- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bubu79
addikt
A szembejövő hogyan úszta meg? Félre tudott állni ő is rendesen, vagy bepánikolt és rosszabbul járt?
Tényleg mázli, hogy komolyabb bajod nem esett
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
Sipi16
senior tag
-
-
Ariadne
őstag
kerekparosoknak is kotelezo kresz-vizsga
Ezzel picinyke bibi: ki számít kerékpárosnak, és hogy határoznád meg? A magyar lakosság túlnyomó többségének van kerékpárja, ha más nem a sufniban porosodik, akkor mindenkinek kötelezővé tennéd?
Ezzel nem azt mondom, hogy nem szükséges, mert természetesen elég életveszélyes KRESZ ismeret nélkül kerékpározni. De ennyi erővel a gyalogosoknak is előírhatnák, hiszen ők is közlekednek az úttesten, és egy részük erős szuicid hajlamokat is mutat...
mod: Magam is bringás vagyok, és úgy látom, hogy a legnagyobb gond a "kocabringásokkal" van, tehát aki az ezer éves, nyikorgó montiján teker a városban, sisak nélkül, zene a fülben, piroson is átmegy gond nélkül, másrészt pedig a női vázas bringán tekerő leánykákkal, aki csak mennek, mint a vaknyúl, persze lehetőleg a forgalmat akadályozva. Nem hiszem, hogy rajtuk segítene egy KRESZ vizsga...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azért nem hiszem, hogy bármit is megoldana, mert nem attól fognak a most kamikáze módon közlekedők normálisan közlekedni, ha letesznek egy vizsgát. Ahogy én látom, a szervdonorok nagy részét egyszerűen nem érdekli a KRESZ, semmibe veszik, és ezen a vizsga sem változtatna. Bringás rendőröket ide, akkor simán felelősségre lehetne vonni a bringásokat is, egy edzettebb rendőr elől nem lehetne könnyen elmenekülni sem.
Egyébként csak félig vicc, Párizsban pl. görkorcsolyás rendőröket is láttam, a Louvre egyik udvarában közlekedtek éppen.
mod: Ja és tegyék kötelezőve a sisakot és bizony kemény büntetéseket a világítás hiányáért (ez utóbbi mondjuk elő is fordul néha). Épp két hete buktam egy nagyot a saját hibámból (nagyon rendes autósok segítettek, olyan kár, hogy nem tudom megköszönni nekik közvetlenül...), eltört az orrom, de ha nem lett volna rajtam sisak és kesztyű, most még lehet a kórházból írogatnék törött koponyával, ha egyáltalán...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Calogero
addikt
Ezenkivul a kerekparosoknak is kotelezo kresz-vizsga.
Ha már kiengedtük őket a közútra, akkor kerékpárra is kötelező legyen az egyedi azonosító (rendszám). Esetleg jelképes összegért (pl negyedévente 1000 Ft) kötelező biztosítás.
Teszem fel állok a lámpánál, és a biciklis előre tolakodik (amit most már megtehet) a két kocsi sor között. E művelet közben végig karcolja az autómat, netán letöri a tükrömet, akkor ha lenne rajtuk rendszám könnyebben be lehet azonosítani őket. Mert ugye a magyar mentalitást ismerve, ha bekövetkezne a baj akkor feltekerne a járdára és tömegbe eltűnne. Én pl ott maradok egy letört tükörrel, ami az pl én esetemben 40 000 Ft-os kár.
-
jerry311
nagyúr
Mi ebben a csalás?
Úgy értem, a családi autóra egyszer valaki megkötötte a kötelezőt, mert nem volt más választása. Közben felnőtt a gyerek is és elkezdett vezetni. Most őszintén, szerinted van olyan hülye, aki átíratja a biztosítását a gyerek nevére (és legalább 2x biztosítási díjat fizet), csak hogy a biztosítónak jobb legyen, amikor meg kell téríteni egy kárt?A biztosítók egyébként is inkább arról híresek, hogy valamilyen apró betűs részre hivatkozva ne adjanak egy vasat se. Ha ezen az akadályon túl van az ember, akkor is csak minél kevesebbet. Nagybátyám több mint 1 éve küzd a Posta biztosítóval, hogy megkapja a pénzét. Pedig 100%-ban az volt a hibás, aki a STOP tábla ellenére oldalról belement. Még csak normális kárfelvételi szemle sem volt. Februárban meg is lesz az első bíróság tárgyalás.
Tényleg ezekért a biztosítókért hullatod itt a könnyed?
-
Calogero
addikt
De viszont ha baj csinál akkor B10 egyből B8 lesz, és akkor már emelkedni fog a díj is.
Ha meg úgy füstölgeti a gumit a verdán hogy másnak nem okoz kárt akkor teljesen mindegy hogy mennyit fizet a biztosítónak.Egyébként nálunk is az én nevemen fut mindkét autó biztosítása is. Az asszony nevén is volt biztosítás (akkor még nem ismertem) , de csinált egy kárt... nekem koccolt hátulról.
Én felajánlottam hogy vagy hozzám jön vagy ad betét lapot (ő meg komolyra vette a figurát) -
jerry311
nagyúr
Ha új biztosítást kötsz és nem mondod fel a régit, akkor az 0-ról indul. Legalábbis én nem tudok egyetlen biztosítóról sem, amelyik szívesen ad neked egy második autóra egy második nagyon kedvezményes szerződést. Indulsz nulláról és ha azzal sem balesetezel, akkor 10 év múlva az a szerződés is B10-be megy.
-
Rick4
félisten
Ezt nem tudom, honnan szedted, de biztos nem tapasztalat, legfeljebb csak a posta egyedi trükkje volt évekkel ezelőtt, merthogy akkor még olyan is, volt, hogy betettek B3-B6-ba csak hogy kösd át a köteleződet. Sok cég csinált ilyet... Ha B10-ben vagy, és veszel egy másik kocsit, az A0-val indul, és ott is marad. Majd ha a B10-est eladtad, akkor fogod tudni átvinni a másikra a bónuszfokozatot.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Calogero
addikt
Nekünk az Astra A0-ból indult, (párhuzamos szerződés) Ha eladtam volna a L200-at akkor vihettem volna át a Bónuszomat az Astrára.
A0 nekünk azért lett olcsóbb mert nekem már régebb óta megvan a jogsim mint az asszonyé, plusz lejöttek a kedvezmények (családi kedvezmény, illetve a lakásbiztosítás is ugyanannál a biztosítónál van mint a kötelező és casco).
Így most a L200 B10be van míg az Astra B2-be, a BMW meg A0-ba (de L200 eladása után már nem)[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
Ez valamilyen szinten biztosan biztosítási csalás, de egyáltalán nem sajnálom a biztosítókat érte.
A másik fele meg, hogy hiába van akár 10-15 balesetmentes éve az embernek, általában csak akkor kap bónusz besorolást, ha közben végig fizetett is KGFB-t. Oké, ezzel elkerülhető, hogy a 10 évig fiókban tárolt jogsival azonnal B10-et kapjon az ember. Viszont nem kicsi anyagi hátrányba kerülnek, akik pl. céges autóról vagy anyuka kocsijáról váltanak saját autóra. Hiába vezettek sok éven át balesetmentesen, az kb. senkit sem érdekel. Ha mégis, akkor sem kap érte akkora kedvezményt, mintha B10-ben lenne. -
-
jerry311
nagyúr
Ha a főnöke azt mondja menjen másik országon keresztül, mert az olcsóbb, akkor nem is lett volna itt.
Miért ne lehetne tranzit forgalomra díjat bevezetni? Vagy egyéb módon szabályozni, hogy ha csak át akar menni az országon, akkor bizony álljon fel szépen a tehervagonra és a másik határnál guruljon le róla. MÁV Cargo közel sincs akkor bajban, mint a személyszállítás, a nyereséges részt már rég leválasztották és privatizálták... -
jerry311
nagyúr
Ha a kamu minimálbéreseket kiszűri az APEH, akkor a kamu lerakóhelyeseket is ki tudnák szűrni a fináncok.
Ha lenne kereslet, márpedig elég drága tranzitdíj esetén lenne, akkor megnőne a RoLa kapacitás is.
Nem kell, hogy nagyon drága legyen a tranzitdíj, csak annyira, hogy ne érje meg erre kerülni, menjenek szépen a legrövidebb úton a célállomás felé. -
mezis
nagyúr
Igen, ez lenne a normális, körültekintő. Személyautóval azért már kaptam "anyázást" azért, mert a faluból kiérve maradtam az 50-nél, tudva azt hogy 60-70-nél nem fogok gyorsabban menni (kirándulok), mögöttem viszont van néhány "bennszülött", aki siet, lehetett előzni, had menjenek indexeltem jobbra. Volt aki úgy gondolta, hogy akkor le is kellene állnom...
mezis
-
mezis
nagyúr
Azokon a mellékutakon igaz, hogy 90 a megengedett max., de két falu között csak benzinpocsékolás 60-70-né többel menni annak, aki nem siet. Ilyen sebesség egyenletesen tartható a kanyarokban is, gödrök is észrevehetők, kikerülhetők. Fél-egy perccel futhat jobb időt az, aki megy a max.-al. Az őslakosok között is akadt aki nem fárasztotta magát a forma-1-es stílussal. Mellesleg a környezetvédelem is ezt kérné, fölöslegesen ne pöfögjük tele korommal, el nem égett üzemanyaggal a környezetünket.
mezis
-
jerry311
nagyúr
Nem lett volna szükséges büntetnie, van mérlegelési jogköre.
Példa (egy barátom apjával esett meg): Lakott területen 50 helyett 64-et megúszott egy olyan figyelmeztetéssel, hogy "Tekintettel arra, hogy jogosítványa megszerzése óta eltelt 24 évben nem indult Ön ellen eljárás, figyelmeztetésben részesítem." vagy valami ilyesmi. Ezt is úgy, hogy nem fogadta el a helyszíni bírságot, inkább ügyet csinált belőle.
Ennél szerintem sokkal kisebb súlyú, hogy a nyamvadt plasztikkártya nem volt ott. Nem a kártyától függ, hogy valaki képes-e vezetni.