- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sherlock82
senior tag
2001 őszén kezdtem meg kresz tanulását, ekkor még papíron kellett vizsgázni és volt benne jópár képes feladat is. Ha azokat nem tudtad kb tökéletesre jó eséllyel megbuktál.
Utána jött a zárt pályán a rutinozás. Ott akarva akaratlanul megellett tanulni a műszaki részt is kb alap szinten. Majd sikeres rutin vizsga ( 2002 tavasz eleje ) után mehettünk a városi vezetésre. n Veszprémben tanultam vezetni, a Turbó autós iskolában. Na ott megtanítottak kb mindent hogy sikeres vizsgát tegyünk. A hely sajátosságának köszönhetően dombon elindulás kézi fékkel prímán ment mindenkinek.Csak azért írtam le a fentieket hogy nem gondolom hogy bárkinek hátrányára várna egy alapos kresz oktatás illetve egy kiadós rutin szerzés és mindjárt nem 30 al töfögnének a városban a kétségbe esett tanulók. Nem vagyok az innováció ellen de szerintem szemtől szemben való oktatás más mint egy on line kurzus. Volt már részem mindkettőben.
[ Szerkesztve ]
Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
szebe
őstag
válasz sherlock82 #60602 üzenetére
A rutin eltörlése szerintem hiba volt.
Legalább muszáj volt átvenni az alapokat, a jobbakkal meg úgyis ment forgalomba az oktató, amint látta, hogy megy neki. Manapság egyre kevesebbszer látok a megszokott helyeken gyarkorolni tanulóautókat, és a forgalomban is érezhetően bizonytalanabbak közlekednek a T betűs autókkal.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
sherlock82
senior tag
Emlékszem hány alkalommal kellett betolatnom a kapubejárónak nevezett kettő oszlop közé hogy az jól menjen.
Vagy egy léc mellé leállva gyakorolni a párhuzamos parkolást tolatást.
Na az ilyenekre sokkal kevesebb lehetőség van városban.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
válasz sherlock82 #60602 üzenetére
Szintén Veszprémben tanultam (2005-ben, daewoo kalos 1.2 benzin, valami Szalai vagy ki volt az oktatóm).Első út ki veszprémből gyrátóti rutin pályára. Domb elindulásra emlékszem lefulladtam elsőre. (stadion utca, egyetem utca lámpáknál van egy elég nagy emelkedő) Kresz papíros volt másodjára lett meg, a többi elsőre.
Viszont mivel sokáig nem vezettem utána vagy 4 évig ezért vettem pótórákat ismerős apjától.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
sherlock82
senior tag
válasz MasterDeeJay #60605 üzenetére
Nekem Tímár István volt, fehér színű Fiat Tipó Diesel, mit később zöld színűre cserélt.
Főleg a Vetésy Albert középiskola ( temető ) környéke vagy Cholnoky lakótelep környéke volt a főútvonal.Tudom melyik részt mondod, ott több merőleges utca van, és mindenhol ilyen dombosabb.
Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
válasz sherlock82 #60606 üzenetére
Pontosan itt: [link]
De amúgy igen, elég dombos minden felé Veszprém.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
momcrew
tag
Sziasztok,
lenne egy kérdésem az Aréna Pláza parkolójában megfordulókhoz. Egy 9 személyes kisbusszal oda le lehet menni? A 2.1 méteres magasságba belefér, de ez a kibusz 5.5 méter hosszú, nem akad meg a fordulókban? Látott-e valaki már ott régi amerikai autót? Az is széles és hosszú.Elnézést az OFF-ért, de nem találtam hasonló topikot, ami még látogatott is.
-
félisten
A kocsit a 20 éves Evan Miller vezette, aki csodával határos módon kisebb sérülésekkel megúszta az ütközést, saját lábán szállt ki az autóból. A mentők azért a helyi kórházba szállították kivizsgálásra. A pennsylvaniai állami rendőrség megállapította, hogy a baleset „szándékos cselekmény” volt, ezért vádat emeltek Miller ellen – írta a Washington Post.
Hozzátette, hogy a baleset idején szerencsére senki sem tartózkodott az emeleten, így senki sem sérült meg súlyosabban.
a jelek arra utalnak, hogy a sofőr nagy sebességgel ráhajtott egy vízátvezető csatorna szélére, és ez dobta a levegőbe az autót. Az állami rendőrség nem osztott meg további részleteket az balesetről, így azt sem árulták el, hogy Miller ismerte-e az ott élő családot. Annyit közöltek, hogy súlyos testi sértéssel, gondatlan veszélyeztetéssel és rongálással is gyanúsítják. Ha elítélik, akár öttől húsz évig terjedő börtönbüntetésre is számíthat.
Hasonlóan kellene működnie itthon is. -
félisten
Napi agyhalott:
Árvíz miatt lezárt (a képen látható módon) útszakasz, neki mégis be kellett hajtania. Még ez sem volt elég, a vízhez érve sem állt meg, hanem belehajtott és addig ment, amíg meg nem pusztult az autó. Az ilyen idiótákhoz pedig kivonul a tűzoltóság és kihúzza a járművet. Véleményem szerint, mikor látható volt, hogy senki sincs veszélyben, ott kellett volna hagyni az autót. Majd ha levonul az ár, elviteti szervizbe. A kivonulás költségét pedig kifizettetni/adók módjára behajtani.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
Mi a szabály amúgy?
Amíg nincs élet(?)veszélyben az illető, illetve nem akadályozza a forgalmat, addig nem kötelesek kivonulni, nem?"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
félisten
Jó kérdés. A bejelentéskor a tűzoltóság nem tudhatja milyenek az állapotok és nem tudják ellenőrizni amit mond a bejelentő. Ha például azt mondja, veszélyben vagyok, betör a víz az autóba, nem tudok kiszállni, muszáj nekik kimenni.
Viszont ha ki is mentik, simán kiszámláznám neki az utolsó fillérig. Semmi keresnivalója nem volt ott. A hatóság időben lezárta az utakat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A vádirat szerint a kecskeméti férfi 2023. június 16-án a késő esti órákban Lajosmizsén ittasan vezette gépjárművét, amelyben 3 éves kislányával utazott. Ittassága és nagy sebessége miatt egy utca végi kereszteződésnél egyenesen tovább haladt, és átszakította az előtte lévő ingatlan kerítését, majd az udvaron álló gépkocsinak ütközött. A becsapódástól az álló jármű az ingatlan hátsó kerítéséig repült. A balesetben a vádlott lánya könnyű sérülést szenvedett, a gépkocsikban és a kerítésben jelentős anyagi kár keletkezett.
A bíróság a férfit - az ügyészi indítvánnyal egyezően - bűnösnek találta, és vele szemben végrehajtásában próbaidőre felfüggesztett szabadságvesztést és közúti járművezetéstől eltiltást szabott ki.
Szinte alig van következménye a bűncselekményeknek. -
mephi666
nagyúr
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Kvasir
tag
Engem zebrán szoktak elütni
A hátam mögött 20 centire suhan el az autó, én meg öregszem egy mp. alatt 20 évet
Pár hónapja, egy hölggyel felvettem a szemkontaktust, hogy vajon megáll-e... és megmutattam neki, hogy "Nézd bmeg ez egy zebra" ...Csillagkapu: Atlantisz
-
mephi666
nagyúr
és itt még a táblák kirakására is figyeltek, mert mind jól mutatja, hogy "ott menjél, te idióta"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
Napi agyhalott:
Na ez megint valami értelmiség fejéből pattant ki. A kresz szerint nem létezik ilyen kombináció.
-
félisten
válasz MasterMark #60628 üzenetére
A rollerest.
-
mephi666
nagyúr
válasz MasterMark #60628 üzenetére
rolleres elindult a zebrán, majd úgy gondolta hogy rövidít és a másik zebra pirosán is szépen átmegy... keresztezve ezzel a szabályosan közlekedő busz útvonalát... sofőr fékezett-dudált, hogy gondolkozzon már...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Reggie0
félisten
válasz philoxenia #60632 üzenetére
Mondjuk olyan helyen, ahol a jogszabaly ertlemezesenel figyelembe kell venni, hogy mi a jogalkotoi szandek es a torveny szellemisege, azaz mit akart a kolto, ott nem is lehet komolyan venni semmit sem, mert lenyegeben beismerik, hogy meg megfogalmazni sem kepesek ertelmesen a szabalyokat, nem hogy betartatni...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Két tuningcég kapott egymillió dolláros bírságot szabálytalan csiptuning miatt.
Ilyen eljárásokra szükség lenne itthon is.
-
updog
senior tag
Szerencsére még normál híreket se fogyasztok, nemhogy bulvárt, így most jutott el:
[L.L. Junior a Petőfi hídon készült videóról: G.w.M vett egy autót, meg akartam nézni, hogy gurul el mellettem]"Én nem veszélyeztettem senkit..." gondolta az Árpád hídi ******* is 2 másodperccel a kicsúszása előtt. A hab a tortán, hogy Junior kisfia úgy halt meg pár éve, hogy egy valóban szabályosan közlekedő autó elé szaladt ki, szóval ha valaki, akkor ő gondolhatna arra hogy nem csak rajta múlik, hogy lesz-e veszélyes helyzet.
"nagyon sok üzenetet kapott a közösségi oldalán olyanoktól, akik azt sérelmezték, hogy vezetés közben videózott. Ezzel kapcsolatban azt mondta, az vesse rá az első követ, aki még sosem fogta a kezébe telefonját az autójában" Megyek a kőbányába
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
mephi666
nagyúr
válasz Reggie0 #60636 üzenetére
...ha lenne a rendőröknek egy kis sütnivalója, kiszednék ezeket a forgalomból és elküldenék soron kívül műszakira (vagy nem is kéne küldeni, mert ezek közül csomó akkora kotladék, hogy ránézésre helyben levehetnék a rendszámot)
ui: mármint arra gondolok, hogy ott virít az a hülye matrica csomó pusztulaton
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hétfőn, Csopak-Veszprém, hírhedt nosztori emelkedő ahol minden hónapban van valami baleset, nem ritkán halálos. Záróvonalon előz [link] (youtube de nem listázott videó). Szerencsére igen gyér forgalom. Legutóbb betonkeverő nézte meg a bokrokat. [link]
70-es tábla van mindkét irányra. Lefelé leginkább 80-90 az átlag, felfelé a kapaszkodón is 80 körül mennek átlagban de a belsőn már 90-100 körül szoktak menni. Én itt a nyugis sávot választom szépen lassan megyek felfele, előzni nem merek mert nem ez az első hogy szemből meg jönnek.
Korábban nem volt ritkítva az út széli erdős rész, nehezen volt belátható. Volt nekem olyan még az astrámmal hogy nyírták a füvet lassú járművel és lefele kanyarban 80-ról kellett satulnom mert annyira későn láttam csak meg, na azt ordítást amit a gumi levágott nem felejtem el mai napig.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Reggie0
félisten
válasz MasterDeeJay #60639 üzenetére
Hat, te is 83-al mentel 70 helyett
-
válasz Reggie0 #60640 üzenetére
Azért írtam hogy itt 80-90 az átlag felfele a kapaszkodón és valamivel több a belsőn. Lefelé pedig valamivel kevesebb. A táblát most hagyjuk, 70-el itt max a busz megy felfelé.
Nem a sebességgel van a baj hanem hogy nekiáll előzni záróvonalon miközben szemből pont jöhetnek. Ez miatt a középső sávot csak a belátható részeken használom.
Ez olyan szakasz ahol senki nem tartja be a 70-et mert felfelé értelmetlen. Lefelé is azért kell mert nem belátható egyes helyeken, illetve ha időjárás befolyásolja akkor értelem szerűen a 70 is sok.
Balesetek szinte mindegyike lefele irányban történik, út sem valami jó minőségű.
Télen volt egyedül az hogy se le se fel nem tudott menni senki: [link] [link][ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Reggie0
félisten
válasz MasterDeeJay #60641 üzenetére
A kornyeket jol ismerem A sebesseggel csak arra akartam utalni, hogy azert kicsit alszent dolog azon kiakadni, hogy mas zarovonalon eloz az egyenes belathato szakaszon, hisz szamara pedig a zarovonal ertelmetlen ott.
-
válasz Reggie0 #60642 üzenetére
Statisztika: lefelé van több baleset (leginkább sebesség miatt, nem pont záróvonal miatt, kisodródnak vagy áttérnek a szembe sávba). Záróvonal átlépése meg ezen a helyen veszélyesebb mint az hogy tizenx-el túllépem a sebességet olyan helyen ahol a buszokon kívül nem megy senki 70-el. (hozzáteszem nem tudom hogy pontosan mér-e a dashcam) De ezt csak erre a helyre írom és csak felfelé mert valóban van olyan helyzet ahol a záróvonal átlépés kevésbé veszélyes mint a sebesség túllépése.
A gond azzal van hogy a belsőben jellemzően 90-100-al mennek felfelé, ez miatt lefelé szerintem veszélyesebb előzni a zárón keresztül. Lefelé ~80 még kezelhető, de az illető valószínű ez felett ment.
Egyik sem szerencsés, sem a sebesség se nem a záróvonal átlépése ez teljesen igaz. Pont ezért megyek a kapaszkodón csak 80-90 körül. De most őszintén ha te ismered a környéket akkor tudod hogy itt mennyivel mennek. Én ritkán megyek ennél többel ezen a részen, csúcsforgalomban vagy ha olyan az időjárás meg egyáltalán nem.
Szokott állni rendőr, ott addig nem is megyek 70-nél többet de azért is nem mert annyira nagy a kanyar az alján hogy kiömlik az ebédből a leves amit viszek.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Reggie0
félisten
válasz MasterDeeJay #60643 üzenetére
Persze, de ez mar relativizalas. Vagy szabalyos valaki, vagy nem
-
-
m3tr0
senior tag
válasz Reggie0 #60642 üzenetére
Közel sem ugyanaz 70 helyett 83-al autózni,mint záróvonalon előzni...
A záróvonal nem véletlenül van ott ahová festették...értem én,hogy nem betonfal de akkor is.
A sebességhatárt is értem és igazad van,hogy az se véletlen és azt is tartani kell de ne vegyük egy kalap alá.[ Szerkesztve ]
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
félisten
válasz MasterDeeJay #60639 üzenetére
Pedig semmi gond nincs azzal a szakasszal, csak a degeneráltak nem tudják hol a helyük. Én ésszel közlekedem mindkét irányban. A valós! vadveszély miatt amúgy sem tanácsos menni ezerrel. Múltkor is kipattant az őz valaki elé, a fél eleje kuka lett az autónak.
[ Szerkesztve ]
-
sherlock82
senior tag
MA délelőtt a topik címe jutott eszembe.
M7 jobb pálya test Velencei tó és Székesfehérvár közt valahol kb 6 km dugó lépésben halad a sor mert 2 ember kaszálta a kettő pálya test közti füvet, belső sáv lezárva kb 400 méteren , kibójázva + közutas autók.
Na ahogy ennek vége lett kb ugy elindult mindenki mint az f1 rajtjánál, kb 120 ig gyorsítottunk fel, de úgy mentek el mellettem a kocsik mint ha az életükért küzdöttek volna.
Ehhez jött hogy Somogy megyében 3 helyen is volt sáv elhúzás amiben 60 - 80 tábla volt kb végig ennek ellenére simán mentek pár helyen 100 felett is kocsikkal, de hiába húzott el vagy sietett utolért egy kamiont aztán állhatott be mögé.Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
félisten
válasz sherlock82 #60648 üzenetére
Borzalom amit az utakon látni. Egyrészt szerintem az a - pontból b - pontba eljutást egy olyan állapotnak tekintik sokan, amit nem számol bele a napjába, így ezt minél előbb le akarja tudni függetlenül attól, hogy ez mennyi szabálytalansággal és veszélyhelyzet okozással jár. Ezen kívül a legtöbbje úgy tekint a közútra, mintha az neki készült volna. Azonban a közút mindenkié és a kresz szabályai szerint kell ott közlekedni.
-
szebe
őstag
Ezen kívül a legtöbbje úgy tekint a közútra, mintha az neki készült volna.
Borzasztó, hogy mennyire figyelmen kívül hagyják egyesek, hogy rajtuk kívül más is közlekedik, meg úgy alapjában mennyire tojnak egymásra. Nem csak autóval.
-Lámpás zebra piros, megállok egy jó fel-1 méterre a padkától. Max 3-4 ember várakozik, de aki megjön, az fixen elém áll be, a cipője eleje már lóg az útra. Zöldre nem indul el, vagy totyog/bámészkodik, stb.
Szintén zebra, ha sokan vagyunk, akkor wall of death van. Felsorakozik a két oldal a pirosra egymás mellé (mert mi az hogy a másik mögé álljon be), zöldre pedig indul a móka.-2,5 ember széles járda, jön egy pár szembe. Nyilván nekem kéne "megszűnnöm".
-Lakótelepen útszűkület az ő oldalán, 2 másodpercet kéne várnia, de bejön azért, hogy aztán centizgethessük egymást. Fordított esetben megvárnám, de nekiáll csevegni a járdán sétáló ismerőssel.
-Lakótelepen/boltnál üres a fél parkoló, de beáll oda, ahol neki kényelmes. Hogy szabálytalan és/vagy akadályoz másokat? Kit érdekel, neki ott jó.
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...