-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz tboldi #99694 üzenetére
Szóval Aprilia Tuono Factory, Mátra új szakaszon 4 oda-vissza, track módban Az összehasonlítási alapom most már az S1000R mellett a CB1000R is TLDR lesz ez is.
Kezdem a negatívummal: a váltókar nagyon hülyén áll és rövid is, nagyon alá kell kanalazni, nehezen áll lábra. Volt hogy elkevertem a fokozatokat és csak 3-4 kanyarral később találtam vissza kettesbe. Az üressel is volt hogy megszenvedtem párszor. Lehet hogy állítható amúgy vagy biztos lehet rá venni másmilyet, szóval ennyi baj legyen. A negatívumok itt nagyjából be is fejeződtek ami sokat sejtet.
Külső: gyönyörű. Pont. Amilyen gyönyörű a Factory olyan elbénázott a sima RR verzió fényezése.
A motor V4 1100 cc. Nagyon finoman húz, szinte mint az S1000R, nem ránt, nem basz hátba, nem éreztem kigyorsításon ráadva a tüzet hogy ledobna magáról, de közben rohadtul megy. Ez egy műszer. Az S1000R már tavaly volt, nem emlékszem rá ennyire élénken, de ilyesmi volt az is: elindult mint az állat, de finoman tette, nem szívbajt hozva rám mint a tegnapi Honda.
A gázreakciók még track módban is finomabbak mint a CB1000R-en standardban, nagyon precíz, nem egy kétállású kapcsoló hanem jól adagolható, nincs mit ragozni rajta igazából, szerintem ezt várná el bárki aki felül egy motorra.
A fék, az tökéletes. Mármint az első mert a hátsóhoz hozzá sem értem, bocs széftihángeri Ilyennek kellene lennie minden motoron, de legalább ilyennek. Határozott nyomáspont, lehelet finoman tudtam adagolni, a fékerő meg ezek után képzelhetitek milyen: hibátlan. Olyat lassult és annyira magától értetődően hogy én el se hiszem. Az S1000R is ilyen jó volt egyébként fék terén. Amikor visszaültem a sajátomra az első féktávot a Tuonos megszokásból vettem, vagyis vettem volna mert majdnem átrepültem a szembesávba, mivel nem akart lassulni a motorom. Aztán addig téptem meg döntöttem hogy végül bevettem a kanyart, de a hugyhólyagom megtelt és gyorsan átfutott az agyamon a "hogyan térjek vissza biztonságosan a szembe sávból" szcenárió is.
Pro tipp: ha kurva jó motorról ülsz vissza a saját kevésbé kurva jó motorodra akkor óvatosan menj amíg vissza nem állt az agyad.Futómű, nem tudok elmondani róla semmit mert észre se vettem hogy ott van, tehát az én olvasatomban ez a hibátlan kategória. Ha kanyarban elzártam a gázt? Semmi gond, mintha ez lenne az alap. Ledöntve még helyezkedtem a nyeregben mint egy hülye? Nyugi, a teló meg se mozzan. A Mátra új szakaszán amúgysincs sok úthiba, úgyhogy fogalmam sincs szar úton hogy viselkedik. Egy csatornafedél van az út közepén, azon átmentem enyhén döntve, de kb meg se éreztem.
Amúgy Öhlins, mindenfelé állítható, a miliméteres katalógusadatok meg senkit nem érdekelnek.Az üléspozíció elég sportos, de nekem teljesen megfelelt, a rajta töltött 30-35 percem alapján semmivel sem tartom fárasztóbbnak mint a Fazeremet. Ami érdekes, hogy a nyereg elég széles, amikor azt hittem hogy már kiültem rendesen akkor még a seggem fele sem lógott le róla.
Van az elején egy pici plexi, kb észre se venni, de biztos rengeteget segít az is meg a fejidom formája is, mert 160-nál még egyáltalán nem rángatta a szél a fejemet. Az autobahnon persze.
Közben eszembe jutott még egy dolog amit akár negatívumként is lehetne említeni, de legyen inkább kompromisszum vagy nem tudom minek nevezzem kategória. Nagyon nehéz ledönteni, erőből kell lehúzni a kanyarba és ehhez azért nem árt a kondi. Fél óra után el is fáradtam rajta. Kérdeztem a tulajt hogy ez mitől lehet és mondta hogy 200/60-as a hátsó gumi mérete, valószínűleg amiatt.
Csak az összehasonlítás kedvéért: miután visszaültem az enyémre az első kanyarba leborítottam a motorom olyan erővel mint előtte a Tuonot fél órán át, és majdnem megviccelt mert hirtelen nagyon könnyen ment lefelé a motor. Még jó hogy nem estem el Az enyémhez képest a CB1000R-t pedig mégkönnyebb volt dönteni, az szinte a gondolatomtól bedőlt a kanyarba.
Ez a nehézkes ledöntés főleg a lassú kanyarokban okozott nekem gondot, ami paradox mert kisebb tempón könnyeben dől a motor elvben, gyakorlatban meg 100 fölött könnyebben tettem lapra mint az alatt.. Gyanítom hogy csak megszokás kérdése.A végére ledobom az atombombát is, elnézést akik ennek olvasatán infarktust kapnak a monitor előtt: vágott slickek voltak rajta. Tehát vágott slick, de az első pillanattól kezdve sokkal jobban működtek mint egy Pilot Power 2ct akármikor, ami alapján azt mondanám hogy nem a vágott slicket kéne tiltani, hanem a power ketteseket, mert az egy életveszély volt amíg megvolt
Ez egy kitűnő motor, kell hozzá erő hogy terelgesse az ember, de minden kétséget eloszlat a finom működése, könnyű volt vele jól motorozni. Nem találok rá jobb szót, ez egy műszer, ami engem azért lepett meg, mert a fórumokon minden mágus azt harsogja hogy a V motorok mennyi durvák. Én egyáltalán nem éreztem durvának, finom volt és precíz, nem pedig tahó mint a Honda.
Ha ilyenem lenne akkor a váltókar nagyon zavarna, és a fordított váltóra is át kellett állni fejben ami odafigyelést igényelt az elején. Elindulás után szépen 1-ből be is váltottam N-be, de az az N-be váltás is tanári volt.
S1000R vagy inkább ez? Motorozásilag kb tökmindegy, legalábbis az én szintemen, viszont a dizájnt az Aprilia testhosszal nyeri. A Honda CB1000R meg egy alacsonyabb liga technikailag, de legalább szép Ha a Tuono meg az S1000R a PhD szint, akkor a CB1000R legfeljebb BSc lehet.Utasülés nincs, ezért barátnőm kijelentette hogy ilyet ne vegyek... A szívem szakad meg amikor ilyeneket mond.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Juliuska
senior tag
...4-5000rpm alatt se kép se hang, aztán meg magára talál...
Hogy mondod? "magára talál"...?
Az 1000-es gixxeren a legszűkebb keresztmetszet, pont az aki rajta csücsül az általad említett tartomány az utcai zsonglőrködést teszi lehetővé, hogy azt hidd, tudod uralni ezt a bitang motort, de azt követően hamar ráébreszt hol is a helyed...Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
Geresics
addikt
Mitől lesz rutinos a motoros?
Ez volt a MotoSunday 2018-as motovlogger versenyének 2. fordulójának témája! A választ 1 percbe kellett belesűríteni!
Szerinted?[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #99703 üzenetére
Szeirntem az igazi túlélők, akik miután felkeltek és leporolták magukat rutinosan fogják előkapni a betétlapot és a tollat.
Amúgy ezt a bowden szakadást nem értem.
Hogy az anyámba lehet elszakítani egy kuplung bowdent? Ha az normálisan össze van rakva és nem dörzsöli ki semmi, akkor nincs az az isten, hogy egy kb 200 kg-s szakítószilárdságú bowden megadja magát.
Fel tudnám lógatni rajta a motort akár, erre embereknek elszakad egy kézi erővel üzemeltetett kuplungkaron.
Fura módon biciklinél soha életemben még csak nem is hallottam senkiről, aki (akár rozsdás) bowdent szakított volna fékezés közben, pedig azt lehet tépni ám rendesen egy könnyű kuplunghoz képest. Persze olyan van, hogy kiszálasodik idővel és azt azért észre szokta venni mindenki. Ekkor nehezen jár, akadozik. Ezt ne vegye észre vki, az is fura lenne.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz zgospel #99701 üzenetére
Megérte elolvasni a TLDR részt is, köszi!
Nekem a GSXR-en fordítva is vicces volt a fék, az SV650 simán négyujjas, "erőből" húzós, ehhez képest a GSXR-en egy ujjal is félve nyúltam hozzá... És ugye a Pro-tipp-ed is befigyelt nálam, igaz kihuzatásnál, némileg ártatlanabb formában, bár lehet az SV annyira nem élvezte.
A sima Power 2ct elég béna, mikor ráültem öcsém ugyanolyan SV-jét kipróbálni, egyből instabilnak éreztem a hátulját a saját Power 3-asomhoz képest. És ami gáz, hogy nagyon nem úgy mentem, hogy ennek érződnie lett volna szabad.... A Power 3-as ehhez képest még az életben nem mozdult meg alattam úgy, hogy nem kellett volna neki...
(#99702) Juliuska: True story.
Mókás volt amúgy, direkt jól lelassítottam kettesben, megnézzem mit tud végigzongorázva a fordulatszámmérőt, kapott egy kövér gázt, de nem nagyon reagált rá, gondoltam, na, hol vannak a pacik? Aztán megjöttek ám, jól hátba is rúgtak.Számomra amúgy szinte felfoghatatlanul durva volt, amit kellően forgatva művelt... Rendesen generálta a vigyorgás faktort a sisakba. Én amúgy nem merném még bevállalni, az is tuti, közútra. Egy pillanatra nem ott jár az eszem, és már 100 helyett 200-al megyek, kettesben... Ennyire még nem érzem magam erősnek önfegyelemből.
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
Újra és újra kihozzátok, hogy a versenytechnika jobb, mint a nem versenytechnika
Ez oké, csak az SS motor egy célszerszám. Egy dologra alkalmas, arra nagyon. Én is szeretnék penge féket, meg futóművet, de egy SS motorral biztos, hogy nem mennék el az Alpokig.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
zgospel
őstag
válasz etnies #99707 üzenetére
Ezres power nakedeket hasonlítottam egymáshoz (meg a sajátomhoz, mert azt ismerem a legjobban, és hogy érezhető legyen a szintkülönbség is). Szóba se került másik kategória.
Hogy HSM mit hasonlít mihez az az ő dolga, én az egyik felét amúgysem értem annak amit leírEgyébként én simán nekiindulnék ezzel az Apriliával egy hosszabb távnak, de még a BMW-vel is, a CB1000R-rel viszont még 150 km-re se (vagy a tesztmotoron volt valami elszabva).
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
z123456789
addikt
Váltott mostanában valaki KGFB-t? Létezhet, hogy 3000 Ft-tal többe kerül indéntől ez a szar nekem?
Régebben autónál mindig az volt a tendencia, hogy pár ezerrel kevesebb lett, nem több, évente.Sőt, autót váltottam is idén, és most is olcsóbb lett. Vagyis maradtam ugyanott, de olcsóbb lett újrakötéssel.
[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz z123456789 #99709 üzenetére
ez is egy TLDR
2017. március
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Szíves tájékoztatásukat kérem szerződésem árképzésével kapcsolatban. Jelen szerződés ideje alatt nem volt balesetem, kárt nem okoztam, újabb bonus-malus szintre fogok lépni az idei évben, az alap GFB díj ennek ellenére is növekedett, a baleseti adóval együtt.
Mi értelme így egyáltalán a bonus-malus rendszernek, ha egy újabb szint elérésének ellenére is drágább (az egyébként semmiben sem változott) szolgáltatás díja? Ez a tendencia a teljes szerződés időtartamára igaz, tehát az újabb és újabb kedvezménysávok elérésével nemhogy stagnálna a díj, még nő. Paradox.Köszönettel:
Tisztelt
Köszönjük, hogy bizalommal fordult társaságunkhoz.
Az kötvényszámú, forgalmi rendszámú gépjárműre szóló kötelező felelősségbiztosításával kapcsolatban tájékoztatjuk.
A tarifát minden évben az aktuális kockázati viszonyoknak megfelelően alakítjuk ki. Számos tényezőt veszünk figyelembe, pl. a károk inflációs hatását, az egyes tarifa ismérveket (lakóhely, gépjármű gyártmánya, hajtóanyaga, stb.). Emiatt a meglévő szerződések díjai emelkedhetnek.
Biztosítási ügyekben a jövőben is készséggel állunk rendelkezésére.
Tisztelettel:
szóval adtak egy akkkkora bullshit választ, hogy csak röhögtem. idén már figyeltek az árképzésükre, és forintra ugyanannyi lett, mint tavaly
*sírvaröhög -
Ferdzsoo
addikt
Ez azért nem ilyen egyszerű, ha ismernéd a biztosítók működésének a hátterét nem röhögnél sírva.
No offense...
Simán van hogy nő, simán van hogy csökken. (Akkor senki nem röhög sírva amikor majd 30%-os díjcsökkenések vannak 1 évben, azt elfogadjuk, az király. De ha nő 10%-ot már sírva röhögünk a valóságon?)
A bonus emelkedése százalékosan 1 év alatt elég kevés. Ellenben ha pl. az előző évben jóval több kifizetése volt az adott biztosítónak hasonló adott helyzetekben, amibe pl. lehet hogy pont te is vagy a motorod belesik, akkor nőni fog az éves díj.Nem akarom őket védeni, mert nem jó fejek, de ez azért nem ilyen egyszerű.
A válasz amit adtak pedig teljesen igaz, nem humbuk szöveg, ők tényleg ezen múltbéli adatok és statisztikák alapján kalkulálják ki az éves díjad. Nem hinnéd el mennyi ember dolgozik ezen hogy te mennyit fizess egy adott évben és hányféle statisztikai adatot vesznek figyelembe.
Az pedig hogy idén forintra annyi lett mint tavaly azért van mert valszeg alig változott valami a tavalyi statokban a tavalyelőttikhez képest.A rendszerben azért tényleg vannak csúsztatások, pl. amikor dupla/triplázódnak a díjak 1 év alatt, (ez ilyenkor másról szól) de a te jelen esetedben nem ez áll fent.
Geresics: Hidd el itt erről sincs szó.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
runner 125
nagyúr
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #99714 üzenetére
Nah erről pedig ne is beszéljünk.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
ath
senior tag
válasz Ferdzsoo #99711 üzenetére
félreértés ne legyen, én nem sokezres csökkenést várok, de drágább ne legyen. elhiszem, hogy összetett és nehéz kalkulálniuk, de ezeket azokkal kellene megfizettetni, akik balesetek résztvevői. pont ez lenne a lényege a bonus rendszernek szerintem, hogy ha valakinek csak nő a szintje, akkor a statisztikák ellenére a fizetendő díja legalább ne nőjön.
az meg hogy máshol drágább, mindegy, mert nem az árat vitatom, hanem az újabb kedvezménysáv elérése ellenére a drágulást. -
zgospel
őstag
Szerintem a kötelező rendszerével az a legnagyobb baj, hogy járműre kötöd és nem jogosítványhoz vagy személyhez fűződik, illetve hogy te az adott biztosítónak nem igazán vagy ügyfél, csak befizetsz, de ha te vagy a károsult akkor a saját biztosítód úgyse csinál semmit, a károkozó biztosítójával kell ügyet intézned.
Szerintem az lenne az igazságosabb rendszer, ha érvényes jogosítványra kellene kötelezőt kötni, nem pedig járműre, illetve ha káreseménykor nem a károkozó biztosítójával kéne boxolnod akivel amúgy semmilyen ügyfél-szolgáltató viszonyban nem vagy, hanem a sajátodat hívnád és azok intéznék a többit. Így a biztosítóknak is érdekük lenne az elégedett ügyfél aki hosszú távon velük marad.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
ath
senior tag
na, még jó hogy nem arra voltunk: [link]
a korláton átrepülőről nem láttam semmit -
-
z123456789
addikt
Köszi.
Amúgy én is ilyen utánajárós vagyok, és fogok egy hasonló mailt küldeni azért, csak gondoltam megkérdezlek titeket.
(#99711) Ferdzsoo
Részben egyet értek veled, és abban is hogy mindennek megvan az ára. De mivel a biztosítók nem jófejek, elvárnám, hogy 15 év vezetés után (autó) megadjanak annyi bizalmat, hogy legalább pár ezerrel csökkentik a díjamat. Mert ez így +3 rongy. Hát a fszm!(#99713) vendingo
Akkor valószínű a motor rossz megítélése miatt ez egy normál eset.(#99714) runner 125
Ne, erről tényleg ne beszéljünk!(#99719) Teasüti
Hidd el kötnék cascot az autómra és motoromra is, de egyik biztosító sem vállalja. Túl öregek. De nekem meg nincs szükségem újabbra. Tökre elvagyok a 2003-as kocsimmal, meg a 2004-es motorommal.MÁS!
A cseh RDMOTO-val valakinek van tapsztalata?
Lehúzták egyik haveromat, vagyis egyelőre úgy néz ki. :/
240 €-s tételt rendelt, hibás volt benne a csavar, és az elem menete is. Azóta "akadozik" az e-mailes kommunikáció. :/[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Teasüti #99719 üzenetére
A casco teljesen más, és még limitált is hogy mire lehet kötni.
Mondok másik példát: lakásbiztosítás. Eláztat a feletted lakó, te felhívod a saját biztosítódat, az kijön, felméri a kárt, fizet neked, aztán megy a feletted lakóhoz a levél a biztosítótól hogy legyen kedves fizetni vagy az ő lakásbiztosításának a kötvényszámát megadni a további ügyintézéshez. De neked mint ügyfél véget ért az egész huzavona kb 1 hét alatt mituán a saját biztosítód már fizetett is.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Chris0321
addikt
válasz z123456789 #99720 üzenetére
Nekem csak jövőre lesz motor a nevemen, kocsira viszont 2001 óta folyamatosan van biztosításom. Az elején negyedéves csekkes fizetéssel és minden évben nőtt egy kicsit az összeg. Aztán húgom egy új és használt autókat árusító szalonban kezdett el dolgozni ahol vett egy autót és ha már magának megcsinálta a kötelezőt mondta megnézi nekem is. Kiderült, hogy más biztosítónál fele annyit kellene fizetnem mint ott ahol már évek óta voltam, gyorsan át is kötetem. Plusz fel lettem világosítva, hogy az a jó ha egyben fizetem ki az évet és ne csekkel. Azóta évente nézem, hogy van-e valahol olcsóbb biztosítás persze névtelen szolgáltatóra nem váltok pár ezer forintért. Jelenleg alig több mint 10.000 ft-ot fizetek 10-es bónuszban, de tavaly nekem is emelni akarták jó pár ezerrel és mindenféle hezitálás nélkül cseréltem le a biztosítóm. Nem vágott volna földhöz az összeg amit fizetnem kellett volna, de évek óta voltam ügyfél és nagyon régen volt egyetlen egy kis koccanásom azon kívül semmi (ott sem igazán én voltam a hibás). Mindig időben fizetek, ha sok a baleset ne rajtam akarják behozni a pénzt.
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #99721 üzenetére
Ez két különböző termék, semmiben sem hasonlíthatók össze azon kívül, hogy biztosítás a nevük. A KGFB egy felelősségbiztosítás. Az általad okozott károkra vonatkozik. Nem a te ügyedet képviseli. A biztosítási összeg nem a te károdat fedezi.
Téged ez csak arra biztosít, hogy ne varjanak a nyakadba akkora kártérítéseket, amik könnyen tönkretehetnék az életedet.
Az érdekképviselet ebben a termékben nem szerepel, ahhoz más után kell nézni.
A saját részre szóló gépjármű biztosítás a Casco, odahaza így hívják legalábbis.
Ez fedezi a te károdat. És nyugodt lehetsz majd ők rendezik maguknak a biztosítási összeget az ellenféllel.Egyébként meg szerintem tök alap dolog, hogy egy incidensnél jogászhoz fordul az ember, ha nincs érdekképviselete. Ha nem vagy ügyvéd, akkor nem fogsz tudni csak úgy kifacsarni az ellenfélből mindenféle jogcímen igényelhető kártérítést.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Chris0321 #99722 üzenetére
Mondjuk szerintem ez alap hogy az ember 1-2 évente megnézi nem e olcsóbb másnál. Főleg ha pl duplázódott az éves díj. Mert akkor ott sunyulás van. Én mondjuk személy szerint 2k különbségért nem megyek sehova.
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Juliuska
senior tag
Igen, az alacsony fordulatszámos műveleteket is egy valag elektronika felügyeli, ahol a vigyorgás faktort, a kül. bizb@szok (pl. Low RPM Assist, S-TFI, S-DMS, TCS... akit érdekelnek a részletek itt megnézheti) kikapcsolásával pedig aktiválja a pilótájánál a néma beszar@rás faktort is, mert ezek használata nélkül kajakra megmutatja az 1000-es gixxer, hogy mi valójában
Az önfegyelem kérdését simán megoldja egy-egy nagyobb összegű jótékony és önkéntes adakozás (=sárga csekk formátumban).
Konklúzió tehát: az új GSX-R jelentősen javítja a Te memóriádat, sőt az Asszonyét is (=mert utána napra pontosan emlékszel majd, mikor jótékonykodtál utoljára ), valamint az önfegyelem és a koncentrációs képességek fejlesztésére is kiváló eszköz ez a motor
Tetszett a beszámolód, köszi
Élj úgy minden nap, mintha az lenne az utolsó, mert egyszer TÉNYLEG az lesz...
-
veze
őstag
válasz zgospel #99717 üzenetére
nekem is B10 van auton, motoron, minden sz@ron, csak épp repülőn nem, mégis amikor ujabb motorra kötöttem akkor 0-val indultam, hiába volt ott mellette a másikon a kategóriára már B10..
Bár plusz pont most nekik, hogy a B10-es motort eladtam, így az felszabadult, és egy hét alatt átvezették a másik ( azóta B1-essé vált) kötvényre új csökkentett éves dijjal visszautalással stb
A biztosítók addig jófejek amig befizetsz vagy amig kötni akarsz ( pl lakásra stb önkéntesen) akkor mindent megígérnek. Aztán ha jön egy kifizetés, jön a sz@rragas..
Pl mindenki 1000x látta már a tv reklamot.. "egészségügyi kérdések nincsenek ,a kifizetés 24 órán belül " stb csak kössél biztosítást mert az milyen jó lesz. Valóban nincsenek egészségügyi kérdések , azt hiszi az ügyfél milyen jófejek...csak amikor meghalt és a hozzátartozó a kifizetést igényli, akkor attól kérnek az elhaltra vonatkozó, annak egészségügyi állapotáról szóló részletes orvosi ( kórházi, halottkém stb) igazolást visszamenőleg is( miben halt meg, a betegségét, betegségeit mikor diagnoztizálták , mióta áll fenn stb. nyilván az érdekli, a kötés időpontjában meg voltak e ezek, mert akkor a kifizetés nem fog megvalósulni mégsem, vagy levonnak belőle ilyen olyan indokokkal. Nincs is ezzel baj, ha ez is elhangzana a széles körű tájékoztatóban, és nem hülyítenék a sok öreget azzal hogy elhitetik velük, nem érdekli őket az egészségügyi állapotuk, dehogyisnem..csak ez annyira apróbetűs rész, amit szemüveggel se tudnak elolvasni ..
Utolag derül már csak ki, amikor már reklamálni sem tudnak
No, ez a sunyiság az, ami undorító bennük[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz Ferdzsoo #99724 üzenetére
Az elején nálam is csak pár ezer forinttal nőtt évente ezért maradtam ott ahol voltam. Pontosan nem emlékszem hány éven keresztül játszották ezt el. Most utoljára ez a kb. 3.000 ft úgy 30 %-os drágulást jelentett ezért is váltottam biztosítót gondolkozás nélkül.
veze: Nekem tavaly a lakásbiztosítóval volt sajnos két ügyem is. Egy jégkár és egy csőtörés, mindkét alkalommal fizetett és bőven elég volt a kár rendezésére. Volt olyan, hogy visszautasították a kifizetést de akkor olyan dologra kértem volna ami nem volt benne a szerződésben szóval nem róhatom fel nekik. Szerencsére jármű miatt még nem kellett a biztosítóhoz fordulnom.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Juliuska #99725 üzenetére
Jól értelmezem, hogy kanyar abs van rajta?
-
z123456789
addikt
válasz Chris0321 #99722 üzenetére
Ja, ez alap. Ennél jobban nem tudom megnézni a biztosítók ajánlatát. Koppra minden oldalon ugyanannyira jön ki az összeg. Végigzongoráztam még a biztosító saját oldalait is, nem csak az összesített kalkulátorokat.
Én mindig megnézem, autóra is.
Szóval ezen már túl vagyok. -
Teasüti
nagyúr
Nyilván nem. De a "buta" abs nem monitorozza a dőlésszöget sem.
(#99732) zgospel
Azt írtad az lenne "igazságos", ha lenne érdekképviselet KGFB-nél. Erre írtam, hogy miért nincs és nem is lehet benne több okból is és ha erre van igény, akkor más biztosítási termékek felé kell nézelődni.
Te vagy az aki értetlenkedsz.
Elsőre is értettem én mit akarsz kihozni ebből, de bilibe lóg a kezed.[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
válasz Teasüti #99704 üzenetére
Szerintem (legalábbis biciklin nekem, meg apám által javítottakon) a végén lévő "buckó"-ból szokott kiszakadni, vagy attól pár mm-re, gondolom ott melegítik is, vagy nem tudom, és ott adja meg magát előbb-utóbb. Ez csak tipp, de sokat ott láttam elszakadva biciklin.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Pocee
senior tag
válasz runner 125 #99714 üzenetére
Meg ilyen fizetések sem,meg kifizetéskor a szarrágás sincs máshol az euban.hagy ne kelljen tapsolnom ehhez...
Mr.Brightside
-
veze
őstag
válasz dave0825 #99736 üzenetére
nekem is ott szakadt ki, forrasszák a végét , melegítik, ki tudja milyen folyasztószert használnak ( maradhat sav maradvány a szálak között, hiába semlegesítik, ami aztán lassan megeszi , hisz nem saválló anyagból van a sodrat, ilyen okok lehetnek. A közepén ahol semmit nem csináltak vele ott sosem gyengül el. Ha egy szál kiszakad , az is a végéről indul el..
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy te mennyire néztél körbe csak így az EU-ban?
Én beszélgettem már lengyelekkel, románokkal, horvátokkal, litvánokkal, de olasszal is (ez azért picit nyugatabbra van már) az anyagi jólétről a hazájukban. Tőlünk keletebbre meg aztán végképp elkeserítő sztorik vannak (India, Ukrajna amiről meséltek). Nos Magyarország nem az egyetlen, de még csak nem is sereghajtó ha ez megnyugtat.
Van Európában 4-5 ország, ahol jól megy. De kb ennyi.
A biztosítók meg a nyugati országokban is szarrágók, nálunk legalábbis azok.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #99707 üzenetére
Szerencsére vannak kompromisszumok, amikor a túrás motor is megkapja közel azt a műszaki színvonalat, mint egy SS gép. Persze, az ellenpélda azért gyakoribb.
Nem írtál semmit erre [link]. Vélemény a "10W30-as" kuplung hangomról?
(#99725) Juliuska: Én még nem a legújabb 2018-as modellt próbáltam, hanem az elődjét, a fényezése alapján tán 2013-asat.
Ebben tuti nem volt még ABS, és azt hiszem, nem volt még kipörgésgátló (TCS) sem, és a pillangószelepeket is még szerencsére bowden húzta (nem volt S-TFI sem), ha jól emlékszem, még ez a SET-A kipufogó szervós okosság sem volt.
Szóval, azt hiszem, kijelenthetem, hogy nem az elektronikák tartottak az úton.
Én amúgy jobban is szeretem az ilyen gépeket, amik nincsenek agyig elektronikázva, az egyszerűség engem gyönyörködtet, ez csak egyszerűen magában mint mechanikai alkotás szuper, nem kell hozzá annyi idióta rövidítés, aminek a felét is sok megjegyezni. Oké, fakezűeknek nem való, azoknak ott a tömegközlekedés, mindenki úgy jár a legjobban.Az biztos amúgy, hogy egy ilyen gép kb. a legdurvább önfegyelem tréning, észnél vagy, vagy rögtön jön a bünti. És sajnos nem feltétlen az önkéntes jótékony adózásra gondolok itt.
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
Mit írjak rá? Videó is kéne, hogy éppen hol veszed fel, enyémnek most nincs hangja, 10w40-el nagyobb volt, mint a tiéd.
A túragépek soha nem lesznek olyan pengék, mint az SS motorok, másra vannak hangolva.
Én megértem, ha valaki beléjük szerelmesedik, de nekem soha nem kellene, mert én nem azt motorozom, amire azok ki vannak találva.
Pályázni sem-, cukrászdába sem járok motorral."önmagam hite vagyok magamban"
-
-
HSM
félisten
válasz etnies #99742 üzenetére
Az első néhány másodperc a tank felett, utána egyből oda raktam, mint a videóban volt, amit küldtél, a kuplung háza mellé, ha ez segít. Érdekes, hogy nálam nem volt hatása, hogy sűrűbb-e az olaj. Mert ugye a 10w30 hidegen nagyobb viszkozitású azért, mint akár a meleg 15w50.
A túragépeken legtöbbször az a baj, hogy spórolnak. Mindenen, de leginkább a féken, futóművön az olcsóbb kategóriákban. Ez pedig közúton is komoly hátrány. Oké, nem kell egyujjas fék túrázni, amivel 200-ról is földbeáll a kerék, de a négyujjas erőből húzós tompa gagyit se kéne erőltetni. Ugyanúgy, nem kell agyig állítható teleszkóp, de legyen már benne normális bél meg rugó...
-
Micsurin
nagyúr
Köszi a matrica eltávolító sprés ötletet nem csak a talpat szedtem le de a régi tankpadot is sikerült könnyen lekapni, nem maradt utána most először nehezen leszedhető ragacs réteg!
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #99740 üzenetére
Németországban a barátom 3000euros BMW-re 3000 eurós kifizetés volt mert hosszan sérült az oldala meg persze minden ki lett cserelve,itthon a másik barátomra kijött a biztosítási nyomozó és még a híváslistáját is lekérték hogy nem é trükköznek,majd egy röhejes összeggel szúrták ki a szemét.amennyiben runner az általad felsorolt országokra gondolt én kérek elnézést,de amikor magas kgfbról van szó mindenki Angliára Németorszagra Svájcra gondol...Éltem Svájcban No-ban az északi régiót kivéve szinte jártam mindenhol utazás kapcsán.egyebkent a kgfb-n pont egy percig nem kattogok,nem érdekel,ahol a legolcsóbb ott kötök,kiveve astra de az már amúgy sincs.nem gondolom,hogy a biztosító húz le itthon a legjobban bár feregnek tartom az összeset,de nem is hallottál olvastál tőlem panaszkodást,hogy milyen szörnyű nekem,mert 3-4-5 ezerrel drágább lett valami,ez van basszameg,ennyi pénzt amúgy is bárhol elver az ember két pillanat alatt.ha valaki ennyi pénzt manapság nem bír ki,akkor ne hobbimotorozzon-autózzon.a gyengék kedvéért,nem vagyok gazdag,de ha le akarnak húzni akkor le fognak,mert a balga nép bólogat mindenhez.
Mr.Brightside
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99743 üzenetére
Na várj csak, MCE-ről eléggé lehangolóak a vélemények!
Gyakorlatilag egybehangzóan azt javasolja mindenki, hogy rögtön erre szakosodott jogászhoz kell fordulni baleset esetén. Gyanítom nem véletlenül.Mondjuk itt nem szarral gurigáznak az is igaz. Szerelőm mikor először odamentem kerek perec kijelentette, hogy kizárólag OEM alkatrészekkel dolgoznak.
(#99746) Pocee
A biztosítok sehol sem a saját pénzük ellenségeik. Kifizetik, de ütni kell őket érte. Odahaza is kifizetik, de vagy ügyvéddel mész oda, vagy hónapokat küzdesz érte. És ügyvéd nélkül nem tudod maximalizálni a kártérítést sem, hisz a legtöbbünk azt se tudja milyen jogcímeken lehet kérvényezni. Pl a nem vagyoni kártérítés. Nem tudom ki hogy van vele, de nekem csak halvány fogalmam van erről és csak hallomásból tudom, hogy akár a többszörösére is rúghat a járműben keletkezett károk értékének. Pl nem is olyan rég egyik fórumtárs repült át a motorháztetőn és utána azon tanakodott vajon eleget kap-e az öreg vasra, hogy a görbe villákat cserélni lehessen. Na most nem vagyoni kártérítésnél még ki lehetett volna facsarni szerintem egy szép kis összeget akár. Gondolom ilyenről nem esett szó, pedig még ha fel is kelt és leporolta magát, a biztosítónál lehet dráma királynőt játszani egy ügyvéd kíséretében.Ha a barátod németben csont nélkül ki lett fizetve, akkor úgy gondolom ez egy kellemes ellenpélda.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz z123456789 #99735 üzenetére
Aha.
Hagytam a p.csába és két kézzel fogom a kormányt.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
dave0825
őstag
Üdv.
Z750-esekhez lenne kérdésem. Rendeltem egy fokozatkijelzőt (most nem tudom linkelni, korábban írtam), ki akartam próbálni, bedugtam az ülés alatti 4 pines csatlakozóba, motor indít, kijelző végigszámol 0-6-ig, majd 0-t mutat. Ha be akarom tenni sebességbe, leáll a motor, és a kijelző F-et ír. Újrapróba, ismét ugyanez. Kicsit vártam, hogy melegedjen, hátha sűrű az olaj, azért áll le, 60 °C-ig vártam, ugyanez.
Lehet köze hozzá, hogy FUEL-t ír a műszerfalon? Benzin van benne, nem sok, de sokáig ki volt támasztva (2 hete), és 1-esen villog az üzemanyagszint, de azért 1/3-ig van a tank kb. (nem néztem, de el név tűnhetett belőle). Ha kihúztam a kijelzőt, akkor is ezt csinálta, szóval nem amiatt.
Mi lehet szerintetek? Első Kawasakim, ráadásul első 4 ütemű motorom is, úgyhogy annyira nem tudom, hogy valami biztonsági szempontból adott hőmérséklet alatt nem engedi-e sebességbe tenni, vagy ilyesmi, vagy álló helyében valami gondja lett-e...Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó