Új hozzászólás Aktív témák
-
I_Am
veterán
ááá ez túl horrorisztikus.
Humánusabb lenne, ha Őket tennénk ki a medvék helyére "túlélni".
A maciknak meg a pénzükből saját jegesparkot lehetne épiteni fél Colorádót lehűtve.Khelben: csillagászatról hallotál-é már?
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
biker
nagyúr
én azt nem értem, a kocsikra miért nem szerelnek egy kémiai elválasztó rendszert, és egy tartályt, amibe gyűjtik a CO2-t, majd azt le lehetne adni a linde-nél, és készülhetne az üdítő meg a szóda
minap ásványvizes cégnél megálltam a 20m3-es (nemtomhánytonnás) co2 tartály mellett elmélkedni
mennyi co2-t engedünk ÍGY a levegőbe? hiszen ezt nem emésztjük meg, kibüfögjük
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
I_Am
veterán
Ácsi!
Kanyarodó főútvonal esetében már a kanyarodási szakasz elé építik a zebrát. Pont azért, hogy a gyalogos tudja merre lehet átkelni.
Integra: ja és a gázgyorsító is azért van, hogy kevesebb co ürüljön.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Megnézem a könyvben, mert pont másképpen emlékszem és összezavart a vita is.
Jelenleg úgy emlékszem van egy képes teszt is, ahol a kanyarodó főútvonalat, mivel főútvonal egyenesnek kell számítani és a gyalogosnak nincs elsőbbsége.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
Khelben
nagyúr
válasz dabadab #10010 üzenetére
(5) Elsőbbséget kell adni
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
-
Mr X
veterán
válasz dabadab #10010 üzenetére
31. § - Bekanyarodás
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)–(2) és a (4–-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
*A bekanyarodó járművel elsőbbséget kell adni az úttest mellett levő olyan kerékpárúton (gyalog- és kerékpárúton) érkező jármű részére, amellyel a bekanyarodó jármű:
– a bekanyarodás közben, tehát a bekanyarodás befejezése előtt;
– a kijelölt gyalogos-átkelőhely előtt vagy közvetlen utána;
– az úttest szélétől számított, legfeljebb 6 méter távolságon belül forgalmi kapcsolatba kerül.
Az a szabály, hogy az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal vonalvezetését követő jármű nem tekinthető irányt változtatónak, a járművekre és a járművek egymás közötti viszonyára vonatkozik. Ilyen helyen a főútvonal úttestén az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosoknak a főútvonal vonalvezetését követő járművel is, és az útkereszteződésnél a főútvonalba betorkolló utak úttestén áthaladó gyalogosoknak pedig a főútvonal vonalvezetését elhagyó, akár jobbra, akár balra bekanyarodó járművekkel is elsőbbséget kell adni.
A (8) bekezdés a) pontjában az (5) bekezdés a) pontjára történő visszautalás a gyalogsokkal kapcsolatos szabályra vonatkozik.
A (8) bekezdés b) pontjában írt szabályból, valamint az 53. § (1) bekezdés b) pontjának a rendelkezéséből következik, hogy a főútvonalról letérő minden járművel, így a villamossal is elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.*
Khelben gyorsabb volt...
[ Szerkesztve ]
-
#25954560
törölt tag
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni. A bekanyarodási szándékot irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(2) Villamospályával ellátott úttesten, ha az (1) bekezdés b) pontjában foglaltaknak megfelelő besorolás a villamos forgalmát zavarná, a villamos elhaladásához szükséges területet szabadon kell hagyni. A kerékpársávot, továbbá egyirányú forgalmú úton az ellenirányba kijelölt autóbusz sávot a besorolás szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
a) jobbra vagy balra bekanyarodó járművel
- annak az útnak az úttestjén áthaladó gyalogos részére, amelyre a jármű bekanyarodik, továbbá
- az azonos irányból érkező villamos részére,
b) jobbra bekanyarodó járművel a kerékpársávon vagy az úttest mellett levő, attól jobbra eső kerékpárúton érkező jármű részére,
c) balra bekanyarodó járművel
- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,
- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű
részére.
(6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.
(7) Útkereszteződésen kívül történő bekanyarodásra az (1)-(2) és a (4)-(6) bekezdés rendelkezései az irányadók.
(8) Az útkereszteződésben kanyarodó főútvonal esetén
a) az (5) bekezdés a) pontjában meghatározott szabály a főútvonalon kanyarodó és az arról letérő járműre egyaránt vonatkozik,
b) a főútvonalról letérő járművel elsőbbséget kell adni a főútvonalon továbbhaladó jármű részére.
ha az 5)-ot es a 8)-at vesszuk figyelembe, akkor az _utkeresztezodesben_kanyarodo_foutvonal_ eseten a gyalogosnak elsobbsege van. tehat indexelni nem kell, mert a kresz-ben hasznalt kanyarodas definicioja szerint nem kanyarodsz, de az 5a ervenyes a 8-ra is.
gondolom ha a foutvonal nem keresztezodesben kanyarodik, akkor ez nem ervenyes.[ Szerkesztve ]
-
Skót
aktív tag
Azért nehéz gyűjteni mert a kocsinál nem csak CO2 keletkezik hanem sok-sok másikféle gáz is, és szeparálni meg költséges lenne sztem.
Valamint nem tudod begyűjteni mert a kocsinál az a lényeg, hogy kipufogjon, és ne legyen folytás, ki tudjon jönni a gáz, egyszerűbb így.
Talán inkább a gyárnak kéne optimalizálni minnél inkább az autókat, azzal, hogy tökéletesítik a benzin-levegő elkeveredését meg ennek a keveréknek a minnél tökéletesebb és pontosabb begyújtását/ elégetését (csak az is drága lenne és az autós fizetné meg.)[ Szerkesztve ]
"A modell alkatú nők olyanok mint egy rossz rádió: nem lehet rajtuk semmit fogni! Hát tényleg ez kell Nektek?"
-
I_Am
veterán
Akkor nem tudom hol keveredtem el, de ezekkel tisztában voltam eddig is. Nincs már kedvem visszaolvasni, de sehol nem olvastam kereszteződésről, illetve olyan főútvonalról a totyikban amibe becsatlakozó alárendelt van.
Minek vitáztok akkor?
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
ABE
őstag
Ma is gyalog jöttem be az egyetemre. Ma is megpróbáltak elütni, konkrétan egy SX4-es csávó. Már egy lábbal leléptem a zebrára, mert kellő távolságban volt az autó, de lassítás helyett gyorsított, ezért megálltam. Láttam, hogy a megfelelő utazótempó elérését összekötötte azzal, hogy a mellette ülő csajhoz dumált egyfolytában, miközben az útra nem is figyelt, csak jobbra bámult. Kb. 60-nal húzott el előttem. Mit mondjak? Hétfőn megveszem a bérletet.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
braziliánál találtak egy kevés olajat.
aki kapja marja...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
reczei_janos
csendes tag
Akkro ide írom. köszi
Kereszteződébe miért megy be a balf@sz amikor dugó van és látja hogy be van állva?
Nem értem azt se aki meg merőlegesen rá dudál, hiszen nem tud elrepülni ha már oda ment egye meg a fene.Kanyarodóba miért jó megelőzni 2 autót? Mögöttem halad a f@sz és kimegy a kanyarodóba és 2vel előttem meg vissza.
Ha nem engedem vissza magam elő ő van felháborodva. Ezeket ott helyben lelőném.
Siessen de ne ilyen kötsög módon!Ha már a zebrán vagyok két lábbal miért húz el előttem még 3 BMW Merci vagy Audi???
Aki 3 millió felett vesz autót újra vizsgáztatnám KRESZ-ből, mert sztem a pénz elvette az eszét.Na ha eszembe jut íok még okosakat.
-
dokar
addikt
-
ABE
őstag
válasz reczei_janos #10041 üzenetére
Mi köze az autó árának az ember eszéhez?
-
rii
nagyúr
válasz Khelben #10046 üzenetére
mert azt senki nem akarja megvenni szinte
elég izmos egy olyat fenntartani(#10041) reczei_janos
azért kell szét dudálni, mert hátha egyszer csinálta csak meg, és maradnadó élmény lesz a számárade amúgy nem dudálni kellene, hanem odamenni, és odacsapni.
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Új hozzászólás Aktív témák
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...