Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • _seth_

    veterán

    válasz #40731136 #24509 üzenetére

    Ebben is van valami kérdés milyen autóról van szó. Egy virsli gumis verdánál az sem sokat segít ha satuzik mert nincs túl nagy surlódó felület.

    Röviden azért jó főleg mert szemben egy 4 kereket satura lefékező autót irányítani nem lehetetlenség de belátható, hogy ha elfordítom a kereket ami áll ugyanúgy viszi előre a súly mintha nem is csinálnék semmit szemben az absel ami a kerekekeket épp blokkolás előtt oldja kicsit majd újra fékez amíg ismét le nem blokkol így a kerék közel folyamatosan forog és irányítható az autó. Szerintem egyébként nyári forró aszfalton az, hogy nem csúszik a gumi hanem forog és úgy lassul jobb mintha satuzna és elnyalná csak a gumit de valóban növelheti a féktávolságot az abs ilyen módon, előnyei ellenben így is meggyőzőek és egy abs-es autó biztonságosabb sokkal mint egy olyan amiben nincs. Mondjuk aki hátsókerekes ladával lehúz egy évtizedet amit nem könnyű vezetni főleg télen annak már van annyi rutinja, hogy sok helyzetet megoldjon de csodákra persze ő sem képes :)

    ABS, SRS, ESP és társaik csak próbálnak megvédeni önmagunk hülyeségétől :)

    Nekem pl múltheti eset: zöld a lámpa majd mentő húz át előttem a kereszteződésben persze kanyar előzi meg így nem láttam semmit csak azt, hogy már csak 5mp-ig zöld és még oda is léptem neki... majd jön a mentő és akkor valóban satuztam.. az abs elhasalt a teszten: az út szokásos magyar kereszteződés: 5 méteren teljesen felgyűrve és kb 5 centi magas redők követték egymást 10 centinként... hol fogott a fék hol nem hol csak a levegőben volt a kerék a redő között... de még így is bőven meg tudtam állni.

    Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

Új hozzászólás Aktív témák