- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Disney+
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- Rendszergazda topic
- Az EU Trump ellenére sem változtat a big tech elleni szigoron, nincs visszalépés
- Proxmox VE
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kalmanchris
tag
Nekem onnan van az autó. Eddig meglepetés nem ért nyár óta. Aztán lehet most jön majd, ki tudja. Én úgy éreztem korrektek voltak. Kérésemre fel is emelték az autót, mivel láttam hogy van egy kis műhelyük.
Mikor látták hogy fehérvári vagyok, mondták, nagyon sok rosszat hallottak az itteni kereskedésekről. Megy a harc gondolom.
Ez persze csak az egyik cég volt a telephelyen található sok közül.
Szemle során hallgatva szólt valamelyik görgő. Említettem, mondták hogy átvételre megjavítják. Mondom ok. Másnap csörögtek, hogy gond van, megnézték és nem görgő szól, hanem a vízpumpa. Felajánlották, hogy adnak vezérlésszettet, ott helyben a cserélését nem vállalják. Megegyeztem velük, hogy inkább vonjuk le a vételárból a szett árát, mert szeretném magam kiválasztani a szett gyártóját. Belementek, szerződésbe rögzítettük, hogy záros határidőn belül vez csere. Elhoztam az autót, másnap vezérlés vízpumpával csere. Valóban az szólt.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #143496 üzenetére
Előbb leinformálsz egy külföldit, mint egy magyart.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Atomgeszi #143495 üzenetére
Bárhol leinformálható, csak legyél képes megtalálni a bárholt! Viccet félretéve számomra mindig érdekesen hangzik, hogy egy külföldről behozott autó leinformálható futásteljesítménnyel rendelkezik. Persze az előző tulajt nem ismerték, csak találkoztak vele, nem tudják az elérhetőségét, csak leinformálható az előélete, higgyem má' el!
De egyébként igen, onnan én nem vennék használt járművet, az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
nagyúr
Fehér út 9-11-ről még macskát sem?
Érdekes mód náluk az összes autó 60k-160k km között futott bárhol leinformálható, kívül belül csili-vili kocsikkal.. enni lehet még a motorról is.Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett_3/
-
-
i-sti
senior tag
-
rwin5
őstag
Pár hete kérdeztem itt a kis fogyasztású autót városra, benzinest, de nem jutottam dűlőre.
most találtam ezt, ez milyen?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #143484 üzenetére
A legfőbb különbség, hogy a bora sedan vagy variant, a G4 meg hatch vagy variant.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BigBlackDog #143484 üzenetére
Nagyjából igen Általában más műszerfal (légzsák körül nincs csík, sima az egész), D alakú fejtámla, stb.
-
-
Declare
őstag
válasz Integrale #143478 üzenetére
Valami szinte mindegyiknel elöjöhet. Nekünk a ceges A4 audi az a 2.0 tdi volt es nem volt vele különösebben baj. A kollegamnak ugyan csak ilyen 2008 körüli A6 van a 2.7 tdi vel, annak elektronikai gondjai vannak, meg turbo, de ezek inkabb a korabol es a futott km böl adodnak.
Ugyanakkor insignia meg a J astra eseteben is vannak/voltak/lehetnek gondok, csapaggyal, turbocsövel....H astra eseten a 6 os valto szeriahibas, ha nem volt javitva 200k körüli moka....szoval igazabol mindenhol van azert valami.
-
Atomgeszi
nagyúr
Hali!
VW Bora Variant 1.9 PD 6seb.
Egy hasonló évjáratú Passattal összevetve(2001 körüliek) mi az érv, ellenérv mellette?
Bora-ból kisebb a kínálat, de azt is jelentené, hogy ennyivel gyengébb, mint Passat társa?Fentebb említett 500 -ból jó Focust találni - valóban esélytelen , egy ideje már nézem.
Kintről lehetne, de mire behozod + 300k. Igazából a 900(abból meg kínálat) ezres kategória sincs - esetleg egy ST170 amiért néha megdobog a szívem, ha olyat tesznek fel.[ Szerkesztve ]
Eladó gyönyörű, kitűnő állapotú audiophile hangfalszett https://hardverapro.hu/apro/elac_carina_audiophile_5_0_szett_3/
-
Declare
őstag
válasz i-sti #143476 üzenetére
Azert jo nagy a merites Egy H astra es egy Passat, azert nem egy kategoria.
Kb mindegyikböl lehet jot kifogni amugy szerintem. A H astrabol az 1,7 es dizel kenyelmesen belefer ebbe az arsavba, jol fogyaszt, kasztni mereteihez eleg az ereje is, olcso a szerelese es eleg problemamentes a motor. Ez egy ilyen biztonsagi jatekos valasztas de J astra vagy Insignia is beleferhet a 2ezres dizellel, azok sem különösebben problemasak.
Amugy a bmw/audit sem kell egyertelmüen leirni. 2007 töl azert lehet talalni a4 est is pl a 2 ezres dizelell, szerintem az is jo, vagy a 320d is egy nagyon jo motor, ha a szeria betegsege javitva van (motorban valami pillangoszelepet le kell dugozni es utanna nagy baj ott sem lehet), vagy 325d is akar összejöhet, az meg megint csak egy nagyon jo motor. Bar teny, hogy ezek mind sokkal nagyobb futassal lesznek (vagy visszatekerten), zürösebb az elöeletet megtippelni....de attol meg biztosan lehet jot kifogni. Kerdes, mik az igenyei, mennyire hajlando a nagyobb kenyelemert/teljesitmenyert rizikozni vagy többet fizetni.
-
i-sti
senior tag
Sziasztok,
Barátom szeretne kocsit vásárolni.
Ausztriában él és dolgozik. Onnan szeretné venni a fent említett autót is.
Keret: max 8k, 6-7 között nézeget de ha egy hiper-szuper autót találna lehet, hogy 8at is megadná.
Szoba jöhet:
Ford mondeo, alfa Romeo 159 , VW Passat, golf, Astra j, insignia, astra h esetleg
Audi, BMW ilyen árban nincs jó állapotú.
Legyen 2007 fölötti és dízel.
Ti mit ajánlotok?Novum Forum Siculorum
-
gooool
őstag
válasz Integrale #143472 üzenetére
Így van, én adtam el májusban a gépet, ami előtte szintén PH-s fórumtárs autója volt. Szerettem, de anyagi megfontolásból dízelbe kellett ülnöm (napi 100-110 km utazás munkába járás miatt). A kötelezőn kívül egy 3000 ft-os ricnis tengely okozott fejfájást, mert elment tőle a hajtás (típushiba, 1 óra alatt javítható), illetve a fűtőradi lyukadt ki, de az is nagyobb bontás nélkül cserélhető. Azon kívül mutatós, nagy és kényelmes autó a mai napig.
Most 2-es Lageszom van, 1,9dCi, szóval kb. minden tekintetben a legjobban köpködött, és minusz 10-ben is elsőre indul, 5 körül/alatt fogyaszt és mindent tud, amit egy autótól elvárok (ülésfűtés mondjuk hiányzik).
(Egy része nem Neked válasz már, bocsi. )
Üdv, Balázs
-
a8l
aktív tag
válasz roberto211 #143473 üzenetére
Mi volt a baj vele?
Nekem meglepően hibátlanul működik, mindig indul, minden működik és nem karácsonyfa a mászerfal, kivéve a ritkán felvillanó airbag lámpát ami elalszik magától vagy köv. indításnál.
Még az ablakemelő kapcsolók fényei is jók, meg a klíma is jól működik.
1-es lag azért nem ugyan az, a 2-est már elég keményre csinálták ennek volt elsőre jó töréstesztje, meg nem is rohad sehol. Alkatrész meg fillérekért van hozzá egy két bosszantó dolgot kivéve.
1éve vettem, akkor mindent megcsináltattam, vagy én megcsináltam rajta amit úgy láttam hogy probléma, hogy később ne legyen vele gond és nincs is. Az elmúlt 1 évben a motorháztető is alig volt kinyitva.[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #143446 üzenetére
1-es laguna jó.. II-es ből vannak eléggé sz@rok az fix... Egy átok. És ezt nem csak én mondom hanem , akivel mentem (telekocsis) schallerbachba autónepper de én melózni mentem akkor.. Neki is volt neki már a 2003-4 körüli példány, volt pénz ebőven javítani de azt mondja hiába javítatta orrba-szájba azon mindig volt valami.. vagy a xenon, vagy az elektronika, vagy a motor, vagy nem indult. Eladni alig tudta, 1 éven keresztül ,1év után tudta valamire elcserélni.
Előbb vennék egy idősebb I-es lagunat mint egy II-est.. Forma 10ből10 nagyon szép és elegáns autó , illetve kényelmes, jó vezetni is.. De hát erre mondják... nem minden a külső.
#143471) 8th : szerintem rám gondolsz, én adtam el gyorsan(II es laguna).. Idegrendszerem nem bírta suzuki után, a sok problémát. Még a jelenlegi corsanal is ezek a kis problémák is idegesítenek az meg egyenlő volt a betegággyal.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Integrale
veterán
Goool adta el, de mas oka volt. Az egy gyakorlatilag problemamentes auto, alapveto kaebantartasokat igenyli, es nincs gondja. S40, Carisma ugyan ez.
Laguna 2 volt amit problema miatt adott el a tulaja, amit egyebkent szinten karbantartas hianya okozott, de az valoban nem egy jol sikerult modell.
"Bad reklám is reklám too"
-
-
MoRT2195
tag
Na akkor miért ajánlanátok az 1es lagúnat, és miért nem? Indokolnátok picit?
Steam: Ricsi2195 || Xfire: farkasricsi || Origin: MoRT2135 || Uplay: Mort2195
-
-
#03969024
törölt tag
válasz molnarpeter #143456 üzenetére
Kezdetben a szocialisa személy- és kisteherautók, majd szovjet terepjárók Niva-tól KRAZ-ig, Land Rover, Mitsubishi, Toyota, Ford kisterepjárók, MAN, Steyer, Unimog nagyobbak. 8 évet töltöttem IVI és Sercel szeizmikus talajvibrátorokkal 35 tonnáig, az utóbbi időkben Caterpillar munkagépek.
-
őstag
egyszer régen leírtam a gondokat ebben a topikban amikor valakit le akartam beszélni róla, de mégis megvette
már nem emlékszem annyira részletesen, de pl trafóból egyik szerviz se bírt bele oylat rakni amit nem vert ki 10-15 ezer alatt
meg sok ideegsítő apróság, légzsáklámpák, elől a fényszórómosó műanyag takarói mindig leestek, gyakran beszartak a kereéknyomás szenzorok
igaz én mentem is vele vagy 60-70 ezret két év alatt
akkor adtam el mikor elkezdtett kopogni a kormányműve, azt már nem volt kedvem javíttatni
meg valami trutyi kezdett folnyi a motorból és felgyűlt alul a védőlemezen, aztán amikor 1-2 nap állás után bindítottam akkor füstöltmag a kocsi végülis nem volt rossz annyi pénzért, de a 200 lóerőhöz képest azért különösebben jól sem ment, egy szintén 200 lóerős de turbós vw pl simán körbeautózott bármikor
cryptot minden termékemért elfogadom
-
a8l
aktív tag
válasz LuckyL #143462 üzenetére
Ez a zöldesezüst metál, barna bőr, barna műszerfal, nincs tetőablak. Itthoni autó volt, eredeti h-s rendszám.
Én szeretem annak ellenére is hogy nekem ez csak a helyi pár km-es utakra van. Van másik sokkal jobb autóm, amihez egyetlen féktárcsa többe kerül mint a laguna. Első sárvédők műanyagok, de a nagy része vas, és az alja sem rohad nagy meglepetésemre, sehol egy rozsda. Fogyasztással elégedett vagyok, az eddigi átlagom 13.3, de alapvetően csak pár km-es utakra van használva. Ha már messzebb pl 10-20km akkor egyből 12.5 körül van a városi fogyi. Autópályán meg alig eszik, persze ott nem járunk vele. Ha a jövő évet is kibírja akkor már megérte mégha a kukába is kell dobni, mert költeni nem fogok rá semmi nagyobb összeget. Esetleg bontott váltó 70-ig belefér de százezreket biztos nem költök rá, vezérlés kétszer volt cserélve eddig, én biztos nem fogom, benéztem a szíjhoz, elég újszerű, nemrég volt cserélve.
Sok bajod volt vele?
Ennek még semmi baja nem volt eddig pár apróságot azért az elején megcsináltam, pl hátsó hídszilentek gyári, azzal már nem lesz gond amig nálam van, váltóolaj 3x csere(mert 1 cserénél alig lehet leszívni 2.8L-t, motorolajcsere, kapott 6db új gyertyát és 3db új trafót, meg szelepfedél tömítés lett pásztázva, és vettem rá olajsapkát mert az is folyt. Jobbos ablaknál volt vmi kontakthiba meg a jobbos tükörnél mert az se ment, ezeket megcsinálták cserélni nem kellett semmit. Amit még megcsinálok rajta az olajcsere megint nemsokára, szűrők levegő pollen is, kap bal oldalra másik gyári xenontrafót mert egy kínait lógattak rá a lámpára a halott gyári helyett. A váltóban az SLT solenoidot ki fogom cserélni ami felelős a N-ből D-be késve kapcsolásért. Ja meg a lufi lámpa néha kigyullad, aztán elalszik magától következő indításnál, de néha menet közben is pár sec múlva elalszik, vmi kontakthiba lehet nem egyedi jelenség. Beszélő computer hangszóróját is pótolni kell mert valaki kidobta belőle, biztos sokat beszélt. Már vettem 3e ft-ért csak el kell menni érte egyébként működik a beszéd ki lett próbálva és egy gyári cabasse-s fejegység kellene még, de nem létkérdés, gondolom ez is behalt a múltban és egy simát tettek be a helyére, gyári cd táras a csomiban de még ki se próbáltam. Belseje normális szép állapotú, kívül is szép egységes, nem horpadt, nem karcos.[ Szerkesztve ]
-
őstag
fele karosszériaelem műanyag
durva is lenne ha rozsdásodna
nekem is volt iylen autóm sok éve, én mondjuk nem szerettem
mi a rendszámod, lehet az én régi kocsim került hozzádszerk. nem is biztos hogy tudom már a rendszámot, de az enyém tetőablakos volt, ilyen világos szürke kárpittal és a kocsi világoskék
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
a8l
aktív tag
válasz MoRT2195 #143445 üzenetére
2-es lagunát szerintem szabad venni. Nem rossz autó, bár azért alaposan meg kell nézni nehogy szar legyen. Viszont nem rohad egy kicsit sem, nekem a 15évesen egy rozsda pötty sincs sehol. Alapvetően megbízható és ha baja van akkor olcsón van hozzá minden, fillérekért. Nekem v6 aut. van 2001-es fullos initiale , 121ekm-rel most van benne 129ezer lassan, szervízkönyv szerint 2007 végén 56ezer volt benne, és a 2011.-ig lekérdezhető adatok szerint lehet valós a km, ennek ellenére nem hibátlan teljesen, de együtt lehet élni vele. Nem rohad le sehol, nem világít a műszerfalon mindig minden, indul és megy. Elég jól megy, kényelmes, csendes, minden extra van ami kellhet. Motoros memóriás fűthető bőr, 2zónás digit klíma, mot. ablak, centrál, riasztó, elektr. fűthető, behajtható lesötétedős tükrök, 5seb aut váltó, tempomat, esp, gyári hifi, esőérzékelős ablaktörlő, xenon stb.
Nem eszik sokat(persze kinek mi a sok).
680-ért vettük, átírás után 200-at rálocsoltam némi karbantartásra meg az apróságokra amik voltak vele, de azóta szinte ki sem nyitom az elejét egy Ft-ot se költöttem rá.
Szóval esetleg érdemes megnézni a lageszeket is. -
válasz máyköl #143459 üzenetére
Az a baj, hogy rengeteg ember elvárja azt, hogy az elnézést de szaros ötszázezer forintjáért egy újszerű tip top állapotú autót kapjon hibátlan fényezéssel de úgy illatozzon ám mint ha új autó lenne. Mesevilágban élnek. A normális használt autó fogalma ott kezdődik, hogy nem füstöl és nem csörög a motorja, nem recseg nem akad a váltója, nem lóg nem csattog a futóműve, jók a fékei, nem okádék a belseje, nincs teli dohányozva nincs kiülve az ülése, nem zabálja a rozsda, jön megy teszi a dolgát és minden működik rajta rendeltetésszerűen. Ha kicsit ki van fényesedve a kormánya vagy a váltógombja, lekopott az ablakemelő kapcsolóról a festék vagy megszívta a nap a fényezését netán anyuka parkolt vele egy jó ízűt az ovi előtt amit a lökhárító sarkán lévő festékréteg bánt azt le kell szarni. Ezek teljesen jelentéktelen dolgok. Egy autó műszakilag legyen rendben ez a lényeg a kozmetikai bajait kis pénzből orvosolni lehet. Öt kilóért ne várjon már senki csodát meg szalon állapotot egy 150-250ezret futott sokadik tulajos 15+ éves használt autótól könyörgöm. 1.4-1.6 benzinesből teljesen jó vételek vannak félmillióért. Kereskedő ismerősöm mindig adja a drótot ha beszámít valami jó autót jó áron, hogy nem kell-e. Az Astráknak hiába van általános jó hírük nincs semmi áruk még a jóknak sem nagyon mert sok van belőle a piacon van választék, első generációs Focus ugyanez a történet.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Richard!
addikt
Nem fellengzősködtem, csak kíváncsi voltam a te álláspontodra... No offense
5-600k-ért csak hulladékok vannak. Van 1-2 kivétel, de ismerd be, hogy annyi pénzért csak fost lehet venni ezekből a járművekből. A normálisabb példányokért simán elkérnek 7-800 ezret.De mára inkább elnémulok...
[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed háralévő része
-
válasz Richard! #143455 üzenetére
Nem kell fellengzősködni. Onnan indultunk, hogy az ember 600k-ig akar első autót venni. Erre mondtad te, hogy gyűjtsön még hozzá és vegyen egy normális autót, majd szépen felsoroltál olyan autókat amik simán megvehetők a keretéből. Majd még rátettél egy lapáttal, hogy 150-200 ezret csapjon hozzá és nem csak hulladékokat tudna venni. Tehát van hat kilója de ahhoz tegyen még hozzá kettőt mert 800k alatt csak hulladékok vannak. Ez egyszerűen hülyeség. Öt kilóért normális állapotú benzines Punto II, Clio, C Corsa, G Astra, Focus, Megane, Xsara, Stilo, stb... van nem egy nem kettő.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
-
-
válasz Richard! #143441 üzenetére
Ezek öreg autók már, 450k környékén van belőlük élhető példány amire nem kell rögtön rákölteni még egyszer a vételárat. Mazda viszont felejtős. Volt a családban egy 323f ba. Rohadt drága hozzá az alkatrész és megállíthatatlanul zabálja fel a rozsda őket. Pénztemető.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
MoRT2195
tag
Köszi mindenkinek a segítséget. Esetleg Renault Lagunát is ajánlanátok? Használtató.hu-n láttam egy elég szépet, persze belsőre nem tudom milyen, de külsőleg nagyon szép. 465 ezerbe kerül. Ennyiért megéri egy Laguna?
Steam: Ricsi2195 || Xfire: farkasricsi || Origin: MoRT2135 || Uplay: Mort2195
-
hobizoli
nagyúr
válasz #03969024 #143440 üzenetére
igen, csak a VFTS szivonak biztos 11 koruli a CR-e, a turbos annyival meg nem mehet
persze, toluol-lal vagy vmi hasonlo nehezbenzinnel meg agyonadalekova (pl xilol-lal) esetleg mukodhetne, vagy metanollal jaratva ami kb 130-s oktanszamu, de az itt nem hiszem lesz ehhez, ezek eleg meredek dolgok ahhoz, hogy vki csak ugy siman hozzajusson, meg a gozet belelgezve vagy a borrel erintkezve is elegge tudnak bantani
szoval szerintem sima kuton kaphato benzinnel ez igy nem fog 240lovat tudni stabilan soha
csak egyesek mar egybol a sajat 2101-s bodejukban is bent lattak lelki szemeikkel, ahogy csocsre veszik majd a BMW-ket...
uhm, detöbb drón kell ;P
-
#03969024
törölt tag
válasz hobizoli #143438 üzenetére
Igen, én még a középiskolát nyúztam, mikor kijöttek a VFTS-ek. 1600-as motorból kihoztak 160 pacit, ez a turbo csupán kísérleti jelleggel készült. Lehet, hogy kihozták belőle a 240LE-t, a SZU-ban, némi pártutasításra sok minden megtörténhetett. Lehet, két perc után szétesett, de addig leadhatta, amit kellett, párttagsági maradhatott. Ki tudja, mivel etették, esetleg víz befecskendezéssel hűtötték az égésteret.
Ne feledjük, hogy a szovjetek már a hatvanas években megalkották a zárt rendszerű rakétahajtóművet, amit az amcsik sohasem tudtak megcsinálni. A Gulág árnyéka szárnyakat adott a mérnököknek! -
-
hobizoli
nagyúr
válasz #03969024 #143434 üzenetére
Lada VFTS 1.8 16v turbo
vmi miskolci ceg vette meg a 2db-bol az egyiket, amit anno csinaltak
allitolag 240lo lenne, de en ezt nem hiszem ebbol igy kijonne ennyi240lohoz min 1.3bar-l kene fujni a motort 95-s benzinnel
de...1.3bar-nal nincs intercooler? hagyjukmar
100++ fokos levegovel olyan konnyen becsorog, mint a huzat
lefujoszelep is kene, bar itt a karbi es azzal a pillangoszelep a turbo elott van es ugy lehet nem kell, de 1.3bar az nem "kisnyomas" mar, esznel kell lenni
meg dinamikus elogyujtasvezerles sincs, csak a sima ropsulyos, ami szivonal jo, nagyobb rpm=nagyobb elogyujtas, de amikor megjon a toltonyomas meg pont csokkenteni kene a elogyujtast, kulonben megint csak kopogni fog, meg hideg levegovel is -ha lenne intercooler-, nemhogy 100+ fokossalaztan ugye nem art tudni, hogy a 5-10 evvel ujabb, teljesen elektronikus vezerelesu intercooleres kopogasszenzoros 2.0 16v turbomotorokbol hoztak ki 210-230loeroket
pl Nissan JDM SR20DET vagy az YBT "Cossie" motor a Escort RS Cosworth-ban, vagy a Delta Intergrale motorja is 2.0 literbol intercoolerrel, elekrtonikaval szabalyzova se volt ennyi, es mind egy-egy legendas motor
szerintem ez a VFTS 1.8 16v turbo motor 160lonal nem tudna tobbet igy ebben a formaban stabilan
azt irjak a leirasaban, hogy osszesen 2(két)(!!!) uzemora van benne padon jaratva es egyszerre 10percnel soha nem jart tobbet
wow
kene par modositas ra, kezdesnek vmi elektronika, par szenzorral, MAP, WBO2, EGT, IAT, CLT, TPS, trigger, koppszenzor...minimum kene, meg hengerenkenti befecsisor a karbi helyett, es akkor siman ki lehetne hozni belole a 240loerot vagy meg tobbet is, de igy fapadosan, ezzel a kőbuta "vezerlessel" nagyon felejtoaz R5 GT Turbo volt karbis turbos anno a 80-s evekben, de ott a karbi a turbo utan volt, az is elegge szenvedett ettol, hogy rendes elektronika nem volt benne
ugyanekkor az Uno Turbo i.e. teljesen elektronikus volt (ez az "i.e." benne: injection electronic), azokat sokkal jobban lehetett okositani istöbb drón kell ;P
-
#03969024
törölt tag
válasz TomPack #143435 üzenetére
Ó, azt hittem, nesa kérdése önálló. Ne aggódj a régi szűrő miatt, bár szerintem kár volt mosogatni. Nekem a Lancer gyári előírása 7500 kilométerenként olajcsere, s csak minden második alkalommal szűrőcsere. Gondolom, nem nagy összeg az a szűrő, biztos, ami biztos, az első adandó alkalommal cseréld újra!
-
TomPack
őstag
Sziasztok!
Van egy 2010-es Focusom, 1.6 TDCI. 10 ezrenként cseréltetem benne az olajat a gyári előírt 15 ezer helyett (azt hiszem annyi az előírt). Már lassan 300e km van benne, és szerencsére semmi problémám nincs vele.
Ami miatt írok az az, hogy ma voltam olajcserén, de most kivételesen a kiszedett olajszűrő került vissza benzinnel kimosogatva, mert nem belevaló olajszűrőt hozott ki a futár. A szerelő szerint semmi gond ezzel, majd valamelyik nap visszamegyek, és majd kicseréli egy új szűrőre. Szerintetek ez nem gáz? Nem lett tőle koszos az új olaj? Nem lenne jobb az új olajat is inkább lecserélni, ha megjön a jó olajszűrő? Nem szeretném, ha emiatt valami tönkremenne. Vagy felesleges aggódnom?ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
-
-
nepszter1
addikt
Hali egy 2008 évjáratú 1,4 Seat ibiza tenyleg 62ezer km-el eladó 1,5m ennyit megérne ez az autó ? Tényleg ennyi van benne ismerős árulja , vagy inkább egy picit régebbi 1,4 toyota corollát vegyek amivel kevesebb gond lesz ?
-
válasz MoRT2195 #143424 üzenetére
Első autónak ennél jobbat fiatalabbat drágábbat biztosan nem vennék ha fél millióból akarnám megúszni a vásárlást. Ez az egyik legolcsóbban fenntartható autótípus amit csak ismerek. Rozsdát leszámítva problémamentes főleg ezzel az őskövület motorral. De még ha idővel szükségessé is válik egy esetleges küszöb + kerékív csere az sem a világ. Tanulóautónak hibátlan. Első tulajos és van benne légkondi így nem rohadsz bele nyáron. Ennél több nem is kell.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
roberto211
őstag
válasz MoRT2195 #143424 üzenetére
Széria végi I-es suzuki swift (2001-2004) itt már találsz szervo,klímás,patika állapotú modellt..
Ahogy előttem említették: renault Megane (98-2003). Eselteg Citroen Xsara
Punto jó-jó de nekem nem a kedvenceim így én nem ajánlom. Azért húztam alá nehogy az legyen h én fikázom...
Esetleg F astrabol is jókat kilehet fogni 450 körül magyarországon, B corsa 1.4 8v vagy 1.0 12v..
Ha számít a kényelem ,komfort akkor Megane ill. Xsara..
Ha szögtechnika számít, egyszerűség, fapadosság, de az h elég megbízható legyen illetve alkatrészek is olcsóak legyenek hozzá akkor 1. swift 2. B corsa 3. F astra
Ha engem kérdezel swift vagy corsa.. Alkatrészek olcsóak hozzá, ami drága újonnan az bontóba van ezrével, megbízhatóak és városba ill.valamelyik tipus még pályára is jó...
Swift kicsit fapadosabb cserébe talán talán picivel pörgősebb ill. olcsóbb a fenntartás(alkatrész).. B corsa kb 1-2 fokkal komfortosabb(nem zörög-csörög-esik szét kátyúknál) de itt vannak azért már olyanok pláne 1.0 12v nél amik előjöhetnek.. Én egr elektronika részével sz/pok, ezért kell vennem egy másik egr-t de mondjuk nem tétel.. 10e ft bontottan. Mondjuk ez se megy rosszul kb u.a mint ezres stift..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
MoRT2195
tag
Sziasztok!
Friss jogsis vagyok, most szeretném megvenni az első autóm. Nem akarok sokat rászánni, max 600-at, de inkább 500 ezret, jó volna inkább ennyiért valami jobbat. Mármint persze úgy jobbat, hogy azért ne rohadjon az egész autó, működjön rendesen és azért ne legyen ronda se. Nem vagyok nagy autó szakértő, így kb ennyit tudok mondani. Kérdezzetek, ha valamit tudni akartok. Ja és mindegy, hogy benzines vagy dízeles, illetve inkább ferde hátú legyen ha lehet, azok jobban tetszenek, de így első autónak nem feltétlen olyat akarok ami álmaim autója, főleg nem 500 ezerért, de azért szívesebben vezetnék egy szép ferde hátú autót. Audik tetszenek nagyon, de tényleg így első autónak mindegy, hogy milyen márkájú, minden tanácsot szívesen fogadok. Remélem tudtok segíteni.
Steam: Ricsi2195 || Xfire: farkasricsi || Origin: MoRT2135 || Uplay: Mort2195
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
freaghill
őstag
Sziasztok!
Milyen téli gumit ajánlotok G3-ra? Nagyon csúszik az út és ha csak előre de szeretnék venni minimum kettő gumit, mert komoly baj lehet ebből.
Goodyear Ultragrip 9-re gondoltam.
Köszi előre is!
-
rbalint88
addikt
-
Lacy6
senior tag
válasz szőröscica #143384 üzenetére
Családba nemrég lett vásárolva egy fluence.
Szerintem szép autó és belül is egész jól néz ki.
Ez mondjuk nem alap felszerelés, hanem majdnem a legjobb úgy tudom.
Bőr ülés-kormány, több zónás klíma stb.
Futóműve nem rosszabb mint a megane 2-nél.
Összességébe jó vétel és kimondottan jó ár/érték aránnyal rendelkezik.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Chrisstoffer
újonc
Köszi!
Jelenlegi kocsim 5 gangos és 3900-at forog 130-nál. Azért a 3100 jóval élhetőbbnek tűnik. Csinálni meg nem is kell neki semmit 6-ban csak tartani a sebességet és minél kevesebbet enni. Országúton hozzászoktam már, hogy ha előzni kell, akkor visszagangol az ember. Nekem ez nem okoz nehézséget.
-
-v-
addikt
válasz Chrisstoffer #143413 üzenetére
130-nál mindegyik olyan 3500-3600 körül forog ... [link] [link] az ilyen kávédaráló benzinmotorokhoz akkor se nagyon raktak hosszabb végáttételt, ha 6-os volt a váltó .. pl. 3-mas mazdából is az első széria vége, 6-os váltó volt már a 2 literes benzineshez, de forog pályán az is sokat.. nincs elég kakaó különben, 3e alatt semmit nem csinálnak ezek, vagy nagyobb/turbó benya kell a hosszú áttételhez, vagy dízel ..
Edit: ja nem, a linkelt 6-osnál itt van még hatodik, az elég hosszúnak tűnik .. azzal csak 3100 körül forog 130-nál. Sokat mondjuk ott nem csinálhat[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Chrisstoffer #143413 üzenetére
A közvetlen befecskendezésesnek jobb a hatásfoka cserébe lekokszolódik egy idő után. Többféle módszerrel lehet pucolni (vegyszer, diószórás).
5 vs 6 gang: Az áttételezéstől függ kizárólag de igen, általában a 6. fokozat hosszú áttétel szokott lenni.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz Chrisstoffer #143408 üzenetére
Ne keresd kifejezetten a 6-os váltót! Inkább olvass utána, keresgélj, hogy melyik 5, vagy 6 sebességes mennyit pörög 100-130 km/h sebesség mellett! Szerintem mondjuk országútra nem kell a 6. fokozat, mivel általában nem nyílegyenes, relatív sík szakaszok vannak, hanem viszonylag sűrűn kellhet gyorsítani. Ott meg 6. sebességben az alacsony fordulatszám miatt erőlködni fog a motor. Pályán hasznosabb tud lenni. De sokszor a 6 sebességes váltóval csak annyit nyer az ember, hogy többet piszkálhatja a botot. Pl. UFO Civicnél hiába a 6-os váltó, 130 km/h-nál 3400-3500-at pörög (Tsebacsitól meg elnézést, múltkor valóban ő tudta jól, rosszul rémlett nekem a 3100 körüli fordulat ).
A fordulatszám számolásához vannak online kalkulátorok (pl.), csak tudni kell a váltó áttételezését hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Chrisstoffer
újonc
válasz focvis #143411 üzenetére
Köszi!
Igen ezt tudom a váltóval kapcsolatban, de azért egy 6 gangos jó eséllyel kevesebbet forog azonos fordulaton, mint egy 5-ös. De ha már... Mennyit forog legmagasabb fokozatban egy Mazda 6-os, Ford Mondeo és az említett Avensis 100 km/h-nál?
Tudom hogy bírná a dízel ezt a használati módot, de akkor sem akarok váratlan nagy összegű szervizeket, inkább tankolok gyakrabban.
Mit értesz az alatt, hogy érzékenyebb? Milyen plusz hibái lehetnek? Típushibáról esetleg tudsz -e?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz roberto211 #143409 üzenetére
Az a szep, hogy en nem atoknak fogom fel, hanem normalis karbantartasnak Mindent helyreraktam rajta, a kozeljovoben nem tervezem a cseret Asszonykamnak ott a C corsa, az 5 vagy 6 evvel fiatalabb, a honda fog elobb menni a haztol, de szerintem csak 20 eves kora utan.
A motorjaval is elvagyok, en 95%ban varosban, fouton hasznalom, keveset eszik es teljesen korrekten tudom vele tartani a forgalom tempojat.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Chrisstoffer #143398 üzenetére
A DISI az közvetlen befecskendezéses, valamivel (pár deci) biztos kevesebbet fogyaszt, cserébe érzékenyebb lehet.
5 gang VS. 6 gang: Az összáttétel a lényeg - ha elég hosszú az legmagasabb sebességi fokozata egy adott autónak, akkor kevésbé lényeges a fogyasztás szempontjából, hogy azt az összáttételt 5 vagy 6 fokozat között ösztják szét.
-
footy
addikt
válasz Chrisstoffer #143408 üzenetére
Azt azert erdemes tudni, hogy a 6-os valtok vegattetele nem feltetlenul hosszabb, mint az otosoke.
20-50km-en egyebkent a dizelnek sincs baja. -
roberto211
őstag
válasz tboy93 #143402 üzenetére
Olvasom soraidat, és rájöttem nagy átok neked az a honda.. Honda ide vagy Honda oda 16 éves, 7g 1.4 szívó kuvikra ennyit költeni már ..máár nem is tudom. Vagy nem érdemes eladnod és belekell rakatni valami motort , vagy tényleg nem érdemes már eladni aztán odaadod majd asszonynak.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Chrisstoffer
újonc
válasz molnarpeter #143406 üzenetére
Tényleg van! Én 2008-tól és 2,5M-tól néztem kocsikat. Az említett Toyoták pedig megállnak 2M-ban és 2006-os a legfiatalabb. Ha brutál jó kocsi lenne lehet hajlanék is rá a költséghatékonyság miatt, de az 5-ös kézi váltó miatt elbukik.
-
batai15
félisten
válasz tboy93 #143402 üzenetére
aza 60 egyrészt csak alkatrész , meg vezérlés 40. ez 100k felett van , és egyszere egy kocsira az már nem rossz.
köze nincs egy futóműhöz meg ilyenek. az alváz megint olyan hogy egyszeri nagy tétel amivel jó ideig nem kell foglalkozni.
Mint mondtam az előzőt is karban tartottam ennél se lesz másképp.
Nem kell rögtön arra gondolni hogy az ember spúr **** , ill azért egy 206rol beszélünk , nem egy komolyabb kocsiról. Mind össze ebben is annyi volt a lényeg hogy remélem nem lesz a kocsival különösebb gond.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Chrisstoffer #143404 üzenetére
T25-ből van biztosan, melyik generációt nézted?
[ Szerkesztve ]
-
Chrisstoffer
újonc
válasz footy #143401 üzenetére
Köszi!
Avensisből nincs ferdehátú.
Közben látom, hogy a Mondeot csak 5 gangos váltóval szerelték, nekem meg kell a 6. fokozat a fogyasztás miatt, mert sokat országutazok. Így leegyszerűsödött a dolog, hogy a Mazda 6 facelift előtti vagy utáni motorja -e a jobb és hogy melyik a jobb autó?
-
GabN73
addikt
válasz Chrisstoffer #143398 üzenetére
Az évi 20k km milyen távokon lenne belerakva?
Esetleg egy jó S60, 2.4D-vel? Tudom hogy nem benyás...
-
nagyúr
válasz batai15 #143393 üzenetére
"inkább csak annyit hogy ezután egyszerre ekkora összeget sose kelljen költeni rá"
Azert 60k nem a vilagvege. Egy gatlo csere, vezerles csere vagy egy kis rozsda barmikor becsuszhat es jo esellyel meg tobb is lesz mint 60k. En vetel utan helyreraztam a futomuvet, mindenestul (~200k), csereltem full vezerlest mindennel (~80k), utana meghuzas javitas, alvazvedelem, uregvedelem, kis polir (170k). Mult honapban muszaki vizsga, meghalt az akksim es ki kellett cserelnem az osszes tocsavart a kocsin Semmi extra, megis 80k ugrott kari elott a lecsoba.
[ Szerkesztve ]
-
footy
addikt
válasz Chrisstoffer #143398 üzenetére
A 2gen Mazda 6-bol csak FL utanit vennek, elotte nagyon pattogos a futomu es gyenge a zajszigeteles.
(Az Insignia igazi luxusautonak tunik hozza kepest)
En megneznek egy Avensis-t.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 3D nyomtatás
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Tőzsde és gazdaság
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- CES 2025: notebookdömping az Acertől
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...