- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz cappa72 #60899 üzenetére
...nem engedted át a gyalogost, mert ott nem is volt gyalogos biciklis volt, ami nem gyalogos és attól sem válik gyalogossá, hogy valaki megáll neki jófejségből...
...ennél csak az volt itt a jobb, amikor szemből busz áll (takar), mögötte pedig egy autós noszogatja a gyalogost, hogy menjen át nyugodtan én irányomból nézve balról-jobbra... úgy hogy gyalogátkelő sehol... én meg nézek, hogy "wtf? ez ki akarja nyíratni a gyalogokat azzal, hogy kiküldi őket a védett úton 50es tempóval érkezők elé?"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz -=RelakS=- #60898 üzenetére
Akiket ismerek az összes németajkúnál és a norvégoknál jobbkézszabály. Jól megkomplikálná a helyzetet, ha az úton mindkét irányba haladnak autók és a túloldalról kéne valakit beengedni - miközben annak nem lenne elsőbbsége a felőle lévő sávban közlekedővel.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
félisten
válasz cappa72 #60899 üzenetére
Teljesen mindegy mit csinál a szemből érkező, a kerékpárosnak nincs ott elsőbbsége, tehát ő lesz a hibás, te pedig a vétlen (nyilván ha az elsőbbségi helyzettől függetlenül nem volt megelőzhető a baleset).
-------------------------------
Napi agyhalott: [link]
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Azért remélem azt észreveszitek, amikor a gyalogátkelőhely mellé felfestett bringasávon engedik át a bringást. Azon át lehet tekerni.
Gyalogátkelőhelyen én is áttekerek, de megvárom, míg elfogy az autó/átengednek. Ha meg nem fogy/nem engednek, előhúzom a gyalogos kártyát: leszállok, és áttolom Egy biztos: a nyeregben ülve nem várom el, hogy megálljanak az autók.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
félisten
válasz -=RelakS=- #60905 üzenetére
Az elsőbbség volt a téma.
a gyalogátkelőhely mellé felfestett bringasávon engedik át a bringást. Azon át lehet tekerni.
Át lehet tekerni, viszont elsőbbséged nem lesz. -
nagyúr
Nem, ott csak zebra van.
Pár száz méterrel előbb van egy kombinált zebra+bicikliút kombó, na ott aztán minden szokott lenni, azt még óvatosabban kell megközelíteni. És ott bizony a bicikliseknek kint van a macisajt... Csak kb. az van, amit korábban itt írtatok. Jófejségből megállnak a bicósoknak, ezzel szerintem balesetveszélyes helyzetet alakítanak ki.
(Láttam már ilyen miatt /nem itt/ ráfutásos koccanást sajnos, a jófej autósra rászaladt hátulról valaki)Én is úgy gondolom, hogy ha ilyen helyzetben elütöm, akkor simán elővesznek, mert nem tettem meg mindent a baleset elkerülése miatt. (Szerencsére csak elméleti kérdés volt.)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
addikt
válasz cappa72 #60907 üzenetére
Igen, az utolsó mondatodra akartam rávilágítani.
A biciklisnek nincs elsőbbsége a zebrán, sőt, szabálytalan is.
A kombinált zebra+bicikliutat pedig személy szerint ellentmondásosnak és balesetveszélyes kereszteződésnek tartom, a gyalogosnak elsőbbsége van a biciklisnek nincs, értem én, de ez így f@aszság, kb. a "biciklist elütheted a gyalogost nem" felfogásom szerint ha szigorúan a szabályokat nézem.
Személyes ismerősömet csapták el így a biciklin 2x2 sávos úton, az egyik autó megállt, a mellette lévő sávban meg jött, és paff. Egyiküket se baszták meg, illetve szóbeli figyelmeztetést kaptak, a bicikliben is esett kár, meg az autóban is. -
-=RelakS=-
veterán
Igen, de eddig épp arra voltatok büszkék, hogy a zebrán áttekerő bringást elütitek, hiába ad neki elsőbbséget a szemből jövő, hisz a zebrán tolni kell. A bringaúton viszont nem kell tolni, tehát ott megálltok, ha a szemből jövő elsőbbséget ad a bringásnak?
cappa72
" És ott bizony a bicikliseknek kint van a macisajt... Csak kb. az van, amit korábban itt írtatok. Jófejségből megállnak a bicósoknak, ezzel szerintem balesetveszélyes helyzetet alakítanak ki."Ja, az összes ilyen átkelőnél morfondírozok, hogy biztos jó-e, hogy átengednek, vagy az lenne a jobb, ha mindenki elhúzna a faszba, és nyugodtan át tudnék tekerni. Zebra, zebra+bringaút, simán csak bringaút átvezetés, mindegy, melyikről beszélünk.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
válasz -=RelakS=- #60909 üzenetére
Én is bicózok azon a környéken elég sokat.
Vannak időszakok (reggeli, műszakváltós, délutáni irodista csúcsok), amikor tudom, hogy a forgalom óriási, ekkor mindig gyalogost játszom bicóval. Leszállok, zebra, és átengednek.
De vannak olyn időszakok, amikor alig megy pár autó, akkor a bicikliúton a macisajtnál át tudok tekerni. (Zebrán elvből nem tekerek át)Rokonomat is csesztem már le azért, mert nem így tett... meg is sértődött, de mondtam neki, hogy első a biztonság, mert biciklis = terminátor: élő szövet a fém vázon, csak nem annyira ellenálló...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
félisten
válasz -=RelakS=- #60909 üzenetére
Igen, de eddig épp arra voltatok büszkék, hogy a zebrán áttekerő bringást elütitek, hiába ad neki elsőbbséget a szemből jövő, hisz a zebrán tolni kell.
Ilyen véleményt nem fogalmaztam meg, tehát két eset lehetséges: összekeversz valakivel, vagy félreértesz valamit.A bringaúton viszont nem kell tolni, tehát ott megálltok, ha a szemből jövő elsőbbséget ad a bringásnak?
Nálam ez helyzetfüggő. Egyébként nem tartom jó megoldásnak, ha például a szemből érkező megáll neki. Tipikus lecsalogatás esete, ami baleseti veszélyforrást generál. -
Reggie0
félisten
válasz stingy2 #60886 üzenetére
Hajra, olvasd el te is, mert mar megint sikerult olyat linkelned, ami neked mond ellen
Mar rogton azzal kezdi, amit en allitottam, azaz az egyeb szabalyokat, amelyek fuggetlenek az elsobbsegi viszonyoktol, kotelezo betartani, hiaba szabalytalan a mask.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz cappa72 #60899 üzenetére
"Elméleti kérdés: ha már állt a szemben lévő jármű, tehát lemondott az elsőbbségéről a biciklis javára, viszont én nem mondtam le az én elsőbbségemről (mert miért, és esetleg netán véletlenül esetlegesen véletlenül) és egy ilyenből gázolás van, na akkor mivan'?"
Attol fugg hogy milyen modon utod el. Ebben az esetben ovatosnak kell lenned, de a bizalmi elv alapjan szamithatsz arra, hogy megadja neked az elsobbseget, mert az elsobbsegrol mindenkinek kulon kulon (onkentesen es egyertelmuen, pl. kezjelzessel) le kell mondania ilyenkor. Tehat, ha megis baleset lesz, akkor a balesetnel egyebkent is vizsgalt tenyezok szamitanak, mint peldaul az, hogy mennyi volt a reakcioidod, tettel-e valamit a baleset elkerulese erdekeben es szabalyosan haladtal-e(es ha nem, akkor szabalyos haladas eseten mas lenne-e az eredmeny). Ha 1mp-en belul reagaltal pl. fekezessel vagy kormanyzassal, akkor nem leszel felelos. Ha keslekedtel vagy gyorsan menten es amiatt nem sikerult a balesetet kivedened, akkor felelos leszel reszben.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
"Személyes ismerősömet csapták el így a biciklin 2x2 sávos úton, az egyik autó megállt, a mellette lévő sávban meg jött, és paff. "
Ott lehet megerte volna panaszt tenni es perelni, mert a kresz szerint az azonos iranyban haladonak meg kell allnia egy a zebra elott allo jarmu mellett es csak akkor haladhat tovabb, ha meggyozodott arrol, hogy nem kell elsobbseget adnia(vagy nem okoz balesetet). Viszont, ha a szembol erkezo nem allt meg, akkor valoban nem hibas, a szembol jovonek nincsen ilyen kotelezettsege.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ebben az esetben majdnem olyan, mintha stop tabla lenne(de csak a gyalognak kell elsobbseget adni). Nem eleg korulneznie, elobb meg is kell allnia a masik autosnak.
43. § (3) * A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.
[ Szerkesztve ]
-
nyikszi
őstag
Ezen a héten többször mentem be Délpestről a belvároson keresztül Budára. Voltak h@lye szituációk, a legjobban az "tetszett", amikor az Üllőin a Corvinnál a kerékpársávban 4 autó is elhaladt, pedig végig ott vannak azok a műanyag bóják vagy rudak vagy mi az.
Erre ma itt az utcából kanyarodok ki, úgy hogy egy buszos épp elindult a megállóból, ami kb. 50 m-re volt. Nem szoktam kilőni, de már 40-nel mentem amikor el kezdett villogni eszeveszettül. Háá, mondom ez h@lye, biztos felb..k az agyát. Erre odaérek a 4. kereszteződéshez, ahol le akarok kanyarodni jobbra, de egy kerékpáros volt előttem, úgy 20 m-re a kereszteződéstől. Erre elkezdett a buszos dudálni, mintha nem lenne holnap. Szerencsétlen kerékpáros meg csak nézett hátra, hogy most én dudálok vagy mi? Komolyan, gondolta ez a buszos, hogy majd elévágok a kerékpárosnak? Vagy nem is értettem. Az ilyen minek megy sofőrnek?''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
mephi666
nagyúr
válasz nyikszi #60917 üzenetére
biciklis... pár napja megelőzöm, stoptáblánál megállok, balról totál tiszta, jobbról 1 autó, fordul, indulok, erre dikk itt jön a biciglis
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-=RelakS=-
veterán
Látom, hogy ez az állatbarát nem volt.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nyikszi
őstag
válasz -=RelakS=- #60920 üzenetére
Ez is meg Lauda által linkelt is mekkora paraszt!
[ Szerkesztve ]
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
-=RelakS=-
veterán
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
szebe
őstag
válasz -=RelakS=- #60922 üzenetére
A kamerás is megéri a pénzét. A kényelmesre hagyott követési távolság/reakcióidő hirtelen megváltozik, ahogy észleli az Astrát.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
félisten
Napi agyhalott: [link]
Ezeket a vezetőket elküldeném komoly pszichiátriai, figyelem és reflexvizsgálatra, addig nem kapná vissza a jogsit. Mikor kiment előle az autó a külső sávba, akkor is be volt már állva a sávja. Most vagy nem lát rendesen, vagy nem tudott a látottakra időben reagálni, vagy telefonozott stb, illetve ezek kombinációja.
-
szebe
őstag
Pedig nyomatta a dobozos is az elakadásjelzőt.
Egyébként így az óraállítás utáni korán sötétedés miatt jöhetne valami világítást ellenőrző akció, mert siralmas a helyzet.
Az állapotok is, meg a kapcsolási hajlandóság is.
(Tud automata módot a fényszóróm, de nem azon használom. Csomószor van olyan, hogy a navi kijelzőjén látom, hogy szerinte még világos van, én meg már bőven kapcsolnám a lámpát)"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
updog
senior tag
Ma mentünk volna errefelé, az előző faluban teljes terelés volt, fakkoltam is mert hirtelen azt se tudtam merre lehet menni: [link]
A képek alapján biztos a körülményeknek megfelelően ment a kolléga (ráadásul arrafelé több 70-es tábla van esős kiegészítő táblával, nem látom ennyiből hogy pontosan hol történt, de szerintem még a 90-hez se volt köze, nem a 70-hez).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
-=RelakS=-
veterán
A kapaszkodó sávokat én sem szeretem, de inkább kényelmességi okokból. Legyenek helyette Fittipaldi Sávok, és váltogasson sávot az, aki gyorsan akar menni, a teherautó/autóbusz meg vonatozzon végig a sávjában.
Amúgy is, a KRESZ szerint a jobbra tartásnál nem kell figyelembe venni, aki meg ezt nem ismeri, azt gondolja, hogy paraszt a középen autókázó.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
félisten
válasz -=RelakS=- #60933 üzenetére
Szerintem praktikus és logikus a kapaszkodósáv létezése és használata. Aki lassabban haladna/tud haladni, mint egyébként a többi autós, az kihúzódik és mindenki haladhat a saját tempójában. Itt arra gondolok, amikor nem kötelezi a tábla kihúzódásra a megjelölt sebességnél lassabban haladókat.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Én meg azt mondom, hogy aki tud gyorsabban menni, az váltson sávot, és menjen, a nagy dögök meg haladjanak a szélsőben sávváltás nélkül ahogy tudnak. A "húzódj le ha nem tudsz ennyivel menni" tábla ettől nem veszíti értelmét.
Az M0-án van ilyen megoldás Kistarcsánál, szerintem jobb, mint a kapaszkodósáv.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
félisten
válasz -=RelakS=- #60935 üzenetére
A kapaszkodósáv volt a téma. Nélküle előfordulhat például olyan helyzet, hogy a szélső sávban 60-al halad a forgalom és bedugul az egész, belül pedig 130-al süvítenek a személyautók. Amikor van kapaszkodósáv, a leglassabbak ki tudnak oda húzódni, a többi sávon pedig haladhatnak a tempósabb teherautók, buszok és személyautók.
Attól, hogy nem szereted őket, még abszolút indokolt a létezésük. Nyilván nem véletlenül alkalmazzák őket kb mindenhol.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
válasz -=RelakS=- #60935 üzenetére
Értem mire gondolsz, és osztom a véleményed.
Ne a külső nyíljon, és fogyjon el, hanem a belső."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-=RelakS=-
veterán
Pontosan.
LaudaMiért a gyenge, lassú járműveket szívassuk a sáv végén a visszasorolással azok helyett, akik fel tudják venni a tempót? A bedugulásnál a belsőbe is ki lehet húzódni, ha gyorsabban tudnál menni, mint ahogy a sávod halad. Ma is folyton ez történik két sávon is, ha a külső kicsit is lassabb, már mindenki ugrál be a belső, elvileg gyorsabb sávba. Amíg van időd sávot váltani, addig ez nem gond, de ha elfogy a sávod, a tőled balra levő meg nem akar helyet adni neked (pl mert f@szkalap), az már probléma akkor is, ha általában leállósávban folytatódik a kapaszkodósáv (kivéve főúton, ott csak elfogy a sáv, és a kamion akkor is bejön eléd, ha gyorsabb vagy).
A gyors sáv nyitása még egy problémát megold: aki nem mer sávot váltani, az automatikusan a külsőben marad.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
félisten
-
Reggie0
félisten
Sztem, az a logikaja, hogy azt a kis darabot befejezik amikor majd elallt, a munka nagyja nem allhat meg es hatarido van. Birosagon meg nem lehet azt mondani, hogy fizesse a kotbert az autos, mert az elso felretardart biro azon fog rugozni, hogy miert nem betonoztak korbe, hogy mersekeljek a kart. (Sajnos itthon a karokozo karanak a merseklesere mindenki kotelezve van, ezert is kell egy szakadt switftet bevallalni csereautonak mig javitjak, ha letorik a lambod).
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #60945 üzenetére
meg a beton olyan, mint a nagymama: ha köt, nem lehet megállítani ...ki kellett önteni sürgősen
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- További aktív témák...