- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Ubuntu Linux
- Mozilla Firefox
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Facebook és Messenger
- Lopják az LG akkutitkait
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabroncka
addikt
Sziasztok, kicsit átlapozva a topikot a rejtett kapcsoló "védelmi rendszer" mellett döntöttem (A hely is megfogalmazódott a fejemben). A kérdésem, hogy Budán vagy Budaörsön tud valaki jó autóvillamossági szakembert?
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz sutszi #127622 üzenetére
Kevés az eső, ami pedig csepereg iszonyú sok homokos port ver a kocsira. Megmondom neked őszintén, hogy én egy idő után most beletörődtem - retkesek az ablakok ez van. Egyrészt a kulcs a bő vízzel való öblítés, a ronggyal való törölgetés, lapátozás felejtős.
pjen: én a kefét mellőzném most, csinálok neked képet róla, ez b_zi időjárás - tényleg a Szaharából, délről jön a homok meg a májusi meleg.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Azt valaki magyarázza már el nekem, hogy mekkora sebesség kell ehhez?
Itt van még pár kép a viszonyításhoz
Gyakorlatilag a két autó leborotválta egymást a felismerhetetlenségig, a többi csak hab a tortán. Az Opel gumijaira kíváncsi lettem volna....
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz stickermajom #128208 üzenetére
Viccet félretéve és mert részben szakmám miatt belelátok.
A 100-as benzin előállításához teljesen más alapbenzint használnak, mint a 95-höz. A legfontosabb, hogy oktánszám növelőnek a 95-ös benzinhez elsősorban etanolt használnak. A 100-as benzinhez pedig ETBE-t.
Ha még nézitek (erről korábban már írtam a toyota topikban) mindegyik benzin esetén az E95 rajta van a kútpisztolyon, igen ám de ez a megújuló 5 V/V%-ra utal.
Bio etanol mellett már van bio ETBE -is.
Tehát a kulcs az, hogy a 100-as benzinben nincsen etanol, emiatt magasabb a fűtőértéke, tartósabb és nem vizesedik.
Vegyészként szerintem kinek érdemes tankolnia:
- modern és fiatal szívó vagy turbóbenzines, változó szelepvezérlésű motoroknál (itt tényleg lehet pár decis fogyasztáscsökkenés, a teljesítmény növekedéssel kapcsolatos dolog egy bullshit)
- aki ritkábban használja autóját (pl hetente 1 alkalommal és 1 tank benzinnel akár 1 hónapot is elvan)
- teljesítményre kihegyezett verseny motoroknál (itt inkább az oktánszám miatt)Azt, hogy a motor ellensége a víz, ezt pedig itt mindenki tudja (szerintem)...
Az hogy ki, pl a Shell hogyan adalékolja a MOL-os 100-as alapbenzint, vagy mi a különbség a Shell 100-as adalékja és a MOL 100-as adalékja között, azt nem tudom, de az adalékot (súrlódáscsökkentő...) ezeket úgy veszik a piacról, nem ők gyártják
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz stickermajom #128210 üzenetére
A vízzel is igazából a baj addig van amíg az olaj és a motor nem üzemi hőmérsékletű. Bármennyire is figyelnek és tisztítják a kőolajat a benzin/gázolaj és a motorolaj is tartalmaz kenet és klórt. Az égés során is keletkezik víz. Alacsony hőmérsékleten a vízzel találkozva a kén és a klór, savat alkotnak és fokozzák a kopást, magán a motoron belül. Értelemszerűen minden attól függ, hogy mennyi víz van jelen az üzemanyagban és a hőfok sem mindegy, hiszen üzemi hőfokon a víz kiforr a motorból.
Ebből pl.: azt is látod, hogy aki sok rövid útra használja az autót (ritkán lesz üzem meleg a rendszer) annak sem ártana....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz kisza25 #128215 üzenetére
A MOL-nak vannak tengeri forrásai is, irgalmatlan mennyiségű energiát fordítanak arra, hogy megtisztítsák (klórtalanítsák és kéntelenítsék) a kőolajat!
Minden előítélet ellenére a MOL benzine semmivel sem rosszabb, mint az Osztrák forrás. Igazából a kút az ami megsz..patja a legtöbb embert, azt tényleg érdemes jól megválasztani."in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz stickermajom #128221 üzenetére
A legtöbb itthoni benzin a MOL finomítójából jön!
tboldi: én is a Shellnél tankolok, de azért mert a környékünkön megtanultam hol szar és hol jó a kút -csak ezért
Ebben a videóban egyébként a Vezess.hu-n elég jól összefoglalják!
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz tboldi #128225 üzenetére
Alapvetően kutat válasszatok és ne hálózatot. Ahol mindig friss az üzemanyag ott sok gond nincsen.
Qru: szerintem a fogyasztás nem lehet ilyen pontosan mérni, 50 literes tank esetén 10%-os abszolút eltérés +-2,5 liter, ez még mérhető, de például 1%-os hiba ami +-250ml már nem.
Látatlanba szerintem 500ml alatt volt az eltérésed....[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Az mérési pontatlanság, hidd el!
Ez a prémium benzin téma egyébként érdekes dolog. Szerintem egy tizenöt, húszéves benzinesbe teljesen felesleges beletenni (bár mondják, hogy takarít) de szubjektív véleményem szerint lóf..sz... mit akarsz kopást védeni egy olyan motoron ami már az olajat is meg-meg csipegeti - persze a normális olaj kell...
stickermajom: amíg a MOL a forrás addig nagy baj nincsen
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Persze ezzel teljes mértékben egyetértek.
Más: srácok van valakinek ilyen árnyékolója
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz F_Zolee #128236 üzenetére
Szerintem (de ez most szubjektív) ha megfelelő oktánszámú a benzin az más hangot nem fog eredményezni, még az oktánszámok között sem (pl egy prémiumbenzintől nem lesz halkabb a motor, vagy nem jár a 100-as oktánszám miatt egyenletesebben), ellenben például a motorolajjal, aminél már egy sima olajcsere után érdekes dolgokra figyelhet fel az ember, olajváltásról ne is beszéljünk
Qru: ebben is lehet valami, de azért azt ne gondoljátok, hogy a Dynaflex vagy az EVO között óriási különbségek vannak - az is meglehet hogy ugyan azokat az adalékokat használják, csak kicsit megváltoztatva az arányokat
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
-
Csabroncka
addikt
válasz sumsang #128248 üzenetére
Ez a nagy fokú tisztítás, meg hogy a másiknál mennyivel jobb és mekkora teljesítménynövekedés lesz - igen parasztvakítás. Pont emiatt írtam, hogy csak emiatt felesleges ezt venni (egyébként a kétkedők pont erre hivatkozva utasítják el)
Hozzáteszem mindenkinek, hogy nem versenymotorokról, hanem a teljesen hétköznapi utcai autókról beszélek.
MunezXBK: Ha arra ,gondolsz hogy tizenéves kopott motorba fölöslegesnek tartom, máig áll! Te nem a súrlódáscsökkentés, vagy a minimális etanoltartalom miatt kell, hogy tankold, hanem a gyártó előírja a minimum 98-as oktánszámot. Mi ezen az óriási ellentmondás azt nem tudom? Egyébként mivel látom nagyon "okosnak" gondolsz, részedről az egészet pusztán kötekedésnek tartom.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
-
Csabroncka
addikt
válasz Csaby25 #128817 üzenetére
Ha már van benne japán én nem nagyon gondolkodnék ezen, ha az utastér minőségének belseje nem zavar. A németek erre sokkal igényesebbek. A corolla rendes kezekben nagy meglepetést nem okozhat, az alkatrészárak meg nagyjából követik egymást.
Engem benzines Insigniáról és Jettáról beszéltek le a hozzáértő ismerőseim miután E15-ös 2014-es Corolla is benne volt a listában.
Ettől függetlenül egy japán is el tud romlani....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz molnarpeter #128999 üzenetére
Már csak utakat kellene csinálni itthon a 17"+ kerekeknek
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz focvis #129374 üzenetére
Múltkor írtam, még reagáltál is rá - táltostól táltosodást ne várj, a fogyasztáscsökkenés szinte mérési hibán belüli, viszont tartós és hidegen nem nyomja tele vízgőzzel a motort és az olajat.
Ez is használati szokásokon múlik, én lassan egy hónapja tankoltam, most 6-7 liter lötyög az aljában, holnap alváz mosatok tele is nyomom...
Ha rendszeresen tolod akkor bőven elég a 98 vagy 95....
kisza25: Az égésnél vízgőz is keletkezik, amikor ez lekondenzál és folyik tőle a kipufogó az más.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
A Toyotás topikban tettem fel ezt a kérdést! De megpróbálkozok itt is hátha van valakinek erre ötlete, megoldása...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz gzbotii #130764 üzenetére
Ez siránkozás egy örök talány számomra! Másrészt nagyon sokan az új árából magasabb minőségű "alig" használtat vesznek.
Sajnos berögződés szinten él itthon mai napig sokakban, hogy akinek van az csak lophatta és el kell venni tőle - az, hogy becsületesen megdolgozott, netán + munkát vállalt érte, fel sem merül mint opció....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Megeszem a nem létező a kalapom ha érzed, meg a korábban említett fogyasztáscsökkenést is... Te is azért tankolod amiért elég sokan, hogy ritkábban járnak a géppel és 1 tank benzin akár több hónapig is lötyög a tartályban - na arra kifejezetten jó a tartóssága miatt. Pont tegnap tankoltam MOL-nál, azért a 44x-es/l-s szám kicsit bosszant...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Bár Toyota specifikus kérdés, azért vannak itt okos emberek többen!
Adott egy 1ZR-FAE motorú Corolla, év végére 140.000-rel a háta mögött. Szíjcsere érik. Na nincsen hangja, meg nem repedezett a széle, de még az eredeti, és ezen nem spúrkodnék, látszik rajta, hogy öregszik.
A kérdés az, hogy a szíjjal együtt mit érdemes cserélni? Én úgy tudom, hogy itt a szíjfeszítő a generátor, külön patronos nincsen (de ez lehet az én tudatlanságom), illetve a generátor szabadonfutóját én cserélném, nem akkora tétel, hogy ezen spóroljak.
A kérdés azért is érdekes, mert gyártói csereperiódus nincsen előírva erre a tételre.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Szerintem kitalálták minden igényesebb Budapesti autós álom gumiját!
Ha ez valóban a videó alapján működik és érdemben nem növeli a fogyasztást, az biztos, hogy futómű kímélő lesz és komfortosabb még a ballonosabb gumiknál is.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Doki16 #134810 üzenetére
Sokan írjátok, de szerintem a 4 évszakos létjogosultsága nem csak kilométertől függ. Városban, pár kilométer főutra ide oda szaladgáláshoz aláírom, de gyorsforgalmi útra autópályára nem való. Főleg akkor amikor "meglepetésként" érheti az embert a mostanában monszunként lezúduló eső, vagy télen egy adag hó...
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz tboldi #134816 üzenetére
Nem!
A nyári mély hosszanti barázdái miatt kevésbé úszik fel, nyáron esőben egyértelműen jobb. Télen a téli gumi előnye pedig hóban fog kijönni.
Száraz körülmények között lehet minimálisabb a különbség, ott max csak a hőmérséklettel lehet gond.
Persze lehet eddig teljesen rosszul tudtam...
Doki16: legyen az én bajom, hogy nem hiszek benne, amúgy is biztonság mániás vagyok...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz rbalint88 #134821 üzenetére
Nem baj, hogy nem értünk egyet, főleg nem a 90-95%-al!
Egyébként nem tudom ki gondolja, hogy óriásit spórol vele, hiszen 5-6 év alatt két szettet veszel belőle így is.
Doki16: igen, gyakorlatilag a télit egy nyár alatt haza lehet vágni...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Qru: oké de, múltkor beszéltük, hogy te télen lényegesen kevesebbet, vagy egyáltalán nem használod.
Ezért gondolom úgy, hogy inkább felhasználás mint sem elsősorban kilométer függő lenne eldönteni, hogy mit...
(más: alapos mosás után legyúrmáztam a tetőt, meg a két szélvédőt, a franc se gondolta, hogy ez ilyen fárasztó, a rohadt gyanta makacsul rá volt égve a tetőre, az alkoholos áztatás segített, de szép lett)
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Észosztásnak minősül ha valaki elmondja a véleményét és az nem feltétlen egyezik a másik véleményével? Még mindig udvariasabb, és intelligensebb dolog, mint beböfögni a topikba őstag létedre, hogy hülye vagy barátom
Johnny_vT: Mol 100-ast azt hiszem 430 körül tankoltam Gazdagréten.
Gaben 92: 10 évesen nem nagyon repedezett széle? Vagy kented rendszeresen ápolóval, így csak kopott és minimálisan felkeményedett....(?)
MunezXBK:
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz Gaben92 #134870 üzenetére
Gondolom garázsban tartott volt, mert a sarkát még jobban kikezdte volna az UV. Elég repedezett, igaz ahogyan előttem is írták sok fiatalabb gumi ramatyabb állapotban lehet.
Nekem kint alszik a gép, ezért igyekszem minden mosás után lekenni ezzel. Nem egy drága über cucc, 5-6 év múlva kiderül mennyit számít a szélek rendszeres ápolása...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
Szóval tegnap du. kis család be a gépbe, minden bepakolva, már-már elégedett vagyok - autó nem indul (ilyen rotyogós hangja volt, önindítózáskor). Mondom nemá, hogy most szarjon be a várva várt akksi (csak kihúzom ősszig) -de....
Ennek örömére, az én kíváncsiságomra került bele Electric power gold , nem feltétlen ilyet akartam, de mint kiderült méretben és kapacitásban ezzel maxoltam ki mindent.
Persze más kérdés, hogy milyen a minősége (ettől kicsit tartok), de hát Pünkösdkor válogatni majd meglátjuk, 50 perc után megvolt a csere és kártyával kifizettem...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz kisza25 #135421 üzenetére
Kisza neked van ilyen szélvédőre v. mögé rakható hőtükör? Igaz én kánikulán kívül is használom, de ilyen forróságban rohadt sokat számít. Ha nem rakom fel valóban percekig meleg levegő jön a csöveken úgy átmelegszik a teljes műszerfal.
Szerintem legalább 6-10 fokkal csökkenti a műszerfal hőmérsékletét, talán még a belső hőfokot is ha nem is ennyivel, ráadásul 1000 forintos tétel.
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz MunezXBK #136422 üzenetére
Szerintem ha itthon jársz, megdöbbenve látod, hogy hány autó füstöl "P" rendszámmal a pályán vagy a városban!
Nem a dízellel van baj, hanem a felelőtlen és spúr tulajdonossal aki kiveteti és kiiktatja a részecskeszűrőt. M7 pályán hetente legalább 120 km-es szakaszon 10 olyan behozott (vagy nem behozott) kétes műszaki állapotú dízellel találkozol ami nem csak úgy "füstöl", hanem ömlik belőle a fekete füst és lehetetlenség mögötte haladni!
Van alapja az előítéletnek, de nyilván ez a műszaki állapothoz köthető nem magához a dízel motorhoz....
"in medias res"
-
Csabroncka
addikt
válasz stickermajom #137098 üzenetére
Az autópálya normál esetben nem a benzinspórolásról, hanem az időről szól.
"in medias res"
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- Windows 11
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ukrajnai háború
- Androidos tablet topic
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...