Új hozzászólás Aktív témák

  • G@ben

    addikt

    Segítség kellene X-akta ügyben!
    Múltkor írtam a 96-os, 1.5 benzines, 8 szelepes, injektoros Kia Sephia-mról, aminek van egy rejtélyes hibája. Eddig 5 szerelőnél járt, de nem oldódott meg a gond.
    A hibajelenségek sora és javítási kísérletük:

    Autópályán többször is enyhe gázelvételre egy pillanatra megtorpant, jobban, mint azt a gázelvétel indokolta volna.
    Egyik induláskor lefulladt, ami akár miattam is lehetett, de utána csak harmadszorra tudtam újraindítani.
    Egyik hideg indításkor kb 300 méter megtétele után megálltam, a fordulat leesett alapjárat alá, majdnem lefulladt (benyomott fékkel), majd magától megemelkedett 2000-2500-ra pár másodpercig, és utána visszaállt normál alapjáratra, de kicsit visszabubogott a kipufogó (nem durrogott), mintha nem tudna kimenni a gáz, de aztán felszabadul és egyszerre távozik a felgyülemlett mennyiség.
    Utána leállítottam egy percre, majd újraindítottam és minden gond nélkül megtettem vele kb 300 km-t autópályán.
    Következő alkalommal szintén rángatott, lefulladt, ezután került szervizbe, ahol kicserélték a gyertyákat, illetve a rotort. A helyzet nem változott. Másik szervizben kicserélték az üzemanyagszűrőt, illetve a MAP szenzort, ez a hibák nagy részét megoldotta, viszont erős gyorsításnál, 4500-5000-es fordulatszám környékén rántott egyet, majd gond nélkül gyorsult tovább. Ekkor a szénszűrőt és a szívóoldalt összekötő cső el lett dugaszolva, mivel ott még megvolt a vákuum, de a szénszűrő után már nem. Ez nem változtatott a helyzeten, sőt, az újabb használatnál visszajött a korábbi rángatás, de csak alacsonyabb fordulatszámokon, magasabbon nem. Ez kb azt jelenti, hogy mindenhol eggyel vagy kettővel kisebb fokozatban kellett mennem, mint normális lenne.
    Ezek után vettem észre, hogy a szívócsőben a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő nincs a helyén, kilóg. Ezt visszatettem, majd rövid távokon használtam és jónak tűnt egészen egy hosszabb útig, amikor néha rántott egy picit, enyhén erőtlen volt. Visszafelé már erősen rángatott, gázadásra teljesen elment belőle az erő. Ekkor 1-2 alkalommal enyhe benzinszagot is éreztem az utastérben.
    Ezután az indítás nagyon nehézkes lett, azaz másodikra, harmadikra indult csak be és továbbra is rángatott.
    Ekkor rá lett kötve hibakódolvasóra, ami kiadta, hogy a vízhőmérséklet jeladó nem jó. Ki lett cserélve, indult elsőre (bár egy hangyányit hosszabb tekeréssel, mint még jó korában). Az AC-pumpa is be lett mérve, szállítja az előírt értékeket. Kipróbáltam, de kb 5 km után megint elkezdett rángatni, azaz rándult egyet, ment tovább, fél-1 km múlva megint rándult, ment tovább, 2-3 km múlva rándult, stb, majd a maradék 30 km-t megtettem hiba nélkül, viszont a cél előtt megint rántott egyet, illetve megállás után olyan erős kipufogófüstöt éreztem, amilyet eddig még nem. Visszafelé hideg motorral indultam ismét, akkor nem volt gond, de miután bemelegedett, megint rángatott. Legtöbbször gázadásnál csinálta, ritkábban gáz tartásánál és kétszer enyhe gázelvételnél is. Az indítások kivétel nélkül picit hosszabb ideig tartanak, mint a hiba előtt.
    Na most szerintem, ha befecskendező vagy gyújtás hiba, akkor gázelvételnél nem kéne rántania, nem? Nem tudok már másra gondolni, de a gázelvétel szerintem kizárja ezt, mivel ott amúgy sincs befecskendezés, illetve gyújtás. De az a baj, hogy nem tudom, mekkora volt a gázelvétel, hogy enyhe vagy teljes, mert teljesnél semmiképp nem kéne csinálnia, enyhénél azért előfordulhat.

    Erre tud valaki tippet, hogy mi lehet a gond? Ez már komoly X-akta nekem. Vagy lehet esetleg trafó hiba? Az még nem volt cserélve. :D

    [ Szerkesztve ]

    Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

Új hozzászólás Aktív témák