- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Mesterséges Intelligencia topik
- Microsoft Excel topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25954560
törölt tag
válasz dave0825 #97558 üzenetére
nyeh, nagyon belenyulsz ezzel a kerdessel
roviden: mind a negy japan 600-as (636-os) jo. egyik ebben jobb, masik abban, kinek mi fontos. ha rendesen karban volt tartva, akkor barmelyik jo valasztas. a kulonbsegek leginkabb forszirozott uzemmodban jonnek elo. ha a gixer tetszik, keress abbol jo allapotut. -
runner 125
nagyúr
válasz dave0825 #97558 üzenetére
14-15 éves, 600-as sportmotornál nagyjából el kell felejteni a márkákat. Állapot, előlélet, legfőképp e két tulajdonság alapján vásárolj. Persze, ha neked a K4 GSX-R tetszik, azon belül kell nézelődni. Típusspecifikus forumtopikjaira keress rá neten. Ott azért jellemzően mindig leírják, h az adott évjáratnál különösen mire kell figyelni.
Egyébként mindenképpen nézz meg több példányt, szakmailag nálad jártasabb emberrel, h legyen egy általános piaci képetek, összehasonlítási alapotok. Szükség szerint vidd be valahova átnézetni és csak utána dönts.ui. Gyorsan rákerestem, nézted a piaci árakat? K4-et én 1,190M alatt nem látok.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
-
yodamastah
őstag
válasz dave0825 #97558 üzenetére
K4 600al és 750el én rengeteget motoroztam. Most is megvan a 750 Összességében egy megbízható és strapaíró szerkezet. Motorikus hiba nekem 2005 óta (sacc 100e km utcán és olyan tizenX ezer km pályamotorozás) nem jött ki egyiken sem. A két motorral összesen úgy 10et estem (750el többnyire), és voltak nagyok is. Jól bírták. A 750 vázát nemrég kimérettem gyári értékeken belül volt minden
Tehnikailag kicsit elmaradott a mostaniaktól. Nem a sok elektronikai segédletre gondolok, hanem a váz és a futómű, a súlyelosztás nem olyan jó. Kicsit gyenge is. Kicsit testesebb, lomhább mint egy mai 600as. Gyári vázgeometria nem túl agilis, de ezt nem nehéz módosítani. Fék szar, van mit tuningolni rajta. Utcára bőven jó, de ha komolyabb terhelést kap, jönnek a problémák. Ez orvosolható. Az első futómű érzetre kicsit bizonytalan, és ez így is marad amíg nem kerül bele mondjuk Öhlins cartridge (szelepelés nem elég). Rugóstag marha gagyi a gyári. Gyorsan elmelegszik, állítani kis tartományban lehet, és nem valami precíz.
Persze ezek a negatívumok akkor jönnek ki ha amatőr szinten már egy jó tempót tudsz menni versenypályán. Ilyen normál utcai körülmények közt lehet fel se tűnne semmi Sőt egy átlag hintaló túramotorhoz képest nagyon is feszesne/precíznek tűnhet.
R6ból 2006 sokkal jobb versenypályára. Nagyon jó váz/futómű kombó gyári állapotban is. de nem lehet annyit nyúzni mint egy K4 gixxert. Szerintem a CBR is jobb 2005től. Ez persze ne tántorítson el a gixxeről, mert hiába gyorsabb úgy 1 seccel az R6 a hungaroringen. 5-10 év pályamotorozás kell mire eljutsz oda hogy a motor lesz a szűk keresztmetszet köridőben
Azt vedd amelyik tetszik, de jól nézesd meg. Komolyabb műszaki hiba, csúnyán összetört állapotból helyrehozott bármelyik motorral lehet.
Árakról. Ha lenne egy kifogástalan esztétikai állapotú K4em (enyém nem az ) Akkor oda nem adnám 1M alatt. Nagyon elmentek az új motor árak, és ez húzza fel a használtak árát is. 900ért szerintem olyat kapsz, aminek valami baja lesz. Jó esetben esztétikai, vagy sok KM. Vagy olyan adja el aki nem tudja mennyit ér a motorja
Fentiek a saját tapasztalataimon alapulnak. Túl kicsi a mintavételem (10-20 K4-5 tulajt ismertem az elmúlt tizenévben). De ezekből ennyi jött le.
-
-
ath
senior tag
válasz dave0825 #97582 üzenetére
az elsővel valami perec volt, hogy össze van zúzva a baloldali idom, a második nem rossz, ellenben novemberi a hirdetés. namost közel fél év alatt szerintem azt már elvitték.
ez viszont több szempontból is ideális: szép állapot, sok extra (bukógomba, féktárcsa, fékcső, fokozatkijelző is jó dolog, óra szerint kevés km. ugyan 300al a kinézett ár felett van, cserébe hozzád közel is van. én ezt nézném meg elsőre, talán 50-100e alku is belefér.
hja, és kék -
#25954560
törölt tag
válasz dave0825 #97582 üzenetére
nyehehe, ezzel azert modosul a baba fekvese.
kiszursz a kedves utassal egy sport haccazason. pontosabban jo esellyel leszoktatod a hosszabb turakrol
utasos csavargasra pl visszaternek az yzf600-hoz. talan semmilyen mas szempontbol nincs olyan jo, mint a gsxr, de ketszemellyel csavarogni pont rendben van es meg valamennyire 'sportos' is. -
KrAt
veterán
-
Horvi
őstag
válasz dave0825 #98124 üzenetére
Jó kis moci a Z. Sor4 szóval tekerni kell ennek is ha azt akarod, hogy rendesen menjen. A hátsó ülés nem túl kényelmes legalább is az asszony nem szereti Igazából az első ülés sem annyira de ki lehet bírni
Az utazója amikor még nem akar lenyomni a szél az olyan 160 körül van felette azért már kapaszkodni kell. De mivel ez naked bike ez ilyen. Sebességre nem fogja azt tudni mint egy sportmotor, szóval ezt ne is várd tőle.
Típushibát csak annyit tudok, hogy a szelepfedél tömítésnél izzadni szokott, de nem mindenkinél.Hello darkness, my old friend...
-
Djuree
félisten
válasz dave0825 #98124 üzenetére
nekem 600-as fazerem van, rettenet kényelmetlen az ülése ha 2-en vagytok rajta. sztem a z750 sem jobb. ha 2-en kényelmesen akartok utazni, akkor valami echte túramotort nézz. sajnos én is így gondoltam csak kényelmes lesz ez is mert ez "csak" sporttúra, de nem, nem kényelmes. 1 főnek még elmegy, de hosszú távon már nagyon mocorgok én is.
geresics: ez még nem hirdetés, csak igényfelmérés.
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz dave0825 #98128 üzenetére
A Z750 soha nem a kényelemről fog szólni, inkább sportos testtartás mint kényelmes.
Ha kényelemre vágy főleg két személlyel akkor más típust kell nézni.
Nem olvastam vissza mennyi a keret amit rászánnál a motorra.
Ha két személy, akkor túraenduró vagy nagy cm3 nakedbike, mint a Yamaha Fz1, Suzuki GSX1400, Suzuki Bandit 1250N, Honda CB1300.
Amit írtál, arra ezek a típusok nagyon jó választások, sőt még többre is.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
hroberto
veterán
válasz dave0825 #98151 üzenetére
Nyugodtan megveheted a Z-t, kényelmesebb lesz mint egy gixxer, ezen nem feküdni kell. A kis RS-től meg biztosan.
Egy haveromnak a napokban érte el a blokk a 100 ezret Z750-ben. A blokk bontatlan, nincs hangja, tökéletesen megy. És üti-vágja a motort, rengeteget megy vele, nem értem miért nem hullott még szét. De ő sem érti...Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
z123456789
addikt
válasz dave0825 #98124 üzenetére
(#98124)
Fasza.Első nagy motorom. Egy kicsit soknak érzem, hosszabb távokra nem valami kényelmes, de marha jól mutat rajta az ember. (Ha lassan mész vele akkor még jobban, mert többen láthatnak. )
Fogalmam sincs hogy kell vele egykerekezni, pedig lehetne. Meg szerintem gyorsabban is lehet vele haladni, mert kizárt, hogy az összes túramotoros, és nagyrobogós lehagyjon. A csajommal eddig egyszer voltunk Győr-Balaton-Győr távon, azt mondja jó volt, de a végére azért megfájdult a hátsója.
Eddig leggyorsabb tempóm km óra szerint 231 hátizsákkal (nem motoros hátizsák, hanem nagy 28 literes).
Nyomatékosság van benne, de mit is mondanék a saját, első motoromról? Állítólag sor négynek könnyű odahúzni, hamar gyorsul. Ez igaz, legalábbis nekem elég, sőt. Utazósebessgé kb amit a többiek mondanak. Sima, belátható úton pikpakk 150-en vagy, és ott még kényelmes is egyenesen ülve, főleg ha 30 fok van.
Nekem nagyon tetszenek a nakaedek, de a GSXR-ek is bitangul bejönnek. Nem tudnék dönteni. Azért a speed motor vagányabb, nyilván.
42 000 Km van benne, eddig nem tudok komolyabb hibáról, augusztusban vettem. Szépen szól, megy, váltóval, fékkel semmi gond, az enyémnek csak szépséghibái vannak.Nagyjából ennyit tudok neked mondani.
Szerk.: (#98174) hroberto ja igen, azt én is akartam írni, hogy a 125-ösnél tuti kényelmesebb lesz.
(#98112) Polemius
Ja, ja őket ismerem, kedves banda.(#98118) Tarill
Na, erre voltam kíváncsi, akkor igazából bármilyen alátét jó.Tboldi!
Írok még napközben, mert mennem kell ma a szerelőmhöz is, és vele még nem egyeztettem. OK?[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Ha teszel rá utalást, hogy nálad van a pénz (autóban, zsebben, tökmindegy) valószínűleg ki lehet próbálni.
Ha beüt a tuti, legalább kitudod fizetni.
Lánc, gumi, kormánycsapágy, teleszkóp, fékek...
Aztán ennél többet úgyis csak a jóisten tud.- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
imibogyo
veterán
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Szerintem egy telefont megér, hogy engedi-e, vagy sem. Én tuti nem vennék meg egy motort úgy, hogy előtte nem gurulhatok vele mondjuk egy minimum 3-10 percet. Letenném a motor vételárának a felét (meg persze otthagynám az autómat stb., tehát láthatja, hogy nem fogok meglógni), és ha minden rendben van akkor mehet a papírok megírása, teljes kifizetés stb...
30k-t én sem adnék ügyintézésre (bár ha VÁM és egyéb eljárás is lesz külföldi motor esetén ott úgyis ajánlják a NAV-osok is ügyintéző bevonását). Az autóm (igaz belföldi volt) ügyintézésére fordított idő 4 napos intervallumban összeadva úgy 2-3 óra volt maximum a NAV-nál (reg. adó), az okmányirodában (átírás) és a vizsgaállomáson (törzskönyv + műszaki)... Szóval erre 30k-t kiadni valakinek szerintem is sok... Persze minden relatív, ha topmenedzser vagy egy cégnél és egy óra alatt is keresel akár ennyit, akkor én sem pöcsölnék vele.
De sok magánszemély (és még több kereskedő) már eleve ezen feladatok elvégzésével kalkulál eladási árat, szóval ott kvázi "ingyen" meg van minden és "névre írva" kapod a motort...
-
zgospel
őstag
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Szerintem a külföldről behozott motorokat fenntartásokkal kezeld. Abba gondolj bele, hogy a normál állapotú motor az kint is ugyanannyiba kerül mint itthon. Azt éri meg behozni, ami kurva olcsó kint, mert arra még rájön neki az útiköltség + a haszon amivel továbbadja, és még így is ez az ár amiben eladja olcsóbb mint az itthoni kínálat átlaga. Pláne hogyha valóban ilyen kevés km lenne benne akkor meg főleg nem az alsó ársávban árulná.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-Mosquito-
őstag
válasz dave0825 #98382 üzenetére
Szia,
Ha valós a Km akkor azon még a gyári lánc lesz! Keressél rajta nittelő szemet a láncon,ha van akkor tuti cserélték már és a látott Km min 2x! Féktárcsákat érdemes megnézni mennyire vállasak. Markolatok,pedál gumik mennyire kopottak.Fényezés,matricák. Tankon/farok idomon 2-2 halvány áttetsző barnásnak kell lenni ,ha ABS-es akkor az első sárvédőn is matrica. Ezek hiánya,törésre adhat okot és újra lett fényezve. Ettől függetlenül a motor még jó lehet de ha telibe lett fújva nem csak egy idom,akkor én otthagynám.
Itthoni felhozatal.:
[link]
Ui. Elég drágán intézi a papírokat.[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
-Mosquito-
őstag
-
-Mosquito-
őstag
válasz dave0825 #98432 üzenetére
Pedig egyszerűbb lett volna,lehet 1-2 utat is megspórolsz.. Az első az egy hányásnak nézz ki. Kormány markolat cserélt nem is eredeti,kormány végsúlyok nincsenek. Lánc/kerék már cserélve volt,farok idom matrica nix,törve lehetett stb. A 2.-ik már jobbnak tűnik a több Km-es.
Micsurin:
Vazelint,Tibeti hódost be lehet készíteni. Bár lehet mázlik lesz.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz dave0825 #98474 üzenetére
Nem tudom megkapod-e a bónuszt, de valóban azonnal meg kell kötni rá a biztosítást, ahogy megvetted.
Legutóbb napi 400 forint! volt a biztosításon felül fizetendő büntetés. Azóta biztos nem lett kevesebb.Azt, hogy milyen bónuszt kapsz, pedig szerintem ki fogja adni a kalkulátor, nem?
Szerintem a bónusz személyhez és nem járműhöz kötődik, de ez csak egy tipp, minden alap nélküli okoskodás.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dave0825 #98474 üzenetére
Habár nem pörög annyira, de van KGFB topik.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz dave0825 #98479 üzenetére
Nem csak hogy kötheted, ha megvolt az adásvételi, akkor kötnöd KELL!
Egy jármű sem létezhet egy napot sem úgy, hogy forgalomba van helyezve, és nincs rajta biztosítás.
Az RS még megvan, szóval párhuzamosat kell válassz ott, nincs ilyen mi lesz majd akkor. Ez van most, és most kell kötnöd.Az előző tulaj biztosítása az adásvételivel megszűnt.
Ha nagyon kukacoskodó akarok lenni, akkor lábon el sem hozhatod onnan új biztosítás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dave0825 #98483 üzenetére
Napra kiszámolva, arányosan térítik vissza a díjkülönbözetet. Tehát attól a naptól kerülsz vissza a régi bónuszosztályodba, miután elvitték a másik motort, és azt ki is jelented a biztosítónál. Addig a napig mindkettőt fizetned kell, a régit bónusszal, az újat A0-ban.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Laraxior
titán
válasz dave0825 #98486 üzenetére
Adásvételi ha nálad van, és van visszaigazoló emailed a biztosítótól, akkor már mehetsz vele.
Engem is így kaptak el, amikor vettem a motort, után a második napon. Mondjuk záróvonal átlépésért.
De minden rendben volt, a 10k-s csekken kívül.- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
ath
senior tag
válasz dave0825 #98578 üzenetére
timing retard eliminator. környezetvédelmi, zajvédelmi szempontok miatt 1-2-3 fokozatokban van egy előgyújtás, pontosabban korai gyújtás, ami miatt a motor nem adja le a maximális teljesítményt. ennek kiiktatására van néhány megoldás, a legegyszerűbb egy olyan fokozatkijelző, ami ezt tudja, pl gipro, vagy aki inkább barkácsolna és fillérekből megoldaná a megvalósítást, az vehet egy x ohm ellenállást, és a gear position sensor kimenőjére kötheti. az is ugyan úgy becsapja az ecu-t, és azt hiszi, hogy 4-5-6 fokozatban van a motor, az ellenállás nagyságától függően. utóbbi megoldásnak az a hátulütője, hogy amelyik motornak van beépített fokozatkijelzője, azt meghülyíti, és értelem szerűen rosszat fog mutatni, plusz ott az alapjáratba is beleszólhat üresben.
-
etnies
senior tag
válasz dave0825 #98698 üzenetére
"Ez mit jelent, vagy mire figyelmeztet?"
Arra figyelmeztet, hogy nem ez volt a hónap vétele, vedd fel a kapcsolatot az eladóval, hogy a költségeket mielőbb megoszthasd vele.
Nem értem, miért nem linkeltél be ide kiszemelt példányokat, segítettünk volna
(#98696) z123456789: Túrán lehet zavaró, hogy meg kell állni és cserélni, ha esni kezd vagy ha olyan helyen motorozol, ahol sok alagút van egymás után (pl Alpok egyes részei)
(#98687) beci: Givi és Kappa ugyanaz a márka. Amelyik szimpibb.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Horvi
őstag
válasz dave0825 #98747 üzenetére
Ez nem így megy hogy általában mi szokott lenni De megnéztem a 34-s hibakódot és a manual szerint ezt jelenti:
34 Exhaust butterfly valve actuator sensor malfunction, wiring open or shortNincs véletlenül sportdob a motoron? Ha az van rajta akkor lehet a szerelésnél amikor kiszedték az exup bowdenjeit akkor szarul csinálták és a szervomotornál eltekergettek valamit.
Ha gyári a dob akkor meg lehet valahol szorul az exup szelep így nem tudja a teljes tartományt végigjáratni és azért sír.
Esetleg meghalt a szervomotor benne és az a baja. A manualban van hozzá leírás, hogy lehet ellenőrízni. Ahogy nézem kb csak multiméter kell hozzá meg kicsit meg kell bontani az idomzatot.Hello darkness, my old friend...
-
Horvi
őstag
válasz dave0825 #98765 üzenetére
Akkor lehet ott volt a kavarodás a sportdob körül és nem a benya okozza. Viszont jobban megnéztem a manualt és ott nem is a szervomotort írja hibának hanem annak a szenzorát:
Service Code: 34
Parts: Exhaust Butterfly Valve Actuator Sensor
Output Signal Usable Range or Criteria: Output Voltage 0.1 ∼ 4.8 V
Backups by ECU: If the exhaust butterfly valve sensor system fails (the output voltage is out of the usable range, wiring short or open), the ECU locks the exhaust butterfly valve at full open position near, and it stops the current to the exhaust butterfly valve actuator.Szóval úgy néz ki akkor nálad full nyitva van az exup.
Ha dobsz priviben egy mail címet akkor el tudom küldeni a service manualt a mocihoz, 16 mega az egész.[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
energy4ever
addikt
válasz dave0825 #99008 üzenetére
Koszi, ezzel sokat segitettel!
A tankot rogzito csavarra nemis gondoltam eddig! Igy legalabb mar volt mibol kiinduljak!Gyorsan osszedoptam most par perc alatt egy nem meretaranyos vazlatot([kép]), 1db-bol megtudom majd csinalni ha minden ugy lesz a valosagban is, mint ahogy elkepzeltem.
(#99005) Chris0321:
Nyilvan nem bongesznek vezetes kozben, csak es kizarolag GPS celbol tekintenek parszor a kijellzore! A kokany reszre meg annyit, hogy azert akarom magamnak megcsinalni, hogy jobb legyen mint a gyari univerzalisak! Lehet nemis tudnek venni olyat ami tokostul megeszi a note8-as tepsim.(#99004) Tboldi:
Koszi a megerositest, enis igy tudtam![ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz dave0825 #99241 üzenetére
3 éve én is 3 hónap alatt tudtam összehozni (nem buktam semmiből ), pedig csak A1-ről A-ra upgrade volt, mindösszesen 10 óra vezetéssel (5 rutin, 5 forgalom). Másfél - két hetente tudtam menni egy-egy órát vezetni. Egyszerűen kevés az oktató és a vizsgabiztos.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Novics
senior tag
válasz dave0825 #99249 üzenetére
Valamikor február környékén vizsgáztam KRESZ-ből, aztán március végéig várnom kellett, hogy egyáltalán mehessek rutinra, mert annyian voltunk. Az első órán el is kenték a számat - meg be is csajoztam közben, mások lettek a prioritások - egy hónapra rá mentem megint rutinra. Május 19-én megvolt az utolsó rutin, de csak június 20-ra tudtak beírni vizsgára. Azt mondja az oktató, hogy nagyon sokan csinálnak teherre jogsit a munkaügyön keresztül, befoglalják állandóan a pályát meg a vizsgáztatókat. Bízok benne, hogy a forgalmi már gyorsabban megy. Ott legalább nem kell pályát foglalni, viszont külön jó lesz, hogy nem ismerem Szekszárdot túlzottan, szóval ismeretlen terepen kell mennem.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban