- Milyen NAS-t vegyek?
- macOS PC-re
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Mozilla Firefox
- XPEnology
- ASUS routerek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Önfenntartásra rendezkedik be a kínai chipszektor
- Chiptörvénnyel készül Trump elnökségére Dél-Korea
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kisza25
félisten
Ma kicsit úgy érzem elvesztettem a fonalat a hyundai/kia 1,4 16v motorja kapcsán:
Az új kia műszaki adatai szerint 1368 ccm 72*84 100hp 6000-nél és 134 Nm 4000-nél (kiköpött fiat panda 100 hp motor)
Ami nem stimmel, hogy a hyundai 1,4 mpi motorja 1396 ccm 77*74,9 és 101 hp 6300- nál és 137 Nm 4200-nál
Legalábbis a kia proceed-ben nekem ez volt csak 105hp
Lehet megvették a fiat motort időközben vagy wtf
[régi kia ceed]
[jelenlegi kia ceed]
[g4fa wiki]
Az egész úgy tünt fel, hogy a fiat tipo 1,4 16v ugyanúgy 1368ccm 72*84 csak 95hp (fiat panda 100hp ugyanez a motor)[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
kisza25
félisten
válasz tboldi #110054 üzenetére
Ok de rákeresel nincsen a hyundainak ilyen motorja
Vagy itt
Na jó itt megtaláltam 2015-2016- tól(Engine code G4LC)
Csak eddig én azt hittem az 1,4 az a motor ami nekem is volt ceed-ben, az tök jó volt
I20 2015 óta szídják az 1,4- et akkor lehet ez az oka, hogy nem is ugyanaz a motor[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #110058 üzenetére
Látom, nem érted, hogy hogyan gondoltam.
Rámész egy tetszőleges alkatrészbolt oldalára, rákeresel valami motoralkatrészre mondjuk “Kia Ceed 1368 ccm/100 LE” címszóval, majd ugyanezt megteszed “Fiat Panda 1368 ccm/100 LE”-vel is, és összeveted az alkatrészek cikkszámát. Min. 5-6 alkatrésszel ezt eljátszod, és ha mindegyik megegyezik, akkor a két motor is ugyanaz nagy valószínűséggel.
BTW az általad linkelt oldalon feltűnően sok a kerek számú hengerűrtartalom.
[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
nagyúr
Indításkor nem megy 1 henger, az is csak néha, viszont akkor le fullad egyből. Ha felporgetem 2-3000 közé, hogy indításkor gázt nyomok, akkor beindul minden henger és mintha mi sem történt volna, megy és működik.
Igen, 1.2 fiat, és igen, 170 km. A sebességen az kb 120-130 között mozgott. 1-2 előzésnél 140. De az m1-es tele volt, az m86/5-on meg 110 a megengedett.
-
Integrale
veterán
válasz norbert1998 #110063 üzenetére
Alapjaratod rendben van, vagy hullamzik? Mikor fullad le?
"Bad reklám is reklám too"
-
-
nagyúr
Használt accord vs. vacsi új scross-ra elég meglepő eredmény jött ki. Azzal tervezve, hogy az accord kb 6 évet maradna (18 éves koráig), a scross meg 14 éves koráig, havi szinten 5k huf eltérés lenne.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
EU-n belül elég a DRL nappal, vagy előfordulhat, hogy valahol tompított kell? Lengyelországba megyünk Szlovákián át hamarosan.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #110070 üzenetére
EU-n belül elég a DRL nappal, jó látási viszonyok mellett. Arra figyelj, hogy ha esetleg alagút jön akkor viszont nem elég, tompítottat kell kapcsolni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
válasz stickermajom #110070 üzenetére
Tedd AUTO funkcióra és akkor úgyis felkapcsolja ott ahol már sötétnek érzékeli. Nekem mindig azon van. Ha esik az eső akkor viszont EU-n belül is már a tompított kell.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
BigBlackDog
veterán
válasz tboy93 #110067 üzenetére
Mondjuk volt egy-két furcsaság, pl. havi garázsbérlet díja a használt oszlopban 0 Huf, míg a másikban 12e Huf. Most direkt kipróbáltam, én a használtnál havi 40e Huffal alacsonyabb költséget kaptam. Pedig az éves fenntartásra (olajcsere nélkül) 100e Hufot adtam meg használtnál, újnál meg csak 10e Hufot.
Mondjuk én újnál és a használtnál is 5-5 évvel számoltam.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #110074 üzenetére
Én átírogattam nagyjából mindent, az accordra havi 80 jött ki a 6 évre, az scrossra 85k havi szinten, úgy hogy 14 évig maradna. Nyilván ez alatt az idő alatt használtból már a 3.-at fogyasztanám kb.
-
Doki16
addikt
válasz stickermajom #110073 üzenetére
Akkor nem is kell vele foglalkoznod Alagútnál automatikusan fel fogja kapcsolni. Sőt ha van benne esőérzékelő akkor azzal együtt a fényszórót is kapcsolja.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #110073 üzenetére
Tábla jelzi az alagút előtt, elvileg a tábla vonalától kell kapcsolni gyakorlatilag ha az alagútba beérve kapcsolod fel akkor sem lesz semmi következménye.
Ha van auto mód az a legjobb. Én nem használom mert a xenon nem szereti ha kapcsolgatják. Szóval vagy felkapcsolom és úgy megyek (városon kívül) vagy off állásban van végig (város).
#nincsbennetarcsi
-
hülyegyerek
addikt
Azt mondjuk a mai napig nem értem, hogy nappali menetfény miért csak elől van. Kötelezővé tenném, hogy hátul is legyen valami.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
stickermajom
addikt
LED elvileg tűri a kapcsolgatást, szóval nekem maradt úgy. Esőben is jól működik, magamtól is akkor kapcsolnám, amikor az autó.
Örülök, hogy ez egységes az EU-ban.
hülyegyerek Normál esetben, ha hátulról közelítesz valaki felé, akkor nincs nagy sebességkülönbség, probléma nélkül felmérhető az előtted levő. Ha lassít ott a féklámpa, ha áll, akkor azt alapból jeleznie kéne valahogy. Szerintem nincs ezzel gond. Ha nemledes a hátsó lámpa amúgy sem látszik belőle semmi nappal.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz hülyegyerek #110078 üzenetére
Pl. az új Ceedben már alapértelmezetten világít a hátsó lámpa is DRL esetén, én is kötelezővé tenném.
"Less but better" - Dieter Rams
-
BigBlackDog
veterán
"...xenon nem szereti ha kapcsolgatják."
Jut eszembe. S60-nál három állása van a világításkapcsolónak (kikapcs, helyzetjelző, tompított). Az előző tulaj mindig bekapcsolva hagyta. Kicsit problémásnak is láttam, mert gondoltam, hogy indítózás közben is világít a xenon. Pár hete figyeltem meg, hogy intelligensebb azért ennél a dolog. Ha ráadod a gyújtás, nem azonnal kapcsolja a xenont, hanem vár 3-4 másodpercet, amíg be tudod indítani a motort. És csak motorindítás után kapcsolja a világítást fel. Ha meg véletlen sokáig időznél és nem indítanád be, akkor is az indítás erejéig lekapcsolja. Érdekes, hogy például nem egy VAGot vagy Opelt látok, ahol önindítóval együtt szépen pislákol a xenon is.
-
hülyegyerek
addikt
válasz stickermajom #110079 üzenetére
Autópályán baromi idegesítő, mikor bemész egy alagútba, és a semmiből hirtelen elővillan kismillió piros fény, aztán neked kell eldönteni, hogy az féklámpa, vagy csak bekapcsolta az automata a helyzetjelzőt. Rutintalanabb sofőrök simán beszarhatnak, satuznak, aztán meg is van a szendvics.
xEon1337: igen, ez a követendő példa
[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
stickermajom
addikt
válasz hülyegyerek #110082 üzenetére
Aki egy felkapcsoló tompítottól satuzik, háztartást vezessen inkább autók helyett.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz stickermajom #110083 üzenetére
Pedig lehet meglepő, főleg az Audiknál tapasztaltam, hogy igen erős a fényük ilyenkor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #110079 üzenetére
A xenon trafó nem köszöni meg a sűrű le-fel kapcsolgatást (bixenon-nál a fénykürt is). Led-nél nincs gond ezzel valóban.
BBD: Olyan szempontból nem hülyeség, hogy kicsit "meghúzza" az akksit. Télen hidegindításkor amúgy is érdemes kicsit "megmozgatni" az akksiban a töltést. Ha nem kapcsol le indítózás idejére az viszont nem olyan jó, mert akkor feleslegesen eszi az akksi kapacitást és az ingadozó fesz sem éppen üdvös...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #110086 üzenetére
Dízelnél igen, benzinesnél magadnak kell megtornáztatni.
mod:
Ez leginkább magamnak szól a kis fapados autóimmal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #110084 üzenetére
Mondjuk ezeknek a mai csodafényszóróknak olyan természetellenes színe van, hogy teljesen megértem, ha a barna nadrágjáért nyúl, akire rákapcsolják.
Same rules apply!
-
stickermajom
addikt
válasz szőröscica #110084 üzenetére
Hivatalosan nem erősebb, mint a sima izzósok. Max az lehet zavaró, hogy rögtön teljes fényerővel, koncentráltan világít. De szerintem egy féklámpától azért bőven megkülönböztethető.
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #110084 üzenetére
Nekem sosem volt vele gondom, sokkal erősebb a feklámpa, mint a helyzetjelző (és mögöttem sem vettem még èszre alagútban indokolatlan fékezést). Legalább nem gyertafény jelleggel pislákol a hátsó helyzetjelző, mint amivel sajnos gyakran találkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #110089 üzenetére
Hehe nekem volt már, hogy a lámpánál kiszállt a mögöttem álló és megkért, hogy lépjek már le a fékről mert kiég a retinája.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #110092 üzenetére
Azóta én is figyelek rá, ha nem muszáj nem állok a féken.
Engem is de inkább indexeljen mint egyáltalán ne.
#nincsbennetarcsi
-
Snoop-y
veterán
válasz stickermajom #110092 üzenetére
En mindig allok a feken kulonben elgurulnek...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
tboldi
nagyúr
válasz stickermajom #110092 üzenetére
Én meg mindig indexelek a pirosnál, mert így szabályos. Örülj neki, hogy legalább nem LED-es.
A féken nem állok kb. soha, inkább behúzom a kézit, ha nem sík úton vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Lehet mar megcsal a memoriam de a kresz nem aszongya h itthon lakott teruleten kivul kotelezo a tompitott?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
hülyegyerek
addikt
válasz stickermajom #110083 üzenetére
Oké, egyetértek, csak hiába mondogatom ezt, ha napi szinten 5 ember csinálja meg előttem.
bitpork: de, ezt mondja, csak a zemberek általában leszarják. Mikor a kreszt írták, még nem volt divat a nappali menetfény.
[ Szerkesztve ]
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest