- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
karib
addikt
Én is kb. így sejtem - jó lenne beható elemző tesztet látni erről a témáról, mert leginkább a VW PR szövegeit szajkózzák mindenhol. Annyit azért sikerül kideríteni, hogy kb. 10 liter körül fogyaszt a Golf GT a 170 pacis TSI motorral... ami nem kevés, bár nem is annyira vészes.
A karakterisztika mindenképp barátságos, a fogyasztás so-so, a komplexitás viszont kicsit riasztó. Mindenesetre kíváncsi leszek, hova fejlődik ez az egész.
Változó geometriájú turbót eddig csak dízeleken használtak, benzinesen az új 911 Turbo az első.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Többféle kompresszor konstrukció létezik - lehet, hogy van olyan, ami inkább fölül lódul meg igazán, de ilyet szerintem inkább dragsterben használnak, mint hétköznapi autóban.
Ha már a turbó is tölt, akkor föléje minek kompresszor? Mármint közútra.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Igen, ezt írtam én is, nem? Lehet, hogy nem lett 100% az írás, pedig 2x átfogalmaztam.
A kompresszor egyre nagyobb nyomással tölt, ahogy nő a fordulatszám. Egy fokon túl már nem tudsz mit kezdeni vele, ezért le kell szabályozni. Tehát nem a kompresszor nem tudna többet, hanem nem tudsz több levegőt préselni a motorbaDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
Az erősebb Miniken a kompresszor már rajta van. Azon a nem túl jól sikerült BMW-Chrysler 1,6-oson
Nem tudom, talán egyszerűbb lenne egy sima kivitelt turbósítani. Fene tudja. Mindenesetre jó bonyolult megoldás Az új mini PSA-BMW motorja jobbnak ígérkezik, bár valszeg messze áll majd az igazi BMW motoroktól (lásd mai Totalcar hír, amit korábban idéztem).
Amúgy Wikipedia ír a kompresszorokról: [link]Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Aham. Tudtommal nem lehet úgy belőni, hogy mindenhol jól töltsön - ezért inkább arra mennek rá, hogy alul már legyen bőven töltés, cserébe felül túltölt. Másként szerintem nem sok értelme lenne - valszeg még lassabban jönne meg a töltés, mint egy turbónál. Szép lassan felkúszna, eleinte szinte semmi, a végén pedig nyomná be a levegőt, mint állat - nem épp kedvező karakterisztika.
Másrészt gyakrabban használod alacsonyabb fordulatszám tartományban a motort, tehát arra érdemes rágyúrni.
Nem vagyok kompresszor guru (egyelőre), de így logikus, ha fix az áttételed. Alul is kell töltés, azt csak a kompresszor tudja adni, felül viszont a túltöltést el tudod vezetni egy szeleppel.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
-
ByB
addikt
A ''SPORT'' gomb megnyomásával az alábbi dolgok változnak: futómű keményedés, ha jól tudom a lengéscsillapító áteresztő szelepének keresztmetszet módosításával. A kormánymű szervo motorjának rásegítése lecsökken, az elektronikus gázpedál reakciója javul, mivel módosul a befecskendezés, illetve automata váltó esetén módosul a váltásreakció.
-
karib
addikt
Többféle megoldás létezik a futóműállítgatásra, anno a Ferrari 355 is képes volt ilyesmire, pedig azt nem tegnap adták ki Van olyan rendszer is, ami valahogy a stabilizátorokat bizgerálja - sajnos futóműben nem vagyok otthon.
A kézzel állítható futóműnél asszem általában a rugó előfeszítését tudod állítani (le-fel csavarható), illetve szintén a lengéscsillapító szelepelésével tudsz variálni.
Nekem 1,6-os Astrában volt szerencsém Sport gombhoz - nagyon mókás Kicsit tényleg felkeményedik, de leginkább a kihegyezett gázreakciót érzed meg. Pláne ha gázadás közben nyomod be a gombot - hirtelen megélénkül az autó. Ez az egész sport gomb szerintem csak az emissziós előírások okozta ''tompulás'' kiiktatására jó - nem lennék meglepve, ha Sport üzemmódban nem ugranák meg ezek az autók az éppen aktuális szinteket. Ugyebár azért kell mindenhova elektronikus gázpedál, hogy a hirtelen terhelésváltásokat ki tudja simítani az elektronika - hirtelen nagy gáznál vagy nagy elvételkor borul minden, ilyenkor a legnagyobb a károsanyag kibocsátás. Ezért amikor beletaposol, az elektronika egy barátságosabb tranzienst valósít meg, és lelépéskor is rásimít. Ez a legtöbb embernek tök mindegy, csak az autózás iránt fogékonyaknak fog szemet szúrni a fura gázreakció. A Sport üzemmódban ezeket a tranzienseket hegyezik ki, sokkal közvetlenebbül reagál a gázra, ami határozottan élvezetessé teszi a vezetést, bár gyorsaságban szerintem semmit nem változtat. Érzéki csalás, de hatásosDepartment of Redundancy Department
-
ByB
addikt
A hydro és pneumatikus, elektronikusan állítható futóművek nem összekeverendők a sportkocsik állítható futóművével. Ez utóbbi ''komoly'' szervízhátteret kíván, még az előbbi egy forgókapcsolót! A kézzel állítható futómű általában hagyományos csavarrugót és lengéscsillapítót tartalmaz!
Emlékszem az előző Corollamban voltak felkeményedő lengéscsillapítók és nagyon jól működtek. Hirtelen irányváltásnál a folyadék útját egy szelep lassította, ezért kevésbé dőlt meg az autó, pöpec megoldás volt! -
ByB
addikt
Egy két há... éve volt kint az itthon autókiállításon egy srác, talán egy 3-as bmw-vel, aminek elektronikusan lehetett állítani a hasmagasságát, totál saját fejlesztés és szponzorokat keresett a további fejlesztésekhez, állítólag jó kis találmány volt, csak az önsúlyából kellett volna faragni és kicsit megbízhatóbbá tenni!
-
karib
addikt
Egyedi dolgokat persze lehet gyártani
Nekem az egyik legszimpatikusabb az önbeálló hátsó lengéscsillapító, a Sachs Nivomat rendszer - valszeg azért, mert általában nagyon tetszenek az egyszerű, okos, mechanikus megoldások.
A lényege az, hogy a hagyományos hátsó lengéscsillapító helyére egy spéci egység kerül, ami ha leterhelik, képes ''felpumpálni'' magát. Ehhez pedig nincs szükség semmi külső meghajtásra, menet közben a ki-be rugózó lengéscsillapító önmagát képes ''felpumpálni'' a normális szintre, illetve a terhelés levétele után visszaereszti magát. Nem kell vezérelni, állítgatni, párszáz méter után beáll magától. Nagyon pofás
Itt egy leírás az éreklődőknek: [link]
Minden kombi autóban legalábbis opcióként ott kéne legyen.Department of Redundancy Department
-
neduddki
nagyúr
HI!
Szia NaffuluSajtzabi:- ))) majdnem tanantm Nked eredeti spartacust, csak az utoso 1-2min hinayzik:- ((( ezertt nem is szoltam:- (((
udv
neduddkihttps://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Hát mit mondjak, én is meglepődtem. Ettől függetlenül egyik oldalt erőkarral, másik oldalt vízszintes elmozdulással szorozni nem helyes, bárki bármennyire is erőlteti ezt a véleményt. Szorozhatnád sacc/miatyánkkal is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
lyalyly milyen energiamegmaradás érvényes egy nyílt rendszerben??? Meg milyen energia az a forgatónyomaték, ami álló helyzetben is hat? Ha nem mozdul az autó, akkor nincs mozgási energia változás. Ezzel szemben álló motoron is hathat forgatónyomaték, lásd pl. troli.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
A forgatonyomatek nem energia.
Ugyan a Nm es a J ranezesre ugyanaz a mertekegyseg (alapegysegekben kg*m^2/s^2), de ennek az az oka, hogy a szogelfordulast a fizikusok vmiert nem jelolik, ha megtennek, akkor a forgatonyomatek mertekegysege a J/rad lenne, vagyis a forgatonyomatek eppen ugy nem energia, mint ahogy a teljesitmeny sem.
Az energiamegmaradasra meg azert hivatkoztam, mert egy vegletekig egyszerusitett modellt vettem alapul, tekintve, hogy ha megprobalunk nagyon realisztikusak lenni, akkor belefulladunk a reszletekbe, de igy legalabb az alapok latszanak: ha egy m tomegu test sebessege t ido alatt v1-rol v2-re valtozik, akkor ott dE=m*(v2-v1)^2/2 mozgasi energiavaltozas tortenik, amihez dE/t teljesitmenyre van szukseg. Ennyi. Csak a teljesitmeny szamit, semmi mas.DRM is theft
-
dabadab
titán
''Máris eljutunk a forgatónyomatékhoz.''
Meg a fordulatszamhoz, illetve ahhoz a felismereshez, hogy igazabol csak a ketto szorzata szamit (ami a teljesitmeny). Egyebkent tenyleg nem ertem ezt a makacs ragaszkodast a forgatonyomatekhoz:
Egyreszt csak azert van ilyenunk, mert a motorok konkretan forgo mozgast vegeznek. Ha nem motor hajtja a kocsit, hanem mondjuk lovakat fognak ele v hatulrol toljak v vontatjak v sugarhajtomuve van v akarmi, akkor igazabol nincs is ilyen adat - ennek ellenere megis mozog
Masreszt, mint arra mar utaltam, a kerekeken fellepo forgatonyomateknak (mert vegso soron megiscsak ez szamitana, nem?) abszolut semmi koze nincs a motor fotengelyen mert nyomatekhoz. Semmi. Ezek utan miert lenne barmennyire is relevans ez az adat? (Es pont ez, nem pedig mondjuk a valamelyik masik tengelyen mert forgatonyomatek.)DRM is theft
-
neduddki
nagyúr
HI!
vmine mkerek, nekem 3 het allas garazsban 8 eves akkuval gond nelkul indult, szerez be egy inteligensnek tuno toltot, /neha bezelgeni kel vel ehog jol erezze magat:- )/ , e elsszro merd ki hogy van-e kobor fogayszto
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
neduddki
nagyúr
-
neduddki
nagyúr
HI!
a f-ad hosszat:- ) ha feltototted az akkut, laktfogoval a elkoborlo aramot az akkubol, toltes utan fetolod a lampakat. ugy hagyod az osszes fogyasztot feltekered a hifit 10-20 percre, majd megprobalsz inditai es probalod nezni, hogy mennyire esett le a kapocsfeszutseg, de a legegyszerubb ha kersz vhonna egy akucsekert:- )
udv
neduddki
mod: vmi ijjesflelek
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Qru
MODERÁTOR
Levegő-üzemanyag-kipuff részt marad akkor mint fő esélyes.
Szűrők voltak cserélve? Légtömegmérő, benzinpumpa is lehet megérne egy ránézést, meg az EGR...
Diagnosztika nem mutat semmit? Jó lenne ránézni obd-vel menetközben, hátha mutat vmit...
mod:
kisza25: A kresz módosítás óta ez tök szabályos. Amúgy is a külső sáv az új belső sáv.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
McSzaby
őstag
Pedig a kompútert érdemes lenne megnézni.
Én nem vagyok nagy hozzáértő, vannak nagyobbak is itt, de az ecu-ban vannak általában mérési adatok, amiket tárol a legtöbb ecu. Ezeket gyári resettel ki kell ütni belőle. Lehet neked is ennyire egyszerű lenne a MAP-szenzor cseréje után.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Én nem akarlak bevinni az erdőbe, de a következőket tudom neked ajánlani tippként.
Mivel szikra,levegő és benzin kell a dologhoz, így ezen az egyszerű vonalon mennék tovább. Azt mondtad a gyújtásrendszered teljesen rendben van már, illetve ki lett minden cseréle rajta. Az további égéshez szükséges két dolog még a levegő és a benzin. A levegő és benzin aránya rendben van, akkor ha a MAP-szenzorod vadi zsír, illetve a gyújtást beleértve be lett állítva a dolog. Nem tudom mikor cserélted a légszűrőt, de mindenképp cseréld le. Igazából 1000 ft. és amúgy is illik évente cserélni. Ezekután a tankban elvileg van egy benzinszivattyú. Na, én arra tippelnék, ha itt minden rendben.
Ezt persze véleményem szerint butaság lenne kikapni és kicserélni egyből. Szóval ha 100%.ig biztos vagy, hogy a szikra és a szívócsonk rendben van, abban az esetben ajánlom az üzemanyagrendszer nyomásmérését, esetleg a pumpa tesztelést.
Elektromos gondod nincs a kocsiban, ugye? A benzinszűrőt cserélted is, nem?
Ezeket ne vedd tutira! Én csak hobbizok itt!
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Nem. Ha elkoszolódik a légszűrő, akkor csak a bejutó levegő mennyisége változhat, ami okozhat rángatást. Mondjuk én ezt csak tippként írtam, szerintem sem ez lesz a hiba.
Ahogy mondtam, végigmehetsz a diagnózisokon, amiket leírtam, elviheted márkaszervizbe, egyik sem tuti tipp. Sajnos a szerelőknek, főleg a jóknak nem nagyon van idejük diagnosztizálni, gyors megoldást keresnek, mert 10 másik autó áll a ház előtt. A márkaszerviz drága lehet, de ott garanciát is kell adniuk a problémára, illetve a kiolvasást szerintem 10e alatt biztos megúszod.
Ha esetleg meglesz a hiba, kérlek, írd meg nekem mi volt! Akár PÜ-ben.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
lsc
nagyúr
Ahogy elnézem a szenzoron annak a gömbölyű peremnek a gumiban kiképzett horonyba kellene beugrania, szerintem azért is nehéz berakni mert úgy tömítene. Annyi zsír viszont nem hiszem hogy használna a szenzornak, ráadásul ha nem savmentes zsír/technikai vazelin akkor a gumit is megeheti akár egy év alatt is.
Legrosszabb esetben a szívócsövet le kell venni és belülröől ellentartani valamivel, de biztosan nem lesz egyszerű.Az élet kegyetlen .
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz G@ben #280624 üzenetére
Miről beszélünk konkrétabban? Én egy Viton(=FPM=FKM) gumi csővel boldog lennék, vagy bontott cucc, de kinek mi persze meg lehet közdarabot csinálni és hidraulika tömlő, esetleg hajlítani új fém csövet és véget átforrasztani, stb stb.
Amúgy ja. Kb szökőévente kell ilyen alkatrész, nem fog ráállni utángyártó cég, mert nem tud belőle darabszámot eladni[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz G@ben #280628 üzenetére
Még mielőtt félreértenél; nem a szerelőt akarom védeni, de végig gondolnám az alábbi kérdéseket, mielőtt beszélek vele, hogy fel legyek készülve a szélesebb spektrumú érvelésre;
- Mikor cserélve volt első körben, akkor kifejezetten csak a benzinpumpa cseréje volt kérve (cső nélkül), vagy ezzel kapcsolatban Te nem kértél semmit és ennek a szükségességét ő határozta meg?
- Az előző csere előtt milyen cső volt beépítve? Nem lehet, hogy már korábban került be a gumicső?
- Mostani, illetve az előző szerelőben mennyire bízol meg? Esetleg láttad Te is, saját szemmel, hogy miről is van-volt szó? (Tudom, érzékeny kérdés, de történtek már pikáns dolgok az univerzumban. )Ha az előző szerelő tényleg cserélte a pumpát a kérés/hibaelhárítás alapján, bekerült az új, akkor végül is az anyag ára be lett építve az autóba. Viszont kérdés, hogy a most kilyukadt cső mikor és ki által került beépítésre.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz G@ben #280631 üzenetére
Azt is el tudom képzelni egyébként, hogy az adott típushoz van benzinpumpa cső nélkül és üzemanyag csővel "csomagolt" változatban is. Mondjuk, ha tudod, hogy mi került bele egy évvel ezelőtt, akkor egyszerűbb lehet.
Mindenesetre biztosan beszélnék az előző szerelővel is, hogy hogyan látja a dolgot, de első körben nem támadnám le, legfeljebb felvetném neki a témát, hogy mit tud erről az üzemanyagcsőről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Vírusirtó topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban