-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4543 üzenetére
Ebben a 3 fázisú dologban csak azt nem értem, hogy lehetett az egyik fázis maga a sín ??
Hiszen a nevében is benne van, mindhárom vezető 0 és fázis egyben, csak időben eltolva. Mint fázis, tehát áramütés veszélyes és a talajjal, mint földponttal áramkör alakul ki, attól is el kell szigetelni, 3000V pedig már elég ahhoz, hogy földzárlatról lehessen szó, még ha nagy is a talaj ellenállása.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4551 üzenetére
Igen azt írták valahol, tán pont abban amit belinkeltem, hogy az egyik fázis a sín volt. Minden esetre tuti érdekes szerkezet lehetett. A lényeg amit ki akartam hozni a dologból, hogy az egyenáramot mint vontatási áramot azért elég sok helyen használják. Sőt, jut eszembe, az egykori Csehszlovákia területén is voltak nagyvasúti vonalak egyenárammal villamosítva tudomásom szerint. Legalább is olyasmit olvastam. Pl. a BTTB által gyártott CSD E499-es mozdonya is létezett váltóáramú és egyenáramú kivitelben, illetve ha jól emlékszem a PIKO által gyártott Gorilla is volt mind a két áramfajtához felépítve, meg valami több áramos változata is, ezért voltak a mozdonyok különböző színüek is. De hogy ebből mi igaz, passz. Lehet rosszul emlékszem.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz Batman2 #4550 üzenetére
Sikerült elírni.
150-et akartam volna, de az sem helytálló adat, ugyanis egész pontosan 220kW-os motor, ami ~294LE. Csak viszonyításképp az M62-es pl. 1472kW, ami közel 2000LE (1972LE}, tehát csaknem 7 ilyen mozdiny erejével bír.
…és akkor mindezek mellé a v63-as 3575 kW-ja nem véletlen hozta a Gigant nevet…
-
YanezTTrain
tag
A multkori kép amin a vörös villanygép fordul az ívben, na annak a vágánynak a folytatása. Lelkesen épül a terep, a hegy és az új alagutak felső borítólemezei is elkészültek többnyire. Mivel még minden hófehér hungarocell arrafelé, meg sem kíséreltem lefényképezni az állapotokat. Néhány nap múlva már azok a helyek is zöldelleni, barnállani, stb. fognak,újra normális környezetben járnak majd a vonatok.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Az ezidáig elkészült új és a felújított felsővezetéket rákapcsoltam egyenáramra egy próba erejéig. Egy kis egyáramszedős E-69 volt a próbagép, hiba nélkül végigjárt az elkészült részeken.
Mit gondoltok, felsővezetékről digitális üzem? Nem vagyok normális mi? :-)[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4556 üzenetére
Pofásan néz ki, de nekem még mindig túl tiszta. Tudom, egyéni szoc. problem… Az a másik szívfájdalmam, hogy jelzőlet szinte csak a villogó fajtából látok mindenkinél. Tudom: rémálom a machanikus beüzemelése, de legalább pár dísznek lehetne…
-
ezsolti
tag
Az utolsó eresztés a régi gyűjteményből. (mostmár tényleg) H0-ás, TT-s és N-es épületek váltak eladóvá. Sokuk szekrény tetején majd dobozokban pihent 25-30 éven keresztül, egy részük terepasztalon volt, tehát bontott. Állapotuk ennek megfelelő, előfordulnak hiányok, némelyik ragasztásra szorúl. Egyeztetés után személyesen is megtekinthetőek a XVI-ik kerületben.
A fényképeken vegyesen vannak a H0-ás, TT-s épületek és vannak 1:100-hoz m.arányúak is (3-as képen lévő épületek biztos ilyenek. A sorház nincs összeragsztva, házanként vihető).
Nem mindegyikről tudom biztosan, hogy melyik a TT-s és H0-ás. Vannak amelyikeknél persze egyértelmű.
Piros kereszttel áthúzottak már nincsenek meg!1 kép: 500Ft (H0)
2 kép: 1300Ft (TT)
3 kép: 1800Ft/db (1:100) jó TT-hez, H0-hoz
4 kép: 1800Ft (TT)
5 kép: 1800Ft/db (H0 vagy 1:100-hoz)
6 kép: 1800Ft/db (H0 vagy 1:100-hoz)
7 kép: 2000Ft (szerintem H0)
8 kép: nagy fűtőház: 1800Ft kisebb f.ház: 1100Ft (H0)
9 kép: 2000Ft (H0)
10 kép: 1300Ft, 1000Ft, 800Ft, 1000Ft (TT)
11 kép: 1500Ft (TT)
12 kép: magas váltóőrházak: 1500Ft/db, kicsi váltóőrházak: 1000Ft/db (H0, jobbról a 2-ik TT)
13 kép: 2000Ft (H0)
14 kép: balról az első 4 épület 500Ft/db, benzinkút 1000Ft (kutak, tető megvannak hozzá, fotó idején még nem volt meg!) vízimalom 1500Ft (az első TT-s a többi szerintem H0-ás)
15: kép: 1200Ft/db (TT-s)
16 kép: 1000Ft/db (baloldalon hátsó sorban a két egyforma szerintem TT-s a többi N-es, van még 1db N-es templom az nincs a képen)
17 kép: 1000Ft/db (TT) (a jobb oldali háznak vissza lett ragasztva a képen még hiányzó teteje, terasza, kerítése)
18 kép: szélmalom hiánytalanúl, működő motorral 3000Ft, dobozát adom hozzá. (TT) szerintem
19 kép: 500Ft a kettő, alpesi házikók (TT) szerintem
20 kép: Piko nyitott tehervagonhoz doboz: 500Ft
22 kép: Irányító pult alkatrésznek vagy irányváltó gomb pótlása után tökéletesen használható: 500Ft
23 kép: sorompó 500Ft működik de kis javításra szorúl
24 kép: talpból kivágott sorompók de működik mindkettő: 1000Ft a kettő
25 kép: BTTB Belső világítás Y gyorsvonati kocsiba: 600Ft/csomag, 2db csomag van.
26 kép: időzítőrelé: 1000Ft
27 kép: Junior trafó: 1000Ft/db (egy szürke egy kék)
28 TT-s híd, műanyag: 600Ft
29 kép: Hídlábak: 1000Ft (ami a képen van)
30 kép: fénysorompó építőkészlet 2db: 500Ft/dbPrivátban jellezzétek legyetek szívesek ha valami érdekel!
Letöltés:
https://drive.google.com/file/d/0BwDueOa1JYyQMEZKMUJaa251V0U/view?usp=sharing[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz Keeperv85 #4557 üzenetére
Lesz ez a rész, akár csak a többi egyelőre kopasz terület, még cifrázva, csak idő kérdése. Többek között egy egész házsort is elő kell varázsolni a cilinderből, a várost bővítendő, szóval nem két perces a project.
Mechanikus karos, tárcsás jelzők, ez egy jó és hálás téma. A legnagyobb gond velük, hogy elég nehéz őket elkészíteni házilag úgy, hogy az olyan legyen mint az igazi. Ha meg boltban veszed, akkor nem olcsó mutatvány, még itt sem az olyasmi. Rendesen megkérik az árukat.
A régi NDK-s alakjelzők (SIBA) meg nem túl megbízható jószágok, (én annak idején a végállás kapcsolójukkal szívtam nem keveset, és az alsó kis áramszedő érintkezővel) noha a kinézetük egészen elfogadható. Tény, hogy sokkal jobban mutatnak, főleg mondjuk egy gőzmozdony üzemű pályán. Sajnos az embereket a zsebük nagyon sokszor kompromisszumokra kényszeríti.Na de lényeg a lényeg, hogy járnak a szerelvények. Hamarosan ha minden jól megy két újabb erőgép érkezik a vontatási főnökséghez, majd némi felújítás után forgalomba is állnak. Képek (ha minden jól megy) hamarosan...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
válasz YanezTTrain #4559 üzenetére
Apropó, ha már jelzők… elfeljtettemcmelyik munkauti nálunk (MÁV) amiben a váltók voltak. F2 rémlik, de nem találom. Azt kerestem a piros-fekete súlykörte mit jelent pontosan, de nem lelem sehol…
-
Jimmy66
senior tag
válasz YanezTTrain #4562 üzenetére
HO. ROCO 63470 DSB MY 1116
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4552 üzenetére
Igen, van pl. Francia országban és talán a Németek, vagy Osztrákoknél is egyenáramú rendszer, egyiknél 3000V-on, máiknál pedig talán még 1500V-on is.
Illetve van a 15 és a 25KV-os rendszer váltóáramban.
És van olyan mozdony, mely mind a 4 áramnemet tudja kezelni, mindegyikkel megy, legfeljebb kisebb teljesítménnyel és sebességgel.
Sok mozdony van, ami EC szerelvényeket továbbít és 3 áramnemű, megy 25 és 15KV váltóáramról és megy 3000V egyenáramról (pl. Taurusok, vagy Traxxok s tudják).A TGV is megy 3000V, egyenáramról is, mert a Párizsba a belsőbb részekre vezető vonalak már csak ennyivel vannak villamosítva, ez ezért sokkal kevésbé veszélyes, legalábbis átütési szempontból, kisebb szigetelések kellenek hozzá (viszont dupla és vastagabb munka vezeték).
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4565 üzenetére
A régi szép békeidők...
A jó kis mozdonycserék, Hegyeshalomnál, Lőkösházán, stb... A CSD-nek voltak akkor is már olyan gépei amik átjártak ide, más külföldi villanygépet én nem nagyon láttam M.o-n akkoriban. Ma már semmi ilyen, Railjet úgy hasít át az Osztrák-Magyar határon, mint a nyíl.
Ezek amik nem jártak át Magyarországra és állítólag van köztük különbség feszültség szempontjából.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
-
YanezTTrain
tag
válasz Quasi_modo #4567 üzenetére
Bizony, bizony! Az E499 a Zeuke és a BTTB szerintem egyik legjobban sikerült mozdonya. Legalább is hajtásilag. A TT-s időkben volt belőle jó pár darab a birtokomban. Annak ellenére, hogy gyárilag nem voltak tapadógyűrűs kerekekkel szerelve, egész jó mozdonyok voltak. Amikor beszereztem bontott tapadógyűrűs kerekeket és kapott a mozdony egy párat belőlük, nagyon jó kis erőgép lett belőle, komolyabban tehervonatozni és gyorsvonatozni egyaránt lehetett vele.
Talán fel kéne támasztani a régi hagyományokat és építeni egy kis TT asztalt...1. Hova tegyem..?
2. Szerintem kinyírnak, ha én ezt az ötletemet előadom...
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
-
YanezTTrain
tag
Némi kis Vaterázás volt tegnap, Ez a két gép jön otthonról ide a terepasztalra néhány vagon és egy robbantott BR89 társaságában, ami alkatrészbázis lesz a fentebbi két gép rendbetételéhez. AZ E63 fényezése teljesen pocsék annak sajnos egy új fényt is kell adni, na meg felpucolni fémtisztára a különböző szerelékeket, áramszedőt. Szóval nem kis meló lesz, de asszem meg fogja érni a fáradtságot.
Már tervezem a TT pályát is. Tuti megfojtanak érte...
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4570 üzenetére
A hétvégén láttam a régiség piacon, Miskolcon Marklin alapkészletet, rögtön Rád gondoltam !
Egy valamilyen, két-három tengelyes gőzös mozdony és két rövid személykocsi volt benne, meg sín anyag és egy szabályozó.
Nem néztem meg tüzetesenb, de távolabbról nem láttam a sín anyagon középső vezető sávot, vagy fogakat.
Lehet az alapkészletnél ezt is egyszerűbben oldották meg, egyik és másik sín szál a két pólus és kész.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4571 üzenetére
Hát, ha Marklin és H0 akkor általában pedig három sínes. Hacsak, nem Marklin HAMO. De azt nem tudom, adtak e ki HAMO alapkészletet. Viszont, ha kék színű volt benne a trafó akkor tuti váltóáramos készlet volt. Lehet még esetleg C (műanyag) vágányrendszerrel kiszerelt alapkészlet, azokon nem annyira feltűnő a középső érintkezősor. Azt nem is tudom, hogy a Marklin csinált e egyenáramos rendszerhez vágányokat. Én még nem hallottam róla, hogylenne olyan.
Minden esetre a most érkező portéka felújításának nekifogok nagy tempóban és amint üzemelnek itt lesz a jelentés a topicon.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Sarakrael
csendes tag
Üdvözletem!
Szeretnék megkérdezni, hogy nem loptak-e el valakitől egy V200 029 modellt.
A mai napon a 105-ös busz megállójában odajött hozzám egy férfi, furcsán beszélt, folyamatosan szipogott, ha rosszindulatú lennék, azt mondanám, hogy kábítószer hatása alatt állhatott. A kabátzsebéből előhúzta a fent említett modellt, és azt mondta, hogy ez 180000 forintot ér, és szeretné legalább féláron eladni, és mivel látta, hogy a tabletemen internetezek, megkért, hogy nézzem már meg neki, hogy hol tudnám ezt eladni. Nemet mondtam neki, és mivel nem gondolom azt, hogy egy 180000 forintos értéket a gazdája csak így a kabátzsebében hordana, és idegeneknek ajánlja fel, lopva készítettem egy fényképet a modellről, valamint megjegyeztem a rajta lévő számot.
Ezek után megnéztem az interneten, és valóban 180000 forintért találtam meg a modellt:http://www.ebay.com/itm/MBW-0-Scale-42029-A-Diesel-Locomotive-V-200-0-DB-Ep-III-V-200-029-Analog-/390888804807
Ha szipógós úr tényleg a jogos tulajdonos volt, akkor elnézést kérek tőle, de ha mégsem, és nektek, vagy ismerősötöknek eltűnt mostanában a fent említett modell, akkor van fényképem az illetőről. Ezt nem töltöm fel, mert ha jól tudom más fényképét közzétenni a beleegyezése nélkül illegális, de ha kiderül, hogy bűncselekmény történt tudok ezzel segíteni.
-
Sarakrael
csendes tag
válasz pirosvilamos #4574 üzenetére
Nem értek a modellvasútakhoz. A vasút kb. egyharmada kilógott a férfi zsebéből, az én zsebem mélysége kb. 20 centi, szóval ha tippelnem kellene, akkor ez úgy 25-30 centi lehetett. Lehet, hogy egy 300 forintos bovli volt, de az én laikus szememmel pont ugyanúgy nézett ki, mint a linkelt modell, valamint szerintem az sem véletlen egybeesés, hogy a férfi szinte pontosan azt az árat mondta, mint amit az Ebay-en láttam.
Elnézést kérek, ha a hozzá nem értésemmel, és esetleges tévképzeteimmel zavartam. -
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4572 üzenetére
Ebben biztosan nem kék volt a táp, hanem világos szürke.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Sarakrael #4573 üzenetére
Köszönjük, hogy felhívtad a figyelmünket rá !
Sajnos ilyen viselkedéssel egészen biztosan a zavarsoban járt az illető és lophatta a modellt.
Inkább valószínúnek tartom, hogy valami boltból emelhette el, mint valakitől, ha csak valahol ki nem rámoltak egy lakást, ahol voltak modellek is.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4577 üzenetére
Akkor lehetett újabb készlet, azokban már világosszürke\fehér transzformátorok vannak. Körbekutattam Marklin HAmo témában, kezdő készletet úgy tűnik nem adtak ki belőle Marklinék. VAgyis a klasszikus nikecellbe csomagolt, mozdony, kocsi, sín, trafó összeállítás Hamo-ban nem létezett.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
válasz Sarakrael #4575 üzenetére
V-200 18 rugóért, ha Marklin volt akkor reális érte. Már, ha nem egy ütött kopott leharcolt darab volt. Kilenc rugóért meg teljesen jó árban adta volna a fickó. Hogy nekem miért nincs ekkora mákom, hogy ilyen fazonokkal összefutnék..?
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
válasz YanezTTrain #4580 üzenetére
Szövegértés, Jani
180 ezer volt leírva(ha belefutsz olcsó Z-be bolhapiacon, gondolj rám...köszi)
[ Szerkesztve ]
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
válasz pirosvilamos #4581 üzenetére
Jogos, ott a pont! Elszoktam én már a sok nullától. Itt nem divat az árcédulán telefonszám méretű összeget írni.
Kivétel ez alól a Rolls-Royce, Ferrari és Lamorghini szalon. Na ott láttam szép nagy számokat még angol fontban is. Na persze csak nézelődni mentünk be!Viszont a 180 ezer az azért húzós lenne, még Marklinban is egy V200-ért. Ha esetleg 0-ás vagy 1-es méret akkor talán. De aki zsebre tesz egy 0-ás vagy 1-es mozdonyt az valószínű, hogy valami földönkívüli, mer legalább három méteres ürgének kell lennie.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz YanezTTrain #4582 üzenetére
De aki zsebre tesz egy 0-ás vagy 1-es mozdonyt az valószínű, hogy valami földönkívüli, mer legalább három méteres ürgének kell lennie.
Ráadásul ilyesmit alapból nem teszünk zsebre.valami
-
YanezTTrain
tag
Elkészült a felsővezeték rendszer.
Képek hamarosan.
Az egyenáramos villamosmozdonyok felsővezetékről remekül együtt működnek a háromsínes váltóáramú mozdonyokkal. A kérdés, lehetne e digitális üzemet működtetni úgy, hogy a mozdonyok a felsővezetékről kapják az áramot. Elég e az egy szem szedő a működéshez. Ha egy pillanatra megszűnik a mozdony áramellátása, akkor a digi üzemben az totális leállást eredményez? Digitudósok véleménye mi a témáról?A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
E-63 az asztalon...
Megérkezett, átesett egy nagytakarításon, olajozáson, kapott két új bronzkefét és már munkába is állt.Régi mechanikus sorompó. A vonat súlya lenyomja a sínt, az működtet egy mechanikát, ami lezárja a sorompórudakat, illetve a keresztben lévő piros lámpa is világít .
Jópofák ezek a régi dolgok, miket ki nem találtak az ősök...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4584 üzenetére
Analóg pályám van, de szerintem nem problémázik a digitális rendszer sem egy kis érintkezési hibától, mivel a kerekek esetében is ugyanúgy előfordulnak kontakhibák a sínnel, mégis hibétlanul megy a rendszer.
Szép a felsővezeték rendszered, ügyes megoldás ez a kettős rendszer !
Üdv
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4586 üzenetére
Nos ahogy mondják, a puding próbája az evés. Be fogok szerezni valami digi vezérlőt és digitalizálok, digitalizáltatok egy villanygépet. Erre a feladatra asszem a Lima E-103 lesz bevetve. Egyenáramú gép, hely van benne bőven. A gagyi Lima áramszedők(még a piko hobby széria szedőinél is borzalmasabbak) le lettek cserélve Fleischmann félpantográf szedőkre, így már ez a gép is tud tetőáramszedőről üzemelni. Ha meg tudom oldani ebben a benga nagy mozdonyban elfér a dekóder, hangdekóder, stb.
Most viszont bele kell ásnom magam a digi világba, milyen vezérlőt érdemes szerezni, miféle dekódereket, stb, stb. Ehhez olyan zöld vagyok, mint egy fenyőerdő.Thanks a felső vezeték. Volt és még van vele munka rendesen, az állomáson még három vágány felett meg kell csinálni a munkavezeték fölött a függesztő vezetékkel történő összekötést, hogy elég erős legyen a drót. Na meg a fűtőházi vágány felett még egyaltalán nincsen semmi amibe a szedő belecsimpaszkodhatna.
Osztán tervezem a felső pályakör felsővezetékesítését is. Ott csak egy vezeték lesz, mint a villamosnál, tekintettel arra, hogy kisebbek az ívek, elég sűrű lesz az oszlopkiosztás az ívekben és az egyenes szakaszok sem túl nagyok. Viszont a csarnok épületemet előtte át kell építenem, meg kell növelnem a belmagasságot, hogy beférjenek a szedők nyitott állapotban.
Az összekötő vágányon pedig kell építeni egy feszmentessé tehető szakaszt, mert akkor a felsővezeték is két körre osztható. Kezd kicsit bonyolult lenni a dolog, de még tudom követni.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
És akkor egy kis vonatozás a terepasztalon! Ami elkészült, az hibátlanul működik legnagyobb örömömre. Némi kis igazítani való van még a felsővezetéken, de azon kívül már csak terepépítési munkák vannak hátra. Jelenleg. De lehet, hogy lesz még némi plusz az asztalon...
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4588 üzenetére
Lesz még akkor munkád a felsővezetékkel rendesen !
Jó tempósan megy a forgalom az asztalon !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4589 üzenetére
A forgalom kicsit száguldozósra sikeredett időnként, mert a kamerát is birizgálni kellett, és messze volt a vezérlő. Ha a hátsó asztalrész is elkészül, illetve az a plusz pálya aminek a megépítését tervezem, utána körbe lehet videózni az asztalt normálisan, mert a másik oldalon is van némi látnivaló, de ott most elég sok a kopasz fehér hungarocell, látványnak se szép és a kamera is meghülyül a sok fehértől.
Remélhetőleg nyár végére elkészülnek a munkálatok. Persze még rengeteg apróság hiányzik. A fél állomás berendezése, peronok, felüljáró, néhány jelző, közvilágítás az új pályarészeken, na és még millió apróság. És akkor a túloldalon épülő új városrészről még nem is beszéltem, vagy a terepasztal közepén lévő kiátóról, ami el fog költözni az újonnan kialakított hegyekbe. Van még munka bőségesen, de már alakul a dolog!
Na és akkor ne felejtkezzünk meg az idei kiállításról sem...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4590 üzenetére
Mikor, hol lesz kiállítás ?
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4591 üzenetére
A temofesztre gondoltam. A múlt évben bemutatott asztal némileg átalakított és megnövelt területű verzióját szeretnénk bemutatni és majdan évről évre azt csicsásítani, szépíteni. Az utóbbi hónapokban elég sok mindent összeszedtünk hozzá, eredeti Marklin hidak, a mechanikus sorompós útátjáró, stb. Próbálunk minél több régi vackot összeszedni az asztalhoz, hogy egy kis változatosságot vigyünk be a sok digitális csoda közé.
Ilyen lesz ha elkészül. Egyelőre darabokban van az asztal. Nem túl bonyolult, de arra elég lesz, hogy 4 szerelvény tudjon térközbiztosítással közlekedni. Ráhaladunk a terep kialakítására, mert az a múlt évben nem volt nagy szám. Idén, ha minden jól megy dögösebb lesz a kinézet. A lila pályarész egy bánya egy rakodó és két tároló vágánnyal. Bányaépülettel, bányavasúttal, stb. Azután a szokásos állomás és a hozzátartozó kis település és ami még beleflr esetleg egy két érdekesség, Meglássuk, mi készül el a projectből.
Imhol a tervezett vágányzat. Természetesen a Marklin M vágányrendszer marad, hadd zörögjenek a szerelvények!És ha sikerül összehozni(félig már készen van, müködik minden, csak a terep kopasz még) akkor egy 0-ás méretű kicsi asztalt is viszünk, 0e vasúttal és működő száguldozó autókkal.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4592 üzenetére
Hú, ehhez aztán sok idő kell !
Én január vége óta nem tudtam hozzá nyúlni az asztalhoz, pedig elő vannak szedve a lapok, de egyszerűen munka és gyerek mellett semmi időm sem marad, márciustól pedig már a kertészkedés is beindult, ez a hétvégi maradék időmet is elviszi, persze szeretem csinálni, azért teszem.
Ehhez még hozzá jön, hogy az autómat is magam szerelem, és mivel állandóan járnom kell vele, így arra is kell időt szakítanom.Mindössze a jelző rendszert terveztem meg és egy próbaáramkört építettem, de be nem építettem a pályába.
A próba áramkör megy, a tervezett vágányoknak megfelelően változik a jelzés.
Még kicsit alakítani kell a kapcsoláson, hogy az állomási vágányok mindkét végén, menetiránynak megfelelően működjenek a jelzések.
Nálam nincsen a pályában térköz biztosítás, egyetlen jelző van csak beépítve, de már gondolkodtam korábban is, hogy több szakaszra kellene bontani, hogy több szerelvény egyszerre, biztonsággal, egymást be nem érve tudjon haladni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4593 üzenetére
Üdv!
Itt többen vagyunk benne ebben a projectben, így kicsit könnyebb a dolog, mint ha egymagam építeném. A múlt évi kiállítási asztalt kopaszon adtam el, vagyis a hungarocell hegyek és jónéhány más egyéb tereptárgy, épületek, fák, stb megvannak, ezeket is csak fel kell pakolni. Maga az asztal 3db 125x125-ös elemből fog állni, ha Isten és a Királynő is úgy akarja...
Így a szállítás is hót egyszerű lesz, mert oldalfalak segítségével egy ládát csinálunk az asztalelemekből. Szabadidős tevékenységnek nem rossz hobby ez az biztos! A térközbiztosításhoz szeretnék eredeti régi Marklin jelzőket beszerezni, ezirányban már folyik az Ebay figyelése.
Nem lesz ez olyan nagy durranás azért elsőre, de pár év alatt remélem sikerül belőle komoly látványosságot fejleszteni.
Az egyenáramos pálya még nem szerepel a terveken, mert még nem döntöttük el, hogy milyen legyen a vonalvezetés, illetve a pálya magassága is kérdéses. Evvel megvárjuk amíg a Marklin pályát a helyére tesszük és akkor kipróbálunk több féle verziót, hogyan tudjuk belefésülni a már meglévő dolgok közé úgy, hogy ne legyen erőltetett a dolog. Mindenképpen jó lenne, ha az újabb gépek is tudnának futni az asztalon, a Tau az emeletesekkel, vagy éppen a Virgin Pendolino sem lenne egy utolsó látvány azt hiszem.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #4594 üzenetére
Magyarok, vagy Angolok, vagy vegyesen ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Keeperv85
nagyúr
Nincs valakimek elfekvőben közületek Dry fóliája? Basszus nem lehet kis kiszerelésben kapni, csak ötösével, A4-esben…
[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #4595 üzenetére
Halihó!
Vegyes a társaság, hárman bohóckodunk itt az utcában, rajtam kívül még egy magyar és egy lengyel fickó. A tavalyi asztal az egyikük garázsában készült, mivel nekünk olyan nincs. A másik srác csak úgy odacsapódott hozzánk, mint érdeklődő és lassan mind a ketten elkapták tőlem a "betegséget". :-)
Nekik terepasztaluk nincsen - egyelőre - még a szoba padlóján tolják a digitális Hornby készleteknek, meg hozzánk járnak át a Marklint nyüstölni.
Viszont az idei asztal építésébe beszálltak úgymond és jönnek kiállítani is. Most már elviselhető az idő a garázsban hosszabb távon, kezdjük az asztalos munkákat, az asztalszerkezet gyártását. A terv az, hogy május végére a pálya már üzemképes legyen és akkor a nyáron lehet a terepet építeni, szépíteni. Nagy az esélye, hogy tudjuk tartani a tervet, mert szinte minden össze van szedve, amire szükség van, asztal anyaga, a vasút, vezeték, kapcsolók, nyomógombok, trafók, csavar, ragasztó, stb, stb. "Csak" csinálni kell a dolgokat.
Egy nap lesz, amikor méretre vágjuk az anyagokat és kb két nap alatt össze is rakjuk az asztalvázat, a lappal és a lábakkal, na meg összeillesztjük a három elemet, stabil, de oldható kötéssel.(3-3 db. legalább 8-as csavar legkevesebb.) Utána kezdjük a pályát építeni, ami szerintem vezetékszereléssel együtt is meg tud lenni két hét alatt, ha minden nap tudunk foglalkozni a feladattal egy-két órácskát. Na meg egy-két hétvégi napon mindent bele és akkor lazán elkészülünk.
A terepépítéshez is van már pár flakon faragasztó, különböző terepanyagok, szórható és szőnyeg formában, műanyag lapok, papír alapú tégla, terméskó lapok, stb. Na meg a már említett tereptárgyak. Szóval igazából tényleg csak csinálni kell, kellene, hogy látványos haladás történjen. Ez napok kérdése...A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
tukko1
aktív tag
Sziasztok!
Van egy rakás vasútmodelles cuccom. El szeretném adni őket. Hol tudnám ezek beáraztatni?
-
Quasi_modo
nagyúr
Kelene méretarány, fényképek, milyen gyártmányok.. Valami a korukról és állapotukról.
valami