-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
albiosz
őstag
válasz tboy93 #165408 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Tényleg ennyire pontatlanok lennének az ugy. cuccok? Nem az esztétika bajnoka így sem a járgány. Az a baj, hogy kicsit fázom a bontott cuccoktól. Egyrészt az első sárvédő (is) kritikusan rohad ennél a modellnél, nem tudom mennyire lenne jó egy másik 20 évesre cserélni. Másrészt amikor kerestem régebben más alkatrészt, akkor nem nagyon volt készlet a bontóknál. Amit a neten találtam, érdeklődésemre kiderült, hogy rég nincs meg, csak nem frissítik az oldalakat. Kértem pár helyet, hogy szóljanak, ha lesz, de azóta is szólnak. Mondjuk ez egy egzotikusabb elem volt (hátsó csomagtérajtó díszléc). Végül itteni ajánlásra a régit csinálta meg egy fényező egész jól.
Melyik oldalt pörgessem át azért? Racingbazár és bontópláza jött eddig szembe.
Onnan indult amúgy, hogy kevés alvás után beletolattam egy vonóhorogba, így alapvetően hátsó lökhárítót javíttatok, de jó áron megcsinálnák az első sárvédő környékét is. Az viszont cserével gazdaságosabb. A lökhárító javítható, bár ha szembe jön valami olcsón, akkor lehet megérné azt is venni. Bár a 10e-s javításnál olcsóbb nem hiszem, hogy lesz.
-
-
nagyúr
válasz molnarpeter #165445 üzenetére
Ősszel én is újrakezdem a traderkedést. Lesz pár jó lehetőség, ahogy látom.
kisza25: Tényleg vicc a magyar nyugdíj. De a fizetés is, szval...
tboldi: Nálam 4 centivel magasabb a srác, de ettől függetlenül ez szinte biztos, h felejtős.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz Csabroncka #165430 üzenetére
Ne vegyél, olyan tartót amin lógnak a bringák. Nem nagyon tudod a kerekeket fixálni, pontosabban macera. Amit Focis is írt még, h a kitakart rendszám és lámpa miatt "harapnak" a szervek. A kiegészítői mint a rendszámtartós világítás sem olcsó, ha azt is megveszed már közelít az ára egy rendeséhez. Évi cc. nyolc transzportáláshoz már nem éri meg a bérlés, Én már régen vettem egy [link] ilyet, nem bántam meg. A piacon a legmegbízhatóbb ez a márka, sajnos a hasonló klónok sem olcsóbbak, a rendszerük szinte azonos, de tele van a net arról, h milyen problémásak vészhelyzetben. Keress használtat ha tudsz, ezeket nem lehet leamortizálni, úgy talán olcsóbban jössz ki, 1x kell megvenned egy rendeset és onnantól nyugi lesz.
Joe
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz albiosz #165451 üzenetére
Én utángyártott elemet tettem fel, de teljesen jól illeszkedik, még a csavarok is oda estek ahova kellett, de lehet csak szerencsém volt. Saját magam fényeztem.(Ford topikba tettem is fel képet róla tegnap)
Ja és jól látod, nem fogsz kapni jó állapotút bontóban, mind rohad, típushiba a fókánál(is)
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Ennyi volt az olcsó benzin? Vagy ez már a koronaadó?
-
Csabroncka
addikt
válasz focvis #165450 üzenetére
Gondoltam, (simonjoe köszi neked is) - A harmadik rendszám mennyire macerás rájuk, vagy tényleg elég csak bemutatni egy vizsgaállomáson?
Vagy van jobb ötlet?
(egyébként teljesen hasonló aggályaim voltak, amiket felsoroltatok - kivárok és megpróbálok használtan venni egyet)
"in medias res"
-
nagyúr
válasz grizlisandor #165456 üzenetére
Hát ez is elérkezett végre. Ez a kijárási korlátozás megszűnését jelentheti, illetve ha bevezették a különadót, akkor azt építik be az árba.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
bbubby00
őstag
válasz aero. #165452 üzenetére
En 187 vagyok, 95kiloval, apam 190cm 100kiloval es sima ugy mindegyik modell. Az NC a legtagasabb egyertelmuen :)
mandleee:
Nem volt egyszeru a hazakeveredese, igy is majd 2honapba tellett. Igen, a 2.0biztos szuperebb, de dragabb is. Most ez fert bele a koltsegvetesbe :) igy elmondhatom magamrol, hogy jelenleg raktarkeszletrol tudok szolgalni NA, NB, NC es ND-vel is :D[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Kickass
őstag
válasz grizlisandor #165456 üzenetére
Valoszinu.
Bar a Brent es a WTI is sokat erosodott a meyponthoz kepest.szerk.: Igaz a WTI pont nem nagyon erinti az itthoni arakat
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz cappa72 #165459 üzenetére
Csak ne felejtsék el majd kivenni, amikor megint 400 Ft felett lesz a literenkénti ára...
bbubby00: Hát, talán az NCt már tudnám vezetni is, korábban sikeresen belepréseltem magam egy nyitott NAba. Csukott tetővel esélyem se lett volna a ~2 méteres magasságommal.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Doki16
addikt
válasz Csabroncka #165458 üzenetére
Nem kötelező a szürke rendszám. Át rakhatod rá legálisan az autón lévőt. Mindenképpen olyat vegyél amin vannak lámpák és rendszámtábla tartó. A logós verziót és sem ajánlom. Éveken keresztül használtam, de sok vele a macera. nagy lesz a bringák tehetetlensége és ide oda mozgolódnak folyamatosan ha nem köti ki az ember ahol csak lehet. Mindig azt sakkoztuk, hogy hogyan ne érjenek össze.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz CactuS #165462 üzenetére
Nem elfelejtik, hanem pusztán nem veszik majd ki. Kell pótolni az utóbbi dőben kiesett mellényzseb-összegeket.
Amióta szomszédban először játszottam NFSU 2-őt (need for speed underground), azóta Miata-t akarok...
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz CactuS #165465 üzenetére
Igen, emlékszem erre a képre. De legalább kipróbáltad!
(biztos nem állítottad legalacsonyabbra az ülést, meg nem toltad teljesen hátra )Nekem biztos jó lenne. Persze idén kerti faház, kamasz lány szobájának felújítása és ki tudja még milyen pénzügyminiszteri ötletek vannak... szóval idén lőttek az autóvásárlásnak...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mandleee
tag
válasz focvis #165469 üzenetére
Mindegyiknek megvan a maga-előnye hátránya. Pénztárca függő.
NA bukólámpás, Nb a legelérhetőbb áru, az NC-nél voltak problémák a motornál, az ND meg még drága 2. autónak, de ez mindenkinek relatív. Itt egy egész jó összehasonlítás, totalcar youtube alert Sturcz Antallal. Részletesen milyen problémákkal lehet találkozni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ádám16
addikt
válasz EQMontoya #165472 üzenetére
Mindegyik jó alapvetően, de:
NA: nagyon idős autó, vszeg foglalkozós, ha nem csak játszani veszed, és a küllemében is gyönyörködnél. + 30 éves autók kb, rohadás erősen benne van, tető is fáradhat, motor is kaphatott az élettől, stb.
NB: Lemezt lemezzel sikerült a nagyobb merevségért összehozni, jobban rohad, mint az NA. Szerintem ez a legszebb széria (lehet elfogultság, nekem ilyenem van). Ez is koros, 1.5-től vannak már a jobbnak nevezhető példányok. Egy becsben tartott NBFL nálam az etalon. Jók voltak a színek, kapható 1.8-sperr-klíma trióval. + hozza az "öregjapán" érzést, amit imádok.
NC: Hajtókarcsapágyak a pre-szériában szívesen meghalnak tudtommal, plusz szerintem csúnya is. NCFL 3.5 körül viszont simán kéne, illetve itt megjelent ugyebár a keménytetős változat. Elvileg ez a széria a legtágasabb.
ND: Hát, az egy csoda, de szépen felkúszott az újak ára, annyit viszont én nem adnék érte. Használtan egy 2.0 viszont nálam 5 éves terven belül van. Szerintem az "élményautók" használt árai szépen beesnek most. -
máyköl
veterán
Speedzone E36 M3 teszt vótmá?
Hihetetlen gép. Az ilyen állapotban megőrzött M3 -nak szépen lineárisan elkezd hamarosan az áruk az egekbe szaladni.
-
bbubby00
őstag
válasz focvis #165469 üzenetére
Sztem eleg hosszan lehetbe errol irni. Es az a dolog nyitja, hogy mindenkinek hasonlo a velemenye, megsem egyezo egy sem. Ahany ember, annyi fele felhasznalasi szokas, megannyi variacioju extra. Igy en a sajat meglatasomat tudom csak kifejteni.
NA: Nekem ez a legkedvesebb, hisz van magamnak 2db is belole. Ugye az egyik amit nemetbol hoztam 2eve. Gyari feny, rozsdamentes, gyonyoru allapot. Minden napi autonak egy ilyet befogni nem szabad. Be kell rakni a garazsba, havonta egyszer gurulni vele egyet es orizgetni az utokornak. Ugye epitek melle egy masikat, az nem feltos kategoria. Ar ertek aranyban sztem jelenleg megerheti befektetni az ember penzet, mert kesobbiekben csak dragabb lesz. Alkatreszt kapni hozza, de nehogy osszetord, mert a karosszeriaelemeket mar vadaszni kell es borsos aruk van. En ugye kielem az mxezos vagyaim az elafo autokon, tehat megtehetem, h ne vegyem elo a sajatot napi szinten (meg amugy sem az eletem resze a naponta valo ingazas, kocsikazas). Tehat az NA-t en hobbi celra ajanlom.
NB/NBFL: Ez mar egy fokkal merevebb kategoria, olcsobb is es jobban is szeret rohadni es ez sosem lesz olyan kult auto mint egy NA. Kezdonek ar ertet aranyban hibatlan. Ha csak kell egy 2.auto hogy a paroddal, egyedul vagy barkivel elmenj egy jot autozni es kirandulni, tokeletes. Itt megint kiterek arra, h mindenkinek mas az igeny. Van aki klima nelkul nem veszi es a motor mind1, van akinek a motorbol eleg az 1.6, van akinek 1.8kell. Sokan a borre eskusznek, sokan a szovetre. Tenyleg millio variacio letezik. En ezt mar akar napi hasznalosnak is ajanlanam, de meg o is kompromisszumos. Mert ha telen hasznalod konnyen rohad, klima nem olyan hatekony mint egy ujabb autoban, nemtudsz vele csaladi bevasarlasra menni, vagy a telekre. Fentartasa semmivel nem tobb, mint egy korabeli japan szivo autonak :)
NC/NCFL: Ez mar auto! Tagas, kenyelmes, lehet venni eleg jol felextrazott peldanyt, valaszthatsz puha es kemenyteto kozott. Jol szol a gyari bose hifi, xenontol latsz is valamit este, tempomattal egyszeruen palyazol, isofixes ules van benne, meg sorolhatnam. Valamennyivel jobban birja a rozsdat, mint egy NA, de figyelni kell ra. Jol hut mar a klima, mint egy modern autoban. Pesti dugozasgoz elengedhetetlen nyaron. 160nal nem felsz a kormany mogott, massziv, robosztus felepitesu, jol egyengeti ki az uthibakat, nem razza ki a lelked. A motorproblemak ugye igazak, ford van benne, 2007/8ig figyelni kell. Inkabb olyat vennek, amibe mar volt blokkcsere, vagy FL-t. De van koztuk bo 1millio Ft!!!! Amibol azert eltudsz kocsikazni par km-t. Nekem a recaro ules nagyon bejott, nem volt kenyelmetlen, ahogy a sima ulese sem az szamomra. Egy megkimelt 2.0NC kevessel dragabb, mint egy NBFL, tehat en mar az NC fele hajlanek akkor.
ND: sosem ultem elotte ND-ben, nem is vezettem. Ugye most 1.5os van nalam. Ez ujra hozza a hobbi auto erzest. Van benne savtarto, navi, wifi meg sok ordogtol valo dolog. Modern, meg uj, meg szep es jo, de megsem erzem ugy, h egy komoly autoban ulok, mint egy NC-nel. Ez megint egy bohokas, kicsit pattogos, kizarolag hobbi celra valo auto. Csomagtarto botranyosan kicsi, belul a hely sem hatalmas, nekem ezek a sima ulesek egyaltalan nem kenyelmesek hosszu tavon (lehet csak nem tudtam jol beallitani magamra). Parades hangja van ennek az 1.5os skyactiv motornak, es a fogyasztas csak hab a tortan. Igaz nem szerpentineztem, hegyeztem, hanem fout varos es javareszt autopalyan mentem. Talan a valto amit kulon kiemelnek! BRILLIANS! Sztem egyik modellnel sem lett ennyire eltalalva. Jol adagolhato a kuplung, gaz. Az 1.5 es 2.0 megint johet a vitaba. Ugye sok embernek kell egy 2.hobbiautonak, hogy leugorjanak a balatonra a vitorlashoz, a matraba a nyaraloba, vagy akar hoszabb utakra is. Ennek az autonak mar van megjelenese, nem kell szegyenkezni miatta, modern, uj. Az h 2.0 vagy 1.5 nem fogja erdekelni, de h 5 vagy 7 literrel eljar, az mar neki lehet kompromisszumkepesebb. Ez a bo 130le is jol repiti ezt a szuk 1tonnas bodet. Nekem a 90lo is untig eleg egy NA-ban akar hegyi kanyargasra is. Ugye egy ilyen peldanyt 5-6 misko kozott mar birtokolhat az ember. Es tudjatok mit? En majd birtokolni is akarok. Sztem az NA utan ez a legjobb mx5 :)
(Ezek mind az en szemelyes velemenyeim, csak utmutatonak hasznaljatok, ne pedig parancsnak )Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
albiosz
őstag
válasz Zoli-bácsi #165455 üzenetére
Köszi, írok ott. Oda akartam írni amúgy, csak kedvencekben egymás alatt van a két topik.
-
nagyúr
válasz albiosz #165451 üzenetére
Olyan bontott elemet kell megvenni, ami nem rohad. Tavaly törték össze a civicem, csupa bontott elemből lett összerakva. Mondjuk nem is lett volna más opció, mert egy elég ritka karosszéria kivitel, bontott elemet is hetekig kellett vadászni mire találtunk rozsdamenteset. Egy focus sokkal jobb helyzetben van ehhez képest, sokkal több van belőle.
Megveszed és utána úgyis le lesz csiszolva, alapozva, fényezve. Ha jó szaki csinálja akkor nem fog rohadni. Ha meg rossz, akkor az új utángyártott/gyári elem is rohadni fog 1 év után.
Szigetszentmiklós környékén tudok ajánlani jó karosszériást. Nem olcsó a faszi, de nagyon jó. Én mindent hozzá hordok.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Látom KariGeri nem tolja túl a társadalmi egyeztetés, a körút már most tele van pakolva 30-as táblákkal.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz bbubby00 #165478 üzenetére
Köszönöm a novellát!
Rohadós autó nem kell - az GTK kategória a mai világban.
Ja igen, a bőr... Azt néztem, hogy az összes hirdetett ND bőrös. :/ Ha megint rám jön, majd sasolok NC-t is.@Vili: Thx!
@Qru: Pontosítanék: "KariGeri
nemsem tolja túl a társadalmi egyeztetést"
Politikusok.
Jogsija sincs.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz molnarpeter #165127 üzenetére
Kipróbáltam, igazából nem éreztem, hogy volna még egy "fokkal" mélyebre nyomható pozíció.
De menet közben is kipróbáltam, és tényleg.
Köszönöm az infót, legalább már ezt is tudom, és tapasztaltam.
(A japánok is azt mindját, tanuljunk nap mint nap.)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
EQMontoya
veterán
válasz Ádám16 #165474 üzenetére
Alapvetoen egyetertek.
Nalam ugye egy "fullfull" NBFL van: klima, sperr, 1.8, limitalt szeria krom bukocsovel, fa kormannyal, vilagosbarna bor belsovel, stb.
Innen elore lepni MX5-on belul azert nehez.
NC tagasabb es komfortosabb, de nehezebb is, szoval vezetesi elmeny szempontjabol csak kicsit mas (utazni komfortosabb, kevesse gokart), de nem elorelepes.ND alapvetoen tetszik, de abbol az 1.5 azert gyengebb, a 2.0-bol pedig inkabb a FL utani kellene, nem is a +20 lo, hanem a karakter (tovabb lehet forgatni, es fent lett tobb ero) okan.
Ugyanakkor egyszer szeretnek kiprobalni egy S2000-et es egy Boxster S-t is (kizarolag a regit, szigoruan hatos boxerrel), ki tudja, mit hoz a jovo. Talan egyszer a tozsde is helyreall...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
6030D
Ármester
válasz Csabroncka #165458 üzenetére
Nekem volt olyan, hogy az előttem kb. 200 m-re haladó Bora hátuljára volt aggatva 2-3 bringa, és full kitakarták az összes lámpáját. Messze volt, de azért az érdekes élmény, amikor nem látod a féklámpát, de hirtelen közeledik az autó. Azóta nézegetem, sok autónál kitakarja. Kíváncsi lennék, hogy a biztosító ilyenkor kinek fizetne. Bár a dr. Herpy videók alapján az elsőnek, mert gondolom a hátulról jövőnek mindig meg kell állnia.
Mi amúgy tetőn visszük, mivel így a tartók tudnak menni az összes kocsira a családban.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
simonjoe
senior tag
válasz Csabroncka #165458 üzenetére
..vinnem kellett a szállítót a vizsgára, lefényképezték felakasztva a kocsin. Írtak egy záradékot a vizsgalapra, h 3. rendszámra jogosult vagyok. Az okmányirodában befizettem 5eHUF-ot majd pár nap múlva mehettem érte. Praktikusabb a harmadik rendszám, nem kell le, s fel szerelgetni folyamatosan. Félek, h egyszer elhagyom az eredetit, ismerve a keretek xar konstrukcióit, amiknek évek múltával ez a "jó" minőségük még hatványozottabban romlik. Sokat használom a szállítót, ezzel megóvom az eredeti rendszámom, és annak átrakásának elhagyásával a felszerelés ideje is csökken. Persze kinek mi a praktikus, elég sokat látok átszerelt rendszámmal is.
#165497) 6030D: Én sokáig cipeltem a tetőn a bringám. Szerintem sokkal nagyobb és több macera ott szállítani. Felszerelni a csomagtartót, majd rá a bringaszállítót. Felemelgetni rá, szóval nekem nem jött be. Mondjuk a 6-7kg-os outit nem volt nehéz feldobálni, de már a 23kg-os e-bikeokat nehezen mozgatnám a tetőn. A fogyasztás drasztikusan nőtt, és nem utolsó sorban tiszta szutyok, bogártetemes lett egy-egy szállítás után.[ Szerkesztve ]
Joe
-
Qru
MODERÁTOR
válasz barnam_ #165489 üzenetére
Azért nincs ennek értelme szvsz mert csúcsidőben még 30-al sem tudsz menni mert dugó van de éjjel-hajnalban kit zavar ha 50-el mész? Senkit. Pöfögjél 30-al... remélem a lámpákat is piros hullámra állítják be és akkor szépen termeled feleslegesen a kipu.gázt meg a fék/gumiport.
tboy93: Fix nem lesz, látod a Szentendrein sem építették meg pedig hogy fogadkoztak. Nincs is értelme szvsz mert lassítasz aztán mész tovább annyival mint előtte. Viszont tuti fognak mérni a fa mögül, mert óriási ziccer hogy az állam gazdagodik (bírságbevétel) miközben mindenki KariGerit
akarja a belénél fogva felkötni a városháza villámhárítójáraokolja.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Aliexpress tapasztalatok
- Stellar Blade
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vezetékes FEJhallgatók
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Háztartási gépek
- Battlefield 2042
- További aktív témák...