-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #58279 üzenetére
Nagyapámnak csak babettája volt. Volt 3db 207-es és 2+1db 210-es. Ezekből 1 207-es és 2db210-es a halálakor is meg volt. Nem tudom, mi lett a sorsuk, de annak idején az egyik 207-est és az egyik 210-est nekem adta. A 210-es unokabátyámé volt eredetileg, de rommá hajtotta. Aztán nagyapámhoz került és Ő adta nekem. Megcsináltam. Szép lett. Mivel a 210-es hátső lánckereke nagyobb volt a 210-esénél, ezért azt csináltam, hogy szereztem egy új 207-es lánckereket a láncot pedig úgy csináltam meg, hogy kapocsszemekkel bármikor kivehető volt belőle egy szakasz a kisebb lánckerék miatt.
A váltó két röppsúlyát módosítottam egy picit, hogy ne váltson túl korán. A henger beömlőket, felömlőket, kipufogó kiömlőt és magát a kipufogót is módosítottam. Így nyertem némi erőt. 70-et ment végre, mert annyi ereje nem volt, hogy 2-esben rendesen ki tudjon pörögni. Ezért 70-nél akkora volt a fordulatszám, mintha épphogy alapjárat fölé ment volna. De az Szentmihályin egy Simsonos koma nézegetett, mikor elpöfögtem mellette. :-)
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Rájöttem, mi "csörög" a mocimon. A berugótengely beleér a varió külső tárcsába. Pontosabban a hűtő lapátokba:
Egyébként itt felvetődik egy kérdés: Annyi kottyanás a kuplung tengelyen sok, amennyi a VIDEO-n látszik?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
A Gates rengeteg autógyár gyári beszállítója. Ékszíjak, vezérműszíjak, nadrágszíjak. És nem kínai márkákra gondolok, hanem pl. az Opel és társai.
A Vicma-t meg hagyjuk inkább. Az gyártotta a kinyiffant vízpumpámat. Bár amit gariban adtak, az teljesen jó. Bár eddig nálam 50-50 százalék.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Pete55555 #58134 üzenetére
Jó volt az az R1 videó. Tud a gyerek.
Ennyi az R1. :-D
ludsimon: Ha hosszabb a szíj, akkor meg kell nézni, ha elöl ki van hézagolva rendesen, akkor a hátsó tárcsán nem megy-e ki túlságosan a peremre. Ha igen, akkor elől kell kiszedegetni a hézagolókat. De én nem tenném, mert akkor ugye elöl kíjjeb fog menni a szíj alapból és nehezebben fogsz elindulni.
Szóval ellenőrizd, hátul mennyire van kint álló helyzeten, ha elöl jól áll.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz Redneck #57986 üzenetére
Értem.
Én is töröm a fejemet az első gumi cseréjén, mert eléggé kopott.
Nézelődtem neten és olyan, mint a hátsó, van 8-9 ezer környékén.
Vee Rubber VRM155
Ez hátul bevált, de gondolkodom, hogy vajon akkor vegyek előre is, mert jó az ára is, vagy mit nézzek inkább?[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz szmissz #57973 üzenetére
Most komolyan, miért vagy ennyire ellenes. Ok, tudjuk a trollkodását, meg egyebeket, de most semmi olyat nem írt, amitől ennyire ki kéne akadni.
Tuningol. Az még nem baj. Enyém sem gyári. A tuning oka meg legyen magánügy. Szabályt sért. Ok. Ha elkapja a rendőr, az Ő baja.
Nem kell ezt ennyire túllihegni.Legyen már béke végre.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Én most leírom és ezzel el is felejtem ezt az egész ludsimon történetet.
ludsimonban tetszik a kezdők lelkesedése, de pár dolog nem.
Pl. több esetben is azt éreztem, hogy gyorsan akarja a látszatát kelteni annak, hogy ugyanannyira, vagy jobban is ért egy olyan témához, amiben itt mások a topicban - nyilván nem én - hosszú évek tapasztalatai alapján jutottak el és saját maguk fedezték fel, mit hogyan kell, vagy épp nem szabad csinálni. ludsimon ezekből a tapasztalatokból táplálkozik, ami nem baj, hiszen ez az értelme a topicnak, hogy az idetévedők tapasztalatot - is - gyűjtsenek. Itt inkább azzal van a baj, hogy ludsimon a mások tapasztalatai alapján próbál ugyanolyan tapasztaltnak kitűnni, mint a többiek.Ha kérdez valamit az rendben van. Ha valaki válaszol is rá, az jó. De utána lehet, hogy azzal jön vissza, hogy tapasztalt és járatos a témában. Ez viszont nem jó.
Ott vannak az általa esetleg említett olyan szerencsétlenek, akiknek nem sikerült olyan jól egy esetleges beállítás, mint Neki - véletlenül - elsőre. Olyan dolgokat akar megmagyarázni és kioktatni, amiről a többiek biztosan tudják, hogy nem úgy van.
Tetszik, ha valaki érdeklődik és kérdést tesz fel, de az nem annyira, ha meg akarnak győzni valamiről, amiről tudom, hogy nem úgy van.
Nem a lelkesedéssel van baj. Aki kérdez, azt érdekli a téma. De aki meggyőzni akar...
Én ezt a témát lezárom.
Jó lenne, ha végre most már inkább közös lenne a téma. Kérdések, tapasztalatok és nem ludsimon és az Ő egyedfejlődési beszámolói. Motoros társ lett. Őt se akarja senki meggyőzni, hogy vegyen nagyrobogót. Engem se akarjon meggyőzni senki. Én sem győzködök senkit, miért jobb az "50"-es. Én ezt választottam.Lehet élménybeszámolót tartani, hogy valami sikerült, de azzal nem kell a másikat földbe tiporni és lekezelni. És ugyanez visszafelé is. Örüljünk, ha valakinek valami sikerül, segítsük egymást, cseréljünk tapasztalatot. De tartsuk már tiszteletben a másik véleményét és tapasztalatát is. Ez legyen igaz mindegyik oldalra.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
"Valahogy Pete5555 vagy Mumtaz fórumtársakat senki nem macerálta."
Miért?
Egyébként jó példa anno még a Vectra Klub-os talik. A legtöbb tali nem az autókról szólt és a beszélgetések nagy része sem. Persze nem lehetett kihagyni. De a mai napig emlékszem arra a talira, ami Kis Károshíd végén lévő lovardánál volt. Családi pihenés, lovarda, étterem, ilyesmi, meg beszélgetés az autók mellett. Gyereke(in)k játszanak, stb. Erre megjelent két állat 1-1 V6-os Vectrával a földúton sodrósan a kanyarba. Majdnem elütötték a lányomat, majd satufék. Kiszállnak, megállnak a verdájuk mellett, illetve az egyik felcsapta a géptetőt és várták az elismerő érdeklődőket, hogy megnézzék a csodajárgányaikat.
Na gondolhatjátok, hányan mentek oda megdicsérni Őket. Én odamentem és "gratuláltam" Nekik ékes magyarsággal. Mikor feltűnt nekik 10 perc múlva, hogy mindenki szarik rájuk, úgy mentek el, ahogyan jöttek.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Nekem csak a bukó, meg egy protectoros, vízálló SWOX kesztyű. Volt motoros dzsekim is ugye tízenX éve, de eladtam, amikor a súlyom - és vele együtt a terjedelmem is - 75-80 kilóról úgy a 100 fölé ment.
Most leginkább valami melegebb időben is használható kesztyűre és egy vékonyabb esőruhára kéne beruházni. Meg esetleg egy könyök- és hátprotektoros hálós ingre. -
mumtaz
senior tag
Eszembe jutott egy szöveg még anno a "Vigyázat vadnyugat" c. Terence Hill filmből:
"Tudod-e, ki az optimista? Az optimista egy fickó a koporsóban a kezét a mellén összekulcsolva" -
mumtaz
senior tag
válasz Pete55555 #57801 üzenetére
Szerintem eléggé lerészleteztem.
Szinte ugyanazt mondjuk, csak másképp.Jó az az ABS, de van, mikor hátrány. Ok. Motornál teljesen más. A csúszásnak motoron más következményei is vannak, mint autón. Motoron sokkal inkább kiadódik a gyakorlat.
Autóval jó vagyok. De hiába motoroztam évekig, mivel rég volt így nálam itt bárki gyakorlottabb motoron. De lehet, hogy én vagyok a legóvatosabb.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #57793 üzenetére
Nyugalom. A vészfékezés minden járműnél vészfékezés. Ugyanaz a reakció, tök mindegy, milyen jármű. Aki hajlamos rá - és a legtöbb átlagos vezető ilyen -, az pánikhelyzetben azonnal betapos/behúz mindent, ami csak van. Ez az átlag a hirtelen reakciónál.
A nagyon gyakorlott vezető fékez annyira, hogy ne blokkoljon
A kevésbé gyakorlott vezető azonnal satuzik, de pillanatok alatt kapcsol és visszavesz a fékerőből.
Az átlagos gépjármű használó padlóra tapossa a féket és imádkozik bízva benne, hogy megáll.Én nem azt mondtam, hogy az ABS semmit nem ér, inkább azt, hogy az ABS sem csodaszer, de a legutóbbi kategória - és ők vannak a legtöbben - miatt kétségtelenül életmentő. Viszont egy gyakorlottabb sofőrnek inkább hátrányt jelenthet. Nem biztos, de nem kizárható. Nekem csúszós úton mindenképp hátrány.
Kétféle ember töri össze magát: Az egyik, aki túlságosan bízik magában, a másik, aki túlságosan bízik a technikában.
21 éve van jogsim és ezalatt levezettem pár ezer kilométert autóval és busszal egyaránt. És mindezt balesetmentesen. De sohasem bízok túlzottan sem magamban, sem másban, sem a technológiában. Mindig próbálok felkészülni és úgy vezetni, hogy maradjon egy kiskapu, ha minden csődöt mond.
Motorral sem más a helyzet. Csúszás tekintetében pedig mondhatjuk, hogy pengeélen táncolunk. Míg autónál nem kell annyira tartani a borulástól, ha csúszunk, motornál valóban ezt is figyelembe kell venni.
Az ABS-re nem mondom, hogy rossz. Nem erről van szó. Motornál is sok előnyt jelenthet. Én nem is erről beszéltem az ABS hátrányánál. Pusztán arról, hogy túl óvatos. Az ABS csak a kerekek közti fordulatszám különbséggel számol. Meg mondjuk benne van egy programozott tartalék, ha minden kerék egyszerre blokkol, hogy az "algoritmus" kimondja, hogy "márpedig ez a jármű ennyi idő alatt nem állhatott meg" és visszavesz a fékerőből.
Voltaképpen az ABS fő feladata nem is csak az, hogy a jármű biztosan megálljon és a legnagyobb fékhatást érjük el, hanem, hogy irányítható maradjon.De mindegy. Ezzel már eléggé elmentünk a témától. Abból is ki kell indulni, ami ugye ludsimon gondja is. A legtöbb ma használt - főleg - robogó eléggé idős ahhoz, hogy semmiféle ABS ne legyen rajta. És a legtöbben semmiféle védőeszközt nem használnak a bukósisakon kívül. Talán egy pár kesztyűt. Ráadásul ugyebár rengetegen azért járnak robogóval, mert nem akarnak feleslegesen pénzt kidobni üzemanyagra és nem akarnak a dugóban rostokolni. És rengeteg ilyen van.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #57787 üzenetére
Tudom, hogy van gyakorlatod és több, mint nekem, de ez tényleg ironikus.
Annyira nem kell ezt az egészet túl spilázni. Mindenki tudja - és bármilyen motorról, vagy járműről is van szó -, hogy az elmélet csak megad egy hátteret, de kitapasztalni az teljesen más kérdés. Ez elmélet legfeljebb arra tanít meg, mi az, ami biztosan bekövetkezik. Próbál felkészíteni elméletileg a bekövetkező helyzetekre. Viszont szerintem nem tudnál olyan embert mutatni, aki adott helyzetben valóban úgy cselekszik, ahogyan az elmélet mondja.
Mint pl. én sem. Hiába az elmélet. Az elmélet megmondja, ha blokkol a kerék, engedd vissza a féket. Aki leteszi a jogsit, azoknak a 90%-a tisztában van vele egészen addig, míg élesben oda nem kerül. Akkor aztán nyomja a féket veszettül, lepereg az élete és baromira nem érti, miért nem áll meg és csak akkor eszmél fel, amikor már csattant. De utána is tisztában lesz vele, mit kellett volna tennie, ahogyan előtte is, csak közben nem.Az ABS szerintem meg annyit ér, hogy semmit. Pont pl. csúszós úton nem ér semmit. Szárazon jobb, csúszós úton rosszabb, mint a lábam (autóban).
-
mumtaz
senior tag
Én a sajátomból indulok ki. Én arra reagáltam csak, hogy ugye azt nem lehet mondani, hogy robogónál a hátsó fék a hatásosabb. Hiába van hátul a súly, akkor is az első a hatásosabb, csak az arányok mások egy rendesen motorhoz képest.
Nálam pl. ha csak a hátsót húzom be a fékhatás nem túl nagy és blokkol a kerék, míg mindkettőt használva brutális a fékhatás. Inkább mondanám azt, hogy robogónál előbb csúszik meg az első kerék, minthogy orra bukna az ember, mint egy nagymotornál.
Én úgy szoktam fékezni, hogy a hátsót - csak tized másodpercnyivel - előbb húzom meg, így lebólint az eleje és akkor fékezek az elsővel.
-
mumtaz
senior tag
válasz szentkuti11 #57773 üzenetére
Igen. Motoron előrébb, vagy legalábbis középen van a súly, viszont fékezésnél más a helyzet. Hiába van a robogón hátul a súly, ha fékezésnél ugyanúgy bebólint. Talán igen, van annyi előnye a hátul lévő súlynak, hogy a fékhatás megoszlása kicsit más, mint egy "orr nehéz" motoron, de akkor is az első kerék adja a fékhatás nagyobb részét. Ez így van farmotoros autónál is.
Robogón is könnyen blokkol a hátsó kerék az első kerekes fékezésnél meg meg van az az előnye, hogy nehezebb orra esni vele. Éppen ezért lehet bátrabban fékezni az elsővel.
Én mindkettővel fékezek egyszerre és pillanatok alatt megállok. Nagymotorral nem lennék ilyen bátor én sem. -
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57758 üzenetére
Nem lett szerencsém.
Mondjuk szerintem ezek is fasza utángyártott plexik. Egy dolog a sok közül, amit gyakorlatilag ugyanannyiért lehet megvenni, mint a gyárit.Na mind1. Annyira mondjuk az enyém sem karcos. Lehet, hogy a végén polírozok egyet, mint ahogyan a fényszórót szoktam.
ludsimon: Ne kísértsd a szerencsét. Elég egy rossz pillanat. Ha nem reagálod le jól, egy kicsi is elég, és perec a vége. Ha bringával csúsztál már el, szorozd fel egy kicsit. A motor nehezebb.
Ne szórakozz vele. Bár igaz, hogyan is lehetne másképp gyakorolni. Ha kanyarban kicsúszik a kereked és be vagy dőlve, szinte esélytelen, hogy visszahozd. Akkor inkább azt méregesd, mennyi a kereked csúszásküszöbe. Egyenes úton lerakott lábbal fokozatosan satuzd be az első kereket, de csak lassú tempóval. Meg fogod érezni a csúszás előtti pillanatot.
Annál meg nincs veszélyesebb, ha mész vizes úton egyenesen és meg sem érzed, hogy már áll az első kerék.
Érezd át a mocit.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57752 üzenetére
Sok különböző és meglepő viselkedésből. Például ami nálam is megesett, hogy fékezésnél szinte semmit nem érezni. Állt a kerék. Vagy volt, hogy kanyarban csúszott meg hirtelen, holott lassan mentem és csak minimálisan döntöttem meg. Meg még sok apró jelből lehet érezni, hogy csúszik.
-
mumtaz
senior tag
Srácok. Hol lehetne bukósisakhoz alkatrészt venni. Szeretnék az N100E Nolan sityakomra új plexit venni, meg nem lenne rossz bélést is cserélni. De neten keresve nem találtam, illetve nem tudom, hogyan keressek rá.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57694 üzenetére
Nagyon egyszerű. Az akksik hellyel-közzel azonos cellákból épülnek fel. Vidd be egy GP márkaboltba a kiforrasztott akksit és megcsinálják Neked. Kb fele annyiért, mint amennyibe kerülne és szerencsés esetben nagyobb kapacitással. Megéri.
De az is lehet, hogy akkor is megcsinálják, ha kompletten beviszed az egészet. Én eddig csak kiszedett cuccokat vittem be. Laptopakkut, ilyeneket.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz korcsillio #57692 üzenetére
DuckTape?
Azt már Savage-ék is megmondták, hogy mindenre jó.Én a mozgalmasabb videókra inkább vettem egy rosszabb telefontokot, amin van övcsat és kivágtam belőle ott, ahol a kamera van. Így egy szíjjal, vagy szinte bármivel magamra tudom rögzíteni. Akár sisakra is.
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #57687 üzenetére
Azt a kanyart autóval is utáltam. Annyira hülyén csinálták meg. Jobbos, visszafordító, szűk, tükör aszfalt és az ív külső felé dől.
Én nem tudom. Valahogy visszafogom magam a bedöntéstől. Talán azért nem tudom megszokni robogóval, mert régen csak négykerekűm volt. Az előző Speedfight volt az első kiskerékű. Apám. Na amikor azzal először mentem, hát az érdekes volt. Szinte kevés volt az egy sáv.
Jó, hogy nem Jog-ot vagy Sephiát vettem. Ennek is 12"-os a kereke, de 120/70 és 140/70-es papucsok vannak alatta.Minden esetre tudok motorozni a magam módján. Semmiképpen nem megyek bele olyan manőverbe, amiből rosszul tudok kijönni. Inkább benne hagyok magamhoz - önbizalmamhoz - mérten némi tartalékot.
Mondjuk ma - is - volt egy extra sietős hülye egy roki matricás Hi-Ace-el. A barom előbb a hegyalján lefelé ledudálta az előtte lévőt, hogy ki tudjon menni a buszsávba. Csak ki akarta kerülni az álló sort. Aztán a hídon már nem ott ment, viszont simán kijött a buszsávba megint, mikor én épp mellette voltam. De annyira mellette, hogy simán látnia kellett volna. Már semmi helyem nem maradt. a jobb hasidom, vagy a kipufogó (nem tudom, melyik) már súrolta a szegélyt. Ő meg lekoccolta a tükrével az enyémet. De akkor is csak azért vett észre, mert hirtelen rákoppintottam az oldalablakára. A legérdekesebb, hogy a jobb egyen egy nő ült, aki végig kifelé nézegetett jobbra.
-
mumtaz
senior tag
Én nem sokat szólok hozzá. Főleg kérdezek. Elméletből sokkal jobb voltam, mint gyakorlatból. Évekkel ezelőtt nagyon motoroztam, de több, mint 10 év után visszaülni olyan volt, mintha soha nem ültem volna motoron. Ez volt 4 éve, de robogóval kanyarokban még mindig baromi óvatosan dőlök be. Az Erzsébet hídról lejövet visszakanyarodva a rakpart felé pedig gyakorlatilag nem dőlök be és nagyon lassan megyek. Egyszerűen belém van programozva. Mondhatni félek.
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57679 üzenetére
Robbantott rajzon sem találtam semmit, hogy lennie kellene ott valami tömítésnek. Mikor én megvettem az enyémet és látszott, milyen kezekben volt, akkor néztem a dekni alatti részt. Nekem konkrétan rozsdás volt a varió és a hátsó tárcsa is, illetve tele volt a fehér oxiddal az aluból, ami erős vizesedés, vagy párásodás eredménye. Bár ott úgy gondoltam, hogy ezt a motort hónapokig télben, sárban, fagyban szabad ég alatt tárolták.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57659 üzenetére
Ez egy Speedfight. Peugeot FL1 blokk, hogy rohadjon meg. :-)
Nyugi. Vicces, de most mióta esik az eső, az enyémnek is érdekes hangja van a varió oldaláról. Ez az enyémhez képest csöndes. Csak az ékszíj nyöszörgését hallom, de az semmi. Na meg az önindító bendix-et, ahogy beleéreget a fogaskoszorúba.
Ennek szerintem teljesen szép hangja van.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57592 üzenetére
Erről lemaradtam, de korábban írtam, amit a neten is megtalálni. Ha sport kipuff kerül rá, akkor a hasznos fordulatszám tartomány is eltolódik. Egyrészt növekszik a teljesítmény, másrészt ezt magasabb fordulatszámon adja le, harmadrészt sokkal kisebb tartományban. Ez annyit tesz, hogy - csak szemléltetés képpen - van egy gyári motorod mondjuk 5le-vel. 4000-nél lead 4le-t, 5000 és 7000 között az 5-öt, 8000-nél csak 3-at. Rákerül egy rezó és mondjuk 8 lovas lesz. 6000-nél lead 3-at, 9000 és 10000 között a 8-at, 12000-nél 4-et. Nyílván nem így van, csak érzékeltetésnek írtam.
A megváltozott karakterisztikához kell állítani a karbit és a variót is, különben meg van az esélye, hogy rosszabbúl fog gyorsulni, mint most, mert mondjuk a varió olyan tartományban vált, ahol a motor egyébként még gyengébb, mint a "gyári" kipufogóval volt.
Nagy nehezen felgyorsul, varió eléri a végét, aztán már a motorfordulat emelkedik és ott adja le a teljesítményt. Lesz egy szarul gyorsuló géped ami aztán nagyobb végsebességre lesz képes. Viszont lehet, hogy olyan tartományban fog váltani a varió, hogy nem, vagy alig lesz képes gyorsulni. Lehet, hogy a motor olyan gyenge lesz, hogy fel sem képes gyorsulni a megfelelő tartományig.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #57593 üzenetére
Igen. A tűgörgőre gyanakodtam. Eddig egyébként nem volt ez a hang, illetve nem volt ennyire hallható.
A hengerben, a főtengely csapágyakban és a szimeringekben most van 1020km. Az új vízpumpa is lefutott már közel 600-at. Eddig jó.
Csak az a francos ülés... Arra kellene valami megoldást találni.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Mellesleg ma felvettem alapjáraton a hangját. Valami fémesen kopácsol alapjáraton. Tűgörgő? Azt még nem cseréltem ki, mert rosszat kaptam.
-
mumtaz
senior tag
válasz huszi.gyb #57584 üzenetére
ludsimon: Én csak a technológiai részét mondtam el. Ezek a részecskék is olyanok, hogy kell nekik a meleg. Az alapjáraton járatás is azért kell neki, nehogy idő előtt kiköpje illetve feltapadjon, ahová kell. Utána meg a folyamatos járatásban "bekopik".
Tudjuk, hogy jótékonyan hat a Xado a motorokra, ezt én is tapasztaltam már.Egyébiránt a gyári légszűrőről meg egyebekről. Hiába is vesszük az átmeneteket a fogyasztást egy sűrűbb légszűrő inkább növeli, mint visszafogja. Meg kell találni a helyes párosítást. Nyílván a hengerben van némi tartalék. Jobb, ellenállásmentesebb légszűrőhöz valóban nagyobb fúvóka kell, de a benzin/levegő arány marad. Ha a nagyobb mennyiségű keveréket a henger fel tudja dolgozni, akkor jobban is megy. Igaz, a fogyasztás is nő. Nagyobb ellenállású légszűrő=kisebb fúvóka=alacsonyabb fogyasztás=kisebb motorteljesítmény.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57546 üzenetére
Na kezdem. Nem leszólásnak, de azért mondok pár dolgot.
Egyrészt a Xado benzinbe öntve feloldódik. Tehát nem az van, hogy az tank aljára leül a trutyi és az jön ki belőle benzin helyett, amitől eldugul a fúvóka. A Xado-ban kerámiarészecskés vannak. De ezek nem akkorák, hanem mikroszkopikusak. Ezeket keverik el egy hordozóanyaggal. Ez a gél. Illetve van, hogy valamilyen olajjal keverik, de nem az olajtól lesz a termék Xado, hanem a benne lévő anyagtól. A hordozó anyag semleges.A tankba öntve semmiféle dugulást nem okoz és átmegy a benyaszűrőn. Ha nem így lenne, akkor nem ajánlaná a gyártó sem, hogy a benzinhez öntsd.
Kb mennyi olajat használtál el, mióta beleöntötted?
Szerinted mennyi olaj fogyott el a beöntéstől addig, hogy feltűnt a változás?
1:50-es keverésnél 50l benyához használsz el 1 liter olajat. az annyit jelent, hogy mondjuk fogyaszt a robogód 3l-t, akkor - ideális esetben - 1600km alatt fogyaszt 50L benzint és 1l olajat. ha ezekhez az arányokhoz számítunk, akkor 800km alatt fogyasztasz fél liter olajat.A Xado nem csodaszer. Mármint az, de azért akkora csodákra nem képes. Tudja, amit tud. Ezt én is tapasztaltam. Viszont az olajpumpát nem nagyon fogja megjavítani. Az olajpumpa fordulatszáma nem nagy. Ugyanakkor a Xadonál is vannak körülmények, amiknek teljesülnie kell, hogy kifejtse a hatását. Pl hő és súrlódás. Ez az olajpumpában nincs annyira meg, mint a hengerben. Ami lerakódik, az nagyon kis mértékű. Ha az olajpumpa megjavult volna, az azt is jelentené, hogy annyira gatya volt, hogy orrán-száján ömlött volna belőle az olaj a földre. Az már mondható rossznak. Egyébként véve meg az olajpumpánál nem annyira számít a passzentos illesztés, mivel az olaj sűrű. Tehát egy olajpumpa, ami már nem nyomja az olajat már annyira kopott kell, hogy legyen, hogy már szinte nincs is súrlódás. Ergo a Xado sem tud a súrlódástól beépülni.
Nem kötözködöm, csak leírtam.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Feldobok egy újabb témát.
Mivel nem vagyok túl alacsony, ezért az "ülésben" ülve a lábaim már picit felfelé állnak. Szerintem nem a 192 centit vették alapul 112 kilóval a gyártók. Ok, szeretek rohangászni a döggel, ám túl sok nehezedik a farkcsontomra közvetlenül. Gyakorlatilag inkább az ülepem hátsó részével "ülök". Mindig, mikor lefutom a napi utamat (2x17km), fájó farkcsonti résszel szállok le.Van valami tippetek? Párnázzam ki jobban az ülést, hogy picit magasabb is legyen? Lábtartót ugye elég nehéz lenne lejjebb vinni.
Lehet, hogy vicces dolog, de rendkívül rossz. Tegnap hosszabbat mentem, és muszáj volt megállnom, mert már nem bírtam ki.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57464 üzenetére
Én sem mondtam, hogy negatív. Egyébként azt sem, hogy ez ártott volna neki. De, ha egyébként sokat javított rajta és kopott volt a hengerfal, akkor a sok olaj biza javít a kopott motor kompresszióján. Pl nekem a régi szanaszét kopott hengeremmel be sem indult, ha az olajpumpa mellé nem öntöttem a benzinbe is olajat. Füstölt, mint a barom, de hidegen csak így volt benne annyi kompresszió, hogy be lehessen indítani.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57458 üzenetére
A XADO-t ismerem. Autóban is használtam évek óta. A 2T-nél könnyen el tudom képzelni, hogy ahogyan "feltapad" a hengerfalra, az addig egyébként harangverőként dolgozó dugattyúnak hirtelen "túl jó" lett az illesztése. Olyan lett, mint egy baromira passzentosra fúrt új henger. Na most. Könnyen lehet, hogy azért gyengül el 20 perc után, mert kellően bemelegszik a nyelezett motor és a dugó kezd szorulni. A beköpést meg simán csinálhatná ettől is, hogy a visszafogott "szoruló" dugóhoz már túl dús a keverék és nem olajban, hanem benzinben.
-
mumtaz
senior tag
válasz 30z.Samu #57390 üzenetére
Nem vagyok egy ijedős, de én is szoktam nézni a tükröt. Mondjuk elsősorban akkor, ha nem áll mögöttem senki, mivel volt olyan, hogy álltam a lámpánál - még a másik speedfighttal -, és egy közeledő autós nekem jött. Nem nagyon, de azért előre lökött vagy fél métert. Ha meg már állnak mögöttem, azért gondolom, rám dudálnának, ha látnak valakit közeledni, de akkor is bele nézegetek a tükörbe. Mondjuk aki az én 112 kilómat csak úgy fél kézzel lekapja a járgányról, az meg is érdemli a sikert. Pláne, hogy általában némileg előre dőlve szoktam ülni, mikor állok a lámpánál.
-
mumtaz
senior tag
válasz 30z.Samu #57383 üzenetére
Csodás. Csak tudnám, egyébként hogyan akarta végrehajtani az akciót. Lelök? Fejbe vág (bukóban)? Vagy nem tudom.
Hmmm. lehet, hogy más előnye is lenne pl. egy bedugós killswitch-nek. Annak a fajtának, amit be kell dugni, Neked meg pl. az övedre van csatolva a "póráz" másik vége. Ha lekapnak a mociról kihúzódik és leáll. Esetleg meg lehet spékelni egy riasztóval. Ha kíhúzod gyújtáson, akkor megszólal a riasztó. -
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57345 üzenetére
Az olaj mennyisége a fordulatszám függvénye is. Most nem olvasok vissza, de a tied levegős, vagy vizes?
Azért az olaj nem hűti ám a hengert. Vizesnél látnád a hőfokmérőt. Levegős meg baromi gyorsan bemelegszik. Ha utóbbinál szar a hűtés, az folyamatos üzemben nem 20 perc után jelentkezik, hanem kb 3 perc.Tehetsz egy másik próbát is, amivel biztosan nem nyírod ki a gépet: Önts egy kis olajat a tankba is a benzinhez és kész. Lehet, hogy picit füstölni fog, de legalább megtudod, hogy az olajzás-e a probléma.
Mellesleg az olajpumpa az olajcsövön épp csak nyomja az olajat. Nem kell annak spriccelni, vagy ilyesmi. Nekem egy kb 3mm belső átmérőjű átlátszó csőben alapjáraton kb 5 motorfordulatonként moccan 2mm-t az olaj. fullgázon kicsit többet, de nem sokkal.A másik, hogy az alapjárati beállításnak sok köze nincsen a full gázhoz. Attól, hogy alapjáraton dús, fullgázon még lehet szegény a keverék. Ahogyan az alap, ahogyan tanácsolják is többen: Előbb az alapjáraton lődd be rendesen a benzin-levegő keveréket, aztán jöhet a többi.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57328 üzenetére
Nagy tévedés. Baromira függ attól, hogy a motor milyen fordulaton dolgozik üzemszerűen.
A sport olajak magasabb fordulatú és jellemzően melegebb motoroknál dolgoznak jól, jobb a hőtűrésük. Viszont alacsonyabb fordulatú és hidegebb motorokban - mivel nem ég el rendesen - lerakódik a kipufogóban.Egyéb olajak jók az alacsonyabb fordulatú hidegebb motorokba. Ezek alacsonyabb hőmérsékleten is elégnek rendesen, de magasabb fordulaton baromi rossz a kenésük. Magasabb hőmérsékleten nem látják el a feladatukat.
Ennyi dióhéjban.
Egy gyári robogóba beleönteni a sport kategóriás drágább olajat többet árt, mint használ, mivel azok nem dolgoznak olyan nagy fordulaton és hidegebbek. Teleköpik a kipufogót, aztán 1-2 ezer kilométerenként lehet kipufogót takarítani. És nem ám csak megtörölni a száját.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
ludsimon vajon már kilőtt, vagy elege lett és most gyújtja rá a garázst a vasra?
-
mumtaz
senior tag
válasz Norbika88 #57315 üzenetére
Elég nagy LOL, mint az "eredeti" GM olaj. ugyanaz a flakon és címke az Opelnél, meg az Auchan-ban. Csak utóbbinál pl görögül volt ráírva minden, a besorolása ugyanaz és beállt miatta a motor.
dzso22: Mint le is írtam korábban ugye bütykölésztem én anno, de pl. akkoriban valahogy egyértelműbb jelei voltak pl. a karbi beállításból fakadó dolgoknak. Egy szimó nem volt annyira érzékeny, mint ezek a cuccok, de annyi lóerő nem is volt benne gyárilag. Bár az enyémnél már kellett azért finomhangolni rendesen, de akkor is megbocsájtóbb volt. Mondjuk ahhoz meg soha nem találtam normális főtengely csapágyat. Annyira pörgött, hogy 1000-1500 km után mindegyik kotyogott és emiatt a kotyogás miatt - mivel ugye megszakítós gyújtása volt - magasabb fordulaton össze-vissza ment a gyújtás. De mondjuk 14000-et pörgött, ami egy szimónál nem épp a szokványos kategória.
Minden esetre ott sokkal egyértelműbb jelei voltak, ha a karbi nem jól volt beállítva.
A másik meg, hogy ugye ott nem kellett variót sem hangolni.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57309 üzenetére
Milyen elmélet bukik? én itt nem látok afféle csavart. Vagy nem értelek. Vagy túl sokat ittam, vagy túl keveset.
Itt látok egy alapjárati - tolattyú - állító csavart, egymás mellett a fő- és alapjárati fúvókát, illetve jobbra fent egy szívató fúvókát.dzso22: Azért más az elmélet és más a gyakorlat. Tudod, minden mérnök tud házat tervezni, de a kőmüves vakarja a fejét, hogy "ezt a falat meg hogy a a faxba húzom fel, hogy ne dőljön össze". Más az elmélet és más a gyakorlat.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57291 üzenetére
De leírtam, nézd már meg.
Alapjárati levegő csavar: Az alapjárati "rendszer"-nek külön csatornája van a tolattyúházat megkerülve. Olyan, mint autónál az alapjárati szelep/motor, hogy a fojtószelepet egy külön csatorna megkerüli. Ez szolgál az alapjárat-hoz. 2T-nél ennek más szerepe is van, mivel gyakorlatilag kiegészíti az alacsonyabb gázállásnál a keveréket. Namost adott 2T motor karakterisztikánál/konfigurációnál (motortípus, henger, kipufogó, karburátor, stb) különböző beállítások kellenek. Ide számít a fúvóka mérete és hozzá a levegő. Az alapjárati rendszerben a fúvókával állítod be az ideális üzemanyag mennyiséget, a levegőcsavarral pedig ehhez az üzemanyag mennyiséghez szükséges levegőmennyiséget. Tehát az alapjárati levegőcsavar szolgál az ideális benzin-levegő keverék beállításához.
Az a csavar, amit Te annyira hiányolsz csak arra szolgálna, hogy az előzőleg a fúvókával és levegőcsavarral beszabályzott benzin-levegő keverékből mennyi jusson a motornak. Tehát gyakorlatilag ezzel szabályoznád a motorba jutó keverék mennyiségét és ezzel az alapjárati fordulatszámot. Egyéb haszna nincsen.
Hogy miért dugózzák le? Mert, ha ezt állítod, akkor előfordulhat, hogy felszegényedik, vagy dúsul a keverék, mert ez a csatorna csak egy bizonyos tartományban működik tökéletesen, tehát ezt a csavart állítva megint szabályozni kellene az benzin-levegő keveréket. Gyakorlatilag szinte soha nem lenne jó.
Másfelől pedig azért sincs haszna, mert az alapjárati fordulatszámot az alapjárati csavarral - ami a tolattyút emeli a karburátorban - teljesen jól be lehet állítani az alapjáratot anélkül, hogy az alapjárati rendszer keverékképzése bármerre is eltolódna.Tehát a csavar megszüntetésével kiiktattak egy felesleges csavart a rendszerből, amivel ugyan ideális esetben megfelelőbben lehetne beszabályozni az alapjáraton a keveréket, de rengeteg macera és enélkül a csavar nélkül is közel ideálisra lehet beállítani mindent. Nagyobb gázzállásnál meg az alapjárati rendszernek nincs szerepe, tehát ez a csavar semmilyen módon nem szól bele a motor teljesítményébe, csak megnehezítené a beállítást.
Nem tudom mesterek. Tévedtem valahol?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57280 üzenetére
Nem tudom, de emlékeim szerint pont a levegőcsavar a "idle mixtura pecturalis" csavar. Az alapjárati üzemanyagot fúvókával állítod, a levegőt meg hozzá a csavarral. Nincs szükség másra.
Ha jobban megnézed a - szerintem hibás - képet, akkor látod, hogy azt a csatornát szabályozza, ami ugyan az alapjáratot szabályozza, de a kép szerint ott nem látszik világosan, hol is van a rendes levegőcsavar. Ha ez egyébként mégis jó, akkor is felesleges, mivel akkor is megfelelő fúvóka kell bele, ehhez szabályozod a levegőt, az alapjárstot meg az alapjárati csavarral.
Tehát az a csavar inkább arra az alapjárati keverék mennyisége mekkora legyen. Viszont a benzin-levegő keverék arányát a fúvókával és a levegő csavarral állítod.
Annak a csavarnak nincs semmi értelme.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57271 üzenetére
Abból már regényt lehetne írni, hogy mennyi gond volt/van vele. De ez mondjuk nem a típusnak, hanem az előző gazdájának tudható be. Egy roncsként vettem meg és most már majdnem nem roncs. :-)
A tied viszont nagyon patika. Mennyi volt az annyi, ha nem vagyok indiszkrét?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz wolf13 #57239 üzenetére
Történetesen nekem is Speedfightom van. 1998-as. Leginkább onnan észrevehető, hogy melyik változat, hogy ránézel.
Az 1-es (?-2002) és a 2-es (2002-) között külsőre a legszembetűnőbb különbség az eleje. Mivel az 1-es és 2-es orrán a lámpa formája és a hűtőrács is más.Ilyen a speedfight 1-es:
Ilyen pedig a 2-esé:
Ha olyan, mint az első, akkor rendesen átvágtak az évjárattal.
Egyébként a kinézeten kívül gyakorlatilag műszakilag megegyeznek. Ugyanaz a blokk, meg elektromos rendszer. Kisebb különbségek persze vannak.
-
mumtaz
senior tag
Elvileg az ilyen alufelniket lehet görgőzni, mint az autóknál. Kérdés, hogy lehetséges, hogy bontottan olcsóbban kapsz, bár az meg ki tudja, milyen.
Én vettem látatlanban egy felnit bontottan még a másikra. Szépen le volt festve, meg minden. De nem jöttem rá, miért ereszt le a gumi egy éjszaka alatt. Gumis vízbe merítette és kiderült, hogy a felni a festék alatt el volt repedve.ludsimon: Azért az új karbiban illene kicserélni a fúvókát, mert szerintem kb 30% esély van rá, hogy olyan fúvókák vannak benne, mint ami neked pont passzol.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57178 üzenetére
A legtöbb rotyogón ilyen a rendszer. A megvalósítás lehet különböző.
Általában több tekercs fejleszti az áramot. itt van, ahol minden tekercs váltóáramot nyom a feszszabályzóba és itt van leválasztva a világítás felé egy szál. Van, ahol a világításnak külön tekercse van.
Van, ahol a gyújtásnak is külön áramfejlesztő tekercse van.
Egyébként meg attól nem nagyon kell tartani, hogy elszáll a "generátor". Valószínűbb, hogy az akksi döglik meg.[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57138 üzenetére
Csak jelzem, hogy gyári 50-esnél elég ritka, hogy egy rövid fordulatszám tartományban adja le a jó erőket.. Gyári 50-es alacsonyabban dolgozik és nagyobb tartományban gyengébben, míg egy hangolt rezoncsöves jóval magasabb fordulaton, de kis tartományban adja le a gyárinál több lovat.
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #57060 üzenetére
Te másra nem is figyeltél még.
Korábban is sokat írtam, hogy 70-es henger. Többre számítottam fogyasztásban. Jóval. De ez valós, mivel teletank módszer. Ugyanis múlthéten kifogyott a benyám, illetve majdnem. Teletankoltam szinte karimáig. Ma pedig a - nem gyári - digitális kilométeróra napi számlálója szerint 107km után ment bele 3,83l szintén karimáig.
-
mumtaz
senior tag
3,83 liter benya 107km-en sok? Ennyit tudtam beletankolni és az előző tankoláskor nulláztam a számlálót.
-
mumtaz
senior tag
válasz Bogyó bá' #56952 üzenetére
Még nem, viszont ma mentem vele úgy, hogy a nyélgáz csak gyorsításra, tartásra pedig visszaengefve. Akkor is gyorsult még egy picit.
Mivel egyébként jó volt, a Kerepesi úton 75-öt mentem vele. Nincs fulladás, ha odafigyelek.Egy ismerősöm kollégája foglalkozik robogó javítással. Felhívtak, hogy szakértsenek. Szerinte 35-40 közötti alapjárati és 78-82 közötti főfúvókának jónak kellene lennie ehhez a hengerhez. Viszont felhozta, hogy Neki a Yamahán míg rezon volt rajta, addig csinált hasonlókat. Gyári kipuffal megszűnt ez a problémája.
Tanácsolt 2 dolgot:
1.: Nézzem meg, hogy a végdobban nem cserélték-e ki a perforált csövet nagyobbra, mert az is beleszól.
2.: oldajam meg a kipuff két darabja közötti illesztésnél a tomítettséget, mert szerinte az is okozhat ilyet. -
mumtaz
senior tag
Ma megint beleraktam pár killát. Ment is szépen, rendesen. Csak az egyik lámpánál állva a Kerepesin úgy kilőtt a lámpánál, hogy le is állt. Mármint lőtt egyet a kipufogóba.
Tudjátok, milyen ciki ott állni a sor elején, autósok meg gondolják, hogy "akkor ez most jól kilő előlünk". Jahh. Nyélgáz, kilövés (durranás), oszt leáll. Anyád. Sztenderre, berúgni aztán Go.
De nagyon örültek nekem. Én meg égtem. -
mumtaz
senior tag
válasz body007 #56861 üzenetére
Na ugye.
Mondom én, hogy van az "így adódott" és van a "direkt így akartam" kategória.Mondjuk mentségemre felhoznám, hogy én azért (is) így választottam, mert amerre járok dolgozni, illetve pontosabban járkálok fel a Budai "hegyekbe" is felmérni, ilyesmi. És ott ugye nem is a sebesség miatt, mint inkább a "mászóképesség" miatt jön jól. Ezért is nem szándékozom például hosszabb áttételú kihajtást belerakni.
ludsimon: Azért azt tudni kell, hogy a 70-es hengerrel jön magával a másik fúvóka. Akkor a gyári karbi - ha nem legalább 17,5-es - is cserés, mert a 12-es túl kicsi és megszorulhat a dugó. Akkor egy legalább alsó kategóriás rezó kipuff is kell nem csak a teljesítmény, de a fölöslegesen elpazarolt üzemanyag miatt is. Akkor meg még legalább be kell hangolni a variót az új konfigurációhoz. És akkor kérdéses, hogy a gyári főtengely elbírja-e a megnövekedett teljesítményt.
Szóval ne hidd, hogy az csak úgy megáll ott, ahol akarod.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Van némi aprólék ebben a tuningos, kilövős, gyorsulgatós témában.
Én is vallom, hogy aki úgy vesz 50-est, hogy feltett szándéka, hogy az egyébként jól és elvárhatóan működő 50-est széttuningolja, az tényleg inkább ruházzon be a jogsiba.
Nekem sem volt tervem, hogy széttuningoljam, csak adódott, mivel renoválni kellett a gépet. Tehát itt adódott, hogy a szétrepedt karbit ki kellett cserélni, ezért kapott újat, de nagyobbat. A kipufogója sz@r volt és a legolcsóbban használtan egy Gianelli Next-hez jutottam hozzá. A hengert cserélni kellett, mert a meglévő cuccokból már nem lehetett megoldani, ezért kapott újat, de akkor már nagyobbat.
Tehát itt semmi nem volt előre tervezett tuning. Nem volt, hogy akkor a frissen szerzett 50-ee legyen 70-es, másik karbival, kipuffal, mindennel.Ez egy kategória.
Van a "megveszem és széttuningolom" kategória és van "miért ne, ha egyszer úgyis ki kell cserélni" kategória.ludsimon:Te melyik vagy?
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz ludsimon #56831 üzenetére
Én ebben nem nagyon hiszek. 2T-t max akkor lehetne, ha lenne külön valami kipufogó vezérlés, mert egyébként egy ilyen kompresszor úgy nyomja át a hengeren a benzin-levegő keveréket, hogy még csak oda sem tud köszönni a gyertyának. Teljesítménynövekedés nem lesz, vagy csak nagyon minimális, ellenben a fogyasztás jócskán megnő és ennek nagyobb része ráadásul el sem ég, vagy a kipufogóban ég el.
-
mumtaz
senior tag
Már mindenki "kilövésre" hajt?
Bakker. Hol vannak a NASA irányítók?Tegnap én is KILŐTTEM az EL-GO-s nénike mellől, hogy csak. Szerintem, rosszul volt belőve neki a karbi, különben biztos kilőtt volna Ő is.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Ma én is bütykölésztem. Kicseréltem a gyertya kábelt és a pipát. Ki akartam cserélni a tűgörgőt is, amit tegnap vettem. Ki is vettem a dugót, de elbaxtam a méretet. A tűgörgő belső átmérője jó, de a külsőre rosszul emlékeztem. Na mindegy.
Egyébként a kezembe véve a dugót most megszorulás jelei látszanak rajta. Ebben az a fura, hogy mikor a múltkor megszorult és kivettem ellenőrizni, semmi baja nem volt. Most meg, mikor azóta nem is szorult meg, látszanak a nyomok. A henger fala viszont makulátlan. -
mumtaz
senior tag
válasz 30z.Samu #56790 üzenetére
Állatok.
Sisak téma: Mióta motorozok, azóta Nolan sisakom van. Illetve babettás időkben volt Kiskőrösi is.
Az első Nolan sisakom is meg van még. Ez egy N80-as és 20 éves. Csak újrafestve volt. Most egy Nolan N100E-t használok 2 éve. Azért vettem, mert jól jött a felhajtható állvédő, de ez az egyetlen előnye az N80-al szemben. Minden másban utóbbi a jobb. -
mumtaz
senior tag
válasz Bambalazs #56738 üzenetére
Jaja. Azt tudom, hogy hol van, csak nem tudtam, melyikükre gondoltál a hozzászólásodban.
Egyébként elmentem a Red Service-hez. Azt tudom, hogy ott anno Naszádi Feri bá utánfutó/vonóhorog műhelye volt. Az öreg már meghalt és a műhely helyén lett a motor szerviz. Talán, aki csinálja, az pont a fia. Nem emlékszem rá, pedig ismertem a családot, de vagy 20 éve nem találkoztam velük.
Minden esetre a szerviz jól felszerelt, rengeteg moci volt bent javításon. Alkatrészek vannak, de azért nem egy alkatrész áruházat kell elképzelni. Minden esetre ami nekem kellett, az volt.
Vettem légszűrő szivacsot (méretre vágottat), NGK gyertyapipát, kábelt, tűgörgőt meg egy alapjárati fúvókát. Az egész 3200 Ft-ba fájt.
-
-
mumtaz
senior tag
Skacok. Légyszi, mondjatok nekem robogó alkatrészest Budapesten IV. XV. XIII. esetleg XIV, XVI kerület környékén. Ok, hogy itt a Tábori Újpesten, de Ő ugye aranyban méri, Ódor meg szerintem nem raktárazik, Csak általános dolgok kellenének, mint pl. tűgörgő, gyertya kábel/pipa, stb..
-
mumtaz
senior tag
Motor elektromos rendszerben jártasabb valaki?
Töprengek az önindítóval valo NEMinduláson. Meglestem és ott nem túl kielégítő a szikra. Azon gondolkoztam, hogy esetleg lehetne-e a CDI-n módosítani, hogy a szikra intenzívebb legyen? Mondjuk más értékű kondenzátorral, vagy valami.
A képen látható CDI-t építettem meg és azóta is ez van benne.
-
mumtaz
senior tag
válasz body007 #56671 üzenetére
Gyakorlatilag jól kilőttél minden lehetőséget.
Egyébként ma reggel mentem megint - direkt - egy fulladósat, délután pedig mentem 48km-t úgy, hogy csak addig nyeleztem, adig felgyorsultam. Így teljesen jó volt. Mondhatni, mint egy álom.
Hétvégén megkukkantom a karbit..ludismon: De csakis steadycam jöhet szóba. Nehogy remegjen ám.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Ez a dög még mindig szórakozik velem. Tegnap megint befulladt, mikor mentem fel budán az Árpád hídra. Pont, ahogya kapaszkodtam fel az emelkedőn, érett a baj, aztán ahogy felértem és kisoroltam volna a külsőbe, na akkor jött a kihagyogatós fulladás. Persze ki nem engedtek volna, pedig már a kezemet is lóbáltam, hogy engedjenek már ki. Közben meg persze lassultam. Ez már eléggé életveszélyes helyzet volt.
Tegnap reggel is eljátszotta, mikor kapaszkodtam fel a Hegyalján.
Hétvégén nagyon belenézek, mert ez így életveszélyes. Ha csak akkor csinálná, mikor nyelezem a Váci úton, hogy tartsam a 70-et(szabálytalan), akkor legfeljebb lassabban megyek, de ez így tényleg életveszélyes. -
mumtaz
senior tag
Na tegnap megelégeltem pár dolgot és addig húzattam, míg megint fulladni kezdett. Arra voltam kíváncsi, hogy kiürült-e a karbi. Na, mikor lefulladt lekaptam a karbit. Rendesen szintig volt benyával. Viszont a szívócső is úszott a benzinben. Ok, gondoltam, beköpte a gyertyát. Gyertya csont száraz volt és barna. Na ezt hova tegyem.
Apropó. Valaki árulja már el nekem, mi a picsáért bólogatok minden robogósnak, aki szembe jön, mikor a kocsiban ülök.
-
mumtaz
senior tag
válasz Bambalazs #56479 üzenetére
Nekem is az utcán áll egy nem túl bizalomgerjesztő zárral kikötözve. De áll itt egy typhoon is mindenféle zár nélkül. Utoljára 1 hónapja láttam mozogni, azóta csak áll olyannyira, hogy a takarót is lefújta róla a szél már vagy 2 hete.
Nekem az lenne a fasza, ha a beépített boához tudnék végre kulcsot keríteni.
Mellesleg az is megba....tná az édes anyukáját, aki 5 mekis zacskót gyűrt tele szeméttel a takaróm alá ma reggelre, mert lusta volt kiszállni a kocsiból és elcammogni 15 métert a szemetesig.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Jaja. Ez az. Megismerem az udvart. Voltak ott jó gépek, de ezeket akkor sem tanácsolom. Még a tipikusnál is jobban próbálják hülyének nézni az embert. Kiindulva abból, ahogyan engem is próbált hülyének nézni, mikor elmentem a Speedfightért. Mint pl a szerinte gyári lábtartó, amin egyértelműen látszott, hogy valaki otthon hegesztette köracélból.
Viszont nem emlékszem pontosan a címre csak arra, hogy kb merre van Szigethalmon.
-
-
mumtaz
senior tag
válasz DigitXT #56351 üzenetére
Fordulatszámmérőt én is szeretnék. Jobb lenne beállítani, meg ugye jó tudni.
Én agyaltam a Koso GP Style műszeregységen. Akkor minden meg lenne egyben, viszont 40-50 között van az ára. Viszont az a pofátlanság, hogy a Koso-ból egy mezei fordulatszámmérő is húszonX ezer Ft, szóval a GP-Style jobban megéri.Nekem az igazi az lenne, ha találnék jó áron akkora fordulatszámmérőt, ami bemegy a kilométeróra helyére, mivel az üzemanyag szintjelző helyére betettem a régóta meglévő Koso sebességmérő/üzemanyag szintjelző műszert. A gyári kilométeróra felesleges, viszont méretben akkora (asszem 100mm), hogy nem találtam normális áron odaillő fordulatszámmérőt.
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #56330 üzenetére
Na bakker. Ki nem találnád, mi csikorog. A kipufogó a rezonanciától. Az alsó rögzítőcsavar menete némileg elszállt. Nem esik/lazul ki, de nem is lehet meghúzni. Ott nyüsszög. Én meg lebontottam a jobboldalát (vízpumpa, lendkerék, alaplap, olajszivattyú). Hogy ezt megtegyem, nálam le kell venni a kipufogót is és mikor raktam vissza, azt a csavart nem lehetett meghúzni, de ami a lényegesebb volt, hogy ahogy mozgattam a kipufogót, ismerős volt a hang. Basszus.
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #56226 üzenetére
Én is gondoltam rá, hogy kiürül. De az a baj, hogy műanyag az úszó. Az a része is, ami a tűszelepet nyomja, ezért nem lehet állítani. Ha megszívom a vákuumcsövet, akkor ömlik rendesen, tehát részlegesen eldugulva sem lehet. Ma egyébként elmentem vele dolgozni rendesen. Váci úton meg is hajtottam. 75-öt ment végre és nem fulladt. Viszont az a csikorgó hang nem tudom, honnan jön. Nem az ékszíj oldalról jön, hanem a jobboldalról, ahol a vízpumpa van. Csapágy és szimering ugyebár cserélve, meg a vízpumpa is. Fogalmam sincs, mi lehet.
-
mumtaz
senior tag
válasz Tonesz74 #56254 üzenetére
Milyen részen repedt el? Lehet oda bilincset rakni? Ha a tövében, akkor nem biztos. Szerintem egy kis QuickSteel is megoldaná. Azt szinte direkt ilyen tömésekre találták ki. Én már használtam mindenre, többek között még autó hűtőt is tömítettem vele ideiglenesen és használtam sok egyébre is véglegesen.
-
mumtaz
senior tag
válasz dzso22 #56215 üzenetére
Meg nem is állhatna, amíg a kerék hajtja. Olyan, mintha elfogyott volna a benya. Hozzátenném még, hogy visszaengedve a gázt újra húz, de pl. teljesen visszaengedve és hirtelen ráhúzva előbb csak szívóhangot hallani, égés hangot nem, majd elkezd húzni. Tehát gáz ráhúz -> fullad -> húz. Tényleg olyan, mintha kiürülne a karbi.
-
mumtaz
senior tag
Felraktam az új vízpumpát. A gumim viszont leeresztett. Azt feldudáltam. Mentem egy pár kanyart vele és az az érdekes, hogy volt egy csikorgó hang a jobb oldalról, amire azt hittem a régi vízpumpánál, hogy az szorul, de sajnos nem. Most is meg van.
Mivel múltkor kicseréltem a görgőket, most egészen jól megy és egy pillanat alatt eléri a 60-at. Viszont megint előjött az, hogy nyélgázon kb 500m után el kezd fulladni, mintha elfogyna a benzin. Gázt visszaengedvi viszonylag ok, de pl megállva azonnal leáll.
Ezt még nem tudom, miért van.Csináltam egy gyorsulás felvételt. Gyorsítás teljesen álló helyzetből hirtelen teljes gázzal. Tehát, ami a felvételen hallatszik fordulatszám változás, azt nem én csinálom a gázzal.
ITT van a felvétel. Elvileg hallatszik benne a fulladás is. Amikor megálltam, magától állt le. Amikor menet közben hirtelen leesett a fordulat, az volt a fulladás.
Sajna, nem tudtam most jobb felvételt csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Nyugi. Az előző Speedfightomnál én is benéztem. Mivel előtte nagy időt is hagytam ki, nem nagyon voltam tisztában a dolgokkal. Az meg végképp ismeretlen volt, hogy az 50-es és 100-as között hogyan lehet különbséget tenni. Nyilván egy tapasztaltabb embernek szemet szúrt volna, mert tudja, mire kell figyelni és, hogy kell is egyáltalán figyelni. Nem tudtam, hogy más a légszűrő és a kipufogó valamint azt sem, hogy az 50-es nem 150-ig van skálázva és az, hogy az 50-esen nincs helyzetjelző állás a lámpakapcsolón.
Ráadásul nem is ment, mikor megvettem és a hengert lebontva nem szúrt szemet a dugattyúméret sem. Világos, hiszen előtte utoljára 12 éve motoroztam.
Mikor beadtam a hengert fúrásra, akkor közölték velem, hogy ez 100-as, de akkor már mit lehetett tenni? Eltelt 3 hét a vásárlás óta. Ezzel a géppel végül 2 évig járkáltam. 70 volt a végsebessége, viszont soha nem volt semmi hibája. a két év alatt végül 4000km-t raktam bele főleg pusztán azzal, hogy munkába jártam vele. De a zabszem ott volt fenséges popómban, hogy elkapnak. Ezért adtam el és vettem meg a mostanit.Ez a mostani lenne jó, de a régi példány megbízhatóságával.
-
mumtaz
senior tag
Ma kaptam a telefont, hogy megérkezett az új vízpumpa. Tök fasza, hogy pont ma voltam Szigetszentmiklóson. A telefon meg persze akkor jött, amikor már úton voltam hazafelé a Pesti rakparton.
-
mumtaz
senior tag
Csak egy aprócska kérdés: A kuplungpofáknál van 1-1 gumi. Alap esetben a pofák a gumikhoz be vannak szorulva és kézzel alig lehet emiatt kimozdítani őket. Ez normális?
Mert mondjuk menet közben szépen fog a kuplung, meg minden, csak kiváncsi volnék a gumik gyakorlati szerepére. Ezek inkább kiegyenlítésre vannak, vagy "kisimítják" a kuplungolást, hogy ne túl hirtelen tapadjanak meg? Vagy csak egyszerűen azért vannak, hogy a kuplungpofák ne verődjenek össze-vissza?