Hirdetés
- Synology NAS
- Windows XP
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- Egy vagyont költ humanoid robotokra az egyik kínai EV-gyártó
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A napot és a szelet is akarják az adatközpontok
- Videó stream letöltése
- Internet és kábel TV hálózatokról kötetlenül
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
mephi666 #62270 üzenetére
Sztem nem is az álló taxi lesz itt a kulcsmotívum, hanem a videót készítő, zebra előtt megálló autó. Mellékszál, hogy a kereszteződésben vannak már merőlegesen közlekedő járművek, ergo a belső sávban érkező kocsi sebessége nem indokolt (villogó sárga lámpicsek ugyebár).
#62272: ha akadály van a zebrán, akkor megszűnik annak zebrafunkciója, és a gyalogosnak elsőbbség hiányában, körültekintve kell kikerülni az akadályt. Pl ezesetben a taxi feneke felől, hogy az érkező kocsik jól láthassák. Abban a pillanatban, hogy visszatette az egyik lábacskáját a zebrára, már újra elsőbbsége van. Ez így tudtommal nincs kimagyarázva a KRESZ-ben, viszont az sem, hogy a zebrára nem érkezhet pl ejtőernyővel a gyalogos: amint a lábaival a zebrán van, már elsőbbséget élvező gyalognak számít, mind1 honnan teleportált oda.
-
válasz
Reggie0 #62261 üzenetére
Jogos, a kamerát vivő kocsit mindíg kifelejtem az értékelésből
. A taxi ugyebár már a zebrÁN áll, de a kamerahordó tleg a zebra ELŐTT állt meg, bár az időzítések még kérdésesek kicsit. A belsőben érkező lényegesen gyorsabbnak tűnik a kamerásnál, szval ezekszt tényleg zebrailag meg kellett volna állnia
-
-
-
válasz
hdanesz #62236 üzenetére
háát, szvsz ne magadon teszteld le, hogy számolnak-e nov 12-től késedelmit vagy se
.
Amúgy jogos kérdés, halványlilám nincs a magyar joggyakorlatról, itt nyugatisztánban a levél keltezésétől (nem kézhezvétel) szokták számolni a határidőket. Anyagi vonzata a kisebb késésnek mifelénk akkor van, ha a gyors befizetési kedvezmény(!) 2 hetéből kifut az ember, akkor a teljes összeget kell perkálni.
-
válasz
-=RelakS=- #62228 üzenetére
Én ezt a "lépjen le" dolgot már már elengedtem (nem kéne!), ezek simán rámennek olyanra, aki rajta van a zebrán, vagy mint írtam is, megállt neki egy bringás, halad a zebrán és rámászik.
Haverral le kéne ugrani egy ilyen helyre egy (amúgy sárga szalaggal rendesen megjelölt) hosszú zártszelvényt átvinni párszor a zebrán
.
Amúgy a zebrától 50méterre ellenőrzőkordont felhúzva megállítanék minden egyes bringást, és megkérdezném tőlük, látták-e a felfestést, hogy zebrán haladnak át? 100ból kétlem, hogy 20nál többen adnának pozitív választ / esélyesen 30feletti lenne a kivilágított kordonba beleszállók vagy épp az ellenőrzés elől meglépni szándékozók száma...
Ami amúgy nincs itt UKben: razzia. azaz út szélén megáll a yard és ha tetszik, ha nem, megállsz neki, különben bajban vagy.
-
válasz
-=RelakS=- #62226 üzenetére
Így van, a gyalogátkelőhely kifejezetten azért gyalogátkelőhely a bringaúton, mert elsőbbségi szituációt jelez a gyalogos számára. Azaz a bringás lesz szíves betartani a highway code előírásait.
Tény1: a konkrét baleset nem a zebrán történt, azaz de jure a kiszaladó gyerek a hibás
Tény2, jobban megnézve kb 4.5sec-nél, a gyerek szaladt a bringa oldalába
Tény3: a baleset a zebrától kb 3 méterre történt, ahol a bringásnak már lassítania kellett volna, uis voltak gyalogosok a környékenA megjegyzésem nem is a konkrét balesetben résztvevő bringásról szól (bár Tény3-ból kiindulva pont olyan ökör, mint a többi elsőbbségi viszonyokat lesz.ró modell), hanem azokról, akik konrétan behajtanak a zebrán tartózkodó gyalogosok közé, ráelőznek a zebra előtt elsőbbségadási céllal megállt kollégára (pl 24sec).
-
-
-
válasz
konci79 #62197 üzenetére
Ezt elvileg kiskorú veszélyeztetése miatt elő kéne állítani. Slusszpoén, hogy a töredéknyi védekezési képességű kisgyerek-koponya nem kapott sisakot. Hasonló szerelésű szülők balesete esetére a mentőegységeket felszerelném egy baseballütővel vagy kalapáccsal, hogy a kedves szülő fején pótolják be a deficienciát.
-
válasz
-=RelakS=- #62176 üzenetére
ritkán jövök a topikba, csak ma olvastam ezt a műremeket a hírekben. Ha törődne ezzel a politika, akkor a minimum az lenne, hogy minden helységnévtábla után 100m-el traffipax + ha átléped az útkategória szerint megengedett sebesség dupláját, vagy a helyi korlátozó tábla szerinti 3x-osát (amelyik alacsonyabb értéket ad ki) akkor letöltendő + az elkövetéshez használt bömbi bezúzása. A svájciak meglépték, sikerült is nagyjából rendetrakni az albán-bosnyák országúti géniuszok között.
-
válasz
hiperFizikus #62044 üzenetére
A bigtits p0rnó sajna tiltva van🤷♂️
-
-
válasz
mephi666 #62013 üzenetére
Az enyém amúgy jófej figura volt, rögtön mondta, hogy ez az övé meg minden, de ránézve a "sebekre" nem vacakoltam vele. A lökhárító műanyag, szval a festékhibából nem lesz rozsda. A radar fura, elsőre meghülyült de mostmár mintha rendesen adná a jelet - bár nem volt 100as korábban se, téli hidegben vmi miatt használhatatlan.
-
Nnaszuper, ma belémjöttek körforgalomnál állva.
Szakadt kocsival voltam, kopott már a festék a hátsó lökhárítóról, úgyhogy egy gyors bekukucska a fém hátsópanelre (Octaviánál van 2 pont erre hasznos lyuk): nem deformálódott, arra kószáló tolatóradar-kábelek nem sérültek, úgyhogy telszámcsere + fotópáros után hagytam a frászba, vittem tovább a családot. Új kocsival, ahol repkednek a Deákok ha csak ránéz egy karcra a fényező, töltögettem-rendőrhivogattam volna.
A radar úgy néz ki működik, de azért tesztelgetni fogom. -
-
válasz
Mecy_Lacee #61878 üzenetére
bocsi
-
Aztaku... Remélem ez a tirpák ezen a bolygón már rollernél nagyobb járművet nem vezethet...
-
-
válasz
mephi666 #61203 üzenetére
Amennyiben másik gyalogost lát a zebrán, 0.1sec+körülnézés nélkül is biztonságosnak ítélheti egy futó a zebrát, uis amíg gyalogos van rajta a kocsi dolga a várakozás.
Egyébként ha féktávon túl lép le a gyalogos, akkor kimondható, hogy "eggyőződött az átkelés biztonságosságáról.
-
-
-
-
A két lábon futó sakkfigura szürkezóna. Rájuk tényleg vonatkozik a kresz azon passzusa, hogy úttestre lelépés előtt nézzen már körül. Eme "körülnézés" egyúttal az arra járó autósnak is feltűnik jó esetben.
A roller, bicikli, görkori, űrsikló viszont már egyértelműen nem gyalogost jelez, azaz számukra az úton lévő csíkoknak max díszítőelem funkciója van.
-
-
-
-
-
-
llyézusanyám, némi kormánymanőver (==teljes tudatában volt mit tett) után még tovább is hajt az istenbarma. Az ilyet kocsiban kirángatva helyszínen akasztanám az első lámpavasra.
Nem kérlekszépen, az ilyen esetek úgy kerülhetők el, ha a tagot a következő sarkon kocsiból kiszedve földre terítik, bilincselik, utána névvel pofával leadva a hírekben, hogy 10év letöltendőt +az áldozatok családjának vaskos anyagi kártérítést köteles fizetni, életében többet közúton mozgó autóban max az anyósülésen vagy hátul ülhet.
Ezenkívül ANPR kamerák a zebrák elé és már azoknak is menjen a csekk, akik nem adják meg az elsőbbséget. -
-
-
-
-
-
-
Nem hibás, pont. Miért? Mert amikor a sávjában MEGÁLLT NEKI EGY AUTÓ jog szerint már SEMMI további nézelődési kötelezettsége nem volt, ennyi. A már álló, elsőbbséget megadó autó teljesen egyenértékű a gyalogos számára ZÖLD, más autósok számára PIROS lámpával.
Ez persze a jog, ami szerint teljesen jogosan előveszik majd a sofőrt. A józan ész más tészta, az még diktál folyamatos fejpörgetést a kormány mögött ülő agyátültetettek miatt. Kb ugyanaz helyzet, mint amikor agyatlan környéken LÁMPÁS zebránál is figyelnie kell a gyalogosnak, hogy nem akarja-e kilapítani egy a pirosat alternatíve értelmező bömbis.
-
-
-
-
-
-
válasz
Reggie0 #61014 üzenetére
Igen, ez a második opció, amit írtam ("vagy az ügyvédjével szerencsésebb kimenetelben reménykednek "). Rizikós. Főleg, hogyha a bringás nem szenvedett maradandó sérülést, lehet csak felfüggesztettet kapott volna.
Videó: egyértelmű szándékosság, ebből normális bíróságon már nem beszéli ki magát. Az utca olyan szűk, hogy egy óvodás józan eszével bírva SEM áll neki full kormányelrántás+gáz ELŐRE kombinációnak. Ha meg azzal védekezik, hogy nem tudta, hol van a váltóján az R, akkor jobb, ha meg se szólal...
#61016: öszvissz annyit tudok elképzelni, hogy "bíróúr kéremszépen, az agyaskodó biciklistől úgy berosáltam, hogy elfelejtettem, hogy milyen keskeny az utca és ijedtemben azonnal nekiálltam visszafordulni." Ja és persze pont a bicajoson keresztül vezetett az elképzelt "menekülőút"...
-
-
-
-
válasz
Reggie0 #60984 üzenetére
Ha a sajtpultos sz.ros kézzel fogdossa a húsokat, azt pl szándékosság címkével látnám el.
De látogassunk csak vissza a zebrás esethez: játékosunk LÁTJA, hogy az előtte haladó jármű MEGÁLL a gyalogátkelőnél. Ez teljességgel elegendő infó ahhoz, hogy tudja, hogy a zebrán gyalogos halad. Ha ezekután nekiindul előzni, akkor azt is tudja, hogy ott ő meg fog ölni egy (vagy több) embert. És nekiindul a barma... Minden infót megkapott, a "háténnemtudtam" nem felmentő körülmény az igazságszolgáltatásban. Tudom, hogy a valóságban jóval enyhébben kezelik ezeket, de szvsz nem kéne, ugyanis igen gyanítom, hogy az így elengedett notórius barmok rövid határidőn belül tényleg súlyos balesetet fognak okozni.
-
válasz
Reggie0 #60982 üzenetére
Ehhez sajnos a szándékosság definícióját is szigorítani kellene, de tartom a véleményem. Aki ÍROTT szabályt, pláne egyszerre többet is (gyakran párosul gyorshajtással eme nemes cselekedet) nettó passzióból áthág, az igenis legyen ugyanolyan súlyosan elbírálva, mintha direkt gyilkosságra készülne.
-
válasz
Naturalist #60975 üzenetére
Az ilyet le kéne vadászni és szándékos emberölési kísérlet miatt lecsukni - természetesen szabadulás után jópár évig mínusz jogsi.
#60976: +1, bekamerázni az ÖSSZES gyalogátkelőt és szórni a bírságokat/szedni befelé a jogsikat. fél év után profitban lenne a rendszer... sztem is teljesen nyugodtan maradhatnak az 50-60-70(!) sebességű útvonalak, ahol van értelme.
-
-
-
válasz
-=RelakS=- #60898 üzenetére
Akiket ismerek az összes németajkúnál és a norvégoknál jobbkézszabály. Jól megkomplikálná a helyzetet, ha az úton mindkét irányba haladnak autók és a túloldalról kéne valakit beengedni - miközben annak nem lenne elsőbbsége a felőle lévő sávban közlekedővel.
-
válasz
-=RelakS=- #60895 üzenetére
Ez egy jó kérdés, itt azt írja: aki kapja marja
Őszintén nem néztem utána, de be szoktam engedni a jelöletlen mellékutcából az én oldalamon (bal) bekéredzkedőt. Fel se merült, hogy a túloldalit kéne beereszteni, de ennek utánaolvasok - így kb 30k uk kilométer után
-
-
-
-
-
-
-
-
válasz
MasterDeeJay #58969 üzenetére
Ha tolerancia-korrigált, akkor evvan. A 71 azt jelenti, hogy pl 76-tal ment a sofőr, ha 5km/h volt a tolerancia. Átlagnál meg annyi, hogy vagy "76"-on volt a tempomat, vagy manuálisan még ennél is gyorsabb lehetett egyes szakaszokon. Nem sorozatgyilok bűntény persze, de vhol meg kell húzni a határt.
-
-
válasz
Soulfly842 #58922 üzenetére
Előfordul az ilyesmi, viszont azt a betegség dolgot ki kell vizsgálni. Egy kisebb fejfájás is lehet pont kritikus pillanatban zavaró.
-
-
-
-
-
válasz
Reggie0 #58834 üzenetére
Ok, majd ha érted megy a mentő szólj, hogy valami lefulladóssal y-ozást gyakoroljak a mentőállomás előtt
#58836: a szándékosság megállapítása annyira nem bonyolult, ld a fentebbi büntetőügy. Mivel a büntetőügyi ág már megállapította az ártó szándékot, működhet a civil folytatás is. FYI: nyugatisztánban a rabló, gyilkos, erőszaktevő, stb polgári pert IS kap a nyakába, kártérítést is kell fizetnie. Tudtommal Mo-on se ismeretlen a dolog, pl az olaszliszkai tanárgyilkosok esetében is rémlik ilyen.
-
-
-
miért ne rögzíthetne? Magánterületre nem illik belesekedni, ha amúgy nem keresztbe-kasul belátható az illető magánterület.
nem ritka bűncselekmény esetén, hogy a rendőrség kérést tesz közzé a környékbeli kameratulajdonosok felé, hogy küldjék be ha van használható felvétel.
-
-
"Ha csak simán nincs jogsid, fizetsz valamennyit, és mehetsz a dolgodra."
Ez probléma. minimum azzal sóznám meg, h ismétlés esetén kocsielkobzás (bűncselekményhez használt eszköz, akkor is, ha dokiprof apuci jaguárja) +2év közmunka.
Első esetre maradhat húzós, alkalmasint leülhető pénzbünti.
-
-
-
-
válasz
Hi!King #58624 üzenetére
" nem feltétlenül a közlekedési formát kellene figyelembe venni, hanem az érkezési sebességet. " +1!
De ezt a helyszínen nehéz érvényesíteni, kocsiban ülve nincs nálam traffipax, nem tudom megítélni, hogy a zebrára nyargaló deszkás, sprinter, bringás 9 vagy 12km/h-val érkezik
Utólagos felelősségmegállapításra totálisan egyetértek, így kellene eljárni, aki szuperszonikus deszkával beszáguldott takarásból(!!) oda, ahol a 4km/h járókeret a norma, az viselje tette következményeit. -
-
-
válasz
MasterMark #58590 üzenetére
ha a talicska visz téged, akkor jármű. De engem is érdekelne, mit mond a jog az agyuk helyett lábuk alatt 2 kereket hordókról. Egyet pár éve én is majdnem elcsaptam. kb 20-30al zúghatott lefele, úgy gurult ki elém egy kereszteződésben a járdáról. Az volt a szerencsénk, h sokkal gyorsabb volt nálam és már csak a hátát láttam.
Erre a "gyalogoselsőbbség" dologra megszabhatnának egy max 10km/h sebességlimitet a kedvezményezettnek. Semmilyen láthatósági, biztosítás, stb előírás nem vonatkozik rájuk, az lenne a minimum, hogy ne zúgjanak be a veszélyzónába totál irreális sebességgel.
-
-
-
válasz
abrtom87 #58555 üzenetére
Mondhattad volna neki, hogy tegye csak fel, a yard örülni fog, ha meglátja az 50es táblát a vidin
.
Nőből is egyre több a barom, még nálunk is - pedig errefelé elég relaxos a nép. Múltkor parkolok be kisgyerekkel a gyerekes parkolóba, az 5sec hosszú művelet közepén beforduló ősz nyuggermammer meg kezét széttárva méltatlankodik. Az meg a másik, hogy tajparasztja beáll a babakocsis parkolóba úgy, hogy a kocsi aznap gyereket sem látott és gyerekülés sincs benne. (UK sztorik, vidék)
-
-
válasz
ElektrikusDE #58488 üzenetére
Az ilyet a mentőben is ütném, aztán valami ólombánya szibériában.
-
válasz
MasterMark #58484 üzenetére
-
#58473: "egy Opel Corsában - heten utaztak" öőőizé, ez a tömegközlekedés valami új formája?...
-
-
-
-
-
-
-
Kamionosbalhé, blikkes cikk, használható infók nélkül.
Ha valaki tudja, mi történt, kíváncsi lennék.
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Hobby elektronika
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- LEGO klub
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Tőzsde és gazdaság
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Mini-ITX
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- További aktív témák...
- Dell XPS 9310 (i7-1185G7/16 GB RAM/512 GB SSD)
- Intel NUC 8i7BEK Mini Desktop
- Új 2K Gamer PC Ryzen 5 7600/RTX 4060 Ti 8Gb/16Gb DDR5/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari (27% ÁFÁ-s)
- Új 2K Gamer PC Ryzen 5 7600/RTX 4060 8Gb/16Gb DDR5/500Gb NVME SSD/750W 2-3Év gari (27% ÁFÁ-s)
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest