Hirdetés
- DIGI kábel TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- ASUS routerek
- DIGI internet
- Synology NAS
- Greenwashing miatt támadják az olaszok a Sheint
- Az irodákba kéri a dolgozóit a Dell, az Ubisoft is próbálkozik
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
probizz
tag
Fogyasztás témához:
Seat Cordoba 1.9 TDI Signo 2002-es évjárat (110 LE): 5,5-6,5 literes átlagfogyasztás sportosságtól függően.
- nyáron autópályán 4 személy + elég sok csomag 1400 km-es úton tesztelve 130-as tempónál 5,3-at fogyasztott
- egy 45 literes tankkal kb. 800 km-t szoktam menni
- sokan mondják, hogy ez egy jól sikerült motor, nincs is vele semmi bajom, ahogy az autóval sem
- tuti, hogy nagypapa stílusban 5 litert is ki lehet hozni
- ami még hozzátartozik: ez egy jól karbantartott (olajcsere, szűrőcsere mindig időben, a motort szoktam járatni nagyobb igénybevétel után pár percig (turbós)), nem széthajtott, garantáltan 98 ezer km-es autó (alapból ezzel a motorral már ritkán lehet ilyen állapotút találni, pedig sok más autóba is szerelték)[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz werszomjas #37316 üzenetére
Nagyon sok a kátyú Debrecenben. Egyes helyeken szlalomozni kell. A Kassai út közepén dübbentem bele vagy 2 napja egybe, kibírtam röhögés nélkül. Kezdem megérteni, hogy miért vesz valaki Land Cruisert.
-
probizz
tag
Csak kíváncsiságból megkérdezem már, hogy milyen autót vennétek "játszósnak" 1 M Ft alatt vagy környékén, ami minél erősebb, jobb súlyelosztású stb. Kinek milyen tapasztalata van ilyesmikkel? Felhasználás: nem utcai vagánykodás a célja, csak szeretek vezetni és nem az utazós autómat járatnám csúcsra (pl. versenypályán), hanem ez direkt erre lenne. A fenntartási költségek is lényegesek. Nincs behatárolva, hogy csak összkerekes vagy csak V6-os vagy turbós. Minden tapasztalatot, javaslatot szívesen olvasok. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
+bitpork: Pont ezért szeretnék olcsóbb autót alapnak, hogy 1-2 dolgot még tudjak venni hozzá. Pl. Integrát és Impreza WRX-et vezettem már (király mindkettő), amik nagyjából már készek erre, de azok nem ebbe az árkategóriába tartoznak.
bigmasterg: köszi a tippeket
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz bigmasterg #37343 üzenetére
Köszi. Elég furcsán csinálta meg a hirdetést. Felül hátsó kerekest ír, a leírásban összkerekest. Egyébként szeretem a hátsó kerekest is, drift tapasztalatom nincs túl sok (volt egy vw bogaram, amivel a teleket végigszórakoztam , de az más kategória ). Inkább a normál versenypályás vezetés a cél.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Ezeket kipróbálnám a helyedben:
Honda Accord - ismerősnek van dízel Accord, jól szuperál neki
BMW 3 - 320D szedánt már vezettem többször, jó kocsi (hosszútávú tapasztalatom nincs vele, de nagyon sokan szeretik) - a szedánját is érdemes lehet kipróbálnod
-
probizz
tag
válasz golya32 #37827 üzenetére
Igen 2,2 van neki. Nem tudom, hogy mennyire drága a szerviz, az övé nem nagyon járt a kötelezőn kívül szervizben. Ez gondolom abból is adódik, hogy bejárta nagyjából az egész országot (kis túlzással) mire talált egy nagyon jót (maximalistaként kereste, de megérte). Pontosan nem tudom, de kb. 2 éve vette 4 M körül, azaz nem a listában első kocsik közül vett meg egyet az ár alapján. Ami tuti, hogy nagyon szereti és megbízhatóan működik.
-
probizz
tag
válasz DeFranco #37889 üzenetére
Nepperszerű a történet. Azon érdemes lehet elgondolkoznod, hogy "az embereknek az álmaikat adják el" sokszor. Ez hatványozottan igaz az autópiacra. "Jobbnál-jobb" km óra állások és történetek vannak a piacon. Sokszor a kereskedésben a jól bevált kereskedői dumák miatt szegény vevő (ez esetben balek) azt hiszi, hogy övé a főnyeremény, mert egy nagyon jól felépített történetet mondanak neki. Volt lehetőségem bepillantani az autókereskedők világába. Van nagyon rendes kereskedő ismerősöm is, de ismerek elég sok simliset is. Pl. bevált gyakorlat az is, hogy elkezdi sorolni egy kereskedő az apró hibákat (-> bizalomkeltés) csak éppen a lényegi hibákat és óra tekergetést nem mondja.
-
probizz
tag
válasz Klemens #38086 üzenetére
Ez a kasztni nagyon papír (nézd meg a töréstesztjét). Későbbi hondák (kb. 2000-től) már jók. Abból az időből is lehet találni jó törésztesztű autókat más márkákban, de a legtöbb gyár csak később fejlődött normális szintre.
Itt egy ötajtós töréstesztje:
LINKNormális vezetéssel nagyon ritkán kerül valaki ilyen problémás helyzetbe általában inkább soha, de a minél jobb / erősebb kasztni alapvetően fontos.
És én is csak annyit tudok mondani, hogy gyárit vegyél, max. majd te optikázol rajta ha úgy tetszik, de ne más sufnituningját vedd meg.
-
probizz
tag
válasz DeFranco #38313 üzenetére
Érvek a casco mellett:
- tavaly felcsapott egy kavicsot az előttem haladó -> első szélvédő csere -> casco-ra önrész nélkül sikerült kicseréltetni
- ismerősömnek 2 autóját lopták el Bp-ről (a statisztikák alapján is magasan ott a legnagyobb a lopási arány, de ez logikus) -> nem volt casco = 0 Ft. Az egyik a lopás előtt nemrég elkészült régebbi merci volt, ami kapott egy zsír állapotú motort (1 M Ft-ot minimum ért, fullos gyári állapotban).
- találtam már meg a kocsimat behorpasztva a parkolóban (ez nem volt túl nagy kár, de lehet az ilyen is költséges)
Fontos, hogy hol laksz, hova jársz, meddig hagyod az utcán, mennyit mész egy évben. De ezeket nem számítva is megéri szerintem. -
probizz
tag
Ha már gumi. Használ valaki defekttűrőt? Milyenek a tapasztalatok? Úgy tudom a mostaniak már hasonlóak a hagyományos gumikhoz (mert olyat olvastam, hogy az első szériák jobban koptak + rázósabbak voltak).
-
probizz
tag
Olajcsere következik - Seat 1.9 TDI (ASV) - 110 LE
Amiket használok:
- olaj: Mobil Synt S 5W-40
- szűrők: Mann, HengstTeljesen elégedett vagyok ezekkel csak érdekel a véleményetek. Ti miket használtok ilyen motorhoz?
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Gyors kérdés:
Fékfolyadék csere is követezik (Seat Cordoba 1.9 TDI 2002 - 4 tárcsafék): eddig úgy tudom, hogy DOT4-es kell bele. Jól tudom? Melyik márkát ajánljátok? 1 liter kell hozzá? Köszi!
-
probizz
tag
Melyiket vennétek és miért? Az idei új GY és a Dunlop teszt szerint nagyon jók lettek. A télim GY (UG8) és nagyon jó. Ezekre kértem ajánlatot, nagyjából egy árban kapom. Választási szempont, hogy sportos gumi legyen jó oldaltartással és persze az alapok, hogy száraz / nedves tapadás, kopás jók legyenek. (Szerintem hasonló gumik, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre. Az is igaz, hogy az újakkal még nincs senkinek tapasztalata.)
Goodyear EfficientGrip Performance
Dunlop Sport BluResponse
Michelin Pilot Sport 3Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz EQMontoya #39754 üzenetére
Egy kis tapasztalat a Cordoba futóművéről. (1.9 TDI 110 Le-s signo felszereltségű. Lehet, hogy erősebb a futóműve a kisebb motorokhoz adott futóműhöz képest.):
Az autó 2002-es évjáratú, 2004 óta van a családban, 1 éve az enyém, 11 ezer km-t mentem vele azóta. Teljes szerviztörténete van (most 99 ezer km van benne):
Futómű alkatrész igény a 99 ezer km alatt (összesen 26 ezer Ft):
- 1 db talpas csere (53 ezer km-nél)
- kormányösszekötő csere (95 ezer km-nél) - a jobb oldalit kellett cserélni (párban cseréltettem ki, mert így szoktam az ilyesmit)
- 2 db szilent (95 ezer km-nél) - elöl az alsó lengőkarok hátsó szilentjeit kellett cserélni
(A lengéscsillapítók is gyáriak és jó állapotban vannak.)Ezen felül sem volt sok probléma az autóval, de ez már nem a tárgyhoz tartozik:
- 1x elektromos ablakemelő mechanika csere a bal első ajtónál
- 1x termosztát csere (2 ezer Ft)Csak azért írtam le, hogy aki ilyet szeretne venni az objektív képet kapjon.
Vezetési élmény is van vele ezzel a motorral. 4 fő + csomaggal is tökéletesen irányítható, télen is bolondbiztos (az is igaz, hogy jó a téli gumim is).
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz Kornel #40380 üzenetére
Az is vicces, hogy a kispolszkis is 130-al mehet autópályán és a fullos fékrendszerű autóval is ugyanennyivel szabad. (Tudom, hogy nehéz lenne egy olyan rendszert csinálni, amiben a jobb műszaki tulajdonságú és állapotú autók a pályán gyorsabban mehetnének, mert nehéz lenne külön mérni a sebességüket.)
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz atti1848 #41252 üzenetére
A használtautón így lehet megkülönböztetni, hogy melyiket hirdeti kereskedő:
- az autó adatlapján a képek alatt van egy "FUNKCIÓK" feliratú rész, ahol ha azt látod, hogy "Járművek ugyanitt", akkor az kereskedő lesz (példaként egy kereskedői hirdetés ahol látod ezt, de itt a kép is mutatja: [link])
- olyan is előfordul, hogy pont ezért zsiványkodnak és családi háznál fotózzák + magán e-mail címre hirdetnek meg 1-2 kocsit (inkább a kisebb nepperek, de kereskedőbe is futottam már így), de ez ritkább
Itt pl. a kép nem kereskedésben készült, de a "Járművek ugyanitt" egyértelművé teszi + ha legörgetsz, akkor az internetcímnél (a leírás alatt az eladó adatainál) látod a kereskedés weblapjának a címét: [link]- és egy magánszemély hirdetése (valószínűleg): [link] - itt a funkciók alatt nem látod a már említett "Járművek ugyanitt" feliratot, de ilyenkor is belefuthatsz kereskedőbe (jóval ritkábban).
A "Bővített kereső"-ben be tudsz állítani olyat, hogy csak 1 gazdás érdekel szervizkönyvvel, ami ilyen fiatal autónál szerintem segít abban, hogy jót találj. Szervizben is le tudod informálni stb.
A mobile.de weboldalon be tudod állítani, hogy csak magánszemély hirdetése érdekel és csak Németországból (szintén a bővített keresőben) és ott ha az eladó neve német, akkor jó esélyed van rá, hogy egy német magánszemély autóját nézed éppen, ami tényleg szervizkönyves és tényleg első tulajos (szintén bővített keresőben be lehet állítani).
Jó keresést! És nagyon nézd meg, hogy volt e törve. Ne csak a külsején mérj rétegvastagságot, hanem a motortérben, csomagtérben is, a küszöbökön, oszlopokon, hegesztéseknél stb.
A szervizkönyves dologhoz: a használtautón csak olyan opció van, hogy "szervizköny", ami nem jelent sok esetben "végig vezetett szervizkönyvet". Ezt sokan külön ki szokták alul is írni, de rá kell kérdezni telefonba és ha azt mondja, akkor is elmenni vele a szervizbe, mert a szervizkönyvet lehet hamisítani is.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz probizz #41296 üzenetére
(Lejárt a szerkesztési idő)
A szervizkönyv sokszor azt jelenti a használtautón, hogy megvan az autó szervizkönyve, ami x évig vezetve volt (jellemzően garanciaidőn belül). Ezért már sokan külön a leírásba beleteszik, hogy végig vezetett...De telefonban mindenképpen kérdezz rá és anélkül ne indulj el ha ez szempont.Azaz a "szervizkönyv" pl. egy 6 éves autónál jelentheti ezt is: 3 évig vezetve van (gari időn belül), de az azt követő 3 év nincs. Képzelj el egy autót (legyen mondjuk 1 tulajos), amivel mentek az első 3 évben 60K km-t összesen, köv. 3 évben tesznek bele évi 60-80-at (nekem is van olyan haverom, aki ennyit megy, egyáltalán nem elrugaszkodott szám). Eléri 6 éves korára a 250K-t, de a kereskedő miután megvette visszatekeri 132.586-ra és azt mondja, hogy nézd meg az első 3 évben csak 20K-t mentek évente, ezért ez teljesen reális + a duma, hogy azért nem vitték tovább márkaszervizbe mert lejárt a garancia és nagyon drága lett volna. Saját szerelőhöz vitték. -> Történet szépen felépítve, mindenki boldog.
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
Kutas témához:
Ha jön segíteni tankolni: Köszi, menni fog. + Normális, vigyorgós fej. Rám még nem tukmáltak prémium üzemanyagot. (Mostanában magamtól is azt tankolom (diesel), de régen sem marketingelték, amikor simát vettem.)
A van-e kártyám kérdésre már rezisztens vagyok fizetésnél. Általában egy "nincs" + vigyorgás a válaszom. És ezután nem is ajánlja, hogy itt az igénylőlap.
-
probizz
tag
Az én módszerem:
1. Megkérdeztem a márkaszervizben, hogy hozott cuccokkal (minőségi, pl. Mann szűrők, Mobil olaj) megoldható-e az olajcsere náluk, mert ezeket már megvettem. Mivel a szervizelésen is keresnek, ezért örülnek nekem, hogy oda viszem az autót olajcserére és persze hogy megoldható "hozott anyagból" is. A szerviz munkadíja meg nem annyival drágább, hogy ne érné meg odavinni.
2. Hogy mi ennek a lényege?: Olcsón megvett cuccokkal odamegyek, normálisan leszervizelik és kifizetek egy normál összeget a munkadíjra -> lesz ismét márkaszerviz bejegyzésem a végig vezetett szervizkönyben + bejegyzés hivatalosan az ő rendszerükben is, hogy ott jártam x km állásnál. (Eladásnál is sokat ér.)
3. Már ott járunk (mert a 3. olajcsere óta így megy), hogy legutóbb felajánlották, hogy ők is adják nekem annyiért az olajat és az alkatrészeket, mint amennyiért én szoktam venni (egyébként full jó áron). Azaz legközelebb csak menjek és intézik nekem. Mondjuk már jó haverságban is vagyok velük. Pl. bemegyek a szerelőkhöz szerviz közben, tanulom a szakmát tőlük, mert érdekel.(Egyébként van ezen kívül egy márkafüggetlen szervizes barátom is, akihez szintén szoktam járni. Mindent elmagyaráz, még úgy is, hogy sokkal többet kérdezek, mint az átlag. )
[ Szerkesztve ]
-
probizz
tag
válasz stangli #41417 üzenetére
Ha nem számít már a szervizkönyv és a márkaszervizes bejegyzés (leellenőrizhetőség), akkor persze, hogy van olcsóbb lehetőség. Mondjuk a nagyon profi és felkapott szerelők nem sokkal olcsóbbak munkadíjban, mint a márkaszervizek. Szerintem a márkaszerviznél az alkatrész és az olaj a nagy lehúzás. Pl. fékfolyadékot (ATE) 2K-ért vettem (1L), amit ők 4K-ért adtak volna...de ugyanígy a többi dolognál is nagy az árrés.
-
probizz
tag
válasz DeFranco #41416 üzenetére
A komolyabb dolgokkal én is a privát szerelőhöz megyek (márkaszervizben gyakorlatilag csak az olajcsere megy és az éves átvizsgálás). Volt olyan, amire a márkaszervizben nem jöttek rá és a szerelő barátom hamar megtalálta a problémát (szisztematikusan végigment a lehetőségeken, türelmesen).
-
probizz
tag
Ha valakit érdekel egy 1963-as Opel Rekord P2 vagy gyűjtő ismerősötöket, akkor egy privit küldjetek a bővebb infókért. Köszi. (Ilyen csak sima kemény tetővel: [link])
Nincs fent a használtautón. 4 ajtósból nem is tudok másik eladóról. Mobile.de-n sincs sok belőle, főleg nem 4 ajtós.
-
probizz
tag
Ha sokan állnak már fent, akkor érdemesebb lent megállva megvárni, amíg kitisztul a helyzet, mert a múltkor is majdnem rámgurultak az emelkedőn és mögöttem is álltak, ezért csak keveset tudtam csorogni. Egyébként ha ilyen van, akkor inkább állj meg, kézi be és indulsz újra 1-esben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen