- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Richard!
addikt
-
TheProb
veterán
válasz molnarpeter #147555 üzenetére
Összességében milyen verdák ezek amúgy? Van valami költségesebb típushibájuk? valamint mekkora fenntartási ktg-gel kell számolni?
+ RS megéri a felárat vagy jobban járok ha "sima" turbós T-s motorral keresgélek?mk1-ből alig találtam hahu-n, pl. és ebben is csillió km van.
[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
lenko
aktív tag
válasz Richard! #147554 üzenetére
Ha már ilyeneknél tartotok ez is szóba jöhet...
volkswagen_golf_iv_2_3_v5_highline_4-motionAz embereknek fáj az igazság!
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #147558 üzenetére
Pedig G4.
-
Nestor16
senior tag
Sziasztok újra.
A Peugeot 306 közeli szaladgálós benzines mellé kéne egy méltóságteljes 2. autó a családba, amivel Miskolc-Pestet járnánk leginkább, mint hosszú út.
Németből nézelődünk 3000 € értékben + a többi költség. Nem is feltétlen az a lényeg, hogy olcsóbb legyen mint itthonról, hanem jobb állapotú és felszereltebb kéne. (Akár esőszenzor, napfénytető, tolató radar, tempomat, szép metál külső, stb. )
Első számú kiszemeltünk a Seat Toledo (1.9 TDI). Formára ez tetszik legjobban. A Fogyasztása is frankó a 4-5 literjével.
Ehhez hasonló ötleteket kérnék tőletek, hogy még mit érdemes nézni. (Merci, BMW, Audi, Opel nem kell. ) Eddig inkább csak a benzineseknél nézelődtem, képbe kéne lenni a kínálattal ebben a kategóriában is.Üdv, Dávid
-
Nordik
őstag
A generátor képes visszatolteni az akkut teljesen? Vagy mikor van értelme külön töltőre rakni? Valaki azt ajanlja, hogy évente 1-2x érdemes rá tölteni toltovel, de mi értelme ha a generátor úgyis folyamatosan tölti.
Tegnap lemerült a 4 éves akkumulátor, mivel nem volt töltöm inkább vettem újat. Bár egyszer be lett tolva utána mentem vele azért de újra lemerult.
-
Gombinyó
őstag
Kellene egy második autó a családba.
Gurulna pályán, országúton és pár km-t városban is (napi 120km kb). Milyen szívóbenzines ajánlanátok? Jó lenne, ha nem forogna 4000-et 130nál. Keret kb 1,2m csak az autóra. Fontos a megbízhatóság, strapabíróság, viszonylag alacsony szervizköltség. Fogyasztás maradjon azért 7-8l között.
Amiket én néztem idáig:
Mazda 6 2.0 2002-2004
Mitsubishi Lancer 1.6 2005-2006
Toyota Corolla 1.6 2003-2005
Reális lehet az elképzelés? Tudtok valamit ajánlani? -
Sur1G
aktív tag
Megnézettem egy független autós vizsgálóval egy teljesen költségmentesnek hirdetett autót. Elég sok minden kiderült róla, amit én soha nem vettem volna észre, így nem hoztuk el. Sok 5-8 éves kocsi megnézése, sok ideg és csalódás után végül pénteken lefoglaltunk egy 2015/7 havi, 2019/7 hóig garis Golf VII 1.2 TSI BMT Trendline autót. Rendes márkaszervizből van, remélem nem csalódunk . Mentünk vele 20 km próbaúton és az 1.2 TSI meglepően élhetőnek bizonyult. Nem egy erőgép, de szerintem élénkebb a sima 1.6 szívónál (érzésre sokkal jobban megy). A kocsi zajkomfortja meg egyszerűen zseniális. Az első pár km-en rosszul éreztük benne magunkat annyira csendes volt. Majd ha meglesz lövök képeket. Tudom a kis TSI-k problémásak, de ez már az új generációs, 130 km/h és 2800 fordultnál 6,0 körül írta a pillanatnyi fogyasztást (engem meggyőzött).
Toyota Corolla E12 1.6 benzin áttételezése egy az egyben az 1.4 motoré. 130 km/h 4000 forog és zúg rendesen. Engem nagyon zavart pályán, ezen kívül egy nagyon jó konstrukció.
Köszönöm az eddigi építő jellegű hozzászólásokat a kérdéseimben!
Üdv
[ Szerkesztve ]
-
Sztenly
tag
Sziasztok adott két autó:
https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_classic_family-11308037
https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_16v_gl-11100747
Melyiket vennétek inkább és miért? (Csak ezek között választva)
Főleg motorszempontból pl. -
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #147574 üzenetére
A fehérben ráadásul 16 szelepes 1.6-os van, ami "több olajat eszik, mint benzint".
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Sztenly
tag
válasz vzsryl #147575 üzenetére
Szivem szerint egy sima 44Kw osat vennék amiben sok minden nem tud elromlani. De vidékre nem megyek zsákbamacskázni.
A fehér motorja eur 4 es besorolású (katalizátor miatt asszem) de én is jobban tartok attól h olajzabál+ több dolog tud elromlani benne.
Viszont kékben meg a vezérszíj nagyon hangos.
Szerk.: melyik a jobb ha a kuplung lent v ha fent fog inkabb? (tudom alapból beállítástól is függhet)
[ Szerkesztve ]
-
Vesztor87
senior tag
válasz Sztenly #147573 üzenetére
És a becsuletesnepper?
Eur4-es az? Kizárt...max eur 3
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
-
Vesztor87
senior tag
válasz Sztenly #147579 üzenetére
Amit linkeltem punto esélytelen? Arra is jókat mondanak am. És takarékosabb mint a f astra. Euro besorolásokat nem nézegettem, de már a többiek meg is írták. Furcsálltam, hogy a 2003-as Almera meg csak eur.3-as, de még a 2005-ös Ignis is csak 4-es... de megoldva a dolog.
Kérdésedre pedig
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz BigBlackDog #147558 üzenetére
Gondolom félnek a motortól...
Ma Tatabánya odavissza 7,4l az átlag néhány előzéssel.(#147560) alázógyík
Az
Ennyiért nem papírozol le egy ilyet, nézz szét mobile-n....[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
Úgy tűnik, hosszú keresés lesz az enyém is, bár vannak páran, akiknek a nyomába sem érek még
Szűkült a kör, a kezdeti lelkesedésem ellenére a turbós benzinesek javarészt kiestek, ami tetszik annak a motorja nem ajánlott, a többi meg nem tetszik...
(egy - egy 200+ lóerős Mondeo Ecoboost -ot megnézek még a hahun, de a powershift mindig elriaszt, különösen mióta a párom céges S-Max -ában váltóvezérlőt kellett cserélni 75e km -nél. )
Az alul nyomatékos karakterisztika keresése miatt maradnak a turbo dízelek. Ebből pillanatnyilag két vonal tetszik: a jól bevált Volvok mellett akár 2010 utáni CR TDI A4 is felmerült, nem mint cél, csak mint lehetőség.
Első kérdésnek tehát adódik, hogy CR TDI vagy D3 - D4 (esetleg D5)?
A döntési mátrix következő eleme a Volvohoz, mint jelenleg legesélyesebb befutóhoz kapcsolódik. Adott három modell, már amik beleférnek a 3 - max 4 m keretbe, mindegyik tetszik valamiért:
S80, 2009 - ; pro: Klasszikus forma, 163, 185 és 205 Le motorválaszték, nagy bőrfotelek, hajó feeling. kontra: kevésbé virgonc, 2012 előtti modellekben nem nagyon van műszerfalba épített kijelző (amiben már van, nemigen fér bele a keretbe), a másik két típushoz képest magasabbnak ígérkező fenntartási költségek.
S60, 2010 - ; pro: a 163 lovas D3 (D4) normál használathoz elegendőnek ígérkezik, jó fogyasztás országúton és pályán (javarészt itt járok). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. A páromnak ez tetszik. Kontra: nem túl nagy csomagtartó, hátul szűknek mondott lábtér (itt mondjuk egy dolog érdekelne, mennyire szűk a 2001 - 2010 S60 -hoz képest, mivel azzal simán együtt tudtam élni). A nem bőr ülések huzata nekem nem tűnik nagyon minőséginek (sőt, számomra riasztóan igénytelen), a bőr huzatairól pedig nagyon sok rosszat olvasni (darálékból préselt bőr, stb). Nagyon ritka a 205 lovas motor.
V60, 2011 - ; pro: Elegendő méretű csomagtartó, jó D3 és/vagy D4 motorok (163 Le). Jó beépített kijelző, számomra hasznos funkciókkal. kontra: nagyobb súly (mennyire elég ehhez a 163 lóerő?). Ülések (mint S60 -nál) Mivel van másik "szállítós" autó a családban, nincs szükség feltétlenül kombira. Nagyon ritka a 205 lovas motor.
A fentiekből a családi tanács szerint a S60 tűnik befutónak, de kíváncsi vagyok a véleményekre.
D3,D4 és D5 motorok: A 163 lovas kétliteres sokkal racionálisabb megoldásnak tűnik a D5 -nél, az S60 kasznit jól mozgatja, kisebb ccm, alig kisebb nyomaték (400 vs 420), csak egy turbo (kisebb meghibásodási esély), kisebb összsúly, kisebb fogyasztás.
Ugyanakkor nem racionális oldalról, amikor RS Octaviák vegzálnak éppen a pályán (csak mondtam egy erre hajlamos típust, no offense), vagy épp haladósra kell vennem az utat valamilyen okból, akkor nagyon jól jöhet a plusz erő, nem beszélve arról, mennyivel jobban néz ki a dupla kipufogó a szimplánál. Habitusomból adódóan a teljesítményért cserébe pont nem érdekel a fogyasztás sem, az a 2 - 3 liter többlet nem vág földhöz. (az 1.4 Auris is simán megeszik a pályán 9 - 10 litert, cserébe nem megy...) Elgondolkodtam egy D3-D4 chipelésen is, de egyrészt nem áll túl közel hozzám, hogy a gyári megoldásokat babráljam, másrészt ez sem olcsó mulatság, az árából akár kijöhet a D3 - D5 felár.
Nos, az ehhez kapcsolódó gondolatokat is szívesen veszem.
Sorry, hogy ilyen hosszú, de sok gondolat pörög a fejemben a fentiek kapcsán. (a régi - új S60 hátsó lábtere közötti különbségről szóló kérdés is komoly ám )[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Nordik #147564 üzenetére
Képes. Tartós 2-3k fordulaton 20-40km alatt normálisan fel kell, hogy töltse, egyéb fogyasztók függvényében.
Töltőre rakással kapcsolatban: praktikum kérdése. Ha 'lelkiismeretesen' csinálod, akkor nyerhetsz vele 1-2 évet (akár többet is... ). Ugyanakkor egy átlag akksi egy átlag user-nél simán elbír négy évet úgy, hogy rá sem néznek, a cseréje pedig 15-35k HUF. Ellenben egy átlag töltő 15k körül kezdődik (tudom, van olcsóbb, használt, házi, stb.), majd az akksit rendszeresen szereled ki és be (nehéz, koszos), viszed a lakásba (még mindig koszos) és ásod el 24-48 órára egy olyan zugba, ahol remélhetőleg senki nem rug bele vagy esik át rajta (fáj). Opcionálisan még lehet később összezongorázni a dátum, idő, stb. beállításokat a fedélzeti számítógépen.
Egyébként, ha van garázs, illetve lehet nélkülözni hétvégére a kocsit; vagy 'teleltetve' van a gép; vagy sok az indítás rövid utakkal tarkítva; vagy csak simán törödésből és elhivatottságból csinálnád...akkor simán.
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #147586 üzenetére
A nem 5 hengeres motorok nem Volvo motorok, azokat annyira nem erőltetném. Sok dízel fordult meg az ismeretségi körben és 3 motor van amivel kvázi csak jó tapasztalatok vannak: az 5 hengeres Volvo, a Honda féle i-ctdi/dtec és a VAG féle CR TDI.
Kasztniból ha elég méretben az S60 akkor inkább az, újabb/erősebb belefér mint adott esetben S80-ból.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
Ha Volvo, akkor 5 henger, of course (amíg lehetséges). A Volvo motorok elnevezése körül valóban sok a kavarodás, így pontosítok, én csak 5 hengeresben gondolkozok, nevezzük akár D3 -nak, D4 -nek vagy D5 -nek. A négy henger csak az Audi A4 CR TDI vs Volvo D3 (D5) összevetésben merül fel.
Ha csak a méretet nézem, az S60 elég (az új majdnem akkora, mint az S80) -
kurion
senior tag
Sziasztok,
Autó vásárlás előtt állok, maximum 1,5 milló forintot szánnék rá átírással mindennel együtt. Jelenleg egy 97-es Seat Ibiza 6k1 (37Le) használok. Ami fontos lenne számomra, megbízható legyen, szerviz tekintetében ne legyen drága(gondolok itt arra hogy MO-ban az adott típusból rengeteg van).
Amilyen Márkák nem jöhetnek szóba:
-Renault
-Opel
-PeugeotAmi elvárás,
-Benzin
-minimum 70 Le
-4/5 ajtóDiesel-t csak azért zárom ki mert 2 havonta utazok vele csak nagyobb útra amúgy városban van használva, fő célja a nyaralások és utazások támogatása hogy ne félve induljak el egy 120km vagy attól hosszabb útra.
Válaszotokat előre is köszönöm.
"Csinálni jobb mint beszélni róla" - Magic Gladiator
-
BigBlackDog
veterán
válasz kurion #147591 üzenetére
A kizárt márkákat miért zártad ki? Szubjektív érvek, vagy van valami elvárás, aminek nem felelnek meg?
Egyik tipp szintén a Fóka lenne, ahogy írta (#147593) Tsebacsi is, a másik pedig egy MK4 Swift 1.3-as benzinnel (mondjuk utóbbi méretben nem nagy szám, de 1-2 személy el tud férni benne szerintem nyaralásnál is).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen