-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz anorche1 #89579 üzenetére
Szia,
Biztosítást számolni itt tudsz: biztositas.hu, netrisk.hu
Ezen felül még ami éves költség, az a gépjárműadó (régen teljesítmény-, súlyadónak nevezték). Ugyancsak kalkulátor.
Biztosításnál a bónusz egyszerre csak 1 autóra használható fel, de úgy tudom, hogy ha két autód van, mindkettőnél növekszik a bónusz rendszer az évek során.
Faterodnak az életkorból adódóan valószínűleg olcsóbb lenne a biztosítás.
Viszont én inkább arra szavaznék, hogy a te neveden legyen, mert a te bónuszod nő, meg amúgy sem árt a felelősség -
Qru
MODERÁTOR
válasz anorche1 #118230 üzenetére
Teljesen jó, sokan próbáltuk/használjuk innen a sima 95 is jó meg a 98-as is ami inkább 100-as mert 99-es oktán feletti értéket tud a mérések szerint.
mod:
Amúgy ők is a MOL-tól veszik a benzint, tehát kb ugyanazt kapod mint a mol kúton csak az adalékolása más de összességében semmivel sem rosszabb minőség mint a mol benzin.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz anorche1 #122194 üzenetére
Szerintem több dologtól is függ még, pl. gumi minősége, típusa, szélessége, futómű, tömegeloszlás a tengelyek között. Eddig mondjuk az volt a tapasztalatom, hogy a könnyebb autókkal (régi Swift szedán, Thalia) könyebben megcsúsztam, mint a testesebb jószágokkal (Zafira, UFO Civic, S60). De az első csoportban lévők kisautók, szóval a fékek és a futómű is viszonylag buta a második adaghoz képest. Ha a fékek ugyanolyan teljesítményre képesek és a gumik tapadása is azonos, akkor a kisebb tömeg ugye előny kell legyen, mivel kisebb lesz a mozgási energia is.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz anorche1 #122194 üzenetére
Sok mindentől függ (fék, útviszonyok, gumik, lengéscsillapító állapota, stb) de azonos körülmények között a könnyebbet hamarabb megállítod. Mondjuk ülj be egyedül az autódba meg 4 másik felnőttel együtt és nézd meg melyik esetben rövidebb a fékút.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
proof88
addikt
válasz anorche1 #122194 üzenetére
Kisebb tömegűvel amennyiben ugyanaz az autó. Pakold meg a kocsit pár száz kilóval és nehezebb lesz megállni, meg gyorsítani is. Nem véletlenül az autósportban is meg van határozva a minimum tömeg, F1-ben is és a hobbi gokartversenyeken is. Colin Chapman mondása volt egyébként hogy rakj a kocsiba erősebb motort és gyorsabb leszel az egyenesekben, csökkentsd a súlyt és gyorsabb leszel mindenhol.
szerk.: sok autóverseny szériában egyébként büntetősúlyokkal próbálják lassítani a jó eredményeket elérő autókat hogy közelebb hozzák egymáshoz az autókat.
[ Szerkesztve ]
-
-
HoaryFox
őstag
válasz anorche1 #135581 üzenetére
Ha a fóliázás után is megmarad a fényáteresztő képesség minimuma (asszem valami 95%), akkor nincs akadálya.
Szerk.: Min. 70%
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz anorche1 #161495 üzenetére
Ha indul, tankolj rá táltost szerintem aztán viszhall. Udvaron járatva kiderülne, akar működni vagy sem, benzint lehet hozni, csak műszakin menjen át. Útvonal engedély bőven elég, biztonság kedvéért lehet kísérő autót szervezni esetleg, ha kötéllel kéne folytatni az utat.
Ha nem indul, csak akkor nyomatnám ki a benzint (cső lehúz, pumpa direkt 12V, én nem tenném trailerre). Szűrő csere szükséges lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz anorche1 #162020 üzenetére
Olajbeöntőnél nem tudsz benézni hogy van-e olajsár?
Amit instant megtehetsz hogy rögtön olajcsere olcsó olaj, olcsó olajszűrő. Mész vele 500km-t, legyen benne rendesen autópályás menés is, aztán csere minőségi olajra.
Én azt tippelem hogy nagy baja nem lehet 3-4 év alatt az olajnak, főleg ha 7-8-9e km megy bele. Kivéve ha csak rövidtávokat ment vele.
Dluinet: hagyni kell kicsöpögni... tisztességes olajcsere fél óra
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
válasz anorche1 #162020 üzenetére
ha a járgány adott, akkor csinálj egy olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserét most, ellenőriztesd a lánc feszességét, mert problémás ennél a motornál és azt is az olaj keni. Aztán én 1-3ekm után ledobnám belőle ezt az olajat a szűrővel együtt és utána évente/10ekm cseréltetném. Első körben sokkal többet nem tehetsz bontás nélkül. Az sem ártana ha prémium üzemanyagot tennél bele, hogy a szelepeket lemossa.
Ja és lehetőleg sok hosszabb táv menjen bele, hogy legyen ideje felmelegednije rendesen a motornak/olajnak meg mindennek,[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz anorche1 #162136 üzenetére
Általában a papás, kímélt darabok hullanak el. Ha taposod, később romlik el a Skoda, nyergelj át arra Stift árából meg ha kell, tudsz rá költeni.
Ultimate verzió: add el mindkettőt, és vegyél SDI Fabia-t nem gyorsvonat az sem, de akármit csinálsz, elmegy kb 5 literrel, és nincs minek elromlani rajta félmillió km-en innen.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz anorche1 #162454 üzenetére
Náluk voltunk legutóbb, korrektek (4k/db áron megy): Non-Stop gumi
#nincsbennetarcsi