-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bajnokpityu
félisten
-
PLaci58
őstag
Ne vegyél bele semmit. Jó az a gyertya is. Az automata szívató is jól lehet beállítva, ha simán indul és stabil az alapjárat hidegen, melegen. Hidegen nem kell rángatni a gázkart. Finoman biztos el lehet vele indulni. Lehet állítani a szivatón, a karbin, de akkor lehet, hogy többet fog enni.
Nem értem mi bajod volt a verhovinával. Nekem is volt. Beállítottam a gyújtást, a karbit és semmi gond nem volt vele. Mondjuk 1x megszívattam magam amikor vettem bele Champion gyertyát az izolátor helyett. Gyönyörűen ment 60-at, csak ha visszavettem a gázt le akart állni. Ha nincs gond a motorral felesleges gyertyát is cserélni (szvsz)."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
mocsanisi
senior tag
Nekem gyújtás körüli gond volt az apriliámnál, ami konkrétan annyi volt hogy ellenállás nélküli gyertya volt benne ellenállás nélküli pipával. Na most ez így tönkrevágott egy gyújtásalaplapot, egy CDI-t, meg egy fesszabályzót. Nekem annyi volt hogy gázadásra brummogott, nem pörgött fel, kipufogó durrogott. Hol előjött hol nem. Aztán egyszer csak, már menni se lehetett vele. Egyszerűen ezt fórumon keresztül nem fogja neked senki megmondani, nálam is mindenre tippeltek. El kell vinni szerelőhöz
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
runner 125
nagyúr
Gyertyaképet néztél? Ha, igen milyen?
Gyár által előírt gyertyatípus van benne?Benzincső, szívócsonk nem repedezett, nem szív falsot sehol? Karbi tömítések rendben vannak, nem párolog sehol az üzemanyag?
Levegőszűrő tiszta?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Az enyémben sincsenek gumi szigetelések, ez gyárilag ilyen. Két 10-es csavar fogja a sarukat aztán annyi, sőt, tegnap tűnt fel, h az akku mellett jókora "lyukak" vannak, szal a víz könnyen felverődhet ebbe is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bambucsa
csendes tag
Olyanról hallottál e már, hogy valaki meg van szorulva?? Tudom nem szép dolog, de ha jó üzletet akarsz csinálni, akkor ezt is ki kell használni. Ha kereskedőnél veszed, biztos lehetsz benne, hogy Ő fog jól járni, nem pedig te! Az enyémre 40-be kerültek a srácnak az új elemek és mégis megkaptam 30-ért. A pénz nagy úr. /főleg, ha nincs/ Ja és egyik sem lopott motor! Olyat olcsóbban is lehet venni, de olyannal nem foglakozok
-
DigitXT
félisten
szóval kincs a becsületes hozzáértő szerelő
Pontosan. Én ezért viszem megint ehhez a sráchoz a gépet, mert "arany keze van", úgy összerakta nekem a cuccot, hogy hidegen is pöcc-röff, amihez még a gyenge gyári akksi is simán elég. (Bezzeg, amikor úgy kellett reggelente a gépnek imádkozni, hogy induljon, meg másodpercekig indítózni... Na azt nem komálta az akksi. Csak éppen az erősebb akksi beszerzése csak tüneti kezelés volt a részemről, kvázi felesleges.) Amúgy azért kellett visszatérnem a gyári akkuhoz, mert a kínai tuningakksi (spirálcellás, baszomnagy indítóárammal, meg minden) egyik pillanatról a másikra megmakkant. Pech. Ezekután viszont vicces az, hogy a 3+ hónapja félrerakott, már előzőleg is gyengélkedő, abszolút hagyományos (kb. gyári speckójú) akksi is megfelelt. Hát igen, könnyen indítható motorral kevesebbet kell szenvedni: ez a nem mindegy. (A visszacsere után egy darabig még vittem magammal a bikázót, biztos ami biztos alapon, de egy-két út után már rátöltött annyit, hogy nem kell aggódnom.)[ Szerkesztve ]
-
CL Smooth
tag
Egyébként igazad van, tényleg ne robogóval csajozzon az ember, ámbár hozzáteszem, van azért olyan robogó amivel lehet meglepetéseket okozni. Mint nemrég írtam volt pár éve egy 180-as runnerem, na az ahogy külsőre kinézett, a legkevésbé sem volt csajozós motor. Sokan le is nézték mikor odagurultam, hát mi ez a romhalmaz mondták nekem, nem tudták mi lakozik benne, csak azt látták egy sz@ros robogó ami ráadásul még kopottas külsővel is rendelkezik. Én melóba járásra használtam jó időben, meg a környékünkön rohangálni, a Széchenyi hegy lábánál lakom és jó pár ismerősöm lakik fent a hegyen, nyáron rengeteg összejövetel szokott lenni, ahova csak úgy felugrani gyalog, kerékpárral, bringával nem egyszerű feladat. Autóm meg nem volt és nem is akartam. Egyik ismerősömnél kerti sütögetés volt, mikor odaértem már ittas volt a társaság, viccelődtek is szegény runneren a haverok, mondtam az egyik lány ismerősömnek, hát gyere elviszlek egy körre ezzel a romhalmazzal, nesze itt a sisak. Annyit mondhatok szegény lány remegve szált le. Semmi túlzás, tényleg, majd egy tanknyi benzint hajtottam ki aznap este ,mert egymás után vittem a csajokat , haverokat. Jó biztos rátett az ittasságuk is a feelingre, de mocskosul ment a gép. Akkor már eléggé éreztem a masinát, kezeim között volt egy ideje, gyakorlatilag nyél gázon közlekedtünk, 140 körül. Emelkedőn 2-3 autót kielőztem felfelé. Pislogtak az autósok is meg az utasom is. Jó buli volt. Mondták is a csajok, hogy te milyen jól motorozol, majd besz@rtam a röhögéstől! A napokban gondoltam rá kéne megint egy bráner! 125-ös ön gondolkozom, de lehet 180-as lesz belőle. Egyébként volt utána jó pár robogóm, nagyobb 4 ütemű is, Bár a leo 250-es nem volt rossz, de egyik sem közelíti meg a 180-as runner feelinget!
[ Szerkesztve ]
-
CL Smooth
tag
Tökéletesen értelek. Egyébként én is utálok utas lenni. De azt hozzáteszem, egy kényelmes robogón kevésbé van halálfélelem utasként. Nyilván nem megy úgy mint egy nagy motor. Én amit rohadtul utálok, egyik haveromnak van egy KTM Duke 640-es gépe. Vezetni óriási élmény, nekem különösen tetszett mert Downhillezek már kiskorom óta és imádom a Cross/Supermoto gépeket. Olyan mint a DH bringám csak van benne egy nagyon erős motor! De amikor felültem a haverom mögé, akkor egy rémálommá változott az a légkalapács! Ráadásul az egy őrült, úgy megy mint egy elmeháborodott. A legnagyobb para, hogy attól félek lerepülök a motorról, ami nem lehetetlen, mert olyan szögben ülsz rajta, hogy a lábtartón függőlegesen van a lábad és nem tudod magad előre felé tolni. Csak ülsz egy 10 cm-es sámlin és imádkozol, hogy az eszeveszett gyorsulás közben nehogy az ülés mögé ülj.
-
kpal
veterán
Nem csajozni kell csak kiváltani az itteni szörnyű és drága tömegközlekedést ami egyre rosszabb. Az meg nem érdekel ki mit szol csak nekem tetsszen a motor . Ha pénz nem számítana akkor csak is egy 2005 utáni R1-et vennék vagy R6-ot . De ha csak robogónál maradok akkor a T-MAX jöhetne szóba csak hát ez is elérhetetlen számomra .
#15059) CL Smooth : Ja kilehet fogni....talán egy aránylag jót nekem csak az a lényeg hogy rendben legyen és természetesen nem összetákolt kéne .
[ Szerkesztve ]
-
kpal
veterán
Nekem itt a megálló 2 percre de ebben a városban káosz van és még olcsóbban megúsznám a belvárosba való oda-vissza 7km utat naponta . Nálam a váltás R6 -nál kezdődik de kicsit félek tőle nehogy ott hagyjam a fogam . De egyik barátomnak van 2000 évi Hayabusa ami még a folyatatlan an az szépen megy 330 -al is de neki is a második van mert az elsővel ment a kereszteződésbe és egy szőke nő lazán neki ment de túl élte szerencsére csak 40km/h -val ment. Csak a motor meg elcsavarodott és vett másikat . De én a éves fenntartás miatt nem akarnék nagy motort .
-
runner 125
nagyúr
Csak halkan jegyzem meg, h maximum a csajod karol hatulrol.
A rutinos utas a tankot támasztja, mivel így az esetleges fékezésnél nem
nehezedik a te sulyod is a pilotara."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
CL Smooth
tag
A legtöbb motoron csak kényszer megoldás az utas szállítás. Bár azért vannak kivételek, de azok a mocik annyira nem tetszenek. Tavaly nyáron volt pár Balatoni kiruccanás motorral és mint utas voltam, R1-es yamahán. Haverom simán kerékre vette 2 személlyel a leállósávban. Gondolhatod mennyire örültem. 250 alá nem nagyon ment a mutató, leállósáv és belső sáv mikor hol. Ahol hely volt. Belső sávban szalagkorlát és az autó között előzések. Körbe vagyok véve ilyen őrültekkel. Bár a speed gépen 10 perc után engem is elkapott a verseny drukk és már tetszett még utasként is.
Nekem B-s jogsim van egyébként, de nem sok 50-est hajtottam. Amíg napi rendszerességgel látok rengeteg rendszám nélküli leonardot és hasonló nagy köbcentist rohangálni, nem gondolom, hogy túl nagy rizikó lenne. Bár megvannak a hátrányai. Én egyébként sosem izgultam azon, hú ha mi van ha megállítanak. 1. sosem állítanak meg, 2. ha még is, akkor sincs semmi ha nem vagy részeg meg egy bunkó paraszt. Legalább is én ezt tapasztaltam és Budapesten élek. Lehet van egy két vidéki faluban, pár túlbuzgó rendőr aki erre pályázik, ott lehet gáz, én nem tapasztaltam semmi negatívumot ez ügyben pedig hátam mögött van pár km. Este meg nagyon kell figyelni, de igazából mindig, ha 2 keréken ülsz akkor nagyon kell figyelni minden repedést, kavicsot, poros útfelületet. Ezt a 15 év kerékpározás alatt is megtanultam. Tudni kell hol milyen erővel szabad fékezni. Legjobb ha ismered az útvonalat ahol csapatod, én általában úgy szoktam. Minden repedést jól ismerek.
-
CL Smooth
tag
Nagyon észnél kell lenni. Amikor elindulsz olyan adrenalin, hogy azt érzed megfulladsz úgy ver a szíved. Nekem valami ilyesmi érzés volt. És nagyon vigyázni kell a nézelődéssel, 200 felett akkora a menetszél, hogy eltöri a nyakad a bukó ha nagyon kidugod a fejed. Egyszer egy sima kapucnis pulcsiba voltam csak, amúgy felveszek motorosdzsekit utasként is. A pulcsi 2db kis pamut kötözője úgy csapdosott a szélben, hogy vörösre csapta a nyakamat. Volt olyan szakasz ahol tulajdonképpen végsebesség körül voltunk az R1-el, haver szerint 300 közelében, nem vicc. Pontosan nem lehet tudni mert valamivel rövidebb áttételt tett bele és nem mér teljesen pontosan, de eléggé a vége volt. A haverom így közlekedik, ha én vezetek nyilván nem megyek így, nem is mernék, de neki aztán mondhatom, ha látja hogy be vagy szarva rátesz egy lapáttal.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Az SV sport-túra, a fejidom nélküli meg nékidbájk'.
Túra egy Varadero, vagy egy K1600GT, de sorolhatnánk."Az csak a V blokk miatt van, hogy százas tempóig simán húz úgy, mint a nagy gyorsasági motorok."
Pont, h nem, mivel a V motor alul sokkal nyomatékosabb és nem kell úgy forgatni, mint egy supersportot, azaz alsóbb tartományban jóval nagyobb nyomatékot ad le egy V2, mint a sor 4. Persze, ha a sor 4 is eléri a fordulatát, onnan kilő rendesen, de akkor sem érdemes ilyen téren hasonlítani őket, mivel teljesen más motorkarakterisztika mindkettő.
Fejidom nélküli SV-n magasabb kormány van, így azon valóban lehet egyenesebb háttal utazni, de a fejidomos már a 'hasalós' kategória, sokkal alacsonyabbak a kormánycsutkái.
"..és ha megnézed az ülés kialakítását az utas magasabban ül." - mint, ahogy az összes sport és javarészt sok sport-túra gépen.
A motortervezők sem boozy pároknak csinálják a bringákat, a csajodat meg csak elbírod ha átkarol nemde?! Ezeken az utasülés amúgy is csak egy amolyan " extra " szolgáltatás, aki 1000km-eket akar 1 nap belerakni két személlyel, ne SV-t és mai supersport gépet vásároljon.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Nem ez a Runner az első gépem, volt egy 125-ös is annó, illetve kb 3 hónapja adtam el az 500-as Nexust, ezt a Runner-t supersport mellé vettem.
Felfogás és gondolkodás kérdése, a motorozás - mint sok minden más - fejben dől el. Önismeret és önkontroll, van akinél már 18 évesen beérik, van aki csak álmodozik róla egész életében magát nyugtatva, h; 'hagyd a 'csába mert úgyis beledöglesz'.
Az ilyen ember tényleg ne üljön motorra...én utasként? Jájj, hátrabiccenne a motor, nem beszélve arról, h a felsőtestemmel frankó vitorlaként szolgálnék. Szerintem senki nem vinne engem, még csak egy körre sem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
slynevem
tag
Na ennyi 2 napig tartott a boldog robogózás az új géppel.Hazafelé az úton kivillant az olaj jelzés szóval megálltam a kúton és vettem egy full szintetikus 2t-t.Kimentem majd láttam, hogy a túlnyomó csőből ömlik ki a benzin.A motor nem indult.Hazatoltam és ennyi.Szerintetek mi lenne célszerű és mik lehetnek a hibák?
-
runner 125
nagyúr
Fórumok és a szakirodalom, amihez többnyire csak a témát munkájukként kezelő emberek (szerelők) jutnak.
Annó én Egü fórumon kezdtem olvasgatni, aztán tapasztalni (gyakorlatban) majd hozzászólni.A fém szívócsonk nem biztos, h nyerő választás lett volna, mivel gondold végig, egy 2t motornak nagyon nagy a rezonanciája. Egy fém szívócsonk 1:1 be átviszi a motor által keltett rezonanciát, ami a karburátorra negatívan is kihathat. Pláne, ha minimálisan elszennyeződött. Nem véletlenül van a mai gépeken csak gumi. A gyárit kell megvenni, és az kibír 5 évet, míg egy RMS jó ha kettőt.
E kapcsán; a Runner-re én is most fogok venni, ugyanis erősen repedezett már ez is.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
slynevem
tag
Enyém is így megy egyébként. Hungárián előzgetem az autókat 70-el, mint az állat.
Az angol megy(emelt angolt tettem) viszont a problémám, hogy nem merek hozzányúlni.Informatikus vagyok és ezek a dolgok tőlem olyan messze állnak, hogy el se tudod képzelni.Minimálisan tudom mi micsoda, de amúgy 0.Autóm volt eddig és sosem motoroztam csak így egyszer-egyszer. -
slynevem
tag
itt: [link]
Napokban elnézek hozzájuk úgyis, mert ez nem normális.Olyan a hangja, mint amikor egy kis fém darabka őrlődne a ventilátorban.Nem az egyébként csak a hangja hasonlít ahhoz.Mint ha egy kis vékony darab pengét beletennél valami kör alakú dologba ami mozog és ez által dobálja.
-
slynevem
tag
Nem ezt még amikor ment tapasztaltam.Most beszéltem a kereskedéssel és mondták mit kell csinálni.Hazaértem megnézem.Amúgy azt mondták ha csak az úszó akadt fent azzal még be kell indítanom.Nem folyhatott el minden benzin.
Ezt tapasztalom én is egyébként:[link]Kivéve a leállításos hangot.
[ Szerkesztve ]