-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #4850 üzenetére
A három sínes rendszerben a két szélső sínszál a talpfákon nincsen egymástól elszigetelve. A középső sínszál viszont szigetelve van tőlük. A két szélsőben van a 0 és a középsőben a fázis. A Märklin ugyanis ráadásul még váltóárammal is működik. A régebbi kocsik kerekei nem voltak szigetelve. A fém tengelyre simán rányomták a kerekeket szigetelés nélkül. Illetve ami szigetelt kerekekkel készült, hogy a kétsínes pályákon használható legyen annak Märklin Hamo volt a megjelölése. Egy ohm mérővel, szakadás vizsgálóval könnyen megállapítható, hogy szigetelt e a kerék. Ha szakadást, végtelent jelez a műszer, akkor szigetelt, vagyis jó a kétsínes pályára. Ha 0 az ellenállás a két kerék között akkor háromsínes rendszerű a kocsi. Igaz ez a mozdonyokra is. A Märklin mozdonyok három sínes rendszerűek. Ezt sokkal könnyebb kiszúrni, a mozdony alján középvonalban van egy szép nagy csúszóáramszedő. Van kétsínes pályára való Märklin mozdony is az szintén Hamo megjelöléssel fut. Katalógusok, árjegyzékek, weblapok, stb. általában jelzik, ha három sínes a jármű, leginkább egy ~AC felirattal a tulajdonságok felsorolásánál.
Ha teheted szerezd be Károly Imre vasútmodellezés c. könyvét. Az alapokat jól elmagyarázza, talán még száz oldal sincs az egész, és rengeteg képpel szemlélteti a dolgokat.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #4852 üzenetére
Akkor a képen linkelt kocsi 3 sínes rendszerre van, H0/AC benne van a leírásában. Minden esetre amúgy is tervben volt a kerékcsere miután kézhez kapom, illetve a kapcsolót is le kell cseréljem rajta. De hát valamit valamiért. Köszönöm az infót.
-
Laci a Maci
újonc
válasz OceanStorm #4853 üzenetére
Utánanéztem a Märklin katalógusaimban, az általad vásárolt WP kocsiba kerékcseréhez 700600 kat. számú egyenáramú kereket (Gleichstrom-Radsatz) javasolnak.
[ Szerkesztve ]
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
-
OceanStorm
tag
válasz Laci a Maci #4854 üzenetére
Köszönöm a hasznos információt. Magyar elérhetőséget tudtok ahonnan ilyen kereket lehetne szerezni, vagy próbáljam meg külföldről ?
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #4855 üzenetére
Elvileg a Medikerben talán tudsz rendelni. De hogy mikorra hozzák meg az más kérdés. Én egyszer vagy 4 éve, rendeltem két Märklin csúszószedőt mozdonyhoz. Egy év múlva írtak, hogy meghozták. Addigra meg már vettem Bécsben. Szóval egyszerűbb a külföld. Győrben a Märklinnél sem lehet venni, mert azok is mindent Göppingenből hozatnak, még azt is amit ott csinálnak a gyárban.
Ha nem kimondottan Märklinezel, jobban jársz, ha hanyagolod a háromsínes kocsikat. Én Märklinben utazom, hát, Magyarországon nem egyszerű az alkatrész a régebbi darabokhoz.
Legvégső esetben egy műszerész esztergával is megoldható, hogy a kerekekbe egy-egy oldalon beletesznek egy kemény műanyag perselyt és abba nyomják a tengelyt. Szigetelés megoldva. Azt ne kérdezd mibe fáj. Esztergályos megmondja mennyiért csinálja meg, de lesz annyi mint négy másik kerék. Meg még egy kicsi.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #4856 üzenetére
Nem tervezek Marklin kocsikat vásárolni, nem tervezek amióta tudtomra adtátok hogy a Marklin egy külön szisztéma szerint működik. Viszont ez annyira megtetszett hogy nem tudtam otthagyni az eBay-en, igaz az új kerekekkel és kuplungokkal kissé ráfizetek de talán majd kiheverem. Nem tervezek kocsi illetve mozdony dömpinget sem, leginkább azokra a darabokra hajtok ami egy kicsit egyedi és megfelelően részletes, kézben fogva ne keltse a játék érzetét. Az általam preferált amerikai felhozatal ilyen szempontból eléggé veszélyes amennyire eddig a képekből és videókból sikerült leszűrnöm, a nagyobb illetve közkedvelt amerikai gyártók mint pl. az Athearn is ontja magából a minősíthetetlenül gagyi fröccsöntött műanyag vagonokat, aminek aztán semmi élethű hatása nincs. Ellenben mozdonyokból viszonylag szépeket csinál. Minden esetre már képbe van 5-6 kisebb-nagyobb amerikai modell márka, és hogy melyiknek mi az erőssége.
-
Laci a Maci
újonc
válasz OceanStorm #4855 üzenetére
Index Börzén van egy árus mindenféle alkatrészeket árul, átalakított kerék 100 Ft/darab megér egy próbát: [link]
Német ebay eredeti cserekerék: itt
Magyar kereskedő amerikai cuccokka flexmodell --- Gördülő állomány címszónál mindent találsz
[ Szerkesztve ]
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #4857 üzenetére
Régebbi járművek terén egyenáramban érdemes a Fleischmann cég gépei között keresgélned. Van jópár usa teherkocsijuk is, nagyon jó minőség, jó futással. Nekem is van kettő a Märklinek közé besorozva. Ott csak a vonószemeket kell cserélni, mert a FLM teljesen más mint a Märklin. Össze lehet ugyan kapcsolni őket, de nem százas a kapcsolat, tolatásnál garantált a siklás.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
Azért ez nem semmi... Most így a havas időszakban jutott eszembe...
-
Laci a Maci
újonc
válasz OceanStorm #4847 üzenetére
Teljesen ugyanezt a WP Gondola kocsit ma Mehano gyártásban, műanyag kerekekkel és amerikai kuplunggal 1500 Ft -ért vettem. Tényleg érdemes annyi pénzt beleölni a Märklin kocsiba? Nekem is van egy Märklin UP Gondola kocsim, de amit az átépítésébe belefeccöltem azt inkább nem kívánom többé.... Fleischmann meg még inkább felejtős a nagy kerekek és a bumpszli kapcsolói miatt.
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
-
OceanStorm
tag
válasz Laci a Maci #4861 üzenetére
Anno nekem három márka égett bele az agyamba, amely három márkának órákig tudtam nézni a szinte telefonkönyv vastagságú katalógusait és vágyakozni az azokban látottak iránt. Merklin, Rocco, Piko. Mivel sokáig nem követtem a modellvasutas témát, csak néha-néha megnéztem egy-egy képet videót, ezért számomra a további márkák teljesen kiestek, de megmondom őszintén talán nem is baj, számomra szebben hangzik egy Merklin mint bármi más, ráadásul felelevenednek a régi emlékek is. Nem utolsó sorban ott van a minőség is, amit ezek a nevek jelentenek. Csak kicsit szegényes a kínálat azzal kapcsolatban ami mára engem igazán érdekel, ezért próbálom megismerni azokat a nagyobb márkákat is amik a tengerentúlon népszerűek. Részemről mindez nem pénzkidobás, csak az első kihívásoknak nézek elébe, azt még hol vagyok attól hogy a pályát elkezdhessem építeni. Néhány új bútor vásárlását is fontolóra vettem hogy még több helyem legyen a szobába integrálni egy valamire való pályát.
-
YanezTTrain
tag
válasz Laci a Maci #4861 üzenetére
Azért a FLM-et nem fikáznám le annyira. Ha a kettő között választani kell, mindenképpen az FLM. Mehano a régi cuclista Jugoszláv Tempo folytatása, ami Lima koppintás lévén nem volt egy nagy durranás. Volt szerencsém Mehano kocsikhoz, műanyag kerékkel. Inkább nem mondok semmit. De még a piko junior kocsiknak is jobb a futása. Fémkerékkel már úgy ahogy használhatóak voltak.
Minden esetre a Märklin átépítésnek nincs sok értelme, mert ma már annyi gyártó létezik, hogy valaki biztosan legyártja az illető kocsit, mozdonyt DC változatban. 30-40 évvel ezelőtt, mikor Pesten volt három modellbolt és ott is jobbára csak az ndk szutykokat lehetett beszerezni, kivéve a Märklin boltot a váci utcában, akkor volt divat a nagy átépítgetés. Bár, akinek volt pénze egy Märklin kocsira az megvette a Hamo változatot, vagy FLM-et, Rivarossit, Rocot, limát, stb. Bár a régi limák tényleg nem voltak topon kidolgozottságban, viszont a futásuk jó volt.
Mi meg még vidáman eljátszottunk a 70-es 80-as években egy-egy Piko vagy Zeuke\Bttb készlettel is. Igaz, hogy elég gyorsan koptak, főleg a mozdonyok, de kit érdekelt. Azt lehet mondani akkor fillérekért hozzá lehetett ezekhez jutni újonnan is, mert tele voltak a boltok velük. A kínálat már más tészta, de ha az ember elég gyakran járt a boltok fele el tudott csípni egy egy ritkább gépet is.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
válasz Laci a Maci #4861 üzenetére
Találtam egy képet a Mehano féle verzióról és pont ezt említettem két hozzászólással lejjebb, hogy a fröccsöntött részlethiányos darabokat inkább kerülném. Ez tényleg annyit is ér amennyiért vetted, a Marklin azért sokkal jobban ki van dolgozva és egyáltalán nem kelti a műanyag vacak érzetet.
-
OceanStorm
tag
Egy ilyennel szemezek még egyre jobban, Atlas gyártmány, már-már Kato minőségű. Nagyon tetszik.
-
YanezTTrain
tag
Elég régen nem tettem fel képet a Märklinekről. Itt tart az öreg vasak pályájának újjáépítése. Már minden visszakerült a helyére, néhány jelző, jelzőtábla és hasonló apróságok kivételével. Minden tökéletesen működik, csak le kell ülni az irányítóegység mellé és adagolni a kakaót a szerelvényeknek. Jöhet a következő ötlet megvalósítása. Van egy pár az agyamban, de ezekről majd máskor.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Laci a Maci
újonc
válasz OceanStorm #4864 üzenetére
Na azért nálam sem ebből áll csak a választék, van Athearn, Atlas, Bachmann, Kato, Life-Like, Rivarossi, Roco, Walthers, stb. Egykoron vett kocsikat és mozdonyokat nem dobok ki csak azért, mert úgymond idejét múltak. Bachmann kerék és Kadee kuplung cserét kapnak amiknél lehet, azt elférnek a többiek között.
Üdv, és mindenkinek jó modellezést!
-
OceanStorm
tag
Hát, nem gondoltam volna hogy egyszer egyedül is elkezdem ezt a hobbit és megint a kezemben foghatok hasonlót. Ma megjött az első kocsik egyike.
Az egész teljesen fémből van amin meglepődtem, az egyetlen műanyag elem rajta a tetején lévő járda. Nagyon precízen lett lefestve, a részletek szépen kivannak dolgozva, illetve az ajtók nyithatóak-zárhatóak. Több helyen rozsdafoltokat lehet rajta felfedezni ami sokat dob az élethűségen, de azért egy WD40-el átitatott ronggyal valószínűleg áttörölgetem majd ahol szükséges. Még szerzek hozzá szigetelt kerekeket, illetve megfelelő kuplungot, a kerekeket amúgy nagyobb erőfeszítés nélkül kilehet szedni a helyükről. Szerintem minden petákot megér amit ráköltöttem, vagy még többet is megérne, elég olcsón jutottam hozzá úgy érzem.
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #4868 üzenetére
Bizony ám. A régi Märklinek tetőtől talpig fémből vannak. A kocsik és a mozdonyok egyaránt. A mozdonyoknak baromi vonóerejük van ennek következtében. Én régi M vágányrendszert használok, az külön élvezet amilyen hangot produkálnak ezek a nagy vasdarabok a teljesen fémből készült vágányokon.
Ennek a kocsinak amit vettél nagy valószínűséggel kúpcsapágyas a tengelye. Kicsit macerásabb a csere, de komoly utánjárással megoldható.[link]
Egy kis száguldás a vasakkal. Vas a vason hangok.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #4869 üzenetére
A kerékcsere miatt nem aggódok, próbaképpen már kiszedtem a helyükről őket. Ami a legjobban mozgatja az agyam az a kuplung csere, ilyet szeretnék felszerelni egyelőre még fogalmam sincs hogy. Lehet egyszerűbb lesz majd egy Walthersből, vagy Athearnból összehozni egy olyan kocsit aminek az egyik végén amerikai, a másik végén európai kapcsolórendszer van, mert ez amit most vettem nem sok opciót biztosít az átalakításhoz.
-
ezsolti
tag
válasz OceanStorm #4870 üzenetére
A maxtrain.hu oldalán a használt börzén van pár Märklin vagon (amerikai). 14-15-ik oldalak.
http://maxtrain.hu/search/used/page/14
[ Szerkesztve ]
-
ezsolti
tag
válasz hanzohattori #4872 üzenetére
Igen, igaz. Most nézem csak....
-
OceanStorm
tag
Van egy elég népszerű kanadai illetőségű modellvasút bolt, ahol készítenek egyedi festést a mozdonyokra illetve kocsikra egyaránt. Írtam nekik a facebookon, majd válaszoltak hogy a kérdéseimet inkább küldjem el nekik email-ben, de amúgy szállítanak a tengerentúlra is tehát ez nem jelent problémát. Hát írtam nekik egy emailt is, azt ha adnak egy vállalható árajánlatot amiben benne van az egyedi festésen át a szállításig minden akkor szerintem bővülni fog pár értékes darabbal a gyűjteményem. Az a helyzet, hogy amennyire észrevettem még a jobban kidolgozott Atlas, vagy Kato felhozatalában is elég komolytalannak tűnnek a műanyag amerikai vagonok, még a részletek ellenére is. Itt van például ez, alapvetően nem lenne vele gond, megvannak a részletek, ám valahogy mégsem érzem élethűnek. Ám egy hasonló átalakítás mindjárt sokat dob a megjelenésen. A Merklin előtt meg le a kalappal tényleg, ez a WP kocsi úgy jó ahogy van. Tegnap megrendeltem hozzá az eredeti 700600 -as DC kerekeket, a kapcsolórendszer cseréjéről meg teljesen lemondtam, túl sokat kockáztatnék vele. Inkább majd egy könnyebben szétszerelhető amerikai márkát áldozok majd fel a cél érdekében.
[ Szerkesztve ]
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #4866 üzenetére
Az első két képen látható fehér hűtőkocsi nem egy orosz példány ? Anno volt nekem is olyan, vagyis hasonló mert az enyém teljesen szürke volt és orosz feliratok voltak rajta, egyik kedvencem volt. Igényes asztal.
[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #4875 üzenetére
Nem orosz, DR felségjelű. Kicsit más a kinézete mint a ruszki kocsié. Egyébként egy piko kocsi nem Märklin. Visszafelé ugyanis nincs gond, a Märklin vágányokon gond nélkül futnak a piko, roco, flm, triang, stb kocsik. Na persze a járműállomány zöme Märklin, a mozdonyok 100 százalékban.
Hamarosan beindul a highland railway építése, az tisztán egyenáramú üzem lesz, van hozzá Taurus, emeletes elővárosi szerelvény vezérlőkocsival és egy teljes Rheingold express E103-as villanygéppel. Látványos lesz, ha elkészül.[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Szólista
senior tag
-
YanezTTrain
tag
Üdvözlet Topiclakók!
Tudom, még messze van az idei Temofeszt, de nem lehet elég korán kezdeni.
Időnként az ember(vasútmodellező, latin nevén sínbohócusz fanatikusz) elgondolkodik mivel tudna újítani a következő kiállításon. Az elmúlt években látott dolgok és egy valamikor a youtube-on látott videó adta az ötletet.
Egy alkalmilag összeállított terepasztal.
Nem is akár milyen, mert a zöld felületeken kívül a többi részt természetes anyagokbók építenénk fel. Sziklákból, kövekből, fából, stb, stb. A Temofeszten az RC modelleknek csináltak így terepet, itt azért nyilván kisebb munkával kialakítható a környezet.Itt jött az újabb ötlet, osszam meg itt a topicon, felkínálva a csatlakozási lehetőséget. Akinek Märklinje van az nyilván minden további nélkül részt tud venni a dologban. Akinek pedig más vasútja van annak lehetősége lenne egy önálló pálya megépítésére, akár a Märklin pályán belüli, illetve körülötti területen, vagy szintben afelett elhelyezve megfelelő alépítményen. És itt gondolok más méretarányokra is, nem csak H0-ra. Természetesen a Temofeszten, mint Nagy Modellvasút Topic szerepelne a mutatvány.
Ez egyelőre csak egy nagyon kidolgozatlan ötlet, de ha van kedv és hajlam egy ilyen produkcióra könnyedén összehozhatjuk.Én körülbelül erre gondolok. A befoglaló méret nagyjából 2,5 x 4 méter. A Märklin pálya hozza a régi vasút formát, csak kézi állítású váltókat használnék, az egyszerűség és a játék kedvéért. Az asztalelemek 250x125-ös illetve 250x 62,5-ös méretűek lennének, 80 cm vagy 1 méter magas lábon. A piros huroknál minden további nélkül hosszabbítható az asztal tetszés szerint.
Az asztalok 6-os OSB lappal 1x5 cm-es kerettel, vázzal készülnének, a felületüket pedig zöld filccel, vagy hasonlóval burkolnám. A vágányok rögzítése csavarral történne, a szükséges vezetékek az asztal lapján futnának a belső oldalig, ott a kereten kívül lemennének az asztal alá. Az asztallapon a vezetékeket a terepanyaggal, kavics, kő, stb eltakarnánk.
Az alagutak fa szerkezetűek, ami megbírja a természetes anyagokból épülő hegyet maga fölött. Épületek terreptárgyak lehetőség és igény szerint.
Március 31-ig lehet leadni a jelentkezést, így van idő a gondolkodásra, leltározásra. Akit érdekelne egy ilyen többnapos buli, mert ez egy hatalmas buli, az jelezze! Terveket, észrevételeket, javaslatokat várom.
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
Még (remélhetőleg) ebben a hónapban ezeket fogom beszerezni, tréler szállítóból kettőt (Walthers gyártmány), az egyikért még harcolok egy liciten, illetve egy ritkának tűnő darabot a Pan Am Railways felhozatalából (Athearn gyártmány). Pár negatívumot már leírtam korábban ezen két gyártóval kapcsolatban, ! amiket külföldi fórumokon olvasott vélemények illetve képek alapján szűrtem le, ezt fontosnak tartom hogy kiemeljem mert nem real life tapasztalat, vannak pozitívumok is de azokat majd akkor ha a kezemben lesznek az új szerzemények. Nem tudom mikor indul meg nálam a forgalom mert van pár akadály amit meg kell oldjak, de ennek ellenére havi 1-2 jó minőségű kocsit tervezek venni.
A Temofesztel kapcsolatban hát mit mondjak, vasútmodell kiállításon sem mostanában voltam utoljára, hogy leszek-e az meg nagyban függ az időmtől, a terepasztal építéshez pedig... (anno ami volt azt is a fater építette, én meg csak néztem, akarom mondani segítettem) lényeg hogy kevés a tudásom, de ha pár kocsival vagy mozdonnyal kitudok majd segíteni valakit az írhat nyugodtan, persze ha ez így működik.
[ Szerkesztve ]
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #4880 üzenetére
Persze! Egy szerelvény is remek ötlet amerikai kocsikból összeállítva. Van egy izmos F7-es Märklin mozdonyom Santa Fe színekben, az tudja vontatni a szerelvényt. De gyakorlatilag bármiféle H0-ás vas elgurul, csak lehessen összekapcsolni a Märklin mozdonyokkal.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #4881 üzenetére
Hát a kapcsolódás érdekes lesz, egy közvetítőkocsit fogok majd készíteni egy könnyebben szerelhető műanyag kocsiból, a Merklin fém szerkezetét sajnos csak komolyabb rongálás árán lehetne átalakítani így arról lemondtam.
Amúgy megjöttek a 700600 -as DC kerekek, eredeti, bontatlan.
-
OceanStorm
tag
A kerekeket milyen zsírral vagy olajjal érdemes bekenni ami hosszútávon nem szárad be ?
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #4883 üzenetére
Magát a kereket semmilyennel, csak a tengelyvégeknél szokás 1-1 csepp múszer, vagy varrógép olajat alkalmazni. Étolaj, motorolaj elfelejtendő!!!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Keeperv85
nagyúr
Hmm... [link]
-
OceanStorm
tag
A WP kocsi gyorsabban ért ide, így a legelsőből végül második befutó lett.
Az utolsó csavarig minden részlet ki van dolgozva rajta, amikor kivettem a dobozból úgy éreztem hogy nem tudom elég óvatosan fogni ahhoz hogy ne törjek el valamit. Meglepően nehéz, nehezebb a teljesen fémből készült Marklin-nél is. Ami még érdekes hogy a Marklin kapcsolóján található egy hosszabb fémdarab, amire az amerikai kapcsolószerkezetet csak ráakasztom, és működik, összelehet kapcsolni a két kocsit.
-
Quasi_modo
nagyúr
-
YanezTTrain
tag
Tökéletesedik az ötlet, az idei kiállítást illetően. Realizáltam a pályatervet, letisztult a vágányzat is. A rajzon még nem szerepel, de két csonkavágányt is beépítettem a rendszerbe, így három helyett öt szerelvényt lehet üzemeltetni. Esetleg még egy kisebb vontatási telepnek is akad hely, így a mozdonyok cseréje is megoldódik, nem ugyan azokat a gépeket kell hajtani egész nap. Persze le is lehet venni a sínről, de az nem szép megoldás.
Gondolkodom az épületeken is. Egy nemzetközi asztalra gondoltam. Az állomás és környéke magyar épületekkel beépítve, a két hurokban pedig egy német és egy angol település lenne. Na és nem utolsó szempont, hogy ezeket az épületeket házilag el tudom elkészíteni.
A terep pedig ahogy eredetileg is tervezzük természetes anyagokból összehozva. Rengeteg követ, szikladarabot, kavicsokat kell gyűjtenem tavasztól.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
OceanStorm
tag
válasz Quasi_modo #4887 üzenetére
Persze, a Rio Grande boxcar-t tőlük rendeltem. Bár furcsáltam hogy a később rendelt Marklin WP kocsi hamarabb megjött Németországból, de biztos nem volt nekik készleten.
[ Szerkesztve ]
-
OceanStorm
tag
Amúgy itt egy gyors kép a harmadik szerzeményemről, egy Walthers tréler szállító. Ebből jönni fog még egy valamikor, azt ha találok olcsóbban még többet akkor veszek még. Illetve február végén adja majd ki a Walthers az új 40 ft méretű konténerszállító kocsijait, arra majd még rárepülök pár kocsi erejéig azt összehozok belőlük valamit... valamit.
És ha már a Walthers-nél tartunk, én úgy gondolom hogy az intermodális kocsik terén van az egyik erősségük. Fémből készül az összes, nem műanyag, és a képek alapján elég jól kidolgozottnak tűntek, erről most meggyőződhettem élesben is.
-
YanezTTrain
tag
Egy kis vonatozás. Kivételesen belső nézetből. A sebességet még nem találtam el igazán ezen még dolgozni kell. Kicsit vidámparkos lett a dolog, de azért talán valamennyire nézhető.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
rita7107
aktív tag
válasz YanezTTrain #4888 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz rita7107 #4892 üzenetére
Nem rossz!!! három sínes rendszerben nem is lenne probléma megépíteni. Még a váltók sem jelentenek problémát, csak a két keresztsín beszerzése necces. A 30-40 éve nem gyártott M vágányrendszerhez nem könnyű ilyen kereszt beszerzése. Időnként használtban fel-feltűnik egy-egy belőle, de nem egyszerű dolog. De az ötlet nem rossz! Asszem utána járok a keresztsíneknek.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
rita7107
aktív tag
válasz YanezTTrain #4893 üzenetére
Váltógyártó kolléga az indexen biztos meg tudja csinálni.
Amint elnéztem a munkáit neki nem akadály semmi. :-) -
Keeperv85
nagyúr
Ha valakit esetleg érdekel... Nagyjából az összes magyar vasútvonal állomásainak helyszínrajza: [link]
-
pirosvilamos
tag
válasz YanezTTrain #4893 üzenetére
Azok ott keresztváltók, nem sima keresztek, Jani!
--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
válasz pirosvilamos #4896 üzenetére
Szerintem inkább valami ilyesmi lehet. A piros színű kereszt aminek kicsit nehezebb mutatvány a beszerzése. Bár a német EBAY-on nem lehetetlen. Ott csupán az a vicc, nagy valószínűséggel több a posta mint maga a vágányelem.
Legyártatni, legyártani is egy megoldás lenne, de ha a kiállításon egy authentikus Märklin M pályát akarunk összerakni, akkor rendesen megbontaná az összhangot két kisszériás, mi több egyedi építésű keresztdarab.
Mindent egybevetve, nem lehetetlen a dolog felépítése, 5202-es váltó van a lírás részeket pedig akár 5117-es váltókkal is meg lehet építeni, akkor növekszik a vágányok távolsága kb 1 cm-el. Peronok kiképzésénél nem utolsó szempont.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
pirosvilamos
tag
válasz YanezTTrain #4897 üzenetére
ha találsz németen, elintézem neked az olcsó postát.
Mondjuk annyi a hátrány, hogy legkésőbb husvétra ér ide--pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...
-
YanezTTrain
tag
válasz pirosvilamos #4898 üzenetére
Köszi!
Temofeszt októberben, A pálya meg ott lesz felépítve, simán belefér.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
1501N
tag
Sziasztok!
Kaptam egy gőzmozdonyt és pár kocsit egy nagyon kedves ismerősömtől. A mozdonyt még nyáron szerelgettem, mert nem ment. Most már működik, viszont az az érdekes, hogy Piko U profilos síneken leér a kereke a talpfákhoz, túl alacsony a sín.
Van tippetek, hogy miféle mozdony lehet ez és milyen sínen megy el? Semmi gyártóra utaló feliratot nem találtam rajtuk.