Új hozzászólás Aktív témák

  • ezsolti

    tag

    Elkészült a kb 100-ik terv ugyan arra az alapra, ez véglegesnek mondható. Persze biztosan fog még változni de a lényeg kialakult. Helyére került a kétvágányos fővonal a lehető leghosszabb állomási vágányokkal komoly kompromisszum nélkül. Nagy hangsúlyt fektettem a tolatásra, rendezésre. Ezzel is a játszhatóság és a minél hosszabb élettartamra törekedve. A megépülés után vagy 7-10 évig nem igazán szeretném elbontani mert irdatlan összeg fog belemenni a munkáról nem is beszélve.

    A 2d-s terven a bal "alsó sarokban" egy gabonasiló lesz (az épületek közül még csak ezzel készültem el) van gabonaszállítóm bőven így ez adott volt. A jobb "alsó" sarokban az alagútból kibújó látható szakasz fölött egy konténerrakodó lesz a 2 szélső vágányon. Konténeres kocsikból van egy szerelvény, (7db 4 tengelyes vagon) így ez a téma is adta magát. A jobb "felső" sarokban a mellékvonalból leágazva egy fatelep lesz, onnan is lehet majd toligálni le föl a rakoncás vagonokat, bár rakodni nem lehet mert az asztal azon része egy sarokban lesz sajnos. Az asztal alakjából az is látszik, hogy limitált a hely. Bár így is ~4,8m2-es lesz. A konténerrakodó és a gabonasiló között pedig kedvünkre rendezhetjük az ott lévő vagonokat. (tegnap beszereztem egy quabla féle A26-ost tolatónak)
    Az állomás szemben lesz a rendezőpályaudvarral a 4 harántvágány túloldalán a csonkavágány előtti részen. A mellékvonali motorvonat is oda fog befutni. A két középső vágányra befér egy-egy 4 kocsis szerelvény pl ACME CAF 303mm/db + a mozdony. A 4-ikre egy tehervonat

    Piko A sínekből építkezek költségkímélés céljából. Roco sínekből kereken 100 000Ft-tal kellene többet fizetnem ugyan ezért a pályáért. Abból a +100E-ből inkább majd később tárolóvágányokat építek az alsó szintre, a helyet előkészítem neki és beépítek 2db kitérőt előre aztán majd egyszer beépítem a vágányokat is. A hosszabb alagút rövidebb szárba lesz berakva a két váltó, a terven még nincs rajta.
    A vágányzat 20%-a megvan a többit havonta szerzem be. Kb 1,5 év múlva fog állni az asztal a vágányzattal a vezérlés még + fél év mire összejön és már 2,5 éve gyűjtögetem a tervezett gördülőállományt. Ez utóbbi már 90%-os a tervezetthez képest. Csak magyar téma, az asztal is az lesz a szükséges kompromisszumokkal.


Új hozzászólás Aktív témák