-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Csabroncka #127563 üzenetére
Ment privi
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
sutszi
veterán
válasz Csabroncka #127625 üzenetére
Koszos üveggel nem tudok menni. Nem látok rendesen. A rásüt a nap, az totál vakság ilyenkor. Valahogy le kell takarítanom indulás előtt. Most nedves törlőkendő + Clint használok. Meg van, hogy lehúzóval segítek rá.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Csabroncka #127625 üzenetére
Itt 2 hete ömlik és egész jövő hétre is monszunt ír.
Eső ingyen elvihető!
-
pjen
félisten
válasz Csabroncka #127625 üzenetére
Szerencsére én kertvárosban lakom,itt csak évente egyszer,kétszer van ilyen.Leveretem slaggal.Ha valahol parkolóban kap el és nagyon rászárad,kihajtom az ablak törlőt ,spriccelek.Vissza a lapát,kész is.
-
F_Zolee
veterán
válasz Csabroncka #127684 üzenetére
Borotválást gyanítom a tűzoltók is megejtették.
-
válasz Csabroncka #127684 üzenetére
Nem hiszem h nagy sebesség kell. Egy kisebb ütközésnél is elég egy elszakadt üzemanyag vezeték ami pl a leömlőre folyik - utána nem kell több mint 2-3 perc és a kocsik úgy égnek mint a fáklya.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Csabroncka #127689 üzenetére
Azok nem sz@roznak, kinyitnak bármit, mint a konzerves dobozt.
-
stickermajom
addikt
válasz Csabroncka #128207 üzenetére
Akkor miért? Ha nem nézem az oktánszámot és a plusz adalékot, akkor gyakorlatilag 95-ös sima is lehet. Marad a dupla pont, mint előny.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz Csabroncka #128209 üzenetére
Köszi, ezeket nem tudtam.
Mondjuk én a kompressziótűrése miatt tankolom a 100-ast, LSPI megelőzésére.
-
válasz Csabroncka #128209 üzenetére
Na mostantól cssk táltost tankolok
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Csabroncka #128214 üzenetére
Na akkor megnpláne az kell nekem, nálam sok a rövidtáv
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #128214 üzenetére
Ez csak megerősített abban, hogy továbbra is 100-as V-Powert tankoljak. Már több, mint két éve kizárolag azt kap az autó.
Amúgy a héten jött meg a Netrisk-MOL kártyám (gondoltam, why not?), lehet, hogy kipróbálom az ottani 100-ast legközelebb.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Csabroncka #128227 üzenetére
64 literes tanknal +/-0.5 liter/100 km. Pedig mindig ugyanott tankoltam. Most sokkal kiegyensulyozottabb. Nem baj, most raporbalok erre a 100-as/98-as temara meglatjuk. Ez amit irtal vizesedes most betalalt mert decemberben tankoltam utoljara. Nem akarok gozost csinalni a verdabol...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Csabroncka #128231 üzenetére
Oregecskedo MPi szivobenzin, amibe 91 oktan a minimum eloiras, szoval nem megy jobban a 100-astol de telente sokat all. Emiatt lehet erre az idoszakra majd kap 100-ast amugy meg a normal 95-el is rendben van a fogyim.
Stickermajom: Nincs baj az Auchan benzinnel, standard Mol-os benzin Battarol (az Aldi is onnan veszi ha jol tudom). Viszont az FSi fele motorokba azert jobb ha valami adalekos cucc megy, attol lassabban kormolodik le. Auchan 98-ban nem nagyon van adalek mert igazabol az a draga (kifejleszteni) nem maga a 100-as nyal.
#nincsbennetarcsi
-
F_Zolee
veterán
válasz Csabroncka #128223 üzenetére
Shellnél tankoltam párszor mostanság 95ös csóró benzint, mert nem esett útba a Lukoil, hogy 95"prémiumot" tankoljak de azt észrevettem, hogy előbbinél érezhetően más szaga van amit kipufog. Fogyasztásban nem tapasztaltam eltérést de mintha az olcsóbbtól hangosabb lenne a motor.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Csabroncka #128240 üzenetére
13 éves a szarom. 98-as a gyári előírás, V Power 100-at tankolok.
Próbáltam 95-tel és dadog alapjáraton, prémiumtól nem.
Ezt mivel magyarázzák az okosok?
-
sumsang
aktív tag
válasz Csabroncka #128223 üzenetére
Ennek van alapja , vagy csak parasztvakítás vs marketing fogás a Shell részéről. Hitelesebb lenne a történetet, ha egy független cég hosszútávú tesztelés eredményét írnák le erről a Shell V Powerről. Mivel már kb 2 éves a termék már lehet bőven tapasztalat róla, de sajnos csak félinformációk vannak róla.[link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #128227 üzenetére
Egy kúton szoktam tankolni, konkrétan ennél. Sőt, ha lehetséges, akkor mindig a 2-es oszlophoz állok.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Csabroncka #128245 üzenetére
Kicsit szembementél a korábbi hozzászólásoddal, de pont ezt vártam.
-
válasz Csabroncka #128257 üzenetére
Nincsenek szenzorok, abs-el mér, majd legközelebb nyomok egy resetet, csak most ez nem jól jött ki pont autópályán.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
válasz Csabroncka #129408 üzenetére
Olyan autóba tettem, turbó benzinesbe, ahol még akár érezni is lehetne. De nincs csoda, mellesleg Soul kedvéért tankoltam , illetve a tavasszal és ősszel szokásos injektortisztító adalék helyett. A továbbiakban puruttya MOL / Shell megy bele.
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #131291 üzenetére
Én igenis azt tapasztalom, hogy jobban szedi a lábát prémium 100-as benzinnel, mint a sima 95-össel. Nem érzem erősebbnek, de lelkesebben pörög fel, az biztos. Mellesleg sokkal halkabban is működik a motor (sőt, a MOL 100-asával még halkabb, mint a Shell 100-asával).
Állítólag a Bosch ECU-s i-DSI Jazzek - amilyen az enyém is - hozzá tudják állítani az előgyújtást a magasabb oktánszámhoz, de erre még nem találtam bizonyítékot.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Csabroncka #131291 üzenetére
Nezd eddig 50-nel 4-esben rangatott a motor most nem. Ha neked ez nem eleg objektiv akkor maradjunk annal, hogy biztos a kevesebb viz miatt.
Igaz 1 honapja tankoltam utoljara...A fogyirol meg csak annyit irtam, h tobb nem lett latvanyosan de ezt egy tankolas utan amugy sem lehet megitelni.
Btw 405Ft/liter aron tankoltam nekem ennyi belefer.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz Csabroncka #131473 üzenetére
A homok amúgy már itt van 2 napja, áll a két napja lemosott tipo tetején
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Csabroncka #132369 üzenetére
105e km/72 ho utan szemrevetelezes, utana minden 15e utan az eloiras. Csere, ha szukseges.
-
válasz Csabroncka #132371 üzenetére
Semmit, a szijat.
Ez nem vezérlés.
Ha a gorgonek hangjuk van, azt ugyis hallod. -
Qru
MODERÁTOR
-
#89309696
törölt tag
válasz Csabroncka #132917 üzenetére
Az adatlapok nagyon tágan paraméterezik a benzineket, gondolom ennek egyik oka az is, hogy a gyártók receptjei ne lehessenek lemásolhatóak. De lehet benne alkohol, sőt két tankolás között is változhat az összetétele. [link] Papíron. Lehet a valóságban mindig ugyanolyan. Ezt sose tudjuk meg.
Igazából mindegy is az összetétele, a lényeg azon van, hogy a +40Ft-ért cserébe megkapjuk a további eltarthatóságot meg a jobb kompressziótűrést. Mert igazából csak ez a kettő ami fix és garantált, a többi mind marketing, ki van írva a főoldalra, de specifikációban vagy tesztben nem hitelesített és garantált sehol.
Én mindenesetre továbbra is 100-ast tankolok, de csak mert keveset autózok, tehát anyagi meghatározása van.
Mert amúgy sima 95 menne, ha évi 10-12 ezret mennék.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Csabroncka #132917 üzenetére
Pont most néztem a legutóbbi mérési jegyzőkönyvet az Auchan 98-asba is ETBE van (17,7%), etanol meg alig (0,5%), így tud 101,5 oktánt (RON). A 95-ösben meg ETBE <0,5%, etanol 4%, így tud 97,9 oktánszámot (RON).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz Csabroncka #134589 üzenetére
Ez már hosszú évek óta terítéken van, de valamiért nem akar köztudatba gyönni. Szerintem az oldalirányú erőket nem kezeli rendesen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tboldi
nagyúr
válasz Csabroncka #134815 üzenetére
Főleg akkor amikor "meglepetésként" érheti az embert a mostanában monszunként lezúduló eső, vagy télen egy adag hó...
Őőőőő... Nem ez lenne az egyik előnye a 4 évszakosnak? Hiszen minden eshetőségre fel vagy készülve.
Vagy te állandóan hordod magaddal a másik szettet és nekiállsz a leállósávon cserélni, ha változik az időjárás?
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz Csabroncka #134815 üzenetére
Vasárnap mentünk Szentgotthárdra. 8-as szakasz 2x2 sáv középen elválasztó 110-es tempó engedett. 120-ra tett tempomattal szakadó esőben vígan felúszás nélkül vitt a CC+. Visszafele szerdán ugyanez. A CC főleg vizes úton kiemelkedően jó.
A hóban nem jó ez tény. De vizes téli úton már megint simán megállja a helyét.Ez már tendencia, sokat fejlődtek a 4 évszakosok. Egyre többet is adnak el belőlük.
Amúgy ez a kifejezés már nem is állja meg a helyét. A Michelin CC+ pl inkább nyárra optimalizált télen is használható gumi. Ami még sokat elmond róla, hogy megkapta a hópelyhet és a hármas hegyet is az oldalára. Az osztrákoknál engedélyezett télen használható keverék.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Integrale
veterán
válasz Csabroncka #134818 üzenetére
Tesztekbol pont az jon le, hogy egy jobb 4evszakos jobb esoben, mint a legtobb nyari.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz Csabroncka #134818 üzenetére
esetleg az ilyen magabiztos kijelentések előtt azért fuss át pár gumitesztet nagyon sokat fejlődtek a négyévszakos gumik. nekem egy kb 180-190 ló és 400Nm+ autón nem volt gondom vele, pedig viszonylag olcsóbbat vettem próbára, ennyiért szar is lehet és akkor max eladom alapon, de kifejezetten pozitív tapasztalataim voltak vele - mondjuk nekem igazi nagy nyári kánikulában nem volt fent, de szeptembertől áprilisig tökéletes volt, ahol elakadtam vele hóban, ott glatt jég volt alatta és a téligumis, összkerekes a6-tal se tudtak felmenni már. nyilván 100%-ig nem tudja se a nyári, se a téli gumit helyettesíteni, de 90-95%-ban igen. alacsony futásteljesítményre még mindig jobb, mint 10 évig használni a szezongumit, amiből 3-4 év oroszrulett lesz a végén az elöregedés miatt vagy csak téli/nyári gumit használni egész évben.
-
Doki16
addikt
válasz Csabroncka #134818 üzenetére
Igazat adok neked, de onnan kanyarodtunk el, hogy a téli rosszabb választás nyárra mint a 4 évszakos. Én csak ezt magyarázom. Nyilván az adott évszakhoz készített abroncsok jobbak, ezt nem is vitatom. De sajnos a téli akkor is az első nyáron sokat fog romlani és már közel nem tudja azt amit újkorában.
Ha valaki akarja és teheti mindig tegyen fel aktuális abroncsot. Nekem az évi 8-10e km-re bőven jó a CC. Télen arra pár napra amikor havazik megvagyok kocsi nélkül. Az év 360 napjában meg hideg vizes vagy meleg száraz. Azt meg bőven hozza a Michelin. Mindenki a saját felhasználásra válasza.És szerintem abban egyetérthetünk, hogy aki sporólásból hagyja fent a 5-10-15 éves télgumit az sokkal veszélyesebb mint én az 1-2 éves CC-vel. Van olyan ismerősöm aki nem teheti meg, hogy újat vegyen. És komolyan mondom gumistól veszik meg 5000-ért a 10 éves gumit és azzal jár, mert muszáj neki. Holott már 9-ért kap teljesen újat abban a méretben. Sokaknál a fejekben is gond van.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
K Norbi
addikt
válasz Csabroncka #134828 üzenetére
Sokan azt se tudják hogy cserélni kell.
Vagy szarnak bele -
Qru
MODERÁTOR
válasz Csabroncka #134827 üzenetére
Evi kb 8 ezret megyek, 2015 ota van fent a jelenlegi negyevszakos. Ha csak az atszerelesek koltseget nezem mar azon sokat fogtam.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csabroncka #134828 üzenetére
Múltkorában Audis ütközésnél is téli pótkerék volt fent nyáron, vagy ilyesmi rémlik
-
Doki16
addikt
válasz Csabroncka #134828 üzenetére
Jól látod, innen indult ki az egész beszélgetés
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Reggie0
félisten
válasz Csabroncka #134833 üzenetére
En acetont, vagy 50-50% aceton/izopropil alkoholt hasznalok erre. Nekem a teli murvas utaktol szeplosodik ki a kocsi, mintha bitumenes lenne a murva, es letorolni/mosnyi nagynyomasuban kb lehetetlen. Most majd kiprobalom a foltbenzint is, az bitumenhez kifejezetten jo.
Gyantara az aceton+ipa kifejezetten jo, elektronikai lemosok nagyon nagy resze is ezt hasznalja, hogy a gyantas folyasztoszert eltavolitsak.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Csabroncka #134827 üzenetére
Aki sokat jar, annak nyilvan nem opcio a negyevszakos gazdasagilag se, de evi 15e km alatt biztosan jobban megeri. Nincs szerelesi koltseg/munka vele, nem kell masik felniszett hozza. Nyilvan a mienk extrem pelda, de 10 evesen van 52ezer az egyik csaladon beluli kocsiban. 8 evesen 6-7mm gumik lettek kukazva, mert mar teljesen eloregedtek, de a legtobben fent hagytak volna, merthogy jo meg a mintaja... ennel sokkal jobb lenne a negyevszakos szett, az talan elobb elkopik, mint hogy eloregedjen. Es ennyi futasra egy extrem hamar elfogyo (~30k km), ellenben mindenhol a kozepkategoria szintjen teljesito conti allseasoncontact tokeletes lenne, de inkabb masfelszer annyi penzert megvettek ra a dunlop nyarit es a hankook telit, aztan szerelgethetem szezononkent, raadasul tartalekauto, ugyhogy fut kb kethavonta egyszer...
Feher Farkas: apollom volt, 12 se volt darabja es tenyleg teljesen jo volt. Ja es taposva volt.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Csabroncka #134818 üzenetére
Persze lehet eddig teljesen rosszul tudtam
Semmi gond, azért csak bátran oszd az észt
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Csabroncka #134862 üzenetére
Vili ilyen, nem kell magadra venni.
Mi ezért szeretjük.
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #134862 üzenetére
Én nem csináltam vele semmit mióta nálam van az autó (2 hónap), korábban meg jó kérdés. Döntsd el te mennyire kukás.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csabroncka #134873 üzenetére
Futófelület (ami végülis számít) kapja a napot így is, szvsz élettartam ugyanannyi, persze esztétikum szempontjából jobb
-
Gaben92
őstag
válasz Csabroncka #134873 üzenetére
+Többiek
Igazából én is meg voltam lepődve, hogy - bár nem néz ki jól - 4-5 éves gumikat láttam már gatyább állapotban. Valahol olvastam talán pár hónapja (de senki ne vegye készpénznek), hogy állítólag a Bridgestoneok jobban bírják a kort, de nem tudom mennyi igaz belőle. Ha lejön, vissza már nem megy az biztos, a kérdée csak az mikor találok gyári felnit. Tavaly fel-felbukkant néhány szett 7-900€ között úgyhogy most várok.
Qru: Egy mai négy évszakos prémium konkrétan már tudja ugyanazt mint egy felső-középkategóriás nyári. Úgy fél éve-éve olvastam egy összehasonlító tesztet erről és engem meggyőztek a drágább négyévszakosak (nálunk 3 ), sokkal inkább a gördülési zaj miatt vennék inkább nyárit (bár nem tudom mennyire van páthuzamban a kettő.)
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csabroncka #134954 üzenetére
Nem mondanám rossznak. Plusz pár hónapért nem biztos, hogy megéri a kétszer drágább.
Új hozzászólás Aktív témák
- Renault, Dacia topik
- Hobby elektronika
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fűnyíró topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...