-
IT café
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Ma kérdésekkel tele napra ébredtem... repülőgépre szálláskor van bárminemű problémázás komplett szett felvitelnél (fotós táska vázzal, obikkal, kiegészítőkkel)? esetleg állvány az oldalára erősítve, vagy az inkább a poggyászba...??
-
máyköl
veterán
Én is utazok nyár végén, felmerült bennem is a kérdés.
Állványt én nem viszek, azt már nem szeretném cipelni, 1 héten keresztül.
"Elvileg" mindenkinél lehet egy kisebb csomag, aki a repülőgépre felszáll, hátizsák, laptoptáska, stb. Tehát én úgy tudom, hogy a fotóstáskát magadra rakhatod a repülőgépre, mikor felszállsz, és nem kell külön fizetni érte, nem kell poggyászba rakni.
Tehát mindenkinél lehet a poggyászon kívül egy kicsi csomag.
Ha állványt mindenképpen szeretnél vinni, akkor azt szerintem már poggyászba rakd. -
rumos14
nagyúr
-
cOxeR
Ármester
Nekem hátizsákom van, melyre rá tudom akasztani az állványt, ergo sok vizet nem zavar, ha nálam van, max a súlya miatt... de eddig sehol sem zavart, max jól jött ha kellett a stabilitás...csak a repcsire azért felvinni, egy "fém ütlegelőt" nem biztos, hogy túlzottan szabályos...
-
BLOODSHOT
senior tag
Ma ránéztem hogy mennyiért mennek a 24-70-ek használtan, mert biztos váltok ha kijön a mark II belőle. Kedvenc obim, de 2.8-on nem penge sajna.
Lényeg, hogy [EZT] (2. hirdetés) érdemes elolvasni.
A parasztja képstabilizátoroskéne árulja, de csere is érdekli 70-200 2.8 IS-re, DE CSAK SZÉP ÁLLAPOTÚRA.
Kisebbféle madár lehet az illető
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
-
*Ropi*
félisten
válasz BLOODSHOT #4114 üzenetére
Tudom már: adok érte egy 70-200 termoszt.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
cOxeR
Ármester
Milyen különbségek vannak a 70-200 2.8 IS USM-nél a MarkI és a MarkII-es kiadás kötött?
Azt láttam így első blikkre, hogy könnyebb lett 100g-mal, valamint a közel-pont 1,2m az 1,4 helyett, mi van még? Na meg, hogy 150k val drágább... -
BLOODSHOT
senior tag
Az hogy eszedbe ne jusson a mark I-et venni...
9 éves konstrukció, bár ahhoz képest jó.
200mm @ 2.8 kontrasztalan, életlen.
Ugyis vagy 135, 150 vagy 200on használja az ember, szóval para.
Az uj veri 135 2.8-on, a fix 135 f/2.0-at, ami egy éles üveg. Kontrasztos kép végig 2.8-on. Penge és sokkal részletgazdagabb.
Terveim szerint idén megveszem az enyémet
Nem mondom hogy nem használható a mark I, de nem eget rengető az ár differencia szerintem, ami a mark I-et indokolná.JA! + a photozone.de-től (az egyetlen oldal akinek hiszek) highly recommended-et kapott, ami már alapból elég szerintem
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
BLOODSHOT
senior tag
válasz BLOODSHOT #4119 üzenetére
Ezt a mark I-el lőttem.
A színeit én speciel szeretem, 4re rekeszelve szép kontrasztos.
Ezen mondjuk van definition (clarity) meg raw sharpen is.Amugy meg ha az uj 24-70 is ennyivel jobb lesz, akkor én már egy boldog ember leszek.
17-40,24-70II,70-200II 85 1.8, 50 1.2 (vagy remélem kijön egy mark II 50 1.4)
macro 100.Más nem is kell.
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
k1csi
senior tag
válasz BLOODSHOT #4109 üzenetére
Van valakinek konkrét infója mikor várható a 24-70 f/2.8 mark II?
Értem, hogy már elég régi tervezés a jelenlegi 24-70 ill jópár jel arra mutat, hogy valamikor a közeljővőben aktuális az új verzió (a 70-200 f/2.8 mark II megjelenése, jelenlegi gépek felbontása már indokolná, használt piac tele van 24-70-el, vagy ez valami másnak a jele?).
De ugye ez mind csak spekuláció, vagy van valami konkrétum is?
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
cOxeR
Ármester
válasz BLOODSHOT #4119 üzenetére
Jóójóóójóóó.
Tesztet megnézegetve egy picit, tényleg rá kell dobni a különbözetet, és sokkal jobb minőséget kapsz cserébe. Valamikorra idénre remélem nekem is összejön rá a lé...
Ha nem egy 5D mellett döntök... abból már le tudnám cserélni a 550D-t... egy ff gépre.
Nem tudom, érdemes-e... -
k1csi
senior tag
Engem nem igazán győzött meg egy 70-200-as teszt sem, hogy ha valaha eljutok oda az f/2.8-as verziót kellene vegyem (akár az mk II-t).
Az f/4 IS verzió kb. fele árban ill. súlyban is és végig ott van képminőségben mint az f/2.8 mk II.
A 70-200 f/2.8-as obik azoknak valók akik majdnem minden nap, de legalább hetente használják (ergo munkára) és számithat az 1 Fé előny ill. a valamivel jobb bukeh (ill. nem akarnak külön kondi bérletet ).
Persze, ha valami mélységélesség is kell, akkor oda a Fé előny. OK f/4-es obi a legjobb felbontást f/5.6-on hozza az f/2.8 mk II meg hasonlóan jó f/4-en ill f/5.6/on is. Legalábbis crop-os gépen.
70-200 f/4 IS
70-200 f/2.8 IS mk IIAzaz röviden a véleményem: A 70-200 f/4 IS obi messze a legjobb ár/érték arányt képviseli, persze ha valaki ebből él ill. a megmunkált üveget jó befektetésnek tekinti vsz. a f/2.8 mk II mellett fog dönteni.
Nekem a kis súly=kevesebb elmulasztott kép mert nem volt ott az obi nálam a súly miatt...
És ha lenne tisztán feketében azt venném. A francnak nem hiányzik a feltünés ill. már jártam olyan országban, ahol javasolták, hogy csak az útlevél fénymásolatát tartsuk magunknál mert elfogadja a rendőr...[ Szerkesztve ]
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
*Ropi*
félisten
"És ha lenne tisztán feketében azt venném. A francnak nem hiányzik a feltünés"
Neolux a barátod. Találkoztam már olyan sajtófotós kollégával, akinek le volt ragasztva ill. fújva a váza, meg rajta a 70-200. Nem azért mert szégyellte, hogy Canon, hanem a felismerhetőség miatt. Piros csík sem volt rajta, csak sárga.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
cOxeR
Ármester
Én nem ebből élek, és mint mindig így is úgy is mérlegelek, mit mikor veszek meg, és na persze, hogy mennyiért. A 70-200 F4l IS nélkülit is azért vettem meg, mert kihagyhatatlan lehetőség volt. IS az mindenképpen kell, ezt levontam belőle. Koncerten mikor fotóztam, akkor meg jó lett volna az f2.8...na persze az f4-es könnyed verziót meg kézben is ki tudtam tartani, legalább is valamennyi eredménnyel.
Ebben a szituban valószínű sikeresebben vettem volna az akadályt:
[link][ Szerkesztve ]
-
BLOODSHOT
senior tag
Egyet értek.
Az f/4 IS -nek kurva jó képe van (nem is fogják még frissíteni sokáig)
Csak van amikor nem elég az f/4. Az a para.
Én csak 2.8-ban gondolkodom. Bokeh is komolyabb.De pl (mint már írtam pár napja) 16-35 II-t nem vennék a 2.8-a miatt, mert az f/4-es 17-40 hibátlan.
Most van nálam egy TS 45mm Canon. Hát szerelem az az obi! Muszáj lesz venni tavaszig egy tilt-shiftet. iszonyat komoly! )
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
BLOODSHOT
senior tag
-
k1csi
senior tag
Egész jó lett a kép, nem tudom mit szerénykedsz.
Egyébként én tartanék attól, hogy f/2.8-on annyira kicsi mélységélesség, hogy ha a fókuszsík nem párhuzamos a témával (ami azért nem mindig adatik meg a fotósnak), akkor az is kikerül a fókuszból amit nem szeretnél.
BLOODSHOT és mások vélemény?
Csak kiváncsiságból mire használod a tilt-shiftet, koncert, épület vagy valami más?
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy 24-70 frissítése már csak azért is aktuális lenne, mert jobb obiknál a fókuszsík az tényleg az nem úgy mint a 24-70 f/2.8-nál)
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
cOxeR
Ármester
Köszi.
Keret függvényében úgy is elválik, hogy mire cserélem le, IS kell bele az biztos. f4, f2,8 meg pénzkérdés. Viszont 77mm-is szűrőim vannak...a 17-40 miatt és nem mindegy az sem, hogy vesz-e az ember több méretben szűrőt, vagy egy-két mérettel átfedi az összes objektívét. f4-re ugye 67mm-s kell, a 2.8-asok meg szintén 77mm-sek. (tudom a szűrő ára azért meg így sem úgy sem akkora tétel, hogy az f4 és az f2.8 közötti árkülönbözetet nagyban mérsékelje)[ Szerkesztve ]
-
Z-o-t-y
tag
Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni, első tükrős gépemet akarom megvenni, azért már utána jártam a témának, és egy 1000D és egy D3000 között gondolkozom, szerintetek melyik a jobb és miért?
http://instagram.com/_doublez_
-
BLOODSHOT
senior tag
Mire használom?
Hát leginkább szórakozásra. Szerintem nagyon vicces ez a terepasztal feeling. Videózni meg még viccesebb vele.
Itt van 1-2 kép a mai napról.
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
BLOODSHOT
senior tag
A 24-70 egy eléggé régi konstrukciós objektív. De még így is fiatalabb 1 évvel a 70-200 2.8 IS-nél. Tehát valószínúleg ja cserélik. Remélem.
85 1.2-n meg még kisebb, meg 200 f/2-n is, aztán mégsem mozdul be. Hozzáteszem az IS erre is szolgál hogy ne essen ki ha már egyszer rányomtad a fokuszt.
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
k1csi
senior tag
válasz BLOODSHOT #4140 üzenetére
Tényleg vicces, bár kicsit sokba kerül az obi hozzá.
Persze felvetődött bennem, hogy egy sima nagylátó obival nem lehet ugyanezt elérni (kicsit lerekeszelve, esetleg utólag korrigálva, hogy ne dőljenek a párhuzamosak befelé)?
A kicsit messzebb lévő dolgokat jól összenyomja (jókora mélységet adva a képnek) aztán kész is a makett hatás. Vagy mégsem?Mondjuk nem nagyon értem, hogy a villamosos képen amikor az akadémia mellől fényképeztél miért jó az, hogy a kép jobb oldalán minden el van mosva. Technikailag értem, hiszen az obi lényege, hogy mikor fektetve használod a gépet a fókuszpont a kép alján közelebb van mint a tetején ami pl. amikor egy épületet fényképezel nagyon közelről jól jön, de ide minek (halványan emlékszek olyasmire, mintha ilyen esetre át lehetne csavarozni az obit...)?
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
BLOODSHOT
senior tag
Az hogy mi kerül sokba, az elég relatív.
Ismerek olyat aki hétvégente 50 ezer forintokat bulizik el. Neki az nem drága.Nem lehet megcsinálni ugyan ezt a hatást, főleg mert ez éles a sarkokon ha ugy állítod az élességet a nagylátó meg nem (fullframen).
PS-el lehet ilyen gagyi próbálkozásokat csinálni, de nem lesz olyan a bokeh ugysem. Meg most érted, kinek van kedve ezzel szórakozni? Ha egyszer letudod alapból ugy fotózni és alapból úgy komponálni.
Hát ha nem érted azt a képet akkor még nézegesd egy picit, aztán rájössz.segítek. A kép jobb oldalán nincs minden elmosva, ugyanis a jobb saroktól az Inter Continental feliratig minden éles...
[ Szerkesztve ]
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
BLOODSHOT
senior tag
Jaj bocs. Csak most láttam a kérdésed.
Eneloop aksikkal, de lehet hogy valamit rosszul csinálok, vagy csak szimplán rossz a vaku, de ha benne hagyom a vakuban az aksikat, akkor lemerülnek, holott a vaku be sincs kapcsolva. De ezt minden elemmel/aksival eljátsza.
Vennék: Régi deszkás polókat, pulcsikat: Hook Ups, Flip, Birdhouse, Alien Workshop, Blind, World Industries.
-
-
skiny83
aktív tag
Hi!
Tudom nem az objektívek topik de inkább itt teszem fel a kérdést elöször, mégiscsak EOS topik. Szóval objektív vásárlását tervezem és kettő között vacilálok. 17-40L vagy 24-105L! Egyenlőre maradna az 55-250IS telének később majd az is cserélődik 70-200ra. Tehát a 17-40-el 10 mm maradna ki ami annyira nem vészes, viszont talán pici az átfogás. A 24-105ben pont az átfogás tetszik ott viszont a kezdőérték zavar picit mert croppos vázon használnám. Mennyire jól használható egy ilyen gépen az utóbbi obi? Tanácsot szeretnék kérni attól akinek van/volt használt már ilyen obikat! Köszi!
..nem értek a gyémánthoz.. ..Antwerpenben terem?
-
*Ropi*
félisten
válasz skiny83 #4147 üzenetére
Ha aps-c vázra kell, akkor inkább a 17-55/2.8 IS-t ajánlom. Ugyan nem kapott piros csíkot, de simán kenterbe veri bármelyiket az általad gondolt üvegek közül. Napjaink egyik legjobb feloldású obija. Hacsak nem tervezel a közeljövőben fullframe-re váltást, akkor ő kell neked. Végig fix 2.8 és 4. generációs IS, kell ennél több?
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
MaUser
addikt
válasz skiny83 #4147 üzenetére
Hogy én is bekavarjalak: egy uw (Canon 10-20 vagy Tokina 12-24) és fölé a 24-105. Így mindenhová van egy F4-es objektíved (ok 10-20, "közel fix F4"). Az uw ideális múzeumokba, kis belterekbe, városi épületfotózáshoz, míg a 24-105 egy jó általános zoom aps-c kültéri eseményekhez (állatkert, családi kirándulás stb.). A 17 szerintem nagyon sok aps-c-n, mert sokszor nem tudsz hátrébb lépni. A fenti kombóval viszont szinte soha nem kell objektívet cserélni.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
- Robogó, kismotor
- YouTube
- Anime filmek és sorozatok
- OLED TV topic
- Total Commander
- Google Pixel 6/7/8 topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- További aktív témák...
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok
- Canon EOS R // filmes + fotós szett
- Akció kamera tartó + állvány - telefontartóval PgyTech
- Fujifilm Fujinon XF 23mm F/1.4