.
    A jelzők viszont tényleg minimális energiát igényelnek, pláne, ha LEDesek, ott akár a 0,1-es is elmegy, bár én nem szeretem már az ennyire vékonyat.
    Nekem a pálya áramellátását 0,5-ös vezeték biztosítja, igaz több méteren keresztül kell vezetnie.
    A váltók is 0,3-0,5-ös vezetékkel vannak huzalozva, részben tömör, részben sodrott.
    A pálya tépellátásához a 0,5-ös kicsit tulzás a + ágon, viszont a földvezetékhez kell, mert az vezeti a váltók, jelzők és a pálya áramát is közösen, de ebből is van kettő, a pozitívval együtt, mivel a lap egyik, illetve másik szélén is futnak így gerinc vezetékből is kettő van.
    A pálya áramellátásában még így is előfordulnak zavarok, de az már inkább a régi síneknek, a mozdonyok esetleges áramszedési problémáinak tudható be.

    Üdv.

    [ Szerkesztve ]

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák