- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- DIGI kábel TV
- Ubiquiti hálózati eszközök
- 3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hacki87
senior tag
Kár, hogy a jszp-n a baleseti adatok mellé nincsenek képek csatolva. Ha már tudjuk, hogy volt balesete legalább látható lenne, hogy mekkora a sérülés. Itt speciel a vétlen autónál látszana mert azt fizeti a biztosító, vagy fiatal autónál amit még tuti rendesen megcsináltatnak. ( legalább tudnám, hogy mi mibe került a suzin aminek neki mentem és hogy mekkora volt a sérülése a lökös alatt.)
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
Kb. 1-2 héten belül vinném a Tipo-mat márkaszervízbe az "első" 3000 km.-es olajcserére. Megkérdezem majd, hogy milyen olajat fognak beletölteni. Melyik az az olajtípus ami nagyon kerülendő? (Ha esetleg bemondanak valami gányt, akkor megpróbálnék "egyezkedni", hogy valami jobbat töltsenek már bele. Bár nincsenek nagy reményeim, mert amilyen történeteket hallani a márkaszervízekbe, jobb bele sem gondolom, de azért hátha.)
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
-
-
Sziasztok. Lenne egy kérdésem. Lenne egy autó, amiben motor lett cserélve, de a gyári motor megvan. Lehet így eredetvizsgáztatni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #170810 üzenetére
Kemény biztos nem volt mert az energiaelnyelőbe csattant de akkor is azért kb fékezés nélkül csattant bele komolyabb tempóról... Mindegy körözik az autót szóval lehet még akár meg is tudjuk mi lesz a történet vége.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
A videó alapján úgy látom, hogy kb. két bójányit fékezett, bólint is rendesen, meg a vészvillogó is bekapcsol, gondolom nem ő nyomta meg fékezés közben/helyett, nemtom, abban az öreg vasban volt-e már vészfékassziszt, ami kiteszi a villogót, ha tiprod a féket.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #170814 üzenetére
Hát inkább ne próbáljuk ki.
Jorus: Tuti, nem hiszem, hogy volt lélekjelenléte még a vészvillogót is kezelni ilyen helyzetben.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kovbandi82 #170811 üzenetére
Nem kell a régi blokk, de be kell íratni, hogy motorszám természetes elhasználódás miatt olvashatatlan (ehhez persze valóban olvashatatlannak kéne lenni a számnak a blokkon). Lehet, hogy kell műszaki is, ezt a részét meg kéne kérdezni. Már ha azonos motorkód a két motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kovbandi82 #170811 üzenetére
Ha csak motorkódos akkor simán. Ha motorszámos akkor az van amit molnarpeter írt.
#nincsbennetarcsi
-
3L1T3
addikt
Megnéztem , hogy neked milyen problémáid vannak. Az indulásos DSG rántás, az nálam is jelen volt mindaddig amíg nem próbáltam meg gurítani majd utána elindulni vele. Akkor megszűnt....
A többi hibádról nem tudok nyilatkozni de borzasztó. Garancia? Vagy elhajtanak ilyen problémákkal?ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 3L1T3 #170821 üzenetére
A vízfogyasztást jeleztük, arra azt mondták, hogy egy csekély mértékű fogyás az üzemszerű. Töltsem egy ujjnyival a max fölé és akkor ritkábban kell rátölteni. Meg is tettem, most egyelőre stagnál a szint de azóta nem is ment bele olyan sok km.
A többire (lassú/néha nem működő extrák) meg elvileg jön majd sw frissítés... Meglátjuk.mod:
Egyedül a hátsó futómű amire nincs magyarázat. A télivel és a nyárival is csinálja. Most a gyári érték alá lőttem a nyomást, jobb úgy de így is hajlamos elpattogni. Lehet csak nem jól van beállítva...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
-
3L1T3
addikt
válasz Doki16 #170823 üzenetére
Köszi, sima 230V, bőven elég egyelőre az igényeimnek. Olyan alacsony töltöttségen sose jövök haza, hogy másnap ne lenne elég a hatótáv. Plusz ezzel is tudom kímélni az aksit, a cellák feszültségének újra kalibrálását pedig erről is bőven megtudja oldani az elektronika, ha nagyon sok villámtöltés lenne, amitől ugye elmásznak a cella értékek. Ezért tűnik el sok embernek a hatótávja.
Ma volt egy Bp-Veszprém-Székesfehérvár-Bp trip. Hazaértem 65%-al feldugtam, holnap egész napra bőven elég nekem a 80% Bp-Nyíregy-Debrecen-Bp távra. Ha valami nem úgy alakulna akkor pedig tudok Superchargerezni ezen városok egyikében.
Nem azt mondom kell valamennyit kalkulálni előre, de több mint másfél éve elektromos autózom. Volt olyan napom amikor az i3-al mentem 650 km-t. Több megszakítással persze, mert töltenem kellett de semmi hátrányát nem tapasztaltam.
Amíg a munkámat végzem és ott vagyok egy adott ponton addig bőven beletudok tölteni bármikor 150-200km-t. Szerencsére a feleségem is teljesen jól van szocializálódva, így sok esetben szándékosan olyan éttermet keresünk ahol tudunk tölteni vagy olyan hotelt, ha netán messzebb mennénk.
(#170822) Qru hol vagy helyileg? Cégen belül még megvan a Superb, ha gondolod menj azzal egy kört hátha rájössz valamire. Mármint odaviszem!
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
félisten
Sziasztok!
Régen sok autón láttam olyan műanyag alaktrészt az első ajtók tetején, ami lehetővé tette, hogy esőben is nyitva maradjon kicsit az ablak.
Fogalmam sincs, hogy mire caló eredetileg, és hogy mi a neve, de ha valaki tudja miről beszélek adhatna tippet, hogy van-e esélyem ilyet venni egy 306-os Peugeot-ra. Elég büdös a kocsi az ózonos tisztítás után is, ezért gyakran hagyom nyitva az ablakot, de eláztatni nem akarom megint.Köszi a tippeket előre is.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
tboldi
nagyúr
Légterelőnek hívják, nekem is van egy 4 db-os Heko szettem, az autofelszerelesek.hu-n rendeltem.
Egyébként az ózonszag cirka 2 hét után magától is eltűnik.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
WOW, micsoda akciójelenet jó, hogy nem aludt el.
Ez már a kettes Megane ez 5 csillagot kapott, nekem csak 4 jutott, de ezt az enyém is kivédi könnyedén, akkor ebből pláne röhögve kell kiszállni. Szerintem az ütközéskor már messze nem ment 60-nal amúgy se, meg extrém puha volt az a cucc aminek nekiment.
A légzsákátvezető kábel típushiba, ülés alatti csatlakozó, kormányszalagkábel, ha nem foglalkoznak vele akkor egyik lufi se működik, de itt az ütközés se volt erős hozzá szerintem.
Vészvillogó is alapfelszereltség asszem 70% feletti fékerőnél kapcsol be, ESP is alapfelszereltség és már nem annyira buta, úgyhogy még egy finomabb kormányrántás is belefért volna, bár jobb ha nekimegy 100% átfedéssel.Az a kihajtás meg kész vicc, kirakja a fél autót a sávba, gondolkzik aztán eco+ módon kigyorsít közben meg jönnek hátulról. Csak meg kellett volna mutatni azt a pedált a padlólemeznek és kellemesen kifért volna. Nem tudom miért félnek annyian a padlózástól, én megállás nélkül úgy közlekedek mindennel. Igaz nagyon erős autóink sose voltak.
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz CactuS #170733 üzenetére
Koszi
Akkor ha jol latom a videon, utascellas. A teto picit hajlik, de inkabb kifele.
Masik kerdesem altalanosagban:
Az elso es hatso fekek kozott fekero szempontjabol mekkora a kulonbseg? A hatso kerekeket mennyivel gyengebben fekezi az uzemi fek mint az elsoket? Fele annyira? Vagy meg kisebb reszben?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Integrale
veterán
válasz anorche1 #170839 üzenetére
(minden autó utascellás, ha nem lenne az, akkor rajta ülnél, a kérdés az, hogy mennyire merev az utascella).
Terheltségtől is függ, elektronikus fékerőelosztó van már asszem az összes Fabiában, az ellátja ezt a feladatot, előtte mechanikusak voltak ezek, és ha terhelt volt a hátulja, akkor több fékerőt irányított hátra.
Alapvetően pedig súlyelosztástól függ.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Zizmand #170841 üzenetére
Súlyelosztás függő. Egy orrnehéz autónál ez így is van, egy közel tökéletes egyensúlyúnál viszont növekszik a hátra irányított fékerő.
Értelem szerűen fékezéskor a hátsó kerekekre csökken a függőlegesen ható erő, ezért a fékerőnek is csökkennie kell, különben blokkolna a kerék, de minél nagyobb tömeg van hátul, annál kevésbé csökken a függőleges erő."Bad reklám is reklám too"
-
#89309696
törölt tag
válasz anorche1 #170839 üzenetére
Autója válogatja, az alap súlyelosztástól függően van hangolva, de jellemzően elől van több fékerő az átlagautóknál. A többit intézi a fékerőelosztó, ~2000-2004 óta elektronikus (attól függ az alap konstrukció mikori tervezés) eleinte csak elől-hátul, később kerekenként is tudták szabályozni, a modernebbek gondolom már nemcsak elvenni hanem felépíteni is tudnak fékerőhöz nyomást (ESP eleve így működik).
Előtte mechanikus fékerőelosztó tömb oldotta meg ami csak elől-hátul változtatta a fékerőt. Pontosabban ezek csak hátul csökkentették, mert másra fizikailag nem voltak képesek. Ladánál ilyen van. [link] Ha fékezel emelkedik a hátulja, a futómű mozgása benyomja egy rúdon keresztül a tömbben a szelepet, ezzel kevesebb fékerő jut hátra, ha súly van benne akkor kevésbé tud felemelkedni, nem nyomja be annyira, több fékerő jut hátra, rémegyszerű szerkezet, de sokat számít.
Ha annyira taposod akkor blokkolni fog mindenképp, mert a lábaddal+fékrásegítővel előállított nyomást annyira nem veszi vissza semmi, hogy a kereket extrém körülmények között ne tudd blokkolásra kényszeríteni, az szembe menne a vészfékezés alapkövetelményével (az már más, hogy az ABS utána mit csinál ha van, de a fékerő ott is megvan a blokkoláshoz alapvetően csak nem engedi a kerékre folyamatosan).Feküdtem tavasszal egy Vento alatt abba is ilyen volt még (ebből eredendően a Golf3-ba is ilyen van), 98-as Swiftben is ez van, de a 2004-es Kangooban is ilyen van, annak a kettes Clio az alapja ami meg 98-as.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
-
lajos062
friss újonc
Sziaszok!
Nagy kérdésem, turbós kocsiba érdemes-e sport légszűrőt /pld.K&N/ betenni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Canon MILC: EOS R és M topik
- BestBuy topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Politika
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...