- Programozás topic
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Bittorrent topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mhorvat
senior tag
Most már 3-at ad a Nikon, korábban ő is "csak" 2 évet adott. Szerintem a Canon is kacsingat afelé, hogy kiterjessze minden termékre a garanciáját, mert sokkal bizalomgerjesztőbb. Egyébként tavaly volt is erre példa, júl. 31 és dec. 31 között vásárolt 1D Mark IV-ekre 2 év garancia járt. De a lényeg a lényeg, szerinted milyen választ lehet erre adni azon kívül, hogy a 3 több, mint az 1? Persze jobb és ilyen szempontból egyértelműen Nikon.
-
Mukk
tag
válasz mhorvat #4801 üzenetére
vmi ilyesmit pl: igaz, h csak 1, de nagyon kis esély van arra, hogy ez tényleg gondot jelent, amit mutat a Canon EOS fanok táborának számossága is
Azaz tényleg a gyakorlati oldalára voltam kíváncsi, mert a leírt 3 v 1 év gari csak papír, de akkor nagy jelentősége lenne, ha jellemzően 1,5-2 év után kezdenének tönkremenni a Canonok ilyen-olyan okbólamit leszűrök: ha nagyon biztosra akarok, menni Nikon, de sejtésem szerint lenne itt pár ember, aki ennek ellenére a Canont ajánlaná
Mukk
-
csakb
őstag
Legnagyobb eséllyel a mechanikai igénybevételnek kitett alkatrészek, mint a tükörfelcsapó mechanika és a zár halálozhatnak el idő előtt, esetleg a kábelcsatlakozások, kártya-slot, akkufedél, ilyesmik; valamivel ritkábban a szenzorral lehet valami problem. Elvileg olyan 50000 (jobb esetben 100000) expót minden gyártó minden gépváznak illik kibírnia (a felső kategóriás vázaknak ennél sokkal többet), és elég ritka, hogy ennél jóval kevesebbnél meghal valami. Az meg rajtad múlik, hogy ezt a mennyiséget mennyi idő alatt teszed bele.
Gyári hibás sorozatok meg mindenhol előfordulhatnak, de elég gyorsan kiderül, ha valami gebasz van a típussal (l. zárprobléma a 40D-nél).
Az én off vázam 2 év alatt több leejtést, bokáig érő porban elsüllyedést, esőt, -10 fokokat túlélt eddig, igaz, eleddig csak 9000 expót raktam bele.
"ha nagyon biztosra akarok, menni Nikon, "
Ne ez alapján válassz rendszert, az összes jelenlegi gyártó (Canon, Nikon, Sony, Pentax, Oly, Pana, Leica) megbízható vázakat dob ki. Öngyilkosság lenne rosszat árulni. Egyrészt inkább azt nézd, hogy az igényeidnek melyik gyártó termékei felelnek meg, milyen irányban fejlesztenél a jövőben, és az belefér-e a költségvetésedbe. Másrészt nagyon fontos az, hogy számodra ergonomikus legyen a cucc, és szeressed, mert az a legjobb gép, amelyiket szívesen veszed a kezedbe, szívesen használod. Nekem ez a saját tapasztalatom.
A hosszú gyári garancia leginkább csak egy bónusz, és egy kis marketing, de kétségtelenül megnyugtató érzés.
[ Szerkesztve ]
-
mhorvat
senior tag
Ha Canon EOS topikban teszed fel a kérdést, persze többen fogják a Canont javasolni, ahogy én is. De ahogy csakb is említette, inkább marketing a hosszú garancia, nem biztosíték arra, hogy 3 év alatt nem megy tönkre a Nikon (csupán ha tönkremegy, nem fáj pénzbe). De ezeket a DSLR vázakat nagyobb igénybevételekre tervezik. Én személy szerint a belépő kategóriás vázakkal nem vagyok kibékülve, de ha már 20D vagy D70 magasságában gondolkodsz, nem lesz gondod, főleg akkor nem, ha nem használod annyit, amilyen szintű igénybevételre kitalálták. Egy szó mint száz: bármely gyártó bármely vázát választod, elég kicsi az esély arra, hogy meghibásodjon kevés/normál használat mellett, mert tényleg nem érdeke a gyártónak. Kompakt gépeknél gyártják a tucatterméket, nem érdekli őket ha vásárlókat vesztenek azzal, hogy a kezük alatt széthullik a gép, majd jön helyette másik vevő, aki megveszi. De DSLR téren pontosan azért, mivel a váz csak az első (ámde számukra fontos) lépésed a gyártó termékei közt, ha már ott elpuskázzák gyenge minősége miatt, akkor nem kevés bevételtől esnek el, ha csak az alap kiegészítőket nézed. Így valóban érdekük jót produkálni.
-
#40935168
törölt tag
Sziasztok,
Lassan masfel eve nyuzok 450D-t, mindenfele obival (lehetosegem van ra).. szeretnek a profi ligaba valtani.
Ami szoba jon az az 5D Mark II KIT (24-105 benne) vagy az 1D Mark IV vaz, mely volt nalam egy hetig es beleszerelmesedtem.. Iszonyu kis zaj nagy iso-n is, iszonyu gyors sorozatloves, es idealis crop az APS-H erzekelo.. Pont FF es APS-C kozott, 1.3x.
Kepminosegben melyik... ? Igazsag szerint gyonyoru kepe van mindkettonek, az AF es jopar dolog persze azert az 1D mellett szol, de.. Szeretnek innen is par velemenyt hallani.
Legtobbszor a 24-105 van fent, tele 100-400.
Elnezest h nincs ekezet, telefonrol igy konnyebb.
Szoval megeri az 1D Mark IV a plussz penzt 5D Mark II-hoz kepest? Tovabba eleg sok uj utod modellt rebesgetnek Canon haza tajan, lehet egy 5D Mark III lenne az igazi? Igaz abban a 7D AF van, amivel voltak gubancok, gondolom itt mar nem lenne... De ezen kivul semmit nem tudok a Mark3-rol.
Koszonok minden epito jellegu hozzaszolast.
-
cOxeR
Ármester
válasz #40935168 #4806 üzenetére
A sorozatlövés és az AF miatt szerintem 1D, kérdés mit is fotózol, hányas sorozatokat lősz...az 5D nem biztos, hogy elegendően gyors lesz, cserébe 21MP.
5dmkIII-ra szerintem csak akkor érdemes várni, ha jó a gépvásárlás, fél év múlva is...vagy évvégén, ennél korábban nem lesz 5dmkIII -
k1csi
senior tag
válasz #40935168 #4806 üzenetére
Nem kötekedni akarok, de te tényleg komolyan gondolod, hogy úgy, hogy semmi információt nem adtál arról, hogy mire használnád meg fogjuk tudjuk mondani
nekedmire lenne szükséged (két nem éppen olcsó alternatíva közzül)?Ha másfél éve nyúzol már 450D-t, gondolom (bár a kisördög bennem azt mondja kétlem) már érzed mi az ami egy adott feladatra nagyon hiányozna.
A váz meg még mindig egy adott dolog. A vázhoz rengeteg különféle obi is van. Nagylátó, normál, tele zoom, makró, nagylátó fixtől nagyteleéig. Meg vakuk, szűrők stb.
Azaz még, ha a pénz nem is számít, ha nem pont arra veszel cuccot ami neked a legjobban hiányzik nagyon sokat el lehet szórni (vagy adott esetben használt cuccokat nézve sokat meg lehet spórolni).
Ha pl. cOxeR a rövid összefoglalóval bármi újat mondott neked, akkor nem ajánlanám, hogy 7D-nél jobb vázat vegyél. Azzal legalább nem bukhatsz, nem tévedhetsz nagyot.
Az 5D mk III-ról nem hiszem, hogy bárki is itt a fórumról sok konkrétumot tudna mondani. Azt viszont biztosra vehetjük, hogy a Canonnak nem célja, hogy a saját legdrágább pro vázainak teremtsen konkurenciát.
Azaz nem hiszem, hogy cél lenne pl, hogy az 1Ds mk III-nak vagy esetleges utódjának teremtsen konkurenciát.Meg amennyire ezzel képben vagyok technikai akadálya is van, hogy FF váz nagyon gyors sorozatot tudjon.
Azaz én mire számítanék az 5D mk III-al kapcsolatban (azt, hogy mi lesz fogalmam sincs): Több megapixel (kb. 28), esetleg egy kicsit jobb AF (kb. mint a 7D, de messze nem 1D), jobb videó, esetleg pixel binning a jobb kevés fényes videóhoz. Esetleg elfordítható kijelző.
Röviden, max. felbontás kompakt csomagban ahol ez kell.
De ha a pénz nem számít (mert vsz. ezek neked soha nem fogják visszahozni az árukat) ma is van 1Ds mk III, meg ha gyors sorozat kell 1D mk IV.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
majkel
tag
Ez szubjektív véleményem, de szerintem ezek az előre definiált célértékek az expó számra manapság már viszonylag keveset jelentenek egy átlagos fotós számára és leginkább csak a felső kategóriában van értelme, ahol nem csak 2-3 évre, hanem távolabbi időtartamra vásárol az ember.
Ennek egyszerűen az az oka, hogy az alsó és középső kategóriás DLSR-ek világában olyan gyorsan lemennek az egyes generáció váltások és olyan mértékű fejlődés megy végbe évről-évre, hogy úgyis lecseréled a belépő szintű DSLR-ed egy újabb modellre legkésőbb 3-4 év múlva (persze ez egyéni igényektől és pénztárca mérettő is függ, de én már relatíve kevés EOS 350D tulajjal találkozom, ők már valószínűleg váltottak 450D, 500D vagy 550D-re, vagy egy-két szinttel feljebb léptek). És egy szó mint száz.. egy EOS 350D és egy 550D között akkora technikai különbségek vannak, hogy simán megéri a váltást.
Persze ezek nem is sportfotós és egyéb, magas expó számot hozó feladatra vannak kitalálva, így nem is biztos, hogy beleteszel annyit, amennyire a zárszerkezet tervezve van.
De ennek van egy árnyoldala is és ebben ne legyen igazam... de a gyártók is rá fognak erre jönni és talán silányabb minőségű szerkezeteket fognak alkalmazni, mondván "úgysem tesz bele ennyit a vásárló". De mondom, ez utóbbiban ne legyen igazam... csak sajnos az IT és az ezzel összefüggő iparágak nem éppen abba az irányba mutatnak ahol a hosszú távú használat kritérium.
-
johnjohn
addikt
válasz #40935168 #4806 üzenetére
Vedd meg a legdrágábbat, elvégre úgy tűnik itt arról van szó, hogy ne legyen egy olcsó váz a kezedben. A sorozatsebességről, meg a képminőségről, meg arról, hogy ki tudod -e használni a gépet, pedig majd meggyőzöd magad, bármit veszel. Komolyra fordítva a szót, ha az előbbiekben tévednék, akkor legalább azt írd le, milyen profi felhasználásra készülsz a géppel, mert ez is fontos lehet a típus kiválasztásánál.
Az Én véleményem szerint itt a fórumon elég kevesen lehetnek, akiknek egy 7D tudása ne lenne maximálisan elegendő.
Ha a 450 D tapasztalataid alapján akkorát fejlődtél a fotózásban, hogy valóban ekkora minőségi ugrásra van szükséged, akkor viszont nem értem, miért itt érdeklődsz a lelkes amatőrök között,akiknek a nagy része,/tisztelet a kivételnek/ soha nem használt ebbe a kategóriába tartozó gépet. Pár 5D-- 5D Mk II tulaj van itt a fórumon úgy emlékszem, de a többség szerényebb felszereléssel próbál boldogulni.
Nem cseszegetésnek szántam, ez a véleményem. -
kiskornel
addikt
válasz #40935168 #4806 üzenetére
Én szeretek fényképezni, ezért nem szívesen csatlakoznék a pro ligába, de ha már kellene, a legjobb cuccal mennék.
1DmIV-nél van pár kivétel, ahol a fókuszrendszer keresztszenzorai beindulnak F4-en is. Nézz utána, hogy a 24-105 köztük van-e.
Mi van a 7D fókuszrendszerével? Még nem hallottam róla, hogy hibás lenne. Itt sincs, csak egyedi esetek
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
majkel
tag
válasz #40935168 #4806 üzenetére
Nem tudom te milyen célra vásárolnád, de ha csak nem dolgozol vele, akkor egy középkategóriás darab is bőven elegendő. Ugyan egyelőre nekem is még csak belépő szintű DLSR-em van, de dolgozom fotósként egy stúdióban (na jó, még csak 1 éve vagyok ott, szóval még a gyakornoki szamárlétrát mászom), ahol van egy EOS 5D, egy EOS 5D MkII és egy 1Ds MkIV, ezeket magam is használom.
Jó lenne eldönteni, hogy neked személy szerint mire van szükséged, mert egy EOS 5D MkII tudása még egy profi műtermi fotós igényeit is bőven kielégíti néhány kiegészítővel megspékelve. Ennél többet már csak azok hajlandók fizetni egy fényképezőgépért, akik "on the spot" módon fotóznak, mondjuk sporteseményeket, riportokat és hasonlókat.
Döntsd el előbb, hogy mik a felhasználási igényeid, mert felesleges csak azért a nagyobbat venni mert nagyobb. Mert akármit mondasz, ez innentől kezdve csak pénisz kompenzáció, ha valós igényeidet még csak nem is ismerve vásárolnál meg egy 1Ds MkIV-et.
-
*Ropi*
félisten
válasz kiskornel #4811 üzenetére
A 7D-nek semmi baj az AF rendszerével, a mostani APS-C szenzoros Canonok között a legjobb AF rendszer az övé. Jelenleg egyedül az 1D4 AF-je veri meg, de az se nagyon.
Ellenben az 5D2 AF-je úgy sz*r, ahogy van. A követőfókusza használhatatlan, a sima egylövéses is kb. 3x annyit téveszt fényszegény helyzetekben, mint a 40D-é (teszteltük).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Bagaba27
csendes tag
Wááá, hétfőn sikerült megvennem életem nagy álmát. 5dM2-m van gyerekek! Az AF rendszere valóban nem túl jó de döntse el mindenki, hogy mire akarja használni. Én portréra, modellfotóra, beállított történetekre és nagylátós koncertfotókra. Ezekhez tökéletes. A többi emberke aki valamilyen szintet már túl lépett az a 7D-n és 1DmIV-en agyaljon a fókuszrendszer miatt.
www.facebook.com/BagaPhotoandVideography
-
kiskornel
addikt
Én csak a leírásokból agyalhatok. Én is úgy tudtam, hogy a 7D AF-fel semmi baj.
[link] - ezek alapján (ha jól értelmezem), akkor 1DmIV-nél csak F2,8-cal van keresztszenzor, illetve pár F4-es obival (ha felimeri azokat).
A 7D-nél pedig azt írják, hogy F5,6 felett müxik teljes kapacítással az összes, keresztszenzorosan.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
*Ropi*
félisten
Azt hogyan definiálnád másképpen, hogy álló célponton sem talál fogást?
Stúdióban, ahol van időd mindent 5x meglőni, hogy legyen közte jó is (bár az meg csak felesleges zárkoptatás), ott nem annyira probléma. De éles helyzetben rendezvényen, ahol nincs lehetőséged ismételni, na ott viszont nagyon csúnya szitu.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz kiskornel #4816 üzenetére
Saját tapasztalatom a 7D-vel: egy nem túl jól bevilágított teremben kb. 2 méterről úgy beállt az AF-je a hófehér falra (valamilyen nagyon minimálmintás dombornyomott tapéta volt rajta 0 kontrasztkülönbséggel), hogy csak pislogtam. Ja, nem is L-es obi vagy 17-55 volt rajta, csak a saját 15-85 kit üvegje.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
#40935168
törölt tag
Köszi.
Én mindent fotózok, de azt hittem az, hogy a 24-105 van fent leggyakrabban, elárul valamit. Szóval nem azzal megyek Forma1-re a kanyarba fotózni.. (mással sem).
Gépet szeretnék profit, nem a felhasználás módját..
A zajjal van bajom a gyengébb ligában. 5D MK2 az, ami eddig azt mondtam, ISO 3200-n is elfogadható, például karácsonykor gyenge beltéri fénynél eszem ágában nincs vakuzni, inkább magasabb ISO és f/4 IS vagy 50 fix f/1.4.
Kérdéseimet természetesen másnak is feltettem, azért mégis ide írom, mert abból indulok ki, minél több embert hallok nyilatkozni, annál könnyebben döntök végül (hát nem).
A gyors sorozat nem szükséges, így 5D fele húzok most és inkább költöm üvegre. Számít a pénz, de a fényképezőt nem arra veszem, hogy megdolgoztassam. Hobbinak.
Drága, igen, de van aki Honda-t vesz, van aki Hayabusa-t, van aki nagy plazmát, van akinek iszonyú komoly PC-je van.. én pedig úgy gondolom, ha egyszer megtehetem, akkor olyan pillanatokat szeretnék elkapni, melyek technikailag minőségi ugrás a mostanihoz képest. A többi már úgyis a fotóson múlik..
-
#40935168
törölt tag
válasz kiskornel #4811 üzenetére
Van egy ismerősöm, 600 fix 2.8-al fotózgat (nem kishazánkban) és ő panaszkodott a 7D-re, megvette és köpködte, képei felét kidobta a pontatlan fókusz miatt, nem lett tűéles a madár csőre, stb stb. Aztán utánajárt és több embernek volt ilyenje, mire kijött a FW frissítés.
Még megvan neki, de árulja már. 5D-je van (sima) de 1DM4-en gondolkodik. Neki mondjuk van rá oka, felszerelése egy kisebb vagyon, képei amolyan igazi NatGeo színvonalúak.
Visszatérve rám: én is szeretek fényképezni, imádom. És ha tehetem, nem a 15 éves autómat cserélem le (ami amúgyis elég unikum) hanem inkább egy profi váz profi üveggel. Az, hogy mire használom, rajtam múlik. 24-105-tel természetjárás, családi képek, gyerek, fürdés, nyár, tél, akármi - mindből csodás képek születhetnek és kezdem kicsit érezni a 450D korlátait, ennyi csak.
-
#40935168
törölt tag
Látod ez a bajom, amit Teutánad majkel mondott: 400 fix f/2.8L , állvány, madárlövészet hajnalban. Elhúz felettünk, puff puff puff. Mindenki csodálja az iszonyú méretű obit, tekeri fel rá a gépet (én is az apróságomat).. vagy fél óráig csak lőttem az 1Dm4-el őket, aztán jött az 5Dm2, hát majdnem felkiáltottam hangosan mi ez a sz*r, egyszerűen képtelen volt úgy ráállni a mozgó célpontra mint az 1D, fókuszban teljesen seholsincs hozzá.
Normál körülmények között persze amikor előrántod csípőből, oké és ahogy mondod, egyetértek azokkal, 5Dm2 bőven több mint jó, de ez a szitu megijesztett.
Ugyanis azt gondoltam az 1Dm4 faroknövelés semmi extra, mit tudhat még az 5Dm2-nél is jobban ?? Hát pffff ..
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
És köszönöm mindenkinek a véleményeket, nem akarok flame-et úgyhogy még kivárok egy darabig.. (én is járok stúdióba, nem bent dolgozom ugyan de járok) + fotoszakkör.
Legutóbbi kísérleteim egyike a villámfotózás volt.. De ehhez Joe McNally könyv adott tippet. Sokat olvasom. -
k1csi
senior tag
válasz #40935168 #4821 üzenetére
Nekem az, hogy a leggyakrabban a 24-105-ös obit használod semmit (de semmit) sem árult el. Vsz ez a gyutáv, ahol a legtöbbet kattogtatnak.
Viszont úgy összességében elolvasva a hszeidet egy jó kis cikkecske jutott eszembe:
A fejlődés négy állomása.
http://www.miklosrabi.com/Articles/fejlodes.htmVsz. most lépsz át az első szakaszból a másodikba.
Nálunk egy kicsit jobban eleresztett országokban hányan meg hányan dőlnek annak, hogy azért nem csinálok elég jó fotókat mert nincs elég jó felszerelésem. Aztán amikor megveszik a legjobb cuccokat akkor jönnek rá, hogy nem ez volt az egyetlen akadálya.
Ha tudsz angolul olvasgass egy kicsit:
http://photography-on-the.net/forum/ISO 3200 nélkül nem is lehet jó fotót csinálni? Akkor pl. a 10 évvel ezelőtt készült fotók hogy készültek? És a korábbiak? Filmnél a 400-as (alig több mint egy évtizede) már gyorsnak számított (bár tudom nem volt pro, én azért használtam anno...)
Röviden: Nem győztél meg, hogy neked miért ne lenne jó a 7D, de felőlem azt veszel amit akarsz. Nem is ragoznám ezt a témát tovább.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
kiskornel
addikt
Nos... mint azt az általad linkelt cikkben is benne van, az az egészséges, ha mind a négy fázison keresztülmész. Így ezt a kijelentésedet nem értem:
" hányan meg hányan dőlnek annak, hogy azért nem csinálok elég jó fotókat mert nincs elég jó felszerelésem." - sajnos meg kell venned a jó felszerelést, hogy tapasztalatból tudd mindezeket. Ez kell ahhoz, hogy rájöjj arra, a jó cuccal ugyanúgy lehet szart csinálni. Hogy elkezd a cuccokon kívűl a módszereket keresni... Az meg nem gond, ha fejlődése közben beszerez valaki egy jó fényképezőgépet is.Ha kihagyod a gyűjtögető fázist, akkor meg nem tapasztalatból tudod a dolgokat, csak tanulásból. Úgy nem válik a részeddé, testrészeddé egy fényképezőgép, aminek minden rezdülését ismerned kell, hogy ösztönből, odafigyelés nélkül "alkothass".
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
#40935168
törölt tag
De én jó fotókat csinálok, FB-n like-olják, elkérik őket eredetiben stb. csak nem verem nagy dobra.. a másik, hogy MAGAMNAK és családomnak fotózom, nem érdekel a fotózz.hu vagy fotovilag.hu közösség, sem az aranymetszés, bár azért betartok dolgokat és komponálom a képeimet mielőtt exponálok..
Viszont a 450D zaja akárhogy is nézem, nagy a saját igényeimhez.
És nem érdekel, mi volt 10 éve vagy még előtte, mert nem visz előre. Akkor nem tudták megcsinálni azt, amit most meg lehet, lásd LCD-n nyomogatni a lőtt képet és törölni majd azonnal újat lőni helyette, az sem vigasztal hogy ISO400 volt a max, lőttek díjnyertes magazinképeket jó szemcsésre, na bumm.
Én viszont szeretnék jövő karácsonykor a családomról zajmentes képeket lőni pl. És ha ezt 3200-n kell, mert nem fogok a beltéri képeimbe vakuval belerondítani, akkor ahhoz bizony olyan gép kell, ami ezt tudja. Ilyen egyszerű.
24-105 arra akart menni, hogy mindenféle obival találkoztam már, dolgoztam is sokáig, de a puszta generalizmusa, és "mindenre jó" ... valahogy mégsem jó mindenre, mert már a szomszéd bokor tetején ülő veréb is messze van 105-ön, ha ki akarsz hozni belőle vmit.
Az a baj, hogy mindent szeretek fotózni. Meglátom, megtetszik és puff. Az élethelyzet hangulatát, élményt visszaadni - ezért fotózok, nem tudnám magam kategorizálni nagyon.
A zaj az első indokom váltani előre. A LEG-LEG.. minden ezután csak. -
#40935168
törölt tag
válasz kiskornel #4828 üzenetére
Ezekben igazad van, de én direkt azzal kezdtem, hogy használtam már profi gépet, mindkettő említettet ráadásul. Elájulva nem vagyok nagyon, pl. a tárcsát utálom, míg a 450D-n ilyen nincs. A 450D könnyűségét is szeretem, inkább tennék még rá hátul 1-2 gyorsgombot (vakuexp.kompenzáció pl) de az a gép úgy jó kezdésnek, ahogy van.
Kellene egy 1D mini, a felső LCD sem hiányzik nekem, és a 70-200 f/2.8 sem kényelmetlen a 450-nel, pedig rengeteg fórumon folyton arról olvasok tesztekben, hogy nincs egyensúlyban a váz az obival, bla bla. Szerintem .. passz, hülyeség, ha kell az a kép, akkor lelövöm akkor is, ha épp 20 szúnyog csíp, verejtéket izzadok és kényelmetlen a szitu. Sosem zavart a nagy obi és a 450D kombináció.. láttátok volna az 1D-t a 400 fixen, hát ott már az is LOL kategória volt
-
*Ropi*
félisten
válasz #40935168 #4829 üzenetére
Én szinte folyamatosan fényszegény helyeken fotózok. Mégsem vettem csak azért új vázakat, mert az megkönnyítené a dolgokat. Inkább kreatívan oldom meg a helyzeteket, főleg akkor, amikor a násznép körülöttem álló tagjainak kezében Nikon D3s meg Canon 5D2 van és furcsán néznek rám, mert nem értik, hogy hogy lehetek én a megbízott fotós ilyen "kőkorszaki" technikával (a megjelenésük óta 40D-kkel dolgozom)...Aztán amikor átadom a képeket, megértik. Mert ugyan végig ott álltak mellettem és ezzel megvolt rá a lehetőségük is, mégsem lettek a képeik olyanok, mint amik az én vázamból kiestek...Ez most önfényezésnek tűnik, pedig csak azért írom, hogy rávilágítsak: nem a technika teszi a fotóst. Ahhoz már k*rvajó képfényezőnek kell lennie az embernek, hogy a technika határolja. Én sem tartok még ott.
Zajmentességről meg akkor van értelme beszélni, ha 100% nagyításon nézegeted a képeidet. Képernyőméretre kicsinyítve olyannyira csökken a zajszint a mai vázaknál egy jól exponált képen, hogy nem számottevő. A 40D 10 MP-éből 60x40 cm-es fine art nyomatokat és fotókönyveket készíttetek, ha ott nem zavaró a zaj, akkor szerintem átlag felhasználásban sem az. Ne legyél pixelkukkoló, elveszi a kép látványának élvezetét!
Egyébként meg, hogy ne legyek hangember: nézz körül a weboldalamon. Minden kép 40D-vel készült.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
Szten Márs
nagyúr
Ennek a hozzászólásodnak a jó része mehetne a legtöbb topic első hsz-ébe, nagyon megérné
Kissé (nagyon) beleuntam, hogy mindenki veszettül elemzi a zajszintet a különböző gépeknél nagyítóval és szintetikus tesztek üres értékeit bámulják, hasonlítgatják, versenyeztetik... -
#40935168
törölt tag
válasz Szten Márs #4832 üzenetére
Igen, ezeket a szintetikus teszteket én is nagyon unom..
-
*Ropi*
félisten
válasz Szten Márs #4832 üzenetére
Köszönöm!
Tényleg fel tudom húzni magam olyan vitákon, hogy egy egyébként kitűnő képen mennyi a zaj...Én úgy nézem a dolgot, hogy megvan-e a kép, vagy nincs meg. Ha az egy olyan kép, ami megéri a pillanatot, akkor meglövöm és lesz*rom, hogy mennyire lesz zajos. Ha átadja azt az érzést, amit érzékeltetni szeretnék általa, akkor elégedett vagyok.
Itt van például David Wittig képe. Nem mondhatni, hogy zajmentes, de mégis egy kitűnő portré. Vagy van itt még több is...Hozzáteszem: ezek egytől egyig díjnyertes fotók.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz #40935168 #4834 üzenetére
100%-on persze, hogy minden kis fityfiritty meglátszik, hiszen a képeket sem 3 centiről nézed, hanem egy nagyobb nézési távolságból. A Herbáriának óriásplakáthoz fotóztam a nyáron, ott már akkora a nézési távolság, hogy a szemed kicsi felbontása miatt mosódnak egybe a dolgok (a kép a zajjal ).
ISO 800-on van nálam a határeset, hogy elkezdek zajt szűrni, vagy nem. A Lightroom 3 zajszűrése a legjobb,amivel idáig találkoztam, bár az egyik barátom nagyon esküszik a Topaz Denoise-ra. Ehhez nem tudok hozzászólni, mert az én gépemen valamiért nem indul el. A Noise Ninja-t addig használtam, amíg ki nem próbáltam az LR3 zajszűrését. Utóbbi sokkal finomabban szemcséz, jobban hasonlít a filmes zaj szemcsézettségére. Próbáld ki, utána nem kell más...!
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
#40935168
törölt tag
-
*Ropi*
félisten
válasz #40935168 #4837 üzenetére
Tamargo Del Sol (Del Sol Photograpy) Halszemmel és ultranagylátóval esküvőznek, lenyűgöző képeik vannak. Nagy kedvenceim.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
#40935168
törölt tag
Juza-t szeretem, de ehhez üveg kell..
kattVirágokat fotózni pl kifejezetten imádok közelről.. rengeteg van.
-
kiskornel
addikt
Szerintem az irományodnak igaza van, de az előzményeket (régi dolgokat) hajlamosak az emberek elfeledni. Akkor most rávilágítok, hogy a technika meghatározó:
Kompaktom volt. Automatán fényképezett. Szépek voltak, csak mind ugyanolyan. Amilyet a gyárba megálmodtak. Aztán vettem egy DSLR-t (mégha csak belépő szintű is), és megtanultam (valójában folyamatosan tanulok...) fényképezni.
Volt neki egy pszichikai hatása. Ha valami nem volt jó, azt mondtam: ezzel jónak kell lennie. Mit csesztem el. Hogyan tudnám jobbá tenni.
Ha nem vettem volna meg a DSLR-t, akkor olyanok lennének a képeim, mint a PR-os lányoké a cégnél, ahol dolgozom. Kattintgatnak a céges eseményeken a kompaktjukkal, majd csodálkoznak, hogy az én fotóim (ugyanúgy kompakttal) szépek, az övék meg sz*rok. (a cégbe csak kompakt gépem van, fényképezőt bevinni tilos, ezért nem DSLR-t használok ott, hanem a munkakörhöz tartozó kompaktot. Még a végén ipari kémkedéssel vádolnának. )Egyszer ültem egy Ferrariba egy kiállításon. Mikor beültem, azt az érzést. Száguldás, mindent megtehetek bűntelenül. Érdekes módon, mikor beülök a Puntomba, nem érzem ezt.
Ha ez az érzés segíti előre az embert, akkor az nem káros.Te sem tartanál ott, ahol vagy, ha nincs az első 40D-d. De ha most odaadnék egy manuálba állítható kompaktot, 1000x jobb képeket csinálnál, mint aki kompakttal kattintgatott életében (persze vannak kivételek, de...). De ehhez kell egy 40D korszak.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
*Ropi*
félisten
válasz kiskornel #4845 üzenetére
Abban igazad van, hogy vannak a fotográfiában olyan frissen kialakult, még fejlődésben lévő ágak, amik megkövetelik az aktuális csúcstechnológia használatát (pl. víz alatti fotózás). De mondjuk Ansel Adams 1984-ben bekövetkezett haláláig elég sok olyan világhíres képet készített, amit a mai kor modern eszközeivel sem tudtak megismételni, mégcsak megközelíteni sem. Ugye akkor még hírből sem volt digitális technika, analógban nyomta az öreg. A kísérletezők tudták a kép készültének pontos helyét, az időpontot, a felhasznált technikát is...Csak a legfontosabb nem volt meg nekik: az alkotó lelke.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
k1csi
senior tag
válasz #40935168 #4830 üzenetére
Egy-két tipp 450D-hez.
Vaku exo kompenzáció (elnézést az angol idézetekért, az angol 450D kézikönyvet tudtam a leghamarabb letölteni, 158. old):
C.Fn-11 SET button when shooting
2: Flash exposure compensationAF átpakolása a * (normál esetben AE rögzítés gombra):
C.Fn-10 Shutter/AE lock button
1: AE lock/AF
Convenient when you want to focus and meter separately. Press the
<*> button to autofocus and press the shutter button halfway to attain
AE lock.Azaz azok a gyorsgombok amiket keresel már most is ott vannak a váz hátulján, igaz be kell állítani.
Én egyébként így használom a saját 550D-met. SET gomb aztán lehet tekergetni a felső tárcsát a vaku expo kompenzációhoz.
A * gomb meg a fókuszt indítja (igaz más C.Fn érték tartozik hozzá).Ha nem veszed le a fókusz indítást az expo gombról elég macera lehet bármi mozgót is elkapni.
Az 5D első verzióját (amin szintén nincs nincs AF lock gomb) szintén így szokás használni.
Angolul rengeteg helyen van vesézve "back-button AF"-el kereshető.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
#40935168
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest