Új hozzászólás Aktív témák

  • Samus

    addikt

    Nos, megvolt az átnézés. A tag nagyon tudta mit csinál. Elkezdte bontani, leeresztettünk egy kis folyadékot, majd utánatöltöttünk fagyállóval.
    utána jött a nehezebb része. A 70 közben megáll a motor dolgot, karburátor takarítást, légszűrő, benzincsap-/cső ellenőrzés. Vagy 25 csavar után néhány idomot levett innen-onnan, majd nekiesett. Oldalról, a légszűrő levétele után leeresztette, majd lekapta a karburátort...pici homok volt az alján, de egyébként tiszta volt. Fúvókákat megnézte, kifújta. A fő fúvóka 74es. A súbertűt megemelte eggyel. Megszívta a benzincsap vákuumcsövét, a benzincsövön pedig szépen folyt az üzemanyag. Karburátort összerakta, majd vissza a helyére, visszakötött mindent, próbaüzem. Jó 8 rúgás gyújtás nélkül, töltésként, majd gyújtás, indít. Füstöl, mint a vadállat (garázsban csináltuk, nem számított a tárva-nyitva lévő két ajtó, az elszívók...), alapjárat nincs (lefullad). Beállította. Valahogy meg kellene hajtani...sztenderrel együtt megdöntötte, behúzta az első féket, gázt csutkán. A motor mögött álltam, a kerék megindult, úgy forgott, fújta a levegőt, mint egy szobai ventilátor. Szépen járt. Elengedte, rángatta a gázt (tövig, semmi, hirtelen tövig, semmi, hirtelen félig, stb.). Mindig visszatért alapjáratra, de ha hirtelen elengedés után hirtelen rántja, jó fél perces késéssel indul, nem azonnal. Ez az idő menet közben csökkent, de picit fáziskés van, de csak csutkáról elengedve, majd hirtelen újra tövig húzva. Lassan adagolva folyamatosan veszi a lapot. Miután kifüstölte magát, már füstöt sem láttam. Annyit sem, mint a procedúra előtt. Nyélgáznál és süvítő keréknél is minimális volt (hidegen alapjáraton nyomott ennyit...). Holnap próbálom mit tud, bírja-e a tempót, ma sötét van, és olyan nedves, párás köd (reggel óta nem szállt fel), hogy a látótávolság autóval is 10 méter alatt van...Ha ezután sem hajlandó menni, kap egy 82es fúvókát.

    Csak néztem. Láttam már pár motorszerelőnek csúfolt embert, de ez a szaki tényleg szaki. 2000ből megvolt az egész (kis borravaló is volt benne).

    Az idomok alapján a motor '97/4., vagy 5. havi (nem mindegyik volt egyforma, sokat le sem szedtünk, de több 4. volt) Ennyit a 2002/01-ről...

    Viszont miután elment, járattam, és egy felettébb érdekes dologra figyeltem fel. Alapjáraton, világítással lassan jár (másodpercenként körülbelül három ütem), ám ha a világítást lekapcsolom, megemelkedik az alapjárat (hallhatóan), mintha szívatóval járatnám még hidegen. Ha visszakapcsolom fel, újra lelassul, majd azt tartja. Ha megint lekapcsolom, újra felkúszik.Mi okozhatja ezt?

    '' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

Új hozzászólás Aktív témák