Aktív témák
-
nagyúr
Igen közben kezdem itt magamba tisztába tenni a dolgokat
Szóval írtam a srácnak akinek az SV van az közel van, ilyen későn meg nem akartam már telefonálni. Holnap lehet felhívom, és elmegyek megnézem.
De egyre jobban érik bennem hogy vagy 636 lesz, vagy valami SV 650.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
.mf
veterán
válasz Steven #43338 üzenetére
"Egy hátsó féknek túl nagy jelentősége gondolom nincs egy aktív fékezésnél, ha hirtelen kell megálnod egyenes úton ... hátsó kerék megemelkedik .. szerintem túl sok tapadása nincs, vagy rosszul gondolom? "
Így van
Nem mintha nekem akkora rutinom lenne, hogy megmondjam a tutifrankót, de az alábbit előbb egy hobbi-versenyzőtől hallottam, majd nem sokkal utána egy Safety-Hungary-s videóban is, s elmélet szintjén is rendben van:
amikor vészfékezni kell, akkor előbb engedd vissza a gázt (motorfék) mielőtt kuplungolnál, és mielőtt belemarkolnál az elsőbe, tizedmásodperccel korábban lépj rá a hátsó fékre -- erélyesen, de ne annyira, hogy blokkoljon és csússzon. Ekkor a hátra ható erő miatt terhelés van a hátsó futóművön, összenyomódik a lengéscsillapító. Ha ezután kezdesz el az elsővel fékezni (progresszíven egyre nagyobb erővel, természetesen, hogy az első gumi kilapuljon és nagyobb legyen a tapadási felület), akkor egyrészt már a hátsó is fékezett valamennyit, és hátrébb-lejjebb is került a súlypont, így kevésbé emelkedik el.Most a pénteki Safety-s tréningen kipróbáltam ezt, egy kicsit néha túlfékeztem a hátsót, mert csúszott, de így hiába voltam a legkevésbé rutinos a csapatban, mégis jóval rövidebb féktávokat hoztam.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Steven
addikt
válasz runner 125 #43398 üzenetére
cigók csak nem lopnak 1000s- motorokat Viszont a mélygarázsba egy 5 fős csoport lopott egy bmw autót is elvittek amúgy elkapták őket... sajna a motort nem vallották be(tulaj mondta)
Az egyik tag egy taxis volt ő figyelte a házunkat juhej... mik vannak tiszta krimi....
.mf
Kösz a helyre tételt próbáltam logikusan következtetni... megfogadom addig is tanácsot..!
Daywalker
Én a dupla kipuf . meg az sv hangja tetszett 1000be ha a kinézetet nézzük... nah meg hogy elvileg százszor jobb futómű és fékek vannak rajta az is szempont voltfigyelem emberek:
amúgy most hogy itt van megint a tavasz egy talit tényleg össze hozhatnánk valamikor nemde?[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Daywalker
addikt
Vagy csak túl jó az a hatdugattyús Tokyco nyereg Nem mellesleg azért vágtak ki az első rutin vizsgán, mert az utolsó feladatban 50-ről túl hamar álltam meg és még volt 1 méter a vonalig. Hja, kéremszépen...végig esőben tanultam, a vizsgán meg száraz volt a pálya, nekem is szokatlan volt, hogy ennyire hamar megálltam.
Shkiz0: nekem a 2005-ös 636 volt az álmom (az ülés alá elhelyezett kipuff vagyok bejön), de horror, hogy még ma is mennyit kérnek érte. Nem mintha megbántam volna a ZX9R-t, elvégre nagyobb, kényelmesebb stb.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
.mf
veterán
válasz Shkiz0 #43401 üzenetére
636-ról úgy hírlik, hogy a "hatszázas" kategóriában elég nyers, zabolátlan, igaz sokan pont ezt szeretik benne. Azt is túl lehet élni, az egyik srác, akivel motorjogsit csináltam, semmiről ült 636-ra, és itt a fórumon is van (igaz tél óta nem járt itt, Daniel Alves), aki szintén semmiről 636-ra; s Vazz-nak is 636-osra cserélte az SRAD-ját.
SV650 se rossz, unokatesómnak is az van, szép darab, s szerinte nagyon jól is megy, van benne nyomaték rendesen.Daywalker: a Safety motorjaival mentünk, ott mindegy, hogy otthon milyen fékek vannak a motoromon
Amúgy sztem a 2×6 dugattyú semmivel sem jobb, azóta se nagyon használják, az ezreseken is 4-esek vannak azóta. Valószínűleg nem az a szűk keresztmetszet, hanem a gumi.Amúgy én egy jó vastag (13mm-es) láncot szoktam magammal hordani, de idén tervezek egy riasztót is beépíttetni, ami mozgatásra és dőlésszögre riaszt.
[ Szerkesztve ]
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Prof01
veterán
válasz Daywalker #43404 üzenetére
Én nem mondanám olyan nagyon drágának. [link]
A többi 2005-ös 600asok még drágábbak; Cbr600rr, R6R...Shkiz0: Ha kényelmesen túrázni akarsz, akkor az SV-t válaszd, ha az erősebb, vadabb motor kell, akkor a 636.
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Daywalker
addikt
-
-
Daywalker
addikt
válasz Prof01 #43409 üzenetére
Nekem bejönnek a sportmotorok, de általában ketten ülünk a motoron, tehát az újabbak nem jöhetnek szóba (többek között ezért sem akartam 2005-ös kawát) - az asszony kivágna, olyan kényelmetlenek hátul. Tavaly voltam egy társasággal túrázni és a srác 600-as gixxerrel jött (vmi tök új gixxer volt), barátnője meg végig anyázott a hátsó széken Hátulról is viccesen néztek ki.
Ezért is fogok túrásabb motor után nézni. Az új Z1000 nagyon bejön, de a Z1400-ra is ráverném (és akkor fel lehet tenni a kérdést, hogy miért írom ezt, amikor azt mondtam az előbb, hogy az 1000 V4 túl sok)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Gaboman
nagyúr
Látom tegnap jól elvoltatok hogy milyen motort érdemes venni egy 125-250 cm3 után.
Én azt vallom hogy azt a bizonyos lépcsőt érdemes végigmászni ahhoz hogy kellő tapasztalattal bírjon a motorok kolléga.
Vagy ha nincs hozzá türelme minden képen a biztonságtechnikai tréningekre eljárni, harmadik elehetőség amit én is csináltam endurózi kijárni.
Akár egy 600 akár egy 1000 főleg sportgéphez már kell rutin, tapasztalat, és az nem abból áll hogy tudom húzni neki a gázt, meg is kell tudni állni, hirtelen helyzetben rutinnal a hátad mögött is érhetnek meglepetések nem hogy rutin nélkül.
Én 250es Jáváról, átültem egy Kawa 250KLXre, Gilera RC 600, RXV550, MT-03, SMC625, Fazer1000, SM610.
Mellette volt szerencsém kipróbálni egy pár gépet hála az égnek hogy tapasztalatokat gyűjtsek, a lépcsőt végigmásztam.
De így sem mondanám azt hogy van kellő tapasztalatom hogy felüljek egy 1000sportgépre.
Fazerről pont ezért váltottam vissza és az messze van ezekhez a seggrakétákhoz.
Még a 600 speed gépeket sem ajánlanám elsőnek senkinek sem, tudom hogy lehet azzal is finoman közlekedni, mindennel lehet ez tényleg fejben dől el, csak ezt nem mindenki tudja megállni, és ebből szokott gond lenni nulla rutin alatta meg 120paci.
Első nagymotornak egy sor2, sor4, V2 600/650cm túrasportot vennék ami nem több 70-80Lenél, MZ után rakétának tűnne bárkinek.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Djuree
félisten
válasz Gaboman #43411 üzenetére
ne is mondd, a 125-ös mz után a 600 fazer ég és föld. tényleg el sem tudom képzelni mit tudhat akkor egy lityós sportgép. ez a fazer is úgy megy, gondolok egyet és kikerülöm az előttem menő autót. kikerülöm! nem megelőzöm nem ua. a kettő. lámpánál is néha megvadulok és úgy otthagyok mindenkit mint a gyík, felmegyek 100-ig pillanatok alatt, persze nem városon belüli lámpánál. az a fura hogy fater 1 hengeres csopperének is olyan nyomatéka van, majdhogynem jobban gyorsul mint a fazer
na eldöntöttem. aprilis végén, vagy májusban elmegyek safety hungary lvl1-re. úgyis mennem kell pöstre valami gerincvédőt venni, meg egy jó kabó is kéne, valami mugen vagy ilyesmi, márkásabb darab. vacilláltam hogy prot mellény legyen-e, de arra jutottam hogy nekem jobb a sima gerincvédő+kabátban lévő protektorok.
asszem hétvégén most hazamegyek és összerakom a mocit, nem érdekel hogy 5.000ft a hazaút nem bírom ki...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Prof01
veterán
válasz Daywalker #43410 üzenetére
Hát a régebbiek se voltak vmi kényelmesek, legalábbis az enyémnek elég kemény az ülése. Amivel jobb talán az újaktól, az tényleg a mérete. De aki sportmotort vesz az számoljon ezzel sztem. Én bevállalom, mert nem jöttek be a túra gépek annyira. Inkább többször pihenek, de csakis a gyorsasági! Majd talán 40 felett jöhet a túra.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
emre
veterán
sportmotor GSX-R750 topik így add oda kipróbálni az eladó motorod
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Djuree
félisten
haver mikor motort akart venni, elvitte egy "szakértő" ismerősét hogy megnézze/kipróbálja a motort amit kinézett. erre a "szaki" a próbaúton ripityára törte a majdnem zsírúj mocit így persze vette egy roncsot. nagyon kivolt szerencsétlen
ez a sztori honnan kezdődik amúgy? mert az elejét nem találtam
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Gaboman
nagyúr
Át tudom élni szerencsétlennek a problémáját, ezentúl én is azt csinálom ha valakinek autót vagy motort adnék el hogy először leteszi a pénzt, aláírunk egy nyilatkozatot tanukkal, aztán elviheti próbakörre.
Ha összetöri a pénz nálam marad a roncsot viheti.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz Steven #43403 üzenetére
Tanulság; zárt helyen kell tartani a motort.
Bár, mi családi házban lakunk, így garázsban tartom mindig, így az esélyt sem adom meg, h valaki lenyúlja.
Értelemszerűen nagyvárosban nem mindenkinek adott egy zárt garázs, de pl. egy motor nem foglal sok helyet. Nem egy fővárosi barátom pl. haveréknál/rokonoknál tárolja, vagy szimplán bérel neki egy lyukat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kroni1
veterán
válasz runner 125 #43343 üzenetére
Vagyonszerzési illeték: 26.400 Ft (cm³ alapján)
ez hány ccm-es motorra ennyi? Elég drága dolog ez az átírás..
szerk: ja közben megvan, 1200as..
[ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
válasz runner 125 #43424 üzenetére
Sajna tényleg nincs más megoldás, csak a garázs.. És még az sem mindig.. Egy ismerősnek a zárt garázsbol tűnt el a chopperja, (lehet h őrök bennevoltak) és az Oscar elől meg elvitték a moszkva tér közelében az XL1000 Varadero-ját.. Vagy valaki pikkel rá vagy véletlen, de az biztos: elég szerencsétlen arc.. Nekem is ellopták már egy Kymco és egy Jog motoromat, a nagyokat ezért úgy féltem mint állat.. De hát feszitővágoval már vágtam szét autót nem is egyet, egy ABUS lánc se gond neki.. És van sajna halk, elektromos is, ugyhogy ha szabad ég allatt alszik a moci akkor nem alszom nyugodtan.
-
runner 125
nagyúr
válasz Kroni1 #43425 üzenetére
Pontosabban 1085ccm, ez az R1100S
..bár, mind1, h 1,2 vagy 1,1 - mivel 1000ccm-től ugrik a kategória.mod.
_
Hála ég vidék (Nyugat) ebből a szempontból előnyösebb. Őszintén, én itt még nem is hallottam motorlopásról.
Mi több, én melóba, és suliba is egy Jog-gal járok úgy 7-8 éve, naponta több órákat otthagyom a vasúton, még csak kormányzár sincs rajta, soha nem bántották. Kopp-kopp.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kroni1
veterán
Az elmúlt két napot végig dolgoztam a szakadó esőben.. Jellemzően a kurva cégek is ilyenkor rendelnek futárt, nem akkor amikor hétágra süt a nap!
Viszont a Honda XR125 lehet hogy beázott alattam, vagy nemtom mivan, de most nem indul. Forgatja forgatja, de nem akar beröffenni. Gyertyát megnéztem, kipucoltam, nem az ázott be.. Van vkinek ötlete?
-
shiNIN
tag
válasz Djuree #43415 üzenetére
Rohadtul nem a kor függvénye, hogy az ember milyen motort szeret Már biztos mondtam, a szomszéd anno mondta, hogy majd 60 fölött robogózunk. Alapjáraton finomak vagyunk, úgyhogy nem mondtuk hangosan, hogy franczokat
Nekem még fogalmam sincs, hogy mi lesz később, bár gondolom, akkor is fontos lesz a kényelem, elvégre mi Európát akarjuk bejárni, amihez ugyan elég egy 250-es, de azért valszeg eljutok oda, hogy tudjak mit kezdeni egy nagyobbal Nagy nehéz dögöket sose fogok venni meg harapós vadállatot sem, de azért innen még van hova tovább ésszerűen.Hátsó fék.. Az fontos, nekünk mondták oktatáskor, azt hittem, ez természetes. Eszembe is szokott jutni rossz terepen s erős fékezéskor, de nem tudom, a jogsim óta volt-e olyan, hogy gyorsan kellett megállnom... Előtte igen, forgalmin nem díjazták a lámpához gurulást (amúgy semmilyen gurulást sem), ott dinamikus, de még megközelítőleg sem satufékes megállásokat kellett produkálni
Mi sosem parkolunk utcán, max. nappal pár órát, dögnehéz lánccal, boltba beszaladáskor marad el (vagy ha elfelejtjük a láncot). Garázs van és lesz. Budapesten azért nem tudtunk a vége felé elköltözni, mert nem volt még egy megfizethető hely, ahol ha nem is garázsban, de kerítésen belül, egy masszív kutyától néhány méterre álltak a vasak. Itt vidéken már egyszerű a helyzet. Ha pedig megyünk valahova, akkor olyan szállást keresünk, ahol a motoroknak is van megfelelő hely. Nagyon aggódnék értük, ha szabadon állnának valahol, nem irigylem azokat, akik nem tudják megoldani Mikor egy kis mátrai faluban nyaraltunk, ott is olyan sztorival traktáltak minket, hogy ott egy garázs falát szedték ki, úgy lopták el egy srác crossmotorját.
A motortolvajoknak külön bugyor kéne a pokolban... -
Djuree
félisten
válasz shiNIN #43430 üzenetére
persze nem (csak) kor függvénye, de az 50+ éves motorosok többsége nem supersport mocival futkos (aki mondjuk 30 évesen azzal nyomta) vajon miért? hmmm...a 16 évesek meg nem csopperről álmodoznak, legalábbis 90%-uk...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
.mf
veterán
válasz TayRol #43413 üzenetére
"egy nagy lancon en is gondolkozom, csak ugye azt is cipelheti magaval az ember. akkora csomagtartom meg nincs."
Hátizsákban hordom, de tavaly szezonvégen láttam egy srácot, aki az utas-kapaszkodó köré tekerte. Ha nem viszek hátizsákot (általában azért nálam szokott lenni, ha más nem is, de víz mindig van benne), akkor lehet, hogy én is kipróbálom
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
alvaro
senior tag
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nekem a világon található sörnyitó típusú dolgok jelentős része tanktáska is (lásd BMW F650CS) - így ha nem felejtem el, vagy nem pakoltam föl nagyon, könnyen viszek láncot magammal. Ennek megfelelően szoktam is. Most tekintsünk el attól, hogy idén (de február óta bizonyosan) most hoztam először magammal láncot munkába. De itt legalább minden agyon van kamerázva. Nem mintha az fizikailag bármit akadályozna.
-
.mf
veterán
válasz alvaro #43433 üzenetére
"Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nekem a világon található sörnyitó típusú dolgok jelentős része tanktáska is (lásd BMW F650CS)"
Ezt most valahogy nem igazán tudom értelmezni, nem lehet, hogy kelleténél kicsit többet is használtad azokat a sörnyitókat?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Kíváncsi vagyok, hogy bőrcuccok ápolására ki mit használ.
Hallottam már méhviaszt, tisztítás-ápolásra babatörlőt, s fókazsírt; meg persze speckó bőrápolókat, ezeknél jóval drágábban.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Kroni1
veterán
válasz runner 125 #43429 üzenetére
Néztem, és sajna nincs szikra.. ma nincs sajna időr rá, de talán holnap elkezdhetek nyomozni visszafelé.
[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
válasz Kroni1 #43439 üzenetére
másik gyertyával nézted? én jártam úgy a 360-as hondával, hogy egyik henger nem ment, néha durrant egyet. kivettem a gyertyát, oda érintettem a hengerhez, indítózok, szikra van. mondom akkor karbi, de vissza raktam, elindítottam, majd azonnal kivettem a gyertyát, csupa benzin. ahha. másik gyertya ki, szikra ellenőrzés: sokkal erősebb a szikrája. pfff. gyertya csere megoldotta a kérdést.
-
Integra
titán
váááá
300v hiány az ótótékában vazzz..
jövő szombaton meg vinném szervizelni a bringát...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Steven
addikt
Amúgy a tárcsa fék nem jobb ? Az egy nagy acél db és ha hülye helyre rakod nehezen hozzá férhető pl nálam ... burkolat miatt... meg lehet belőle rá rakni 10db ot és még kis helyen is fér el simán befér az ülés alá a csomiba mert viszonylag nagy a helyem...
Amúgy kötelező a csomagtartóba egészségügyi csomagot hordani? mert én is azt is hordok és az viszont sok helyen foglal...
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Gaboman
nagyúr
Jó nektek, én hátizsákban hordom majd az égőkészletet, elsősegély csomagot és a defektsprayt.
Csak ugye az veszélyes mutatvány, volt akinek a gerincét baleset folytán pont a defekt javító spray törte el.
Kellene rá szerkesztenem egy kis tárolót amibe ezek a dolgok elférnek.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Steven
addikt
Sokat gondolkoztam már azon ,hogy azok a sport gumik amiket mi használunk mennyire defekt állok ,menyire kell paráznom ,hogy 150Km/h nál eldurran pl az autó pályán a kerekem?
Defektspray érdemes hordani? Egyáltalán az ,hogy működik ? Befújod és megszűnik létezni a lyuk? sosem használtam meg kell hogy mondjam
Integra
Az első segély csomaggal én is megszenvedtem kicsit össze kellett nyomkodni nekem is ... idegesítő mennyi helyet elfoglalValami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Vicces képek
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- BestBuy topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- Eladó bontatlan AMD Ryzen 7 7800X3D processzor
- Új bontatlan Sandisk Ultra 3d SSD 4TB és Samsung 2.5 870 Evo 500GB SATA3 (MZ-77E500B)
- AkciÓ ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/512GB SSD Magyar bill Azonnal átvehető.
- ÉRKEZETT Bontatlan Új M2 M4 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- DeLL Precision 7740 workstation, üzletből, I7-9850H/32RAM/512GBSSD/NVIDIA QuadroRTX3000/17,3"FULLHD