-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Köszi srácok!
Benzinesek nem is nagyon játszanak ebben az osztályban? Illetve a dízelek közül melyik lenne a legstrapabíróbb? Ha baja van, melyik lenne a legköltségkímélőbb? Alhambra jobb választás lehet-e egy Sharannál? Elvégre a bele ugyan az, csak az embléma más, nem? Vagy a Galaxy, kérdés meddig voltak típustesók az előbb említettekkel? Gondolom olyan 2004-5 körülig?!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
HoaryFox
őstag
'90-es évekbeli Peugeot 306-ról vélemények? Melyik az a minimum motor, amivel meg lehet venni? Típushibák?
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Kornel
veterán
válasz tboy93 #97853 üzenetére
ha jól tudom az 2.2 hdi amúgy átnevezve.
egyébként ha rendesen van karbantartva akkor annyit simán el kell mennie.mod: nem tudom, személyautónál mennyi a hivatalos gyári olajcsere intervalluma, de transitnál 50k km-t adnak meg, ami szerintem nevetséges, jó ha kibírja a 2 éves garanciaidőt úgy.
[ Szerkesztve ]
-
-
giigz
veterán
válasz runner 125 #97848 üzenetére
Igen, sosem tudtam elképzelni magamnak pl. egy ilyen családi autót, akárcsak használni sem, de a Galaxy kivétel ez alól, nem csak nagy családi autónak akar tűnni, hanem tényleg az is. A Mazda 5 a Ford kínálatát figyelembe véve szerintem inkább az S-MAX ellenfele lehet, a Galaxy már családbarátabb.
-
giigz
veterán
válasz Kornel #97850 üzenetére
"1.9 tdi-t minden sarokba szerelnek mo-n, meg minden bontóban van hozzá cucc."
Áhh ez a mondat Korábban az 1.4 8V-re is ez volt a sláger mondat, még amikor én vettem a kocsimat akkor is ezzel őrítették az embereket, hogy faék egyszerű, minden sarki szerelő ért hozzá, bontóban rogyásig vannak alkatrésszel. A valóságban ez úgy nézett ki, hogy gyakorlatilag az egész megyében alig ért hozzá valaki, fogalmuk sincs még egy 1.4 8V motorról sem, hát így hát úgy, de megoldás nincs... Aztán végül márkaszerviz lett belőle aranyáron, mert a 4. szerelő után meguntam. A faék egyszerű motor sem igaz, max. így van elterjedve a fórumokon, ezt a mondatot tanulta be mindenki, a valóságban a hűdebonyolult 16V-t semmivel nem nehezebb szerelni, számos esetben könnyebb is. A bontóban van hozzá cucc pedig abban merül ki, hogy ami kellene az országos szinten hiánycikk, lásd nívópálca márkaszervizből lett utolsó darab 10k-ért, ami pedig van a bontóban, az már 10+ éves lelakott, és ugyanúgy el fog romlani hamarosan mint ami benne volt.
Ez csak az én tapasztalatom, simán igaz lehet amit mondasz, az 1.9 TDI tényleg ilyen hírben áll, de az 1.4 8V is... Pl. tresh kolléga is rendesen szenvedett az 1.9 TDI-vel, pedig nem is egy leharcoltat vett. Alkatrész meg lesz az 1.6 HDI-hez is meg az 1.9 TDI-hez is, jó minőségű utángyártott, és a sarki szerelő meg úgy sem ért egyikhez sem, a jó szakszerelő pedig érteni fog hozzá.
Tényleg nem támadásként írtam, csak ezzel kapcsolatban megosztottam a véleményem.
-
Kornel
veterán
tizenéves autókról beszélgetünk.
hogyne lett volna gond velük.
szerinted nekem nem kellesz a 2.0 tddi-ben egy két dolgot kicserélni?
turbo cső, egy két vízcső, esetleg egy adagoló meg egy turbofelujítás?
simán befigyelhet.
bele kell kalkulálni, vagy venni hitelre egy új autót, és a kamatokat fizetni.
ennyi. -
-
Declare
őstag
Attol függ milyen a töltö Ha nem ilyen tescos 5000 ft töltötd van szvsz nyugodtan. Nekem a töltöm pl olyan, hogy ha elkeszült a töltessel fenntarto es akku tesztelö funkcioba valt, azaz meri mennyi idö alatt mennyit merül es ha tul gyorsan merül akkor szol, hogy csere. De nyugodtan rajta hagyhatod.
A töltö pedig hasznos, ezt minden autovillamossagival foglalkozo vallja. Regebben is beszeltük ezt, az akkunak nem tesz jot a generator max kraftos töltese. Egy jo töltö valtozo aramerösseggel, impulzusokkal tölt, szulfatkepzödest gatolja, regeneralja az akkut. En sem vagyok autovillamossagi szaki, de utanolvasva, nekem ez egyertelmüen kirajzolodott.
Ezen kivül modernebb autokbol nem is szabad csak ugy kikapni az akkut, mert letilthat dolgokat az aramszünet stb....potolni kell addig is halozatrol az aramot.
Nekem olyan a töltöm, hogy az akkura fixen ra van kötve a töltö csatlakozo es arra csak ra kell dugni az akkutöltöt es mar megy is. (CTEK) Sehol nem olvastam, hogy ilyen töltötöl kigyulladt volna a kocsi meg ök sem hülyek, ha ez riziko lenne, nem csinalnanak ilyen komfort csatlakozot....tescos töltövel masteszta, de hat szoktak mondani, hogy sokszor ha valaki sporolasbol olcsot vesz azt ketszer fizeti meg
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Declare #97872 üzenetére
Bármikor lehet egy véletlen baleset, túlfesz akár a hálózatról, zárlat, kisnyúl. Elektromos eszközt nem üzemeltetünk felügylelet nélkül főleg akkor nem ha többmilliós értéket vagy életet veszélyeztet.
Akárhány hasonló eszköz nem gyulladt ki.
Ellenben ha jól tudom a ctek használatijában is ott van a felügyelet nélkül működtetés tilalma, csak divat ezzel nem foglalkozni.
-
nagyúr
válasz DeFranco #97874 üzenetére
Hát nem tudom... az én töltőm azért jó néhány óra alatt tölti csak fel az akksimat, akkor végig ott kéne állnom mellette? Végülis kiviszem a horgászszékem (ha lenne) fogok egy könyvet és kiolvasom akksitöltés mellett
Az akksi kivétele a fentebb írt macerák miatt sok mindenkinél nem játszik.
[ Szerkesztve ]
-
werszomjas
addikt
válasz tboy93 #97870 üzenetére
Én voltam most 7végén Zsámbékon a téli felkészítő vezetéstechnikai tréningen, sajnos nem sikerült feltenni még a télit, így nyárival voltam, 10-en voltunk talán a csoportban, csak nekem volt nyári.
Meglepően jól teljesített a nyári gumi a mesterségesen kreált csúszós pályán, kb ugyan azokkal a sebességekkel tudtam teljesíteni a feladatokat, mint a télivel szerelt autók, sőt néhányuknál még jobban is. (Mondjuk az awd és egyéb 3 betűs okosságok azért segítettek + sütött a nap is nem volt hideg)
A rántópadon pl egyenesben maradt az autó, az oktató meg is jegyezte, hogy nem gondolta, hogy nyárival ilyen jól viselkedik majd.
Csúszós vészfékezésnél viszont elvérzett a nyári, de ott is volt olyan télivel szerelt autó, aki kb ugyan ott állt meg mint én a nyárival. (70-nél konkrétan elhagytuk a pályát, már csak a sima betonon állt meg )
Az a baj sok ember megveszi a télit és hamis érzetet kelt benne mert azt hiszi, hogy az majd betapad mindenhol, néha pedig lehet jobb egy márkás, minőségi nyári gumi, mint egy olcsó téli. Főleg mostanában amikor itthon ilyen enyhék a telek, hóval csak a hegyekben találkozhatunk, inkább az eső a jellemző.
Érdekes volt. Ettől függetlenül persze most már lassan megy fel a téli, mert kell, féktávon főleg
[ Szerkesztve ]
üdv
-
DeFranco
nagyúr
válasz tboy93 #97875 üzenetére
Én kivenném az akkut, és olyan helyen tölteném, ahol rá tudok nézni rendszeresen (meg ahol adott esetben nem a motortérben gyullad ki). Sőt ezt is csináltam, amikor töltöttem az akkut. Nyilván nem kell ott lenni mellette, csak észlelned kell tudni ha gond van. De ez evidens minden elektromos eszköznél nem csak az akkutöltőnél.
-
nagyúr
válasz werszomjas #97876 üzenetére
El van mondva mindig, hogy a téli gumi azért kell, mert a nyári kemény lesz, csúszni fog 7 fok alatt, ( tapasztaltam is most nemrég, mikor bejött az az 1 hét hideg reggelente, na akkor a nyárim már 1-2 esetben izgalmas dolgokat művelt), plusz a kapaszkodásnál-fékezésnél a lamellái miatt jobban tud tapadni. Csak max addig jó egy komolyabb nyári gumi, amíg nappal 10 fok fölött van a hőmérséklet, alatta cserélni illene, mese nincs.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
raczger
őstag
válasz werszomjas #97876 üzenetére
"Csúszós vészfékezésnél viszont elvérzett a nyári, de ott is volt olyan télivel szerelt autó, aki kb ugyan ott állt meg mint én a nyárival. (70-nél konkrétan elhagytuk a pályát, már csak a sima betonon állt meg )"
Én itt a jó téli gumival 22 méternél álltam meg.
"néha pedig lehet jobb egy márkás, minőségi nyári gumi, mint egy olcsó téli"
Ebben azért nem lennék olyan biztos, mi csoportunkban mindenkinek téli gumi volt fent, biztos volt, akinek gyengébb, rosszabb minőségű volt és mindenki megtudott állni a műgyantás felületen.
Bátyám is volt, ő gagyi Kingstar nyári gumikkal, ő is csak a vizes műgyantán való vészfékezésnél vérzett el. Rántópadnál is meg tudta fogni az autót.
[ Szerkesztve ]
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
Declare
őstag
válasz DeFranco #97874 üzenetére
Nem tudom ezt a szabalyt honnan veszed Ha a Te lelked ettöl nyugodtabb, vedd ki az akkut, csatlakoztasd a kocsit halozathoz, vidd egy bunkerba az akkut, ülj le melle es figyeld 10 napon keresztül alvas nelkül
Egy normalis töltöben van tulfesz vedelem, rövidzarlat, kisnyul vedelem.
Megnezem ha hazamentem a leirast, de holnap ezzel jövök, ha ilyet talalok benne, hogy ne hagyjuk felügyelet nelkül (az akku teszt programra 10 napot ir a könyve), holnap ezzel nyitok : .
Amugy igy emlekeimben turkalva, ilyen az en leirasom is amit kaptam [link] ebben az van, hogy gyerekek ne hasznaljak felügyelet nelkül
Veletlen baleset meg persze bekövetkezhet akarhol akarmikor de azert ettöl meg en nem fogok kaveval a kezembe este az akkum mellett ülni
-
DeFranco
nagyúr
válasz Declare #97881 üzenetére
Sorminta nélkül több intelligenciát tükrözne a hozzászólásod, egyébként meg a magánvéleményemet írtam le. Hogy te hogy töltesz az a te dolgod, szerintem így-és-így kell, én így-és-gy csinálom. Magadat úgy gyújtod fel ahogy akarod, szíved joga semmi közöm hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Tsebacsi #97878 üzenetére
Lecsokkent a homerseklet es izgalmas dolgokat csinalt a nyari? Konkretan mire gondolsz? Milyen gumi volt az, szvsz. azonnal dobd ki. 2 hete reggel -3 fokban mentem a nyarival, pontosan ugy viselkedett szaraz feluleten mint melegebben. Korforgalmat a szokasos sietos tempoban vettem 2x, de ugyanugy ugyanolyan iven mentem, szo nem volt nyikorgasrol vagy barmilyen tapadasi tenyezo megvaltozasarol. A fekhatas is ugyanaz volt, nagyot is fekeztem, ugyanugy fogott.
Ez a 7 fok alatt csokken a tapadas csak bizonyos feltelek mellett igaz, egyreszt minden guminak mas a kevereke, az egyik 3 fok alatt kemenyedik meg kicsit, a masik 1 fok alatt. A fekutban meg lesz 20 cm kulonbseg -5-ben a nyarival es +10-ben, ez pedig reakcio hibahatar.
Fagypont kozeleben nem azert kell telire valtani mert szaraz aszfalton rosszabb lesz a nyari, hanem mert fagypont korul lehet ho/jeg onos eso, es ott mar van kulonbseg. De szarazon nagyjabol total semmi a nyari es teli kozott. Ha szarazon 0 fok korul, akar minusz akar plusz erdekes dolgokat csinal a nyari, azt le kell cserelni egy jo gumira.
-
Declare
őstag
válasz DeFranco #97882 üzenetére
Nem kell besertödni, en aztan nem akarom megvaltoztatni a szokasaidat
Csak nem maganvelemenyt irtal, hanem passziv mondtadban szabalykent fogalmaztal meg valamit, azert kerdeztem ez honnan jön? "Elektromos eszközt nem üzemeltetünk felügylelet nélkül főleg akkor nem ha többmilliós értéket vagy életet veszélyeztet." (ergo akkor ha otthonrol elmesz akkor lehuzod a biztositekokkat a lakasban, estere, meg leveszed a kocsirol a sarut es mobilbol is alvas elött kiveszed az akkut )
Erre irtam, hogy en ilyen szabalyrol nem hallottam es nem is tartom logikusnak, ha az embernek olyan töltöje van ami akku gondozo funkcioval is bir, ami a leiras szerint 10 napig is tarthat.
De nekem aztan mind1, ki tölti, ki nem tölti, en ennek anno utanaolvastam/kerdeztem, es alkalmankent estere rapattintom a töltöt, mert meggyözödesem, hogy jot tesz az akkunak es nem felek, hogy langrakap a kocsi
Ennyi, peace
-
werszomjas
addikt
válasz Declare #97883 üzenetére
Mondjuk ez is olyan, hogy attól függ melyik milyen minőségű.
Nekünk anno a nyári debica volt, a téli fulda kristall montero 3, egyszer használnom kellett kb 1 hétig télivel nyáron, és mérföldekkel jobban tapadt
A lényeg sztem az, hogy télen hiába van téli gumid, ugyan olyan óvatosan kell(ene) közlekedni, mintha nyári lenne fent, abból baj nem lehet, úgyse fog senki határon autózni, a téli előnye 80%-ban a vészfékezéshez kell, a többi óvatos vezetéssel orvosolható. (Ha meg egy lefagyott kanyarba ugyan olyan lendülettel mész be mint nyáron, lehet bármilyen gumi az autón, nem fog betapadni)
[ Szerkesztve ]
üdv
-
nagyúr
Kérdés: Haver a kalosba a 46ah-s akksi helyére 69-eset rakott be, mi ennek az előnye illetve a hátránya? Fogja ezt egyáltalán tölteni rendesen a generátor? Szaki azt mondta neki, hogy a generátora 85A-es.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz werszomjas #97889 üzenetére
Persze a teli gumi nem csodaszer. Ovatosan kell vezetni ez igy van!
De a balesetek 99% ban nem akkor következnek be amikor megfontoltan ovatosan haladsz. Lelep eled a gyalogos, kiugrik a szarvas, elbambulsz es gyorsabban mesz bele egy kanyarba....azok a cm ek sokszor azokon mulik minden. Azon vitatkozni, hogy a kemeny nyari gumi vagy a puha teli tapad jobban telen hat az meg a nem meltatom kategoria....
Nagyon jo pelda erre a mult hetem. Mentem autopalyan nyarigumival, majd csere utan telivel. Mind a ket esetben volt olyan szitu, hogy hatarozottan kellett fekeznem 130-140 nel a telivel a biztonsag kedveert közben at is huztam a külsö savba (emberünk elöttem a belsö savban elaludt kb majdnem nekihuzta szep lassan a szalagkorlatnak es gondolom amikor feleszmelt reflexböl satufeket nyomott (a belsö savban!!!!). A teli gumival olyan döbbenetesen maskent viselkedett az auto, hogy hihetetlen, egyszerüen nyulott, maszott, ahogy erös fekezes közben meg a masik savba is athuztam. Nyarival semmi ilyen "nyulodast" nem ereztem.
Mod: csak az egyertelmüseg kedveert a lenyeg, hogy hatalmas különbseget lehet erezni puhasagban a teli es a nyari között....az meg hogy hidegben a kemeny vagy a puha tapad e jobban a kanyarban, fekezesnel az a teljes ostobasag kerdese.....nagyobb autopalya sebessegnel jo kerdes, pl az en esetemben a nyari lehet jobb lett volna....de ugye a teli gumit nem is autopalyara 130 km/h sebessegre irjak elö....közuton/varosban van jelentösege...meg persze hoban.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
nyilvan...en sem hagynam ugy magara, hogy ra sem nezek napokig. Elvileg ha ugy alakulna jo akkuval es jo töltövel nem esnek ketsegbe, de en nyugodt szivvel radugom estere, vagy hetvegere....de naponta legalabb 1x-2x persz, hogy ranezek. Csak nem kell egyik vegletbe sem esni. szvsz...de ha valakit az nyugtat meg, hogy szerel es kicsit szerintem tul aggodja, hat abbol baj nem lehet
-
nagyúr
Leírtam miért kell a téli gumi, nem én találtam ki, nálam sokkal okosabb emberek, akik többszázezer km-t mentek a kocsikkal/gumikkal és ezek alapján vontak le messzemenően korrekt következtetéseket. Az, hogy neked x úton x gumival véletlen nem volt érezhető, hogy nem +20 van hanem +3, az nem oszt nem szoroz, a hibahatáron bőőőven innen vagy.
Nem fogom kidobni a gumit, mivel semmi baja, csak éppen pont azt produkálja, amire a nyári gumit kitalálták: Nyáron kiválóan tapad, téliesedő körülmények között pedig az amúgy 45-ös peressége miatt túl kemény lesz, emiatt csúszni kezd. Normafára járok fel minden nap, itt azért nem az van, mint lent a nagy faluban a körúton...
Tapasztalat: melegebb időben - +15 és fölötte - a téli gumi szépen elkezd nyúlni, foszlani, szemcsésedni. Nem 1 kocsin láttunk ilyet. Azaz rövid idő alatt megeszi a kocsi és az út a gumit, mert nem a neki megfelelő körülmények között működik! A nyári -1 fokban száraz úton rosszabb lesz! hidd csak el. Az, hogy ezt nem látod/érzed, az had ne mondjam, mit és kit minősít
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
AmunRa
senior tag
Most néztem a biztosítást fele annyi, ha átkötöm, mintha maradna a jelenlegi. A rádióban 10% emelkedést mondta, meg hogy nem érdemes váltani. K&H a legolcsóbb. Van velük valami gond?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #97894 üzenetére
Töltse persze én tojok rá ha porig ég a CR-V-je, csak ha miatta a teremgarázsban bentlévő x másik autó is az nem olyan vicces... Azóta nem láttam a tulaját de ha találkozok vele lesz hozzá 1-2 szavam az tutifix.
werszomjas: A pörögtek/forogtakhoz azért vedd hozzá hogy alattad egy 3 difizáras, számítógép által vezérelt nagyon korszerű és rendkívül fejlett összekrék rendszer volt (csak azért nem írom, hogy a legjobb mert a kotrósok megsértődnének ) kiegészítve a sok 3 betűs okossággal ami nagyon-nagyon sokat számít ilyen szituban.
Persze nyilván nem helyettesíti a téligumit de akkor is... Ezt főleg te tudod/érzed aki vezet fwd és awd kocsit is mint én. Szóval a totojával azért ne emberkedj majd így. Én a ma napig ideglelést kapok mikor a Paszujban letalpaltam a gázt és a körforgalomban elindult tök egyenesen előre.mod:
Ta all:
Szvsz kicsit félre értelmezitek azt ami giigz írt. Ő azt írta, hogy a 7 fok alatt cserélj télire szlogen nem azt jelenti, hogy 6,35 fokban a nyári már nem tapad és 10000 m lesz a fékút 2 helyett, hanem azt, hogy 0 fokig nem lesz nagyságredni a kölönbség. Arról nem is beszélve, hogy nyáriból is van lágyabb meg keményebb keverék amik nem egyformán viselkednek/keményednek hűvösebb időben.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Ja hat teremgarazsbe joszerencsere bizva....na az mondjuk khm....
A teli gumi kerdes az nem a 6 vagy 7 fokrol szol. Az egy ökölszabaly. Normalis ember csereli, mert ha 7 fokok vannak tartosan ott akar mikor bejön a fagy, a ho a nyalkas hideg ut...stb Engem ez mindig eszmeletlenül felhaborit, amikor valaki önjelölt tudos bizonygatja, hogy ö erzi, hogy mennyire jo a gumija (telen a nyari/nyaron a teli) es kiprobalta es ugyan ugy fekez....hat asszem ennel jobban nem lehet felhuzni itt topic szinten.
Nonszensz, hogy valaki sporol par ezer forintot es cserebe masokat veszelyeztet meg tör össze....kökemenyen büntetnem az összes olyat aki nem az utviszonyoknak megfelelö gumival közlekedik. Baleset eseten merlegeles nelkül vastag csekket az összesnek......majd en is kiszerelem az index meg hatso helyelzö meg feklampaimat, mert ha azok egnek többet fogyaszt a kocsi es en ugyse latom....es különben is mindig nagyon ovatosan vezetek....total nonszensz.....közlekedünk akkor tiszteljük meg a masikat hogy normalis allapotu kocsival közlekedünk. Minimum egy hasznalt jo allapotu teli es nyari szett az gondolkodasbeli alapnak kellene lennie....
Na bocsanat a kifakadasert
Új hozzászólás Aktív témák
- Hankook téli és nyári gumi szett - 1 szezonosak - 235/45 R 17
- 2 szezonos - Hankook K135 Ventus Prime4 XL 235/45 R 17 97 Y XL nyári gumi
- 1 szezont futott - HANKOOK Winter i cept evo3 W330 235/45 R 17 97 H XL
- Philips AVENT Premium elektromos cumisüveg melegítő (SCF358/00)
- Újszerű Philips kézi gőzölőkészülék GC360/30 valamennyi tartozékkal, dobozában
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest