Új hozzászólás Aktív témák

  • rasotamas

    veterán

    Sziasztok!

    Van egy 2004-es dízel Mazda6-osunk. A fenntartása kicsit többe kerül mint ahogy azt vásárlás előtt sejtettük. A felhasználás módja havonta:
    - 1000 kilométer munkába járás 23 kilométerre országúton ketten
    - 1000 kilométer mászkálás, környező városokba, Pestre, rokonokhoz gyerekkel, többen
    A kopó-fogyó alkatrészekből már elég sok ki lett cserélve, vezérlés, vezérműtengely, hengerfejezés(kérdéses a minőség, mivel látniuk kellett volna a vezérműtengely problémát, hacsak nem ők okozták) rendszeres olajcsere, féktárcsa/betét, stb. Állítólag eladás előtt volt turbó és kuplung-kettőstömegű megcsinálva. 99%-ig biztos hogy valós a kilométer, 223 ezer. Az asszonynak nehezére esik elfogadni, hogy ezek amik ki lettek cserélve egy ideig jók lesznek, a kilométerre vetített szervizköltség csökkenni fog szépen ahogy használjuk, bekattant az agya, hogy adjuk el.
    Mit tanácsolnátok? Az alábbi 3 forgatókönyv amiken jár az agyam:

    1. Veszünk egy Swiftet (esetleg F Astrát) pluszban 2-300-ért munkába járáshoz. Ennek a kilométer költsége alacsonyabb. Egyszeri 2-300 ezerért havi 10-20 ezret spórolnánk. Lenne plusz egy autónk, ha műszaki hiba van akármi. Fel tudnám tenni a Mazdát hahura túlárazottan, amennyiért ha elviszik nekem is megéri, hiszen marad autó amivel járjunk amíg keresgéljük a tuti vételt.

    2. Lecseréljük egy valamivel kisebb értékű autóra, aminek a szervizköltsége is alacsonyabb. Pl benzines G Astra, vagy hasonló. Amit nem nagy élvezet vezetni, nincs akkora komfortja sem, de ezzel is megspórolnánk a 10-20 ezret (talán)

    3. Lecseréljük egy olyan hasonló kategóriás autóra, ami ha már ennyi pénz benne áll adja ugyanezt, csak esetleg kisebb szervizköltséggel, mert nincs hozzá horror áron minden, és a komolyabb dolgokhoz is értenek minden bokorban. Pl 1.9TDI B5-ös Passat, Octavia, hasonló. Esetleg Sharan/Alhambra/Galaxy, mert akkor mind beférnénk nagymamástul mindenestül kompromisszumok nélkül Ezekre nem kizárt hogy rá kéne fizetni és még kezdeti költségek is lennének, átírás vezcsere stb.

    Meg persze ott van, hogy megtartjuk. Még annyit hozzátennék, hogy az egyik kerékív, ajtók alja picit megindult. Bele kéne még borítani 1-2 százast, hogy tényleg maximálisan megfelelő járgány legyen. Ha lenne olyan szerencsénk hogy egy vevő ezeket nem nézi meg, nem látja, nem érdekli akkor ezzel sem kéne foglalkoznunk.

    Ti mit tanácsolnátok?

    [ Szerkesztve ]

    https://tinyurl.com/rasoapro

Új hozzászólás Aktív témák